1. Szybsze zwiększenie widoczności
Frazy lokalne są typowymi frazami długiego ogona (składają się z kilku wyrazów i są bardziej szczegółowe). Takie frazy są mniej konkurencyjne, dzięki czemu szybciej można uzyskać satysfakcjonujące wyniki w postaci zwiększenia pozycji fraz w wynikach wyszukiwania. Mają one mniejszy wolumen (są rzadziej wpisywane w Google) ponieważ są bardziej precyzyjne.
Przykładowe porównanie wolumenu fraz:
Fraza ogólna |
Wolumen |
Fraza lokalna |
Wolumen |
Fryzjer |
165000 |
Fryzjer Kraków |
12100 |
Skład budowlany |
27100 |
Skład budowlany Katowice |
480 |
Hotel |
368000 |
Hotel Zakopane |
18100 |
Sklep obuwniczy |
5400 |
Sklep Obuwniczy Gdańsk |
170 |
2. Większa konwersja
Jak wspomnieliśmy wcześniej – frazy lokalne są bardziej szczegółowe, a co za tym idzie, są wpisywane w wyszukiwarkę przez osoby szukające konkretnego produktu/usługi w konkretnym miejscu. jeśli posiadasz np. gabinet dentystyczny w centrum Wrocławia to osoba, która wpisze „dentysta centrum wroclaw” to Twój potencjalny klient, który z dużym prawdopodobieństwem odwiedzi Twój gabinet jeśli tylko Twoja strona wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania, a sama oferta będzie konkurencyjna i go zainteresuje.
3. Większa sprzedaż offline
Jeśli posiadasz sklep online sprzedający też stacjonarnie to koniecznie musisz w swojej strategii SEO zawrzeć lokalne podejście. Przy ogromnym wyborze produktów coraz więcej użytkowników przed zakupem szuka jak największej ilości informacji o danym produkcie online. Po analizie wybierają się do sklepu stacjonarnego, żeby tam ostatecznie zdecydować o zakupie. Jest to tak zwany efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline). Ponad 2/3 klientów sprawdza produkty online zanim zdecyduje się na zakup w sklepie, a raport Gemius z 2020 roku wskazuje, że są produkty, które są bardziej podatne na ten efekt i są to przede wszystkim produkty spożywcze, materiały budowlane i wykończeniowe, meble i wystrój wnętrz i obuwie.