.animate-view{opacity: 1 !important;}

Audyt Core Web Vitals

Dowiedz się, jak poprawić wskaźniki Core Web Vitals i zadbaj o lepsze doświadczenie użytkownika z Twoją stroną!

Wskaźniki Core Web Vitals opisują doświadczenia użytkownika z stroną – jej wydajność, interaktywność i stabilność wizualna, co wpływa na pozycje strony w Google. Podczas naszego audytu dokładnie przeanalizujemy Twoją stronę i zweryfikujemy czy spełnia ona dzisiejsze standardy oraz przygotujemy rekomendacje, które pozwolą Ci osiągnąć lepsze wyniki!

Dlaczego warto wykonać audyt Core Web Vitals?

przygotowany przez doświadczonego webdevelopera

techniczne analizy z narzędzi typu PSI tłumaczone w zrozumiały sposób

konkretne rekomendacje z sugestią, jak je wdrożyć

Robert Smalarz - Senior Web Developer

Robert Smalarz

Senior Web Developer

Audyt Core Web Vitals

Core Web Vitals to wskaźniki skupiające się na doświadczeniu użytkownika ze stroną – związane są z jej wydajnością, interaktywnością i stabilnością wizualną. Core Web Vitals są jednymi z tych wskaźników, które wpływają na jakość danej witryny, tj. jej wygląd i działanie.

Audyt Core Web Vitals jest usługą, której celem jest zbadanie, w jakim stopniu analizowana strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem wskaźników Core Web Vitals oraz przygotowanie rekomendacji, które pomogą ulepszyć wyniki danej witryny.

Audyt Core Web Vitals to swego rodzaju baza i wstęp do działań optymalizacyjnych. Stworzony przez nas dokument ma za zadanie wskazanie kierunku zmian oraz ułatwienie ich wdrożenia, aby – finalnie – możliwie jak najlepiej przystosować witrynę pod wymagania Core Web Vitals.

Dlaczego warto zrobić
Audyt Core Web Vitals?

Jak wiadomo z oficjalnych źródeł, od połowy czerwca 2021 roku Google zaczęło – stopniowo – brać pod uwagę w swoim rankingu wygląd oraz działanie witryn. Jednymi z sygnałów, które świadczą o jakości tych aspektów, są właśnie wskaźniki Core Web Vitals.

Dlatego warto zadbać o ich optymalizację, a co za tym idzie – lepsze doświadczenie użytkowników. W tym właśnie pomoże Ci nasz audyt. Dzięki niemu zyskasz analizę wskaźników CWV, a także rekomendacje dotyczące ich poprawy.

Współpraca przy projektach SEO z Delante to czysta przyjemność. Przejrzysta komunikacja i duża skuteczność działań to to, co ich wyróżnia.

Konrad think hub

Konrad Zach

Founder&CEO

Spis treści

Core Web Vitals
czym są

Core Web Vitals (z ang. podstawowe wskaźniki internetowe) to mierzalne wskaźniki, które skupiają się na wrażeniach użytkownika dotyczących strony, z której korzysta. Do Core Web Vitals zaliczamy:

  • LCP (Largest Contentful Pain) – wskaźnik odpowiedzialny za wydajność wczytywania,
  • FID (First Input Delay) – wskaźnik odpowiedzialny za interaktywność,
  • CLS (Cumulative Layout Shift) – wskaźnik odpowiedzialny za stabilność wizualną.

Wskaźniki Core Web Vitals jednymi z sygnałów decydujących o jakości danej witryny – wśród sygnałów wyróżniamy również dostosowanie strony pod kątem urządzeń mobilnych, brak treści szkodliwych, protokół HTTPS i brak uciążliwych reklam pełnoekranowych (jednak Google zaznacza, że sygnały odnoszące się do jakości strony będą co rok aktualizowane).

Core Web Vitals
wskaźniki

audyt core web vitals – LCP

LPC

LCP jest wskaźnikiem, który określa czas, jaki potrzebuje przeglądarka do załadowania największego elementu na stronie – pomiar odbywa się w sekcji Above The Fold. LCP nie powinno przekraczać 2,5 sekundy.

optymalizacja wskaźnika core web vitals – fid

FID

FID to metryka, której zadaniem jest pomiar opóźnienia strony od momentu rozpoczęcia ładowania witryny do chwili, w której strona jest w stanie odpowiedzieć na pierwszą interakcję. FID powinien być krótszy niż 100 milisekund.

optymalizacja wskaźnika core web vitals – CLS

CLS

CLS, odpowiedzialny za pomiar stabilności układu strony internetowej, jest obliczany jako suma przesunięć występujących podczas ładowania strony (i niezwiązanych z interakcją użytkownika). Powinien on być mniejszy niż 0,1.

Zamów indywidualną wycenę

Kiedy warto zrobić
Audyt Core Web Vitals?

Audyt Core Web Vitals jest dla Ciebie, jeśli:

  • nigdy wcześniej nie miałeś audytu SEO i nie wiesz, jaka jest kondycja Twojej strony pod kątem doświadczenia użytkownika z nią,
  • planujesz wdrożenie zmian na stronie i chcesz dowiedzieć się, jakie jej aspekty wymagają poprawy, aby jeszcze lepiej rankowała i odpowiadała na potrzeby użytkownika,
  • jesteś w końcowej fazie budowania nowej strony / zbudowałeś już nową stronę i chcesz sprawdzić, jakie ma wyniki, aby jak najlepiej “wystartować” w Google.

We see a meaningful growth in Google traffic and visibility. I can feel that my business is important for Delante.

Sophia - luxcamp

Sophia Taoutaou

Digital Marketing Manager

Jak wygląda Audyt Core Web Vitals
w Delante?

Przeprowadzając audyt Core Web Vitals wspieramy się profesjonalnymi narzędziami, dzięki czemu jest on przekrojowy i kompletny. Jak to wygląda? Najprościej mówiąc – zbadamy Twoją stronę, przyjrzymy się jej wynikom pod kątem Core Web Vitals (a także elementom, które mogą na nie wpływać), przeanalizujemy je, a następnie podpowiemy Ci, co zrobić, aby je poprawić.

Wykorzystując narzędzia, między innymi PageSpeed Insights czy GTmetrix, przeprowadzimy audyt najważniejszych podstron Twojej witryny.  Przykładowo dla e-commerce są to:

  • strona główna,
  • podstrona kategorii,
  • podstrona produktu.

Ważne! Sprawdzając dany URL w narzędziu, otrzymamy wynik dotyczący danego adresu URL, nie całej strony. Dlatego warto sprawdzić kilka najważniejszych typów podstron (np. URL podstrony produktu, URL podstrony kategorii, URL strony głównej), aby otrzymać jak najbardziej rzetelne wyniki.

Innym przykładem mogą być strony usługowe, w przypadku których najważniejszymi typami podstron są:

  • strona główna,
  • podstrona usługi.
Zamów audyt CWV
Narzędzia wykorzystywane do audytu

Przeprowadzając audyt Core Web Vitals, korzystamy ze specjalistycznych narzędzi, dzięki czemu audyt jest kompleksowy i w pełni rozbudowany.

PageSpeed Insights

optymalizacja wskaźnika core web vitals - Page speed insight

GTmetrix

gt metrix page speed report

Core Web Vitals in GTmetrix

WebPageTest

webpagetest delante web core vitals

Core Web Vitals in WebPageText

Inne narzędzia

Search Console Clusteric Google Analytics Ahrefs Majestic Semstorm MOZ GTmetrix SEOprofiler SEO SpyGlass Screaming Frog Semrush

Co po audycie?

Po audycie czas na działanie! Możesz wdrożyć zalecenia z audytu sam lub oddać to w ręce Delante. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się optymalizacją Twojej strony pod kątem Core Web Vitals i zadbali o lepsze doświadczenie użytkownika z nią, pomożemy!

Dlaczego warto  Core Web Vitals w życie?

  • Po wdrożeniu rekomendacji z audytu przekonasz się, że dobrze zoptymalizowana strona, to lepsze doświadczenie użytkownika – a im lepsze doświadczenie użytkownika, tym większa szansa, że użytkownik zostanie / powróci na Twoją stronę i stanie się Twoim klientem.
  • Od czerwca 2021 roku Google zaczęło uwzględniać w swoim rankingu wygląd i działanie stron – a wskaźniki Core Web Vitals są jednymi z sygnałów, które świadczą o jakości tych elementów. Dlatego warto o nie zadbać.

Ludzie pracujący w Delante to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.

Grzegorz Hałat

CEO w Patelnie Tytanowe

FAQ – najczęściej zadawane pytania o Audyt Core Web Vitals

Co to jest Audyt Core Web Vitals?

Audyt Core Web Vitals to usługa, która ma na celu przede wszystkim:

  • zbadanie poziomu optymalizacji analizowanej witryny pod kątem wskaźników Core Web Vitals,
  • sporządzenie rekomendacji, swego rodzaju wytycznych, które mają pomóc ulepszyć wyniki danej strony internetowej i przystosować ją pod wymagania Core Web Vitals.

Audyt Core Web Vitals jest wstępem do dalszych działań optymalizacyjnych.

Po co robić Audyt Core Web Vitals?

Audyt warto zrobić, by dowiedzieć się:

  • jakie są wyniki Twojej strony pod kątem Core Web Vitals,
  • jakie jej elementy wymagają poprawy,
  • co i jak wdrożyć, aby zadbać o doświadczenie użytkownika z Twoją stroną, a co za tym idzie – podnieść jej wyniki i lepiej rankować.

Warto wiedzieć, że od czerwca 2021 roku Google uwzględnia w rankingu (choć wprowadza to stopniowo) sygnały, które świadczą o jakości wyglądu i działania witryn – a jednymi z tych sygnałów są właśnie Core Web Vitals.

Kiedy powinienem zrobić Audyt Core Web Vitals?

Każdy moment jest dobry na przeprowadzenie audytu! 🙂 Ale szczególnie warto rozważyć to, gdy:

  • nie robiłeś do tej pory takiego audytu i nie masz pojęcia, jaka wygląda kondycja Twojej witryny pod kątem Core Web Vitals – a wiesz, że jest to istotne,
  • rozważasz wprowadzenie modyfikacji na stronie i chcesz sprawdzić, jakie jej elementy warto poprawić, aby jeszcze lepiej rankowała w Google i sprzyjała dobremu doświadczeniu użytkownika z nią,
  • jesteś w trakcie budowania nowej strony i zbliżasz się do jej wypuszczenia / zbudowałeś już nową witrynę i chcesz dowiedzieć się, jakie są jej wyniki, aby mieć jak najlepszy start w Google.

Nagrody Delante

Nagroda - Global Agency Awards 2024 Nagroda - Global Search Awards 2024 Nagrody - European Search Awards 2024 Nagroda - Gazele Biznesu 2023 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - US Search Awards 2021

Zacznij zwiększać obecność swojej marki
w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.

3.

Analiza SEO

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEO

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.