.animate-view{opacity: 1 !important;}

Pozycjonowanie lokalne

Zwiększ widoczność lokalną swojej strony internetowej, dzięki sprawdzonemu podejściu do pozycjonowania.

website ranking

Pozycjonowanie lokalne

Zwiększenie widoczności lokalnej to świetne rozwiązanie nie tylko dla lokalnych firm ale też dla tych, które mogą być wyszukiwane w taki sposób. 

Nasi specjaliści doradzą Ci, jak zbudować widoczność Twojej firmy dla lokalnej społeczności, jak połączyć strategię SEO ze zwiększaniem widoczności wizytówki na mapach i jak zbudować strukturę strony, aby to było możliwe. 

Porozmawiaj z nami, zbudujmy razem lokalną strategię dla Twojej strony!

Skontaktuj się z nami!

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne, choć z założenia nie różni się bardzo od standardowego, wymaga trochę innego podejścia. Ma ono na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania po wpisaniu zapytania związanego z danym regionem, najczęściej miastem.

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne skierowane jest dla każdego właściciela strony lub sklepu internetowego, który chce zwiększyć widoczność swojej strony w danym regionie. Przede wszystkim powinny z niego korzystać firmy, działające lokalnie. Firmy, dla których pozycjonowanie lokalne sprawdzi się najlepiej to takie które:

  • świadczą usługi w danym mieście (np. dentyści, kosmetyczki, mechanicy, drukarnie, restauracje itp.),
  • posiadają sklepy stacjonarne w danym mieście,
  • sprzedają produkty wielkogabarytowe, których transport do innego miasta jest utrudniony – użytkownicy często szukają takich sklepów w pobliżu (np. artykuły budowlane, meble, samochody itp.)
  • hotele, atrakcje turystyczne w danym mieście,
  • oferują usługi transportowe,
  • są placówkami edukacyjnymi (np. uczelnie, szkoły, biblioteki itp.),
  • oferują pracę w danym mieście/regionie.

Takie podejście sprawdzi się również dla sklepów internetowych dostarczających swoje produkty do danego miasta czy firm, świadczących swoje usługi zdalnie (np. IT).

Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego?

1. Szybsze zwiększenie widoczności

Frazy lokalne są typowymi frazami długiego ogona (składają się z kilku wyrazów i są bardziej szczegółowe). Takie frazy są mniej konkurencyjne, dzięki czemu szybciej można uzyskać satysfakcjonujące wyniki w postaci zwiększenia pozycji fraz w wynikach wyszukiwania. Mają one mniejszy wolumen (są rzadziej wpisywane w Google) ponieważ są bardziej precyzyjne.

Przykładowe porównanie wolumenu fraz:

Fraza ogólna Wolumen  Fraza lokalna Wolumen 
Fryzjer 165000 Fryzjer Kraków 12100
Skład budowlany 27100 Skład budowlany Katowice 480
Hotel 368000 Hotel Zakopane 18100
Sklep obuwniczy 5400 Sklep Obuwniczy Gdańsk 170

2. Większa konwersja

Jak wspomnieliśmy wcześniej – frazy lokalne są bardziej szczegółowe, a co za tym idzie, są wpisywane w wyszukiwarkę przez osoby szukające konkretnego produktu/usługi w konkretnym miejscu. jeśli posiadasz np. gabinet dentystyczny w centrum Wrocławia to osoba, która wpisze „dentysta centrum wroclaw” to Twój potencjalny klient, który z dużym prawdopodobieństwem odwiedzi Twój gabinet jeśli tylko Twoja strona wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania, a sama oferta będzie konkurencyjna i go zainteresuje.

3. Większa sprzedaż offline

Jeśli posiadasz sklep online sprzedający też stacjonarnie to koniecznie musisz w swojej strategii SEO zawrzeć lokalne podejście. Przy ogromnym wyborze produktów coraz więcej użytkowników przed zakupem szuka jak największej ilości informacji o danym produkcie online. Po analizie wybierają się do sklepu stacjonarnego, żeby tam ostatecznie zdecydować o zakupie. Jest to tak zwany efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline). Ponad 2/3 klientów sprawdza produkty online zanim zdecyduje się na zakup w sklepie, a raport Gemius z 2020 roku wskazuje, że są produkty, które są bardziej podatne na ten efekt i są to przede wszystkim produkty spożywcze, materiały budowlane i wykończeniowe, meble i wystrój wnętrz i obuwie.

Zamów bezpłatną wycenę

Jestem pod wrażeniem, jak szybko mogliśmy zobaczyć wyniki. Specjaliści Delante są bardzo profesjonalni i naprawdę znają się na tym co robią.

Bart Bober

Bartłomiej Bober

Manager

Pobierz darmowe narzędzia wspierające SEO i marketing!

Pobierz
Na czym polega
SEO lokalne?

Strategia SEO lokalnego obejmuje wszystkie standardowe elementy pozycjonowania stron: SEO techniczne, on-site SEO, copywriting, linknowanie, analizę i raportowanie danych. Musi być jednak rozwinięta o elementy typowe dla lokalnej działalności, którymi są między innymi:

  • oznaczenie adresu firmy za pomocą danych strukturalnych schema.org,
  • wykorzystywanie fraz kluczowych zawierających nazwę miasta/regionu – umieszczanie ich w treściach, tytule strony, URL,
  • lokalne linkowanie – dodawanie linków w katalogach, lokalnych portalach, ogłoszeniach. Wykorzystywanie tzw. NAP (Name, Adress, Phone), które pomoże Google powiązać Twoją firmę z daną lokalizacją,
  • posiadanie i regularne prowadzenie wizytówki Google Moja Firma, zachęcanie klientów do zostawiania opinii.
Porozmawiajmy o Twoim lokalnym SEO!

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Budżet pozycjonowania zależy od ilości pracy i czasu potrzebnych do osiągnięcia pożądanych wyników. Czas ten zależy od kilku istotnych czynników, między innymi od:

  • branży i jej konkurencyjności w danej lokalizacji,
  • aktualnego poziomu optymalizacji technicznej strony,
  • aktualnej widoczności strony,
  • możliwości CMS’a,
  • historii domeny,
  • autorytetu domeny,
  • wielkości strony internetowej,
  • ilości treści na stronie,
  • stanu linkowania zewnętrznego.

Szukaliśmy firmy dostarczającej efektywną strategię SEO oraz przywiązującej wagę do szczegółów. Taką firmą okazało się być właśnie Delante! Osiągamy wyniki, na których zleżało nam od początku współpracy!

Sandra Mercado

Co-Founder

Czytaj więcej o pozycjonowaniu
w Twoim mieście

Mamy doświadczenie w pozycjonowaniu stron lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych. Jeśli nie widzisz na liście miasta, które Cię interesuje – napisz do nas!

Pozycjonowanie Biała Podlaska

Pozycjonowanie Biała Podlaska

Pozycjonowanie Białystok

Pozycjonowanie Białystok

Pozycjonowanie Bielsko-Biała

Pozycjonowanie Bielsko-Biała

Pozycjonowanie Bochnia

Pozycjonowanie Bochnia

Pozycjonowanie Brzesko

Pozycjonowanie Brzesko

Pozycjonowanie Bydgoszcz

Pozycjonowanie Bydgoszcz

Pozycjonowanie Bytom

Pozycjonowanie Bytom

Pozycjonowanie Chełm

Pozycjonowanie Czechowice Dziedzice

Pozycjonowanie Czechowice-Dziedzice

Pozycjonowanie Częstochowa

Pozycjonowanie Częstochowa

Pozycjonowanie Ełk

Pozycjonowanie Gdańsk

Pozycjonowanie Gdańsk

Pozycjonowanie Gliwice

Pozycjonowanie Gliwice

Pozycjonowanie Gniezno

Pozycjonowanie Gniezno

Pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski

Pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski

Pozycjonowanie Kalisz

Pozycjonowanie Kalisz

Pozycjonowanie Katowice

Pozycjonowanie Katowice

Pozycjonowanie Kielce

Pozycjonowanie Kielce

Pozycjonowanie Kołobrzeg

Pozycjonowanie Kołobrzeg

Pozycjonowanie Konin

Pozycjonowanie Kraków

Pozycjonowanie Gdynia

Pozycjonowanie Leszno

Pozycjonowanie Leszno

Pozycjonowanie Lublin

Pozycjonowanie Lublin

Pozycjonowanie Łomża

Pozycjonowanie Łomża

Pozycjonowanie Łódź

Pozycjonowanie Łódź

Pozycjonowanie Malbork

Pozycjonowanie Mielec

Pozycjonowanie Mielec

Pozycjonowanie Mysłowice

Pozycjonowanie Mysłowice

Pozycjonowanie Myślenice

Pozycjonowanie Myślenice

Pozycjonowanie Niepołomice

Pozycjonowanie Niepołomice

Pozycjonowanie Nowy Sącz

Pozycjonowanie Nowy Sącz

Pozycjonowanie Nowy Targ

Pozycjonowanie Nowy Targ

Pozycjonowanie Olsztyn

Pozycjonowanie Olsztyn

Pozycjonowanie Opole

Pozycjonowanie Opole

Pozycjonowanie Oświęcim

Pozycjonowanie Oświęcim

Pozycjonowanie Piła

Pozycjonowanie Piła

Pozycjonowanie Piotrków Trybunalski

Pozycjonowanie Poznań

Pozycjonowanie Poznań

Pozycjonowanie Pszczyna

Pozycjonowanie Pszczyna

Pozycjonowanie Puławy

Pozycjonowanie Puławy

Pozycjonowanie Radom

Pozycjonowanie Radom

Pozycjonowanie Rzeszów

Pozycjonowanie Rzeszów

Pozycjonowanie Siedlce

Pozycjonowanie Siedlce

Pozycjonowanie Szczecin

Pozycjonowanie Szczecin

Pozycjonowanie Tarnów

Pozycjonowanie Tarnów

Pozycjonowanie Wadowice

Pozycjonowanie Wadowice

pozycjonowanie warszawa

Pozycjonowanie Warszawa

Pozycjonowanie Wieliczka

Pozycjonowanie Wieliczka

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Zakopane

Pozycjonowanie Zakopane

Pozycjonowanie Zamość

Pozycjonowanie Zamość

Pozycjonowanie Zielona Góra

Pozycjonowanie Zielona Góra

Ludzie pracujący w Delante to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.

Grzegorz Hałat

CEO

FAQ
Najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie lokalne

1. Czym charakteryzuje się pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne nie różni się w dużym stopniu od standardowego SEO, wymaga jedynie nieco innego podejścia. Jest to taki rodzaj pozycjonowania, który skupia się głównie na pozycjonowaniu fraz kluczowych zawierających konkretną lokalizację – najczęściej miasto (np. „fryzjer damski rzeszów”, „restauracja kraków”, „mechanik sopot”). Przede wszystkim na celu ma zwiększenie widoczności witryny w SERP-ach na zapytania związane z danym regionem.

2. Dla kogo jest przeznaczone pozycjonowanie lokalne?

Na pozycjonowanie lokalne powinny zdecydować się przede wszystkim firmy, które działają lokalnie i zależy im (także) na stacjonarnych, fizycznych wizytach w ich siedzibach czy sklepach. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się idealnie m.in. w przypadku:

  • salonów fryzjerskich,
  • mechaników samochodowych,
  • dentystów,
  • hoteli, restauracji, pubów,
  • uczelni/szkół/bibliotek,
  • lokalnych sklepów.

3. Czy warto inwestować w pozycjonowanie lokalne?

Jeśli zależy Ci na przyciągnięciu użytkowników zainteresowanych produktami czy usługami w danej lokalizacji, to jak najbardziej warto! Jeśli chodzi o zalety pozycjonowania lokalnego, to wśród nich możemy wymienić:

  • szybsze zwiększenie widoczności strony (dzięki mniej konkurencyjnym frazom typu long-tail możesz zaobserwować znacznie szybsze efekty),
  • większą konwersję (trafisz do bardziej zdecydowanych użytkowników, którzy szukają produktów/usług konkretnie w Twojej lokalizacji),
  • większą sprzedaż offline (jeśli oprócz sklepu online, posiadasz również sklep stacjonarny).

4. Jaka jest cena pozycjonowania lokalnego?

Niestety nie da się jednoznacznie określić, ile kosztuje pozycjonowanie, także lokalne. Cena pozycjonowania lokalnego to kwestia indywidualna i zależeć będzie od wielu czynników, m.in. od:

  • wielkości witryny,
  • obecnej widoczności strony w sieci,
  • obecnego poziomu optymalizacji technicznej strony,
  • branży i jej konkurencyjności w danym regionie,
  • historii i autorytetu domeny.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile może kosztować pozycjonowanie lokalne Twojej witryny, zamów bezpłatną wycenę!

Zacznij zwiększać
obecność Twojej marki w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z działaniami SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

3.

Analiza SEM

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEM

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEM poprawi rankingi Twojej strony.

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM