Jak to możliwe? Zbudowaliśmy własne narzędzie do indeksowania podstron – jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami!
Nawet najlepiej zoptymalizowana strona, pełna świetnych treści nie pokaże się w wynikach wyszukiwania jeśli nie będzie zindeksowana przez Google. W ostatnim czasie obserwujemy coraz większe problemy z indeksowaniem stron – jednak można sobie z nimi poradzić. Skorzystaj z naszego wsparcia i autorskiego narzędzia, i zapewnij swoim stroną szybką indeksację!
Autorskie narzędzie
Indeksacja do 48h
Weryfikacja blokerów indeksacji
Kompleksowe podejście do strony
Działania zorientowane na wyniki biznesowe
SEO R&D Specialist
W internecie zasada jest prosta – jeśli strony nie ma w indeksie, to praktycznie nie istnieje w sieci. Nie będzie dało się jej wyszukać, nie będzie generować ruchu organicznego, nie odwiedzą jej klienci.
Pewnie zauważyłeś, że Google ma coraz większe problemy z indeksowaniem nowych treści – co robić, jeśli indeksowanie strony w Google nie działa?
Google nie indeksuje – i nigdy nie indeksowało – wszystkich treści obecnych w internecie. Części oczywiście nie powinno (np. listingi produktów z sortowaniem). Obecnie jednak coraz więcej wartościowych treści nie może dostać się do indeksu Google.
Co jeśli Twoja strona jest jedną z tych, które nie doczekały się zaindeksowania?
Powodów, dla których cała Twoja strona lub nowe podstrony nie pojawiają się w indeksie Google, może być wiele – od błędnej konfiguracji strony, która całkowicie blokuje indeksowanie (np. nieprawidłowo zaimplementowany plik robots.txt), przez słabe linkowanie wewnętrzne, aż po nielogiczną dla crawlerów architekturę strony.
Najczęściej problemy z trafieniem do indeksu mają swoje źródło w ustawieniach strony czy sposobie prowadzenia działań SEO, ale nie zawsze.
Pamiętaj, że nawet strony, które są technicznie dobrze zrobione i mają wartościowe treści, mogą mieć problem z indeksacją. Nie działa już tak dobrze indeksowanie przez Google Search Console – przed 2021 rokiem każda prośba o zaindeksowanie w GSC skutkowała odwiedzeniem strony przez roboty w ciągu 48 godzin – teraz to się zmieniło.
Zanim jednak przejdziesz do rozważania, czy twoja strona się nie indeksuje przez problemy wewnętrzne wyszukiwarki, wyklucz poniższe czynniki leżące po twojej stronie albo skontaktuj się z nami, żebyśmy Ci w tym pomogli.
Zbyt niski crawl budget
Nieprawidłowa architektura strony
Konfiguracja strony blokująca indeksowanie
Mało wartościowych treści
Obecność treści wywoływanych JavaScript
Źle przeprowadzone linkowanie wewnętrzne
Brak linków przychodzących do strony
Długi czas ładowania strony
Doceniamy, że Delante, jako partner biznesowy, poza budowaniem z dużą skutecznością ruchu organicznego, dba również o konsultacje w innych kwestiach związanych ze stroną.
U PACJENTA
Samodzielnie opracowaliśmy efektywną metodę indeksowania nowych treści w Google.
Jesteśmy niezależni od nagłych zmian indeksowania w Google.
Zadbamy o przyspieszenie indeksowania Twojej strony w oparciu o nasze doświadczenie i szeroką wiedzę techniczną.
Jesteśmy w stanie zindeksować strony naszych klientów w 6 do 48 godzin.
Możemy zindeksować dowolną liczbę podstron w obrębie witryn naszych klientów, zbierając jednocześnie cenne informacje związane z działaniem strony, które mogą później klientowi pomóc w optymalizacjach.
Jak to możliwe? Zbudowaliśmy własne narzędzie do indeksowania podstron – jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami!
Zaczęliśmy działania we wrześniu 2021. Strona miała kilka podstron z ofertą, o firmie, itp. Zaczęliśmy pisać bloga od grudnia, ale wpisy się nie indeksowały.
Jak widzimy, data publikacji to 13 grudnia. Po dodaniu oczywiście zgłosiłem go w GSC, dodany do mapy strony i… nic. Widocznym objawem braku indeksacji było to, że na tytułową frazę Google wyświetlał inne, ogólne podstrony:
Sytuacja ta trwała kilka miesięcy. Mimo, że mieliśmy dedykowany artykuł, regularnie zgłaszany do indeksacji przez GSC i dolinkowywany zewnętrznie.
W połowie maja uruchomiliśmy wersję beta naszego narzędzia i już po jednym pushu, artykuł (nie tylko ten zresztą) pojawił się w indeksie.
Dziś ten wpis jest szczęśliwym mieszkańcem TOP10 i konsekwentnie zbliża się do TOP 3:
Brzmi jak reklama produktu z telezakupów? Być może. Czy działa? Niewątpliwie:
Utworzenie dedykowanych map strona dla konkretnych krajów oraz poprawa linkowania wewnętrznego w obrębie strony to jedne z rekomendacji, jakie zaleciliśmy klientowi. Zostawiliśmy również w indeksowaniu strony do 3 poziomu kliknięcia, czyli wszystko gdzie trzeba było klikać więcej, żeby się dostać, zostało oznaczone noindex.
Od momentu naszych prac w ciągu 2 miesięcy strona zyskała w indeksie prawie 60 tysięcy nowych adresów.
Strona jest nowa i Google początkowo zaindeksował tylko jej część, dlatego zgłosiliśmy brakujące strony do zaindeksowania. W efekcie liczba stron w indeksie zmieniła się z 64 na 95 stron, czyli zyskaliśmy dodatkowe 31 stron, które mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
Długo szukaliśmy partnera SEO i Delante okazało się strzałem w dziesiątkę. Procesy dostosowane do naszych potrzeb i branży, adekwatne rekomendacje developerskie a przede wszystkim wyniki, jakich oczekiwaliśmy.
Indeksowanie strony polega dodawaniu adresów w obrębie danej witryny internetowej do wyszukiwarki, np. Google. Indeksowanie ma miejsce gdy roboty wyszukiwarki crawlują stronę internetową, analizując jej zawartość oraz jakość.
Gotowa, zaindeksowana strona będzie wyświetlać się po wpisaniu odpowiednich fraz w Google. W przypadku problemów – strona może nie być widoczna.
Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie Google, indeksowanie może trwać od kilku dni do kilku tygodni. Skąd wiedzieć, czy to już? Postępy indeksacji możesz sprawdzić korzystając z Google Search Console, narzędzia do sprawdzania adresów URL lub po prostu wpisując w pasek przeglądarki komendę site: [nazwastrony].
Stan zaindeksowania konkretnej podstrony możesz znaleźć w narzędziu Google Search Console poprzez opcję “Sprawdzanie adresu URL” lub wpisując w pasek przeglądarki komendę site: [nazwastrony.pl/podstrona].
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.