Reklamy PPC

Google Ads

Reklama w płatnych wynikach wyszukiwania to świetny sposób na szybkie pozyskanie użytkowników.

How to make efficient marketing in search engine?

Skuteczna reklama w Google

Google Ads (dawne Google AdWords) to usługa reklamowa Google uruchomiona w 2000 roku. Najprościej rzecz ujmując, pozwala ona na wyświetlanie reklam w postaci linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google, ale też jako reklam tekstowych, graficznych czy też filmów video między innymi na poczcie Gmail, portalu Youtube oraz w witrynach współpracujących z programem Google AdSense. Ma bardzo duży zasięg i moc. Google Ads oferuje swoje usługi w modelach: CPC (z ang. cost per click), CPM (z ang. cost per mille) i CPV (z ang. cost per view). Jest to doskonały pomysł na dotarcie do dużej ilości odbiorców w prosty i stosunkowo niedrogi sposób. W zależności od celów biznesowych firmy może być traktowana jako osobna usługa ale najwyższą skuteczność odnotowujemy w przypadku kompleksowego prowadzenia kampanii wraz z pozycjonowaniem.

O Google Ads słów kilka

W dzisiejszych czasach reklama internetowa osiąga największą konwersję, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Coraz więcej osób bowiem rezygnuje z telewizji, radia czy prasy na rzecz Internetu. Zamiast czytać wiadomości w gazetach, przeglądamy informacyjne portale internetowe. Zakupy online stają się codziennością. Nic więc dziwnego, że firmy chcą reklamować swoje usługi czy produkty właśnie w sieci.

Dzięki Google Ads możesz znaleźć się dokładnie tam, gdzie ktoś szuka usług, które proponujesz – w wynikach wyszukiwania Google.

Google Ads oferuje dwie podstawowe metody kierowania reklamy:

  • Wybierając odpowiednie słowa kluczowe kierujemy reklamę w sieci wyszukiwania Google,
  • Wybierając sposób kierowania kierujemy reklamę w sieci reklamowej Google.

Pierwsza metoda charakteryzuje się wyższą konwersją z prostego powodu – wyświetlamy się na konkretne zapytania użytkowników, wychodzimy do nich z propozycją rozwiązania ich problemu. Druga metoda to wyświetlanie reklam graficznych w sieci reklamowej. Docieramy do osób, które mogą mogą być zainteresowane zakupem w niedalekiej przyszłości. W ten sposób pomimo mniejszej konwersji budujemy świadomość i rozpoznawalność marki. W odróżnieniu od innych form reklamy jak radio czy telewizja mamy olbrzymie możliwości kierowania kampanią, nie musimy wyświetlać jej wszystkim.

Określ swoją grupę docelową

Aby reklamy te były najbardziej skuteczne, niezmiernie ważne jest określenie swojej grupy docelowej. Wtedy Twoja kampania może wyświetlać się na portalach najczęściej odwiedzanych przez Twoich potencjalnych Klientów. Np. jeśli prowadzisz sklep internetowy z suplementami diety dla sportowców możesz wyświetlać reklamy na forach kulturystycznych czy innych miejscach powiązanych z zainteresowaniami grupy docelowej.

Kierowanie możesz oprzeć na podstawie czynników społeczno-demograficznych takich jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania i inne.

Link sponsorowany Ads może oczywiście pojawiać się w wyszukiwarce na różnych pozycjach. Zależy ona od:

  • jego Wyniku Jakości (składającego się z wielu czynników, takich jak jakość witryny, tekstu reklamowego, słowa kluczowego itd.)
  • maksymalnej stawki CPC, którą uzgadnia reklamodawca.

Aby Google Ads działało skutecznie, należy przygotować indywidualnie dopasowaną strategię dla danej kampanii, zbadać grupę docelową i dostosować reklamy do tych czynników. Warto także połączyć ją z procesem pozycjonowania.

Delante może przeprowadzić dla Ciebie pełną kampanię Ads – od samego początku. Nie musisz się niczym martwić, ciesząc się większym ruchem i wyższym współczynnikiem konwersji.

Reklamy dynamiczne w wyszukiwarce

Oprócz reklam dodawanych na podstawie wybranych słów kluczowych istnieją także reklamy DSA (z ang. Dynamic Search Ads). Są one automatycznie wyświetlane w wyszukiwarce na podstawie treści całej witryny. Dzięki temu Twoja reklama wyświetli się w wyszukiwarce na znacznie większą ilość fraz kluczowych. Np. nie trzeba dodawać ręcznie wszystkich nazw produktów jako słów kluczowych – jeśli ktoś zapyta w Google o daną rzecz, który posiadasz w ofercie, DSA spowoduje, że wyświetli się podstrona właśnie z tym produktem.

Kiedy z dnia na dzień rośnie liczba zapytań kierowanych do Google (ludzie formułują bowiem swoje pytania w najróżniejszy sposób) reklamy dynamiczne to bardzo skuteczny sposób na to, by odpowiedzieć na jak największą ich ilość. Jest to też doskonały sposób na wzmocnienie wyników pozycjonowania Long Tail.

Polecamy to rozwiązanie zwłaszcza dla sklepów internetowych posiadających w swojej ofercie bardzo dużo produktów i podstron oraz wydawcom treści. Ważne jednak jest by na stronie tej pojawiało się dużo treści zrozumiałej dla Google (opisy produktów, nagłówki itd).

Reklamy dynamiczne, które stworzy dla Ciebie Delante pomogą Ci odpowiadać na bardzo szczegółowe pytania użytkowników. Jest to wyjątkowa skuteczna praktyka reklamowa.

Dla kogo reklama Ads?

  • Właścicieli sklepów internetowych – wyświetla informacje na temat Twoich produktów i skutecznie powoduje, że ludzie częściej je wybierają.
  • Sprzedających usługi – użytkownicy często szukają informacji na temat usług różnego rodzaju w wyszukiwarkach. Pojawienie się na samym szczycie listy na pewno zwiększy popularność Twojej strony.
  • Wydawców treści – kiedy tworzysz swoje teksty reklamowe i są one wartościowe, warto dobrze prowadzić ich kampanię.
  • Portali ogłoszeniowych – dzięki lepszej widoczności więcej ludzi zagląda na Twoją stronę, a co za tym idzie więcej ludzi chętnie umieszcza na niej swoje ogłoszenia.
  • Firmy produkcyjne – producenci, zwłaszcza mniejsze przedsiębiorstwa muszą prowadzić skuteczną reklamę, jeśli chcą zwiększać sprzedaż swoich produktów.
  • Dla każdego, komu zależy na zwiększeniu ruchu oraz konwersji na swojej stronie.

Dlaczego warto reklamować się z Delante?

  • Precyzyjnie pokierujemy całą Twoją kampanią (poczynając od utworzenia i optymalizacji konta i połączenia go z narzędziami takimi jak Search Console, wybierzemy odpowiednie słowa kluczowe, dostosujemy reklamy do komputerów oraz urządzeń mobilnych, użyjemy lokalizacji, danych demograficznych oraz remarketingowych, a także zwrócimy uwagę na dni, godziny i częstotliwość wyświetlania się Twoich reklam).
  • Ściśle kontrolujemy całość kosztów,
  • Prowadzimy bardzo szczegółowy pomiar efektów kampanii.
  • Precyzyjnie sformułujemy cele poszczególnych reklam.
  • Przeprowadzimy testy kampanii.
  • Używamy także DoubleClick, co otwiera dodatkowe możliwości.
  • Z całej kampanii co miesiąc otrzymujesz szczegółowe raporty.
  • Jesteśmy dla Ciebie dostępni w każdej sytuacji – wystarczy zadzwonić lub napisać maila.
  • Doradzimy przy tworzeniu innych reklam.
  • Pomożemy Ci dobrać odpowiedni dla Twoich potrzeb i możliwości budżet na reklamy.

A to wszystko prowadzić będzie do wysokiej konwersji. Z nami szybko osiągniesz swoje cele.

Co zyskujesz

1.

Rozpoznawalność

Rośnie znajomość i świadomość Twojej marki wśród użytkowników Internetu.

2.

Zainteresowanie

Zwiększa się zainteresowanie użytkowników Twoimi produktami czy usługami.

3.

Ruch

Szybko zauważasz bardzo cenny wzrost ruchu na Twojej stronie internetowej.

4.

Konwersja

Spełniają się Twoje cele, np. większa sprzedaż Twoich produktów lub usług.