Pozycjonowanie stron w Holandii: media społecznościowe
Holendrzy na dobre zżyli się z mediami społecznościowymi i to jeszcze przed eksplozją popularności portalu Marka Zuckerberga. Również teraz jest to jedna z głównych aktywności podejmowanych w internecie. Pozycjonowanie w Holandii powinno więc obejmować działania w social mediach. [caption id="attachment_3417" align="aligncenter" width="746"] Aktywności online, którym czas poświęcali Holendrzy w ciągu 3 badanych miesięcyźródło: Statista[/caption] Do roku 2011 wśród serwisów społecznościowych królował Hyves, którego porównać można do polskiej strony nasza-klasa. Strona umożliwiała dodatkowo robienie zakupów, zamieszczanie ogłoszeń kupna i sprzedaży oraz poszukiwanie pracy. W walce o popularność internautów przegrała jednak w starciu z coraz bardziej popularnym Facebookiem. Obecnie w kraju mieszka prawie 17 milionów ludzi, a przeważająca większość jest aktywna na kanałach social media. Statystyki dają nam więc dość jasną wskazówkę - jeśli zależy ci na tym, aby pozycjonowanie w Holandii zostało właściwie przeprowadzone, należy zwiększyć widoczność firmy na tego typu portalach. [caption id="attachment_3421" align="aligncenter" width="682"] Liczba użytkowników social mediów w Holandii (2014-2018)
źródło: Statista[/caption] Wnioski te potwierdzają również dane przedstawiające odsetek osób korzystających z Facebooka wśród wszystkich osób mających dostęp do Internetu. Według prognoz w 2018 roku ponad 70 procent będzie posiadało profile na tej stronie. Ale Facebook to zdecydowanie nie jedyne miejsce, w którym warto być widocznym, jeśli zależy nam na zwiększeniu popularności naszej strony. [caption id="attachment_3420" align="aligncenter" width="574"] Odsetek użytkowników internetu korzystających z Facebooka
źródło: Statista[/caption] W Holandii bardzo dużą popularnością cieszą się Twitter i LinkedIn. W dodatku okazało się, że zainteresowania użytkowników tych portali różnią się od tych, które przejawiają użytkownicy Facebooka. Holendrzy obecni na Twitterze i LinkedIn celują bowiem w stan Ohio w USA. Dlaczego tak się dzieje? Specjaliści twierdzą, że tamtejsi mieszkańcy z holenderskim rodowodem to pokłosie przetasowań terytorialnych w XVIII i XIX wieku, kiedy to wielu Holendrów przeprowadzało się na terytoria Ohio. Obecnie znaczna część społeczności obecnej na social mediach używa Twittera i LinkedIna, aby utrzymywać kontakt ze swoimi bliskimi zza Oceanu.
Pozycjonowanie Holandia. Gdzie warto być widocznym?
Nie tylko media społecznościowe pomogą nam zwiększyć widoczność w Holandii. Żeby stać się widocznym dla tamtejszych użytkowników internetu warto zadbać o obecność na portalach, które będą posiadać bezpośrednie odnośniki do naszej strony. W Holandii najczęściej używa się Google, Bing i Yahoo. Aby wypozycjonować stronę w Holandii nie musimy więc poznawać działania nowej wyszukiwarki (tak jak w przypadku Yandexa w Rosji). Powinniśmy się za to skupić na miejscach, w których opłaca się być widocznym z punktu widzenia Google. [caption id="attachment_3422" align="aligncenter" width="757"] Top 5 przeglądarek w Holandii (sierpień 2015 - sierpień 2016)źródło: StatCounter Global Stats[/caption] Aby sprawdzić, które strony cieszą się największą popularnością w danym kraju, dobrze posłużyć się narzędziami, które monitorują ruch na stronach i na tej podstawie tworzą rankingi. Jedną z nich jest Woorank.com. Oto kilka z darmowych portali, które proponuje.