Frazy typu long tail to rozbudowane, szczegółowe frazy, które mają na celu przyciągnięcie na stronę zdecydowanych i świadomych swoich potrzeb użytkowników. Frazy te składają się zazwyczaj z 4 lub więcej słów i dokładnie charakteryzują dany produkt czy usługę. Prowadzą do konwersji częściej niż frazy ogólne.
Posłużmy się przykładem.
- Fraza ogólna: „zegarek”
- Fraza long tail: „zegarek damski na złotej bransolecie”
Fraza długiego ogona nie tylko będzie łatwiejsza do wypozycjonowania, ze względu na mniejszą konkurencyjność w sieci, ale i trafi do użytkowników, którzy mają konkretne i sprecyzowane oczekiwania – szukają „zegarka damskiego na złotej bransolecie”. Ten typ optymalizacji sprawdzi się więc doskonale dla sklepów internetowych oraz stron, które posiadają duże ilości treści (serwisy informacyjne, blogi, portale itp.).
Wiemy, że jest to skuteczny sposób na zwiększenie wartościowego ruchu organicznego, a także podwyższenie współczynnika konwersji, dlatego doradzamy go większości naszych Klientów.