Wdrożenie i konfiguracja
Google Analytics 4
Google Analytics 4 pozwoli Ci zbierać dane potrzebne do rozwoju Twojego biznesu!
Wdrożymy i dostosujemy go do Twoich potrzeb!
Dlaczego warto wdrożyć Google Analytics 4 z nami?
Nasze doświadczenie pokazuje, że bez danych analitycznych nie da się prowadzić odpowiedniego procesu SEO i Google Ads. Jeśli nie wiesz, czy coś działa i robisz swój marketing na ślepo, trudno będzie Ci wykorzystać w pełni jego potencjał. Doświadczenie naszych Specjalistów zapewni Ci możliwość dostosowania GA4 pod potrzeby Twojego biznesu. Oferujemy również pomoc w zrozumieniu jak działa Google Analytics 4 i jak zbierać w nim najważniejsze dane!
Dla kogo wdrażamy i konfigurujemy GA4?
Usługa skierowana jest zarówno dla firm spotykających się z koniecznością przejścia z Universal Analytics na nową wersję Analityki, jak i dla tych, które zaczynają od Google Analytics 4.
Co zyskasz?
Dzięki wdrożeniu i konfiguracji GA4 w Delante zyskasz:
Opcje wdrożenia
Wersja podstawowa – 1200 zł
CZAS TRWANIA WDROŻENIA: 3 dni
W ramach podstawowej wersji wdrożenia GA4 dla stron usługowych zapewniamy:
- weryfikację implementacji / wdrożenie Google Tag Manager na stronie,
- weryfikację implementacji / wdrożenie skryptu GA4 na stronie,
- założenie i/lub konfigurację podstawowych ustawień GA4
- konfigurację strumienia danych
- audyt mierzonych zdarzeń i rekomendacje,
- utworzenie celu konwersji – jednego, głównego np. wysłanie formularza (nie dotyczy ecommerce*),
- konfigurację zbierania danych,
- testowanie poprawności zbierania danych i zliczania celów,
- konfigurację mierzenia wyszukiwań w wewnętrznej wyszukiwarce witryny.
Wersja rozszerzona – 2000 – 2500 zł
CZAS TRWANIA WDROŻENIA: od 4 do 7 dni
W ramach rozszerzonej wersji wdrożenia GA4 dla stron usługowych zapewniamy wszystkie działania z wersji podstawowej +
- utworzenie celów konwersji – np. wysłanie formularza,
- utworzenie zdarzeń/celów niestandardowych np. klknięcie w mail, kliknięcia w numer telefonu, pozostałe formularze kontaktowe, wyświetlenie konkretnych stron, pobierania i kopiowanie elementów,
- połączenie GA4 z innymi usługami Google – GSC, Google Ads,
- wdrożenie/dostosowanie warstwy danych i konfiguracja celów (zakup, dodanie do koszyka) – dotyczy popularnych CMS (WordPress, Presta, Shopify itp.),
- audyt warstwy danych pod e-commerce, mierzonych zdarzeń i rekomendacje (dla e-commerce).
Wersja zaawansowana – wyceniana indywidualnie
CZAS TRWANIA WDROŻENIA: od 14 do 21 dni
Zaawansowaną wersję wdrożenia GA4 dla stron usługowych traktujemy jako osobną usługę. W pełni skupimy się na Twoich indywidualnych potrzebach i stworzeniu raportów, które pomogą Ci zbierać wybrane przez Ciebie dane. Zaawansowane wdrożenie obejmie wszystkie działania z wersji rozszerzonej +
- utworzenie parametrów niestandardowych w celu rozróżniania formularzy, konkretnych grup odbiorców czy grup treści,
- utworzenie niestandardowych grup odbiorców w celu analizy, targetowania reklam,
- dostosowanie raportów standardowych do konkretnych potrzeb klienta,
- stworzenie raportów niestandardowych dopasowanych do oczekiwań i potrzeb klienta,
- wdrożenie/dostosowanie warstwy danych i konfiguracja celów (zakup, dodanie do koszyka) – bez względu na CMS (dla e-commerce),
- konfiguracja i wdrożenie data-layer przez naszych Web Deweloperów (dla e-commerce),
- pozostałe działania niezawierające się w powyższych punktach, np. konfiguracja mierzenia kilku domen, połączenie z BigQuery.
Jeśli chcesz wdrożyć GA4, ale nie wiesz, która opcja jest najlepsza dla Twojej strony – napisz do nas!
Kto prowadzi konsultacje/ wdrożenie?
Konsultacje oraz wdrożenie są prowadzone przez specjalistów Wojciecha (SEO R&D Specialist) i Tomasza (SEM Specialist) odpowiadających za procesy analityczne w Delante. W przypadku konieczności wprowadzania warstwy danych do mierzenia e-commerce zaangażowany jest również dział deweloperski.
Kiedy się zdecydować na wdrożenie GA4?
Google Universal Analytics przestanie zbierać dane w lipcu 2023 roku.
Co więcej, w lutym Google ogłosił, że w marcu zacznie automatycznie zakładać konta GA4 użytkownikom, którzy tego nie zrobili. Takie wdrożenie najprawdopodobniej bywa obarczone wieloma błędami i może wymagać dużo pracy, by sprowadzić Analyticsa na odpowiednie tory. Nie zostawiaj swojej strony w rękach automatycznych mechanizmów. Napisz do nas już teraz i przeprowadź wdrożenie Google Analytics 4 raz, a dobrze.
FAQ - najczęściej zadawane pytania o GA4
Google Analytics 4 jest systemem trackingowym, narzędziem udostępnionym bezpłatnie przez Google, które oferuje szeroki zbiór statystyk na temat użytkowników wchodzących na naszą stronę. Google Analytics 4, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, używa danych opartych na zdarzeniach, a nie sesjach.
Google zapowiedział, że w marcu 2023 roku zacznie automatycznie zakładać usługi GA4 użytkownikom, którzy jeszcze tego nie zrobili. Aby wdrożyć Google Analytics 4 w oparciu o własne potrzeby i wymagania, należy zrobić to jak najszybciej.
Google zapowiedział, że poprzednia wersja Google Analytics zostanie wycofana 1 lipca 2023 roku. Na jej miejsce pojawiła się nowa usługa – GA4. Aby mieć dostęp do danych historycznych należy wdrożyć Google Analytics 4 już teraz.
O wadach i zaletach tego narzędzia posłuchasz na naszym kanale:
Pomiar e-commerce wymaga wdrożenia warstwy danych, która będzie przesyłać informacje do systemu Google Analytics. Należy również dodać odpowiednie zdarzenia do kodów witryny czy aplikacji lub skonfigurować je w Menedżerze Tagów.