Pozycjonowanie

Pozycjonowanie zagraniczne

Rozwijasz się za granicą? Chcesz pozycjonować swoją stronę w innym języku? Zobacz w jakich krajach pomożemy Ci zaistnieć.

International SEO for websites and e-commerce

Co kraj, to SEO obyczaj

W dobie wszechobecnego rozwoju i ekspansji rynków zagranicznych, coraz częstszą praktyką jest tworzenie kilku wersji językowych strony lub osobnych witryn obcojęzycznych. Sklepy internetowe lub firmy odnoszące sukcesy w Polsce chcą swoje usługi proponować także poza granicami naszego kraju. Delante zajmuje się pozycjonowaniem zagranicznych stron, mając na uwadze specyfikację danego rynku lokalnego. Wiemy, że w działaniach SEO na stronach nakierowanych na inne kraje należy pamiętać o różnicach kulturowych i cechach danego narodu, które mogą nie tylko kształtować odbiór Twojej witryny, ale także wpływać na wybory konsumenckie. Nie musisz więc szukać zagranicznych agencji, aby Twoja strona była znacznie bardziej widoczna w wyszukiwarce.

O pozycjonowaniu zagranicznym słów kilka

Aby pozycjonowanie zagraniczne przynosiło najlepsze efekty, trzeba dobrze zorientować się w danym rynku lokalnym. Tylko tak możemy wczuć się w grupę docelową, przewidzieć ich zapytania oraz odpowiadające im potrzeby. Pewne cechy obywateli różnych krajów mogą posiadać znaczący wpływ na ich decyzje zakupowe. Mogą też inaczej formułować zapytania w wyszukiwarce. Kultura w jakiej nas wychowano ma wielki wpływ na nasze działania i o tym powinien pamiętać każdy, kto zaczyna pozycjonowanie zagraniczne.

Trzeba też koniecznie zdać sobie sprawę, że nie w każdym kraju wyszukiwarką numer jeden jest Google. Warto więc dowiedzieć się jaką konkretnie najczęściej wybierają obywatele kraju, na który chcemy się pozycjonować. A później poznać specyfikację i zaznajomić się bliżej np. z Ask.com, Bing, Baidu, Seznam, Yandex, Yahoo!, Web.de i wieloma innymi wyszukiwarkami. Każda z nich różni się od siebie i może okazać się, że praktyki SEO, które świetnie działają na Google, wcale nie muszą być w nich efektywne.

Duży wpływ na pozycjonowanie zagraniczne ma także język witryny. A co za tym idzie dobór odpowiednich fraz kluczowych oraz umiejętne tworzenie tekstów. Należy pamiętać o tym, że mogą być one zupełnie różne stylistycznie niż polskie. Inne rodzaje tekstów mogą być także uważane za wartościowe. Np. dla Niemca, duży wpływ na wybór produktu może mieć jego specyfikacja techniczna i konkretność opisu. Może się wydawać, że to lekko stereotypowe myślenie, jednak ma ono naprawdę duży wpływ na pozycjonowanie. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na cechy języka w kraju, na który kierowana jest dana witryna.

Kolejną kwestią, o której należy pamiętać jest to, że w różnych krajach różnie skutkują poszczególne działania SEO. W niektórych z nich np. najlepiej działają linki prowadzące do danej witryny z wartościowych źródeł, w innych wymarzone efekty najszybciej przyniosą optymalizacje wykonywane na stronie. Aby skutecznie pozycjonować za granicą należy zdawać sobie sprawę z tych różnic i posiadać na ich temat dużą wiedzę.

Trzeba również myśleć o tym, że zagraniczne CMSy stron różnią się od polskich. Mogą być dla nas początkowo nieintuicyjne, należy więc poświęcić sporo czasu na temat poznania odpowiednich rodzajów oprogramowania.

Dlaczego warto robić to z Delante?

  • Nasza firma ma spore (i ciągle rosnące) doświadczenie w pracy z witrynami obcojęzycznymi. Najczęściej współpracujemy ze stronami niemieckimi i angielskimi, jednak mamy też na swoim koncie kooperację z witrynami szwedzkimi, norweskimi, czeskimi, rosyjskimi, francuskimi i włoskimi. Te doświadczenia pozwoliły nam wypracować sobie pewną metodologię, która skutkuje najlepiej w danych państwach. Ciągle rozwijamy też wiedzę na temat rynków zagranicznych i jesteśmy otwarci na współpracę z innymi krajami.
  • Dzięki znajomości języków obcych naszych pracowników oraz współpracy z native speakerami oraz copywriterami piszącymi w najróżniejszych językach, jesteśmy w stanie tworzyć dla Ciebie odpowiednie treści i dobrać najlepsze dla Twojego biznesu i rynku na którym działasz słowa kluczowe.
  • Komunikacja z nami będzie też dla Ciebie łatwiejsza, niż gdybyś miał zdecydować się na agencję zagraniczną. Wszystko dokładnie Ci wyjaśnimy i raporty z naszych działań przekażemy po polsku lub po angielsku.
  • Dobierzemy odpowiednie strategie pozycjonowania pod rynek danego kraju. Wiemy też, że np. pozycjonując stronę angielską, zdobywanie linków musi odbywać się z angielskich źródeł. Polskie nie tylko nie dadzą takiego efektu, a dodatkowo wyszukiwarka może przyporządkować wtedy angielską stronę do naszego kraju i wyświetlać ją w polskich wynikach wyszukiwania.
  • Decydując się na Delante oszczędzisz też znacznie pieniądze – nie oszukujmy się, agencje zagraniczne na ogół mają znacznie bardziej wygórowane ceny.
  • Korzystamy z efektywnych narzędzi, które pomogą monitorować naszą pracę i jej efekty, także przy stronach zagranicznych.
  • Pamiętamy o zasadach wymienionych wyżej, dzięki czemu pozycjonowanie zagraniczne z naszą firmą przynosi widoczne efekty.

Co zyskujesz

1.

Skuteczność

Znamy zasady zagranicznego SEO i umiemy je zastosować tak, by przynieść najlepsze efekty dla Twojej witryny.

2.

Oszczędność

Nie musisz wybierać zagranicznych, droższych agencji SEO. Z nami osiągniesz sukces nie przepłacając za usługi.

3.

Łatwość komunikacji

Możesz dzwonić i pisać maile. Otrzymasz też od nas raporty z działań w języku, który najbardziej Ci odpowiada.

4.

Widoczność

Nie tylko w Google, ale także w zagranicznych wyszukiwarkach, które najczęściej wybierane są w danym kraju.