W internecie zasada jest prosta – jeśli strony nie ma w indeksie, to praktycznie nie istnieje w sieci. Nie będzie dało się jej wyszukać, nie będzie generować ruchu organicznego, nie odwiedzą jej klienci.
Pewnie zauważyłeś, że Google ma coraz większe problemy z indeksowaniem nowych treści – co robić, jeśli indeksowanie strony w Google nie działa?
Dlaczego Google nie chce indeksować strony?
Google nie indeksuje – i nigdy nie indeksowało – wszystkich treści obecnych w internecie. Części oczywiście nie powinno (np. listingi produktów z sortowaniem). Obecnie jednak coraz więcej wartościowych treści nie może dostać się do indeksu Google.
Czy musisz się martwić, gdy Google nie indeksuje Twoich stron?
Co jeśli Twoja strona jest jedną z tych, które nie doczekały się zaindeksowania?
Powodów, dla których cała Twoja strona lub nowe podstrony nie pojawiają się w indeksie Google, może być wiele – od błędnej konfiguracji strony, która całkowicie blokuje indeksowanie (np. nieprawidłowo zaimplementowany plik robots.txt), przez słabe linkowanie wewnętrzne, aż po nielogiczną dla crawlerów architekturę strony.
Najczęściej problemy z trafieniem do indeksu mają swoje źródło w ustawieniach strony czy sposobie prowadzenia działań SEO, ale nie zawsze.
Pamiętaj, że nawet strony, które są technicznie dobrze zrobione i mają wartościowe treści, mogą mieć problem z indeksacją. Nie działa już tak dobrze indeksowanie przez Google Search Console – przed 2021 rokiem każda prośba o zaindeksowanie w GSC skutkowała odwiedzeniem strony przez roboty w ciągu 48 godzin – teraz to się zmieniło.
Zanim jednak przejdziesz do rozważania, czy twoja strona się nie indeksuje przez problemy wewnętrzne wyszukiwarki, wyklucz poniższe czynniki leżące po twojej stronie albo skontaktuj się z nami, żebyśmy Ci w tym pomogli.
Jak w Delante możemy przyspieszyć indeksowanie twojej strony?
Diagnostyka
Często największym wyzwaniem w rozwiązywaniu problemu jest znalezienie jego przyczyny, czyli pełna diagnostyka. W Delante zawsze od tego zaczynamy, aby w kolejnym kroku móc stworzyć właściwy plan działania. Sprawdzimy stronę pod kątem architektury, szybkości i dostępności dla botów, aby znaleźć, co blokuje indeksację.
Konkretne rekomendacje
Gdy już zdiagnozujemy, dlaczego Google nie chce indeksować strony tak, jak powinien, mierzymy skalę problemu i przygotowujemy konkretne oraz spersonalizowane rekomendacje do wdrożenia.
Pomoc przy wdrożeniu
A to jeszcze nie wszystko – nasi klienci cenią sobie to, że zalecone rekomendacje pomagamy wdrożyć, korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia. Pomagamy również zoptymalizować zużycie crawl budgetu w taki sposób, by roboty poruszały się po Twojej stronie możliwie wydajnie.
Wykorzystujemy własne narzędzia
Wiedząc, jak skomplikowana może być praca nad prawidłową indeksacją stron, stworzyliśmy autorskie narzędzie do indeksowania stron.
Pozwoliło nam ono uniezależnić się od nagłych zmian w algorytmach Google związanych z indeksowaniem. Chcesz więcej konkretów? Oczywiście. Aktualnie jesteśmy w stanie zaindeksować strony naszych klientów w czasie od 6 do 48 godzin.
Doceniamy, że Delante, jako partner biznesowy, poza budowaniem z dużą skutecznością ruchu organicznego, dba również o konsultacje w innych kwestiach związanych ze stroną.
U PACJENTA
Greg Smialek
Managing Director
Co mówią nasi klienci
Dlaczego my?
Samodzielnie opracowaliśmy efektywną metodę indeksowania nowych treści w Google.
Jesteśmy niezależni od nagłych zmian indeksowania w Google.
Zadbamy o przyspieszenie indeksowania Twojej strony w oparciu o nasze doświadczenie i szeroką wiedzę techniczną.
Jesteśmy w stanie zindeksować strony naszych klientów w 6 do 48 godzin.
Możemy zindeksować dowolną liczbę podstron w obrębie witryn naszych klientów, zbierając jednocześnie cenne informacje związane z działaniem strony, które mogą później klientowi pomóc w optymalizacjach.
Jak to możliwe? Zbudowaliśmy własne narzędzie do indeksowania podstron – jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami!
Jakie wyniki osiągają nasi klienci dzięki przyspieszeniu indeksowania?
Izmir.pl
Zaczęliśmy działania we wrześniu 2021. Strona miała kilka podstron z ofertą, o firmie, itp. Zaczęliśmy pisać bloga od grudnia, ale wpisy się nie indeksowały.
Jak widzimy, data publikacji to 13 grudnia. Po dodaniu oczywiście zgłosiłem go w GSC, dodany do mapy strony i… nic. Widocznym objawem braku indeksacji było to, że na tytułową frazę Google wyświetlał inne, ogólne podstrony:
Sytuacja ta trwała kilka miesięcy. Mimo, że mieliśmy dedykowany artykuł, regularnie zgłaszany do indeksacji przez GSC i dolinkowywany zewnętrznie.
W połowie maja uruchomiliśmy wersję beta naszego narzędzia i już po jednym pushu, artykuł (nie tylko ten zresztą) pojawił się w indeksie.
Dziś ten wpis jest szczęśliwym mieszkańcem TOP10 i konsekwentnie zbliża się do TOP 3:
Brzmi jak reklama produktu z telezakupów? Być może. Czy działa? Niewątpliwie:
Firma oferująca transfery lotniskowe
Utworzenie dedykowanych map strona dla konkretnych krajów oraz poprawa linkowania wewnętrznego w obrębie strony to jedne z rekomendacji, jakie zaleciliśmy klientowi. Zostawiliśmy również w indeksowaniu strony do 3 poziomu kliknięcia, czyli wszystko gdzie trzeba było klikać więcej, żeby się dostać, zostało oznaczone noindex.
Od momentu naszych prac w ciągu 2 miesięcy strona zyskała w indeksie prawie 60 tysięcy nowych adresów.
Firma rekrutacyjna
Strona jest nowa i Google początkowo zaindeksował tylko jej część, dlatego zgłosiliśmy brakujące strony do zaindeksowania. W efekcie liczba stron w indeksie zmieniła się z 64 na 95 stron, czyli zyskaliśmy dodatkowe 31 stron, które mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
Długo szukaliśmy partnera SEO i Delante okazało się strzałem w dziesiątkę. Procesy dostosowane do naszych potrzeb i branży, adekwatne rekomendacje developerskie a przede wszystkim wyniki, jakich oczekiwaliśmy.
Indeksowanie strony polega dodawaniu adresów w obrębie danej witryny internetowej do wyszukiwarki, np. Google. Indeksowanie ma miejsce gdy roboty wyszukiwarki crawlują stronę internetową, analizując jej zawartość oraz jakość.
Gotowa, zaindeksowana strona będzie wyświetlać się po wpisaniu odpowiednich fraz w Google. W przypadku problemów – strona może nie być widoczna.
Ile trwa indeksacja w Google?
Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie Google, indeksowanie może trwać od kilku dni do kilku tygodni. Skąd wiedzieć, czy to już? Postępy indeksacji możesz sprawdzić korzystając z Google Search Console, narzędzia do sprawdzania adresów URL lub po prostu wpisując w pasek przeglądarki komendę site: [nazwastrony].
Jak sprawdzić, czy podstrona jest zindeksowana?
Stan zaindeksowania konkretnej podstrony możesz znaleźć w narzędziu Google Search Console poprzez opcję “Sprawdzanie adresu URL” lub wpisując w pasek przeglądarki komendę site: [nazwastrony.pl/podstrona].
Czytaj więcej o indeksowaniu stron na naszym blogu
Zacznij zwiększać obecność swojej marki w Internecie!
1.
Umów się na rozmowę
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
2.
Poznajmy się
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
3.
Analiza SEO
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
4.
Twój indywidualny plan SEO
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.
Chcesz przyspieszyć rozwój swojej firmy w internecie dzięki oryginalnym strategiom SEO?
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.