Analiza UX, CR, CX

Pokażemy Ci, jak zwiększyć użyteczność Twojej strony, polepszyć jej odbiór przez użytkowników a przez to zwiększyć konwersję!

Dlaczego analiza UX jest tak ważna?

Nawet najlepszy, najszybszy i najlepiej zoptymalizowany sklep internetowy może tracić klientów, przez czynniki, które mogą powodować niechęć i odrzucenie, a na które na co dzień nie zwracamy aż tak dużej uwagi, ponieważ znamy swój sklep na pamięć.

Znalezienie tych elementów i ich poprawa może znacząco przyczynić się do poprawy współczynnika konwersji.

Promocja biznesu w sieci to nie tylko SEO czy reklamy płatne, ale od kilku lat również coraz większe zwracanie uwagi na potencjalnego klienta. Musimy zastanowić się, jak ułatwić mu zakupy, co może go irytować w procesie zakupowym, co wpłynie na dokonanie przez niego zakupu akurat w naszym sklepie. Nasz audyt pozwoli sprawdzić te elementy i docelowo stworzyć bardziej przyjazny dla kupujących sklep internetowy.

Dla kogo jest audyt UX/CX/CR?

Dla sklepów internetowych… ale nie tylko

Audyt ścieżki konwersji jest dedykowany przede wszystkim sklepom internetowym. Jednakże biznesy posiadające wszelkie punkty styku z potencjalnymi klientami (formularze, rejestracja na usługę, wydarzenie), mogą skorzystać na jego przeprowadzeniu, ze względu na kompleksową weryfikację ścieżki poznawczej użytkownika czy sprawdzenie aspektów, które mogą odciągać użytkownika od konwersji.

Skupienie się na użytkowniku, jego wędrówce po naszej stronie i docelowej akcji (dokonanie konwersji), pozwala poprawić skuteczność naszej działalności online i wpłynąć na zwiększenie współczynnika konwersji, a tym samym przychodów.

Dla nowych i już funkcjonujących stron

Niezależnie od tego, czy jesteś biznesem funkcjonującym kilka lub kilkanaście lat na rynku, lub dopiero rozpoczynasz promocję swojego nowego sklepu internetowego, audyt ten pozwoli Ci zbadać docelowego klienta i jego zachowanie na Twojej stronie, sprawdzić, co może powodować porzucenia koszyka i realnie wpłynąć na zmniejszenie tej liczby.

Co obejmie analiza UX/CX/CR?

W trakcie analizy UX, analizy CX oraz analizy pod kątem poprawy współczynnika konwersji brane jest pod uwagę naprawdę wiele czynników.

Oto metody i aspekty, którymi się zajmiemy:

walk

Wędrówka poznawcza

Sprawdzimy, jak wygląda pierwszy kontakt nowego użytkownika ze stroną, jego odczucia, łatwość nawigacji i odnalezienia w strukturze.
clock-check-outline

Test 5 sekund

Przeprowadzimy testy, które pokażą, na co zwraca uwagę użytkowników w pierwszej kolejności.
shield-lock

Bezpieczeństwo strony

Sprawdzimy obecność TLS/SSL.
sync-alert

Problemy na stronie

Uwzględnimy, jakie błędy występują na Twojej stronie, m.in. błędy CSS, błędy serwera, błędy wyświetlania elementów.
alert

Dokładna analiza „krytycznych” podstron

Zbadamy m.in. Stronę Główną, Stronę Kategorii i List Produktów, Stronę Produktu oraz Stronę Kasy i Płatności.
text-long

Analiza karty produktu

Weźmiemy pod uwagę m.in.: nazewnictwo i meta tagi, prezentację ceny, informacje o koszcie i terminie dostawy czy poprawność opisu.
format-list-bulleted

Analiza listingu produktów/kategorii

Sprawdzimy m.in. dostępność filtrowania i sortowania, breadcrumbs oraz dostęp do podkategorii.
cart-heart

Analiza koszyka

Skupimy się na podsumowaniu produktów w koszyku, informacjach o koszcie dostawy oraz polu na kodzie rabatowym.
hand-heart

Użyteczność strony

Sprawdzimy m.in.: czy Twoje komunikaty są odpowiednie, jak wygląda Twoja nawigacja, wyszukiwarka, przyciski, kontrast oraz elementy kontaktowe.
map-marker-path

Ścieżka zakupowa

Ocenimy, jak wygląda testowe zamówienie typowego użytkownika wraz z przejściem całego procesu finalizacji zakupów.
message-draw

Opinie

Sprawdzimy m.in. jak wyświetlają się opinie innych klientów na stronach produktowych.
truck-delivery

Dostawa produktów

Zobaczymy, w jaki sposób komunikujesz użytkowników o dostawie i możliwości darmowej dostawy.
speedometer

Szybkość działania strony

Przeanalizujemy czas wczytywania oraz wyniki CWV oraz narzędzia PageSpeed.
monitor-cellphone

Responsywność strony i dostosowanie do urządzeń mobilnych

Sprawdzimy, jak Twoja strona dostosowuje się do okna wyszukiwarki i urządzeń mobilnych.
text

Mikrotreści (micorcopy)

Zobaczymy, czy Twoje treści są klarowne i zrozumiałe dla użytkowników.
palette-outline

Spójność i estetyka strony

Ocenimy m.in.: fonty w obrębie całej strony, estetyczne grafiki/banery czy tone of voice.
post-outline

Blog

Sprawdzimy nie tylko strukturę bloga, ale skupimy się również na trust signals.
page-layout-footer

Stopka

Przeanalizujemy stopkę pod kątem poprawności wdrożenia oraz umieszczonych danych kontaktowych.

Od czego zależy cena analizy?

aspect-ratio

Wielkość strony

Im Twoja strona jest większa, tym więcej zasobów potrzebujemy wykorzystać przy jej analizie.

list-status

Zakres prac

Nie musisz płacić za całą analizę, jeżeli zależy Ci tylko na analizie koszyka. Cenę dostosujemy do zakresu, jaki będziemy analizować.

hammer-wrench

Konieczność użycia dodatkowych narzędzi

Jeżeli zakres audytu obejmie również dodatkowe narzędzia, np. mapy ciepła, które pozwolą dokładnie sprawdzić jak użytkownicy oglądają Twoją stronę, cenę narzędzia uwzględnimy w koszt naszej usługi.

chart-tree

Typ strony

W zależności od tego, czy prowadzisz sklep ecommerce, stronę usługową czy aplikację – audyt UX będzie przebiegał inaczej. Nasza cena również będzie dostosowana do Twoich potrzeb związanych w typem działalności.

Kto wykonuje audyt UX?

SEO Specialist - Damian

Damian

SEO Specialist

Pozycjonowanie przypomina mi budowę domu – zaczynam od solidnych fundamentów (audyt i optymalizacja), a później przechodzę do wykończenia (content i linkbuilding).

Pracowałem na wielu stanowiskach w branży SEO, zaczynając od stażu, a kończąc na head of SEO.Dzięki mojemu doświadczeniu wiem, że wygoda korzystania ze stron internetowych i użyteczności (UX) jest kluczowa dla klientów, dlatego z chęcią pokażę Ci, co możesz wprowadzić na swojej stronie, żeby potencjalni klienci stawali się prawdziwymi klientami 😉

~Damian Hliwa, SEO Specialist

 

Dowiedz się więcej o zwiększaniu współczynnika konwersji bezpośrednio od Damiana z jego darmowego webinaru   „Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym

Ile trwa audyt UX/CX/CR?

Czas, podobnie do kosztów, uzależniony jest od zakresu i wielkości strony.

Bazowa analiza wędrówki zakupowej to około 7 dni roboczych.

Jednak dogłębniejsze analizy wykorzystujące mapy ciepła i badanie zachować użytkowników wymagają więcej czasu, ze względu na konieczność zgromadzenia odpowiedniej próbki danych.

W takim przypadku analiza może zająć niewiele dłużej niż 7 dni roboczych, jednak musi zostać poprzedzona uprzednią instalacją i konfiguracją odpowiedni narzędzi, a następnie pewnym okresem agregowania danych (kilka tygodni dla jak najlepszej próby).

Co otrzymasz w ramach analizy?

Dokument tekstowy

Produktem wynikowym jest audyt w formie dokumentu tekstowego zawierający najważniejsze informacje z przeprowadzonej analizy.

Konsultacje

1 godzina konsultacji, podczas której omówię z Tobą największe bolączki i przeszkadzacze w procesie zakupowym Twojej strony lub sklepu.

Wdrożenie poszczególnych zaleceń, z racji na różnorodność systemów i silników sklepowych jest elementem indywidualnej wyceny i dodatkowych konsultacji z naszymi developerami.