Zanim zaczniesz korzystać z remarketingu, bardzo ważne jest, abyś zrozumiał, że jednym z jego głównych celów jest zwiększenie sprzedaży. Dobrze poprowadzone kampanie tego typu budują także świadomość i rozpoznawalność marki.
Przeglądasz ofertę sklepu, dodajesz produkty do koszyka ale nie sfinalizujesz transakcji. Kampania remarketingowa wyświetla reklamy dokładnie tych produktów, które dodałeś do koszyka w sieci reklamowej. Po kliknięciu w produkt trafiasz na jego stronę w sklepie i masz możliwość dokończenia zamówienia.
- Przykład 2 – Rozpoznawalność
Kiedyś nie miałeś pojęcia o istnieniu marki X, która stosuje remarketing. Szukając czegoś w Internecie, trafiłeś przypadkowo na jej stronę. W przeciągu następnych kilku godzin lub dni widzisz wszędzie jej reklamy. Wyświetlają się one na popularnych serwisach informacyjnych. Powoduje to, że lepiej poznajesz markę X i ją zapamiętujesz. I być może następnym razem szukając proponowanych przez nią usług czy produktów, wybierzesz właśnie jej witrynę.
Oczywiście właściwie prowadzony remarketing zwiększa sprzedaż lub doprowadza do innej oczekiwanej przez Ciebie konwersji. Zwłaszcza, jeśli w umiejętny sposób poprowadzisz kampanię. Użyjesz odpowiednio zachęcających słów, obrazów czy wideo.
W Delante proces prowadzenia remarketingu jest bardzo zaawansowany i obejmuje tworzenie celów dla mikro-konwersji oraz modelowanie atrybucji.