Pozycjonowanie

Pozycjonowanie szerokie

Zależy Ci na szybkim zwiększeniu ruchu? Pozycjonowanie szerokie, polegające na pozycjonowaniu wielu rozbudowanych fraz, tzw. long tail, to najlepsze rozwiązanie, by sprowadzić konkretnych użytkowników na stronę.

Długie frazy to dobre frazy dla SEO

Długie frazy to dobre frazy

Wraz z rozwojem Internetu zmienia się także nasz sposób korzystania z niego. Chcąc kupić nowe obuwie, nie wpisujemy już w Google “buty”, a uściślamy pytanie i szukamy “czarnych eleganckich butów męskich oxford”. W tej chwili większość zapytań kierowanych do Google składa się z 4 i więcej słów. Jest to tak zwane wyszukiwanie fraz długiego ogona (z ang. long tail). Algorytm Google rozwinął się i coraz dokładniej – i bardziej efektywnie – odpowiada na takie zapytania. Pozwala to użytkownikom w znacznie krótszym czasie znaleźć szczegółową i precyzyjną odpowiedź na zadane przez nich pytania.

Dlatego w Delante dokładnie w taki sposób podchodzimy do optymalizacji stron naszych Klientów. Pozycjonowanie szerokie to najbardziej zaawansowana forma pozycjonowania – tu nie chodzi tylko o uzyskanie jak najwyższej pozycji dla kilku ustalonych fraz. Naszym głównym celem jest zwiększenie całościowego ruchu organicznego na stronie Klienta poprzez poprawę pozycji bardzo szerokiej (stąd nazwa) listy fraz kluczowych.

Dlaczego warto postawić na long tail?

Frazy typu long tail to rozbudowane, szczegółowe frazy, które mają na celu przyciągnięcie na stronę zdecydowanych i świadomych swoich potrzeb użytkowników. Frazy te składają się zazwyczaj z 4 lub więcej słów i dokładnie charakteryzują dany produkt czy usługę. Prowadzą do konwersji częściej niż frazy ogólne.

frazy long tail a konwersja

Posłużmy się przykładem.

  • Fraza ogólna: „zegarek”
  • Fraza long tail: „zegarek damski na złotej bransolecie”

Fraza długiego ogona nie tylko będzie łatwiejsza do wypozycjonowania, ze względu na mniejszą konkurencyjność w sieci, ale i trafi do użytkowników, którzy mają konkretne i sprecyzowane oczekiwania – szukają „zegarka damskiego na złotej bransolecie”. Ten typ optymalizacji sprawdzi się więc doskonale dla sklepów internetowych oraz stron, które posiadają duże ilości treści (serwisy informacyjne, blogi, portale itp.).

Wiemy, że jest to skuteczny sposób na zwiększenie wartościowego ruchu organicznego, a także podwyższenie współczynnika konwersji, dlatego doradzamy go większości naszych Klientów.

Dzięki Delante mogę zauważyć wzrosty ruchu oraz wzrost sprzedaży w moim sklepie internetowym. Prace optymalizacyjne są wykonywane bardzo rzetelnie. Widać również zdecydowany przyrost linków do mojej strony od rozpoczęcia współpracy.

Marcin Skoczylas

Dyrektor Działu Obsługi Elektronicznej

Wykorzystywane narzędzia

Aby zapewnić najwyższy poziom naszych usług w procesie pozycjonowania szerokiego używamy między innymi następujących narzędzi:

Pozycjonowanie szerokie. Dlaczego warto to robić z Delante?

Jesteśmy jedną z pierwszych polskich agencji SEO, które stosują pozycjonowanie szerokie. Wygenerowaliśmy dzięki temu wzrosty ruchu organicznego dla bardzo wielu firm: zarówno sklepów internetowych jak i niewielkich stron firmowych.

Co zyskujesz z procesem szerokim Delante?

1.

Pozycje

Google Cię kocha i Ty kochasz Google. Twoja strona internetowa znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania na różne frazy Long Tail, najważniejsze dla Twoich celów biznesowych.

2.

Użytkowników

Czyli ludzi, którzy znaleźli w Twojej ofercie dokładnie to, czego szukali w wyszukiwarce Google. Wpływa to na wzrost Twojej sprzedaży i pozytywne wrażenia związane z Twoją firmą.

3.

Ruch

Pozycjonowanie szerokie, z racji że podbija frazy Long Tail, dociera dokładnie do potrzeb użytkowników Google, powoduje skuteczne wzrosty w ruchu organicznym na Twojej stronie.

4.

Wzrosty

Są odpowiedzią na osiągane przez Ciebie wyższe pozycje w Google i większy ruch organiczny. Wzrasta Twoja sprzedaż produktów, usług, itp. Zauważyć to możesz nawet po 2-3 miesiącach.

FAQ - najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie szerokie

Frazy długiego ogona (tzw. long taile) to frazy rozbudowane, szczegółowe, które mają za zadanie opisywać precyzyjnie dany produkt czy usługę i trafiać dzięki temu do zdecydowanych użytkowników (co wpływa pozytywnie na konwersję). Tego typu frazy mają mniejszy wolumen wyszukiwania, ale łatwiej je wypozycjonować.

Przykład:

  • Fraza ogólna: zegarek męski
  • Fraza typu long tail: zegarek męski ze skórzanym paskiem

Pozycjonowanie szerokie bazuje na pozycjonowaniu dużej ilości long tailowych (precyzyjnych, rozbudowanych) fraz, których wyszukiwać będą zdecydowani użytkownicy. Dzięki indywidualnie dobranym do danego biznesu frazom, jesteśmy w stanie w szybszym czasie (w porównaniu do pozycjonowania fraz ogólnych) osiągnąć zadowalające efekty w postaci wzrostu widoczności i wartościowego ruchu na stronie.

Pozycjonowanie szerokie będzie dobrym wyborem szczególnie w przypadku branży e-commerce i stron, które posiadają dużą ilość treści.

Wśród zalet pozycjonowania szerokiego wyróżnić możemy m.in.:

  • szybsze efekty (ze względu na większą precyzję i mniejszą konkurencyjność fraz),
  • większą sprzedaż/ilość konwersji (dzięki frazom long tail trafiamy do zdecydowanych użytkowników),
  • pozytywny wpływ na ogólne frazy,
  • mniejsze ryzyko nałożenia filtra przez Google (jeśli pozycjonujemy większą ilość zróżnicowanych fraz, to jest to o wiele bardziej naturalne),
  • mniejsze koszty (frazy ogólne wymagają o wiele więcej czasu i pracy Specjalisty, co wiąże się z kosztami).

Cena pozycjonowania szerokiego uzależniona jest od wielu czynników, dlatego też nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić jej wysokości. Koszt SEO to kwestia bardzo indywidualna, a wpływają na niego m.in. takie elementy jak:

  • aktualna widoczność witryny w wyszukiwarce,
  • aktualny stopień optymalizacji technicznej strony,
  • historia domeny oraz jej autorytet,
  • wielkość strony internetowej,
  • branża, a także jej konkurencyjność w określonym regionie.

Zastanawiasz się, ile może kosztować pozycjonowanie szerokie Twojej strony? Zamów bezpłatną wycenę!