Pozycjonowanie

Pozycjonowanie lokalne

Zwiększ widoczność lokalną swojej strony internetowej, dzięki sprawdzonemu podejściu do pozycjonowania lokalnego.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne, choć z założenia nie różni się bardzo od standardowego, wymaga trochę innego podejścia. Ma ono na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania po wpisaniu zapytania związanego z danym regionem, najczęściej miastem.

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne skierowane jest dla każdego właściciela strony lub sklepu internetowego, który chce zwiększyć widoczność swojej strony w danym regionie. Przede wszystkim powinny z niego korzystać firmy, działające lokalnie. Firmy, dla których pozycjonowanie lokalne sprawdzi się najlepiej to takie które:

  • świadczą usługi w danym mieście (np. dentyści, kosmetyczki, mechanicy, drukarnie, restauracje itp.),
  • posiadają sklepy stacjonarne w danym mieście,
  • sprzedają produkty wielkogabarytowe, których transport do innego miasta jest utrudniony – użytkownicy często szukają takich sklepów w pobliżu (np. artykuły budowlane, meble, samochody itp.)
  • hotele, atrakcje turystyczne w danym mieście,
  • oferują usługi transportowe,
  • są placówkami edukacyjnymi (np. uczelnie, szkoły, biblioteki itp.),
  • oferują pracę w danym mieście/regionie.

Takie podejście sprawdzi się również dla sklepów internetowych dostarczających swoje produkty do danego miasta czy firm, świadczących swoje usługi zdalnie (np. IT).

Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego?

1. Szybsze zwiększenie widoczności

Frazy lokalne są typowymi frazami długiego ogona (składają się z kilku wyrazów i są bardziej szczegółowe). Takie frazy są mniej konkurencyjne, dzięki czemu szybciej można uzyskać satysfakcjonujące wyniki w postaci zwiększenia pozycji fraz w wynikach wyszukiwania. Mają one mniejszy wolumen (są rzadziej wpisywane w Google) ponieważ są bardziej precyzyjne.

Przykładowe porównanie wolumenu fraz:

Fraza ogólnaWolumen Fraza lokalnaWolumen 
Fryzjer165000Fryzjer Kraków12100
Skład budowlany27100Skład budowlany Katowice480
Hotel368000Hotel Zakopane18100
Sklep obuwniczy5400Sklep Obuwniczy Gdańsk170

2. Większa konwersja

Jak wspomnieliśmy wcześniej – frazy lokalne są bardziej szczegółowe, a co za tym idzie, są wpisywane w wyszukiwarkę przez osoby szukające konkretnego produktu/usługi w konkretnym miejscu. jeśli posiadasz np. gabinet dentystyczny w centrum Wrocławia to osoba, która wpisze „dentysta centrum wroclaw” to Twój potencjalny klient, który z dużym prawdopodobieństwem odwiedzi Twój gabinet jeśli tylko Twoja strona wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania, a sama oferta będzie konkurencyjna i go zainteresuje.

3. Większa sprzedaż offline

Jeśli posiadasz sklep online sprzedający też stacjonarnie to koniecznie musisz w swojej strategii SEO zawrzeć lokalne podejście. Przy ogromnym wyborze produktów coraz więcej użytkowników przed zakupem szuka jak największej ilości informacji o danym produkcie online. Po analizie wybierają się do sklepu stacjonarnego, żeby tam ostatecznie zdecydować o zakupie. Jest to tak zwany efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline). Ponad 2/3 klientów sprawdza produkty online zanim zdecyduje się na zakup w sklepie, a raport Gemius z 2020 roku wskazuje, że są produkty, które są bardziej podatne na ten efekt i są to przede wszystkim produkty spożywcze, materiały budowlane i wykończeniowe, meble i wystrój wnętrz i obuwie.

Na czym polega SEO lokalne?

Strategia SEO lokalnego obejmuje wszystkie standardowe elementy pozycjonowania stron: SEO techniczne, on-site SEO, copywriting, linknowanie, analizę i raportowanie danych. Musi być jednak rozwinięta o elementy typowe dla lokalnej działalności, którymi są między innymi:

  • oznaczenie adresu firmy za pomocą danych strukturalnych schema.org,
  • wykorzystywanie fraz kluczowych zawierających nazwę miasta/regionu – umieszczanie ich w treściach, tytule strony, URL,
  • lokalne linkowanie – dodawanie linków w katalogach, lokalnych portalach, ogłoszeniach. Wykorzystywanie tzw. NAP (Name, Adress, Phone), które pomoże Google powiązać Twoją firmę z daną lokalizacją,
  • posiadanie i regularne prowadzenie wizytówki Google Moja Firma, zachęcanie klientów do zostawiania opinii.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Budżet pozycjonowania zależy od ilości pracy i czasu potrzebnych do osiągnięcia pożądanych wyników. Czas ten zależy od kilku istotnych czynników, między innymi od:

  • branży i jej konkurencyjności w danej lokalizacji,
  • aktualnego poziomu optymalizacji technicznej strony,
  • aktualnej widoczności strony,
  • możliwości CMS’a,
  • historii domeny,
  • autorytetu domeny,
  • wielkości strony internetowej,
  • ilości treści na stronie,
  • stanu linkowania zewnętrznego.

Czytaj więcej o pozycjonowaniu w Twoim mieście

Mamy doświadczenie w pozycjonowaniu stron lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych. Jeśli nie widzisz na liście miasta, które Cię interesuje – napisz do nas!