Pozycjonowanie

Pozycjonowanie zagraniczne

Rozwijasz się za granicą? Chcesz pozycjonować swoją stronę w innym języku? Zobacz w jakich krajach pomożemy Ci zaistnieć.

Pozycjonowanie zagraniczne dla stron i sklepów internetowych

Co kraj, to SEO obyczaj

W dobie wszechobecnego rozwoju i ekspansji rynków zagranicznych, coraz częstszą praktyką jest tworzenie kilku wersji językowych strony lub osobnych witryn obcojęzycznych. Sklepy internetowe lub firmy odnoszące sukcesy w Polsce chcą swoje usługi proponować także poza granicami naszego kraju. Delante zajmuje się pozycjonowaniem zagranicznych stron, mając na uwadze specyfikację danego rynku lokalnego. Wiemy, że w działaniach SEO na stronach nakierowanych na inne kraje należy pamiętać o różnicach kulturowych i cechach danego narodu, które mogą nie tylko kształtować ich odbiór Twojej witryny, ale także wpływać na wybory konsumenckie. Nie musisz więc szukać zagranicznych agencji, aby Twoja strona była znacznie bardziej widoczna w wyszukiwarce.

O pozycjonowaniu zagranicznym słów kilka

Aby pozycjonowanie zagraniczne przynosiło najlepsze efekty, trzeba dobrze zorientować się w danym rynku lokalnym. Tylko tak możemy wczuć się w grupę docelową, przewidzieć ich zapytania oraz odpowiadające im potrzeby. Pewne cechy obywateli różnych krajów mogą posiadać znaczący wpływ na ich decyzje zakupowe. Mogą też inaczej formułować zapytania w wyszukiwarce. Kultura w jakiej nas wychowano ma wielki wpływ na nasze działania i o tym powinien pamiętać każdy, kto zaczyna pozycjonowanie zagraniczne.

Trzeba też koniecznie zdać sobie sprawę, że nie w każdym kraju wyszukiwarką numer jeden jest Google. Warto więc dowiedzieć się jaką konkretnie najczęściej wybierają obywatele kraju, na który chcemy się pozycjonować. A później poznać specyfikację i zaznajomić się bliżej np. z Ask.com, Bing, Baidu, Seznam, Yandex, Yahoo!, Web.de i wieloma innymi wyszukiwarkami. Każda z nich różni się od siebie i może okazać się, że praktyki SEO, które świetnie działają na Google, wcale nie muszą być w nich efektywne.

Duży wpływ na pozycjonowanie zagraniczne ma także język witryny. A co za tym idzie dobór odpowiednich fraz kluczowych oraz umiejętne tworzenie tekstów. Należy pamiętać o tym, że mogą być one zupełnie różne stylistycznie niż polskie. Inne rodzaje tekstów mogą być także uważane za wartościowe. Np. dla Niemca, duży wpływ na wybór produktu może mieć jego specyfikacja techniczna i konkretność opisu. Może się wydawać, że to lekko stereotypowe myślenie, jednak ma ono naprawdę duży wpływ na pozycjonowanie. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na cechy języka w kraju, na który kierowana jest dana witryna.

Kolejną kwestią, o której należy pamiętać jest to, że w różnych krajach różnie skutkują poszczególne działania SEO. W niektórych z nich np. najlepiej działają linki prowadzące do danej witryny z wartościowych źródeł, w innych wymarzone efekty najszybciej przyniosą optymalizacje wykonywane na stronie. Aby skutecznie pozycjonować za granicą należy zdawać sobie sprawę z tych różnic i posiadać na ich temat dużą wiedzę.

Trzeba również myśleć o tym, że zagraniczne CMSy stron różnią się od polskich. Mogą być dla nas początkowo nieintuicyjne, należy więc poświęcić sporo czasu na temat poznania odpowiednich rodzajów oprogramowania.

Dlaczego warto robić to z Delante?

  • Nasza firma ma spore (i ciągle rosnące) doświadczenie w pracy z witrynami obcojęzycznymi. Najczęściej współpracujemy ze stronami niemieckimi i angielskimi, jednak mamy też na swoim koncie kooperację z witrynami szwedzkimi, norweskimi, czeskimi, rosyjskimi, francuskimi i włoskimi. Te doświadczenia pozwoliły nam wypracować sobie pewną metodologię, która skutkuje najlepiej w danych państwach. Ciągle rozwijamy też wiedzę na temat rynków zagranicznych i jesteśmy otwarci na współpracę z innymi krajami.
  • Dzięki znajomości języków obcych naszych pracowników oraz współpracy z native speakerami oraz copywriterami piszącymi w najróżniejszych językach, jesteśmy w stanie tworzyć dla Ciebie odpowiednie treści i dobrać najlepsze dla Twojego biznesu i rynku na którym działasz słowa kluczowe.
  • Komunikacja z nami będzie też dla Ciebie łatwiejsza, niż gdybyś miał zdecydować się na agencję zagraniczną. Wszystko dokładnie Ci wyjaśnimy i raporty z naszych działań przekażemy po polsku lub po angielsku.
  • Dobierzemy odpowiednie strategie pozycjonowania pod rynek danego kraju. Wiemy też, że np. pozycjonując stronę angielską, zdobywanie linków musi odbywać się z angielskich źródeł. Polskie nie tylko nie dadzą takiego efektu, a dodatkowo wyszukiwarka może przyporządkować wtedy angielską stronę do naszego kraju i wyświetlać ją w polskich wynikach wyszukiwania.
  • Decydując się na Delante oszczędzisz też znacznie pieniądze – nie oszukujmy się, agencje zagraniczne na ogół mają znacznie bardziej wygórowane ceny.
  • Korzystamy z efektywnych narzędzi, które pomogą monitorować naszą pracę i jej efekty, także przy stronach zagranicznych.
  • Pamiętamy o zasadach wymienionych wyżej, dzięki czemu pozycjonowanie zagraniczne z naszą firmą przynosi widoczne efekty.

Co zyskujesz

1.

Skuteczność

Znamy zasady zagranicznego SEO i umiemy je zastosować tak, by przynieść najlepsze efekty dla Twojej witryny.

2.

Oszczędność

Nie musisz wybierać zagranicznych, droższych agencji SEO. Z nami osiągniesz sukces nie przepłacając za usługi.

3.

Łatwość komunikacji

Możesz dzwonić i pisać maile. Otrzymasz też od nas raporty z działań w języku, który najbardziej Ci odpowiada.

4.

Widoczność

Nie tylko w Google, ale także w zagranicznych wyszukiwarkach, które najczęściej wybierane są w danym kraju.