Pozycjonowanie

Pozycjonowanie zagraniczne

Rozwijasz się za granicą? Chcesz pozycjonować swoją stronę w innym języku? Zobacz, w jakich krajach pomożemy Ci zaistnieć.

SEO międzynarodowe dla stron i sklepów internetowych

Co kraj, to SEO obyczaj

W dobie wszechobecnego rozwoju i ekspansji rynków zagranicznych, coraz częstszą praktyką jest tworzenie kilku wersji językowych strony lub osobnych witryn obcojęzycznych. Sklepy internetowe lub firmy odnoszące sukcesy w Polsce chcą proponować swoje usługi także poza granicami naszego kraju. Delante zajmuje się pozycjonowaniem zagranicznych stron, mając na uwadze specyfikację danego rynku lokalnego. Wiemy, że w działaniach SEO na stronach nakierowanych na inne kraje należy pamiętać o różnicach kulturowych i cechach danego narodu, które mogą nie tylko kształtować odbiór Twojej witryny, ale także wpływać na wybory konsumenckie. Nie musisz więc szukać zagranicznych agencji SEO, aby Twoja strona była znacznie bardziej widoczna w wyszukiwarce.

O pozycjonowaniu zagranicznym słów kilka

Aby pozycjonowanie zagraniczne przynosiło najlepsze efekty, trzeba dobrze zorientować się w danym rynku lokalnym – tylko w ten sposób możemy wczuć się w grupę docelową, przewidzieć jej zapytania oraz odpowiadające jej potrzeby. Pewne cechy obywateli różnych krajów mogą mieć znaczący wpływ na ich decyzje zakupowe. Mogą też oni inaczej formułować zapytania w wyszukiwarce. Kultura w jakiej nas wychowano ma wielki wpływ na nasze działania i o tym powinien pamiętać każdy, kto zaczyna pozycjonowanie zagraniczne.

Trzeba też koniecznie zdać sobie sprawę z tego, że nie w każdym kraju wyszukiwarką numer jeden jest Google. Warto więc dowiedzieć się, jaką wyszukiwarkę najczęściej wybierają obywatele kraju, na który chcemy się pozycjonować, a później poznać jej specyfikację i zaznajomić się bliżej np. z Ask.com, Bing, Baidu, Seznam, Yandex, Yahoo!, Web.de i wieloma innymi wyszukiwarkami. Każda z nich różni się od siebie i może okazać się, że praktyki SEO, które świetnie działają na Google, wcale nie muszą być efektywne w przypadku innych wyszukiwarek.

Duży wpływ na pozycjonowanie zagraniczne ma także język witryny. A co za tym idzie – dobór odpowiednich fraz kluczowych oraz umiejętne tworzenie tekstów. Należy pamiętać o tym, że mogą być one zupełnie różne stylistycznie niż polskie. Inne rodzaje tekstów mogą być także uważane za wartościowe. Np. dla Niemca, duży wpływ na wybór produktu może mieć jego specyfikacja techniczna i dokładność opisu. Może się wydawać, że to lekko stereotypowe myślenie, jednak ma ono naprawdę duży wpływ na pozycjonowanie. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na cechy języka w kraju, na który kierowana jest dana witryna.

Kolejną kwestią, o której należy pamiętać jest to, że w różnych krajach różnie skutkują poszczególne działania SEO. W niektórych z nich np. najlepiej działają linki prowadzące do danej witryny z wartościowych źródeł, w innych wymarzone efekty najszybciej przyniosą optymalizacje wykonywane na stronie. Aby skutecznie pozycjonować za granicą, należy zdawać sobie sprawę z tych różnic i posiadać na ich temat dużą wiedzę.

Trzeba również myśleć o tym, że zagraniczne CMSy stron różnią się od polskich. Mogą być dla nas początkowo nieintuicyjne, należy więc poświęcić sporo czasu na temat poznania odpowiednich rodzajów oprogramowania.

Dlaczego warto robić to z nami?

Mamy spore (i ciągle rosnące) doświadczenie w pracy z witrynami obcojęzycznymi. W ciągu 6 lat istnienia na rynku dotarliśmy do 4 kontynentów i ponad 20 krajów.

Mamy na swoim koncie kooperację m.in. z witrynami angielskimi, niemieckimi, szwedzkimi, norweskimi, czeskimi, rosyjskimi, francuskimi i włoskimi. Te doświadczenia pozwoliły nam wypracować sobie pewną metodologię, która skutkuje najlepiej w danych państwach. Ciągle rozwijamy wiedzę na temat rynków zagranicznych i jesteśmy otwarci na współpracę z innymi krajami.

doświadczenie międzynarodowe w SEO delante

Dobierzemy dla Ciebie właściwe pod dany rynek strategie pozycjonowania, a dzięki naszej znajomości języków obcych oraz współpracy z native speakerami czy copywriterami piszącymi w najróżniejszych językach, jesteśmy w stanie tworzyć odpowiednie treści i dobrać najlepsze dla Twojego biznesu i rynku, na którym działasz, słowa kluczowe.

Komunikacja z nami będzie dla Ciebie łatwiejsza, niż gdybyś miał zdecydować się na agencję zagraniczną. Wszystko dokładnie Ci wyjaśnimy, a raporty z naszych działań przekażemy po polsku lub po angielsku. Co więcej, decydując się na Delante, oszczędzisz znacznie pieniądze – nie oszukujmy się, agencje zagraniczne na ogół mają znacznie bardziej wygórowane ceny.

Korzyści pozycjonowania za granicą z Delante

Doświadczony zespół specjalistów.

Zorientowane na dany rynek, wysokiej jakości treści.

Strategia SEO dopasowana zarówno do specyfiki rynku, jak i do Twoich potrzeb biznesowych.

Przejrzyste raporty miesięczne z widocznymi efektami.

Łatwa i bieżąca komunikacja w języku polskim lub angielskim.

Efektywne, światowej klasy narzędzia, które pomogą monitorować naszą pracę i jej efekty.

Baza wartościowych, przydatnych w procesie link buildingu źródeł.

Brak Account Managerów. Bezpośredni kontakt z dedykowanym dla Twojej strony specjalistą SEO.

Jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne z Delante?

1. Wybór słów kluczowych

Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące dla danego rynku frazy kluczowe z uwzględnieniem różnic kulturowych.

2. Audyt SEO

Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania w danym kraju oraz określa potrzeby optymalizacyjne.

3. Optymalizacja techniczna

Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom wyszukiwarki zawartość Twojej strony.

4. Budowanie treści

Budowanie treści, z uwzględnieniem odpowiednio dobranych słów kluczowych, na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony na zagranicznym rynku.

5. Optymalizacja treści

Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej za granicą.

6. Jakościowy link building

W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników na dany rynek, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.

7. Analiza i raportowanie

Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.

8. Konsultacje

Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny, dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.

We see a meaningful growth in Google traffic and visibility. I can feel that my business is important for Delante.

Sophia Taoutaou

Digital Marketing Manager

Branże

Mamy doświadczenie w pozycjonowaniu wielu branż i wciąż jesteśmy otwarci na nowe wyzwania. Spójrz, z jakimi branżami mieliśmy do czynienia na arenie międzynarodowej.

branże doświadczenie SEO Delante

Odwiedź podstronę Klienci i dowiedz się więcej na temat naszych sukcesów na rynku międzynarodowym!

Komentarz specjalisty

Pozycjonowanie zagraniczne często uważane jest za zadanie niemożliwe, a przynajmniej bardzo trudne, do wykonania „dobrze”. Jeśli jednak poznamy wszystkie jego tajniki, praca z zagranicznymi klientami staje się przyjemnością, a działania SEO przynoszą świetne efekty. Klucz do sukcesu? Zrozumienie, że każdy rynek jest inny i każdy z nich ma swoje własne zasady.

W przypadku międzynarodowego SEO, oprócz branży, musimy również dobrze poznać dany rynek i jego klientów. Musimy, przykładowo, wiedzieć, w jaki sposób szukają oni online – jak dobierają słowa kluczowe, jak formułują pytania. To samo będzie tyczyło się procesu link buildingu – różni się on w zależności od kraju.

To, co uważam za najbardziej pomocne w SEO dla zagranicznych krajów, to to, że zawsze warto słuchać, rozmawiać i współpracować z klientami, aby dobrze zrozumieć ich biznes i cele – tylko wtedy SEO i strategia biznesowa będą spójne, a my będziemy mogli cieszyć się zadowalającymi wynikami.

Gosia Tarnawska Delante
Gosia Tarnawska
SEO Team Leader

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu zagranicznym z naszego bloga

Opierając się na naszym doświadczeniu w pozycjonowaniu stron za granicą, stworzyliśmy bazę zasobów, które pomagają nam w naszej codziennej pracy. A ty, który kraj wybierasz?

FAQ - najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie zagraniczne

SEO zagraniczne charakteryzuje się przede wszystkim koniecznością dobrego poznania lokalnego rynku – i jego odbiorców – oraz odpowiedniego połączenia tej wiedzy ze strategią biznesową klienta.

Jeśli zastanawiasz się nad rozszerzeniem swojej działalności na rynki zagraniczne, musisz pamiętać o tym, że każdy rynek ma swoją specyfikę, swoje własne zasady i każdy z nich będzie wymagać indywidualnego podejścia, a co za tym idzie, trochę innych działań – to, co sprawdzi się w przypadku Hiszpanii, niekoniecznie zadziała w Niemczech czy Holandii. Dlatego rozpoczynając działalność na nowym, zagranicznym rynku sprzedaży, upewnij się, że poznałeś dobrze jego cechy. Co ważne, cechy te będą różnić się w zależności od Twojej branży i charakteru działalności.

Różnice kulturowe czy językowe, zachowania, przyzwyczajenia zakupowe lokalnych użytkowników, sposób wyszukiwania – to tylko niektóre z elementów, o których powinieneś pamiętać, pozycjonując się na zagranicznym rynku. Jest też wiele technicznych aspektów strony, takich jak wdrożenie hreflangów czy kierowanie międzynarodowe, które sprawiają, że SEO za granicą to nie bułka z masłem.

Nie, SEO za granicą nie jest dla każdego – nie każdy powinien w nie inwestować, bo nie w każdym przypadku zda ono egzamin, tzn. będzie się opłacać.

Powiedzmy, że prowadzisz niewielki, lokalny salon fryzjerski, a Twoimi klientami są głównie lokalni mieszkańcy bądź oferujesz usługi, które nie cieszą się zbytnią popularnością poza granicami Twojego kraju – w takich przypadkach pozycjonowanie zagraniczne może nie być dla Ciebie. Co więcej, nawet jeśli wiesz, że oferujesz produkt czy usługę, która ma szansę zatrząść innymi rynkami, to zastanów się, czy jesteś w stanie realnie podjąć się obsługi zagranicznych zamówień i wszelkich logistycznych aspektów z tym związanych.

Jeśli taka firma ma już doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych za granicą, to jak najbardziej warto! W pozycjonowaniu zagranicznym kluczem do sukcesu jest poznanie biznesu klienta, a także specyfiki danego kraju i jego odbiorców – na tej bazie można stworzyć dobrą strategię SEO. Nie musisz więc współpracować z zagraniczną agencją SEO, aby podbijać zagraniczne rynki 🙂

Co więcej, jeśli wybierzesz agencję SEO z Polski, może okazać się to dla Ciebie dużo bardziej korzystnym finansowo rozwiązaniem (gdyż stawki za SEO na naszym rodzimym rynku są dużo niższe), a nie stracisz tym samym na jakości usług. Dodatkowo, komunikacja z „firmą na miejscu”, która posługuje się Twoim językiem, będzie o wiele prostsza, co ułatwi całokształt współpracy.

Tak, mamy duże doświadczenie w pozycjonowaniu stron na arenie międzynarodowej. W ciągu 6 lat istnienia na rynku dotarliśmy do klientów z 4 kontynentów i ponad 20 krajów. Pozycjonujemy m.in. w: Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Finlandii, Holandii, Szwecji, Hiszpanii, Kanadzie, Rosji, Szwajcarii, Norwegii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich czy Australii – i jesteśmy gotowi na nowe wyzwania!

doświadczenie zagraniczne w SEO delante

Więcej na temat naszych sukcesów zagranicznych przeczytasz w zakładce Klienci. Szukasz partnera do współpracy w zakresie pozycjonowania zagranicznego? Skontaktuj się z nami!