Indeksowanie strony w Google
Nie musisz ufać nam, zaufaj autorskiemu narzędziu, które stworzyliśmy dla naszych klientów.
Teraz indeksujemy strony do 48 godzin!
Zadbaj o jak najszybsze indeksowanie strony!
W internecie zasada jest prosta – jeśli strony nie ma w indeksie, to praktycznie nie istnieje w sieci. Nie będzie dało się jej wyszukać, nie będzie generować ruchu organicznego, nie odwiedzą jej klienci. Pewnie zauważyłeś, że Google ma coraz większe problemy z indeksowaniem nowych treści – co robić, jeśli indeksowanie strony w Google nie działa?
Dlaczego Google nie chce zaindeksować strony?
Google nie indeksuje – i nigdy nie indeksowało – wszystkich treści obecnych w internecie. Części oczywiście nie powinno (np. listingi produktów z sortowaniem). Obecnie jednak coraz więcej wartościowych treści nie może dostać się do indeksu Google.
Czy musisz się martwić, gdy Google nie indeksuje Twoich stron?
Co jeśli Twoja strona jest jedną z tych, które nie doczekały się zaindeksowania?
Powodów, dla których cała Twoja strona lub nowe podstrony nie pojawiają się w indeksie Google, może być wiele – od błędnej konfiguracji strony, która całkowicie blokuje indeksowanie (np. nieprawidłowo zaimplementowany plik robots.txt), przez słabe linkowanie wewnętrzne, aż po nielogiczną dla crawlerów architekturę strony.
Najczęściej problemy z trafieniem do indeksu mają swoje źródło w ustawieniach strony czy sposobie prowadzenia działań SEO, ale nie zawsze.
Pamiętaj, że nawet strony, które są technicznie dobrze zrobione i mają wartościowe treści, mogą mieć problem z indeksacją. Nie działa już tak dobrze indeksowanie przez Google Search Console – przed 2021 rokiem każda prośba o zaindeksowanie w GSC skutkowała odwiedzeniem strony przez roboty w ciągu 48 godzin – teraz to się zmieniło.
Zanim jednak przejdziesz do rozważania, czy twoja strona się nie indeksuje przez problemy wewnętrzne wyszukiwarki, wyklucz poniższe czynniki leżące po twojej stronie albo skontaktuj się z nami, żebyśmy Ci w tym pomogli.
Najczęstsze przyczyny problemów z indeksowaniem
Jak w Delante możemy przyspieszyć indeksowanie twojej strony?
Diagnostyka
Często największym wyzwaniem w rozwiązywaniu problemu jest znalezienie jego przyczyny, czyli pełna diagnostyka. W Delante zawsze od tego zaczynamy, aby w kolejnym kroku móc stworzyć właściwy plan działania. Sprawdzimy stronę pod kątem architektury, szybkości i dostępności dla botów, aby znaleźć, co blokuje indeksację.
Konkretne rekomendacje
Gdy już zdiagnozujemy, dlaczego Google nie chce indeksować strony tak, jak powinien, mierzymy skalę problemu i przygotowujemy konkretne oraz spersonalizowane rekomendacje do wdrożenia.
Pomoc przy wdrożeniu
A to jeszcze nie wszystko – nasi klienci cenią sobie to, że zalecone rekomendacje pomagamy wdrożyć, korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia. Pomagamy również zoptymalizować zużycie crawl budgetu w taki sposób, by roboty poruszały się po Twojej stronie możliwie wydajnie.
Wykorzystujemy własne narzędzie
Wiedząc, jak skomplikowana może być praca nad prawidłową indeksacją stron, stworzyliśmy autorskie narzędzie do indeksowania stron.
Pozwoliło nam ono uniezależnić się od nagłych zmian w algorytmach Google związanych z indeksowaniem. Chcesz więcej konkretów? Oczywiście. Aktualnie jesteśmy w stanie zaindeksować strony naszych klientów w czasie od 6 do 48 godzin.
Doceniamy, że Delante, jako partner biznesowy, poza budowaniem z dużą skutecznością ruchu organicznego, dba również o konsultacje w innych kwestiach związanych ze stroną.
Konrad Kargol
Coo & Co-funder
Z Delante współpracujemy od 2017 roku. Współpraca jest owocna i od początku stanowi dla Ceneo.pl wsparcie w realizacji strategii linkbuildingu. Naszą współpracę opieramy na zaufaniu, jakości i odpowiedzialności.
Adrian Olszewski
SEO and Content Marketing Manager
Dzięki Delante mogę zauważyć wzrosty ruchu oraz wzrost sprzedaży w moim sklepie internetowym. Prace optymalizacyjne są wykonywane bardzo rzetelnie. Widać również zdecydowany przyrost linków do mojej strony od rozpoczęcia współpracy.
Marcin Skoczylas
Dyrektor Działu Obsługi Elektronicznej
We see a meaningful growth in Google traffic and visibility. I can feel that my business is important for Delante.
Sophia Taoutaou
Digital Marketing Manager
Spadli nam z nieba, kiedy ich najbardziej potrzebowaliśmy. Szybko i skutecznie zoptymalizowali od nowa całą stronę www pod względem SEO, tak aby Google nas znowu polubił. Dodatkowo przeprowadzili nas krok po kroku przez tajniki tworzenia treści pod SEO.
Dominika Jajszczak
Menedżer ds. projektów
Ludzie pracujący w Delante to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.
Grzegorz Hałat
CEO
Delante zwiększyło ruch organiczny na naszej zagranicznej stronie. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że w wyniku ich pracy podpisaliśmy kilka znaczących umów.
Grzegorz Śmiałek
Managing Director
Współpraca przy projektach SEO z Delante to czysta przyjemność. Przejrzysta komunikacja i duża skuteczność działań to to, co ich wyróżnia.
Konrad Zach
Founder&CEO thinkHUB
Współpracę z Delante podjęliśmy dwa lata temu, będąc nad „internetową przepaścią widoczności”. To, co szczególnie lubię w Delante to bardzo przyjazny kontakt i otwarta komunikacja.
Katarzyna Cieślik
Specjalista SEO z Delante stał się właściwie częścią naszego zespołu content marketingu. Regularne spotkania i dobra współpraca przynoszą efekty – widzimy znaczny wzrost widoczności i ruchu organicznego z rynku UK.
Adam Przegorzelski
CMO, Co-founder
Współpraca z Delante od samego początku układa nam się bardzo dobrze. Przede wszystkim jednak wyniki naszej firmy po przejęciu naszych działań SEO przez Delante odnotowały zdecydowane wzrosty w wielu aspektach. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra obsługa przez naszych opiekunów – szczegółowe odpowiedzi na pytania, regularne raportowanie i chęć wdrażania nowych działań. Polecam!
Agata Greguła
Specjalista ds. Marketingu
W stosunku do założonego budżetu, osiągamy bardzo dobre efekty. Z chęcią polecam Delante innym.
Karolina Ochała
Rozpoczęcie współpracy z Delante było dla nas przysłowiowym strzałem w dziesiątkę! Bardzo cenię sobie to, że w całym procesie współpracuję tylko z dwiema specjalistkami jedną, która zajmuje się SEO i drugą zajmującą się SEM. Wspólnie omawiamy wszelkie zmiany i planujemy kolejne działania, na bieżąco też reagujemy na to co dzieje się na stronie. Takie zestawienie SEO, SEM i naszych wewnętrznych działań świetnie wpływa na wyniki HomeKONCEPT.
Izabela Jóźwik
Kierownik Działu Marketingu
Delante wykonuje prace optymalizacyjne bardzo rzetelnie, a linki przez nich tworzone są wysokiej jakości. Bez wątpienia posiadają bardzo dużą wiedzę techniczną.
Sabina Broda
CEO
Delante prowadzi proces SEO dla 4 naszych domen (de, es, it oraz fr). Zaletą na pewno jest to, że jeden specjalista pracuje z nami bezpośrednio i jest odpowiedzialny za każdą domenę. Zdecydowanie widzimy stały wzrost widoczności.
Agata Jasińska
General Manager
Jestem pod wrażeniem, jak szybko mogliśmy zobaczyć wyniki. Specjaliści Delante są bardzo profesjonalni i naprawdę znają się na tym co robią.
Bartłomiej Bober
Manager
Delante to godna polecenia agencja SEO. Z miesiąca na miesiąc nasz sklep internetowy osiąga coraz lepsze wyniki – widzimy wyraźny wzrost widoczności i ruchu. Komunikacja z Panią Asią i ogólny przebieg współpracy również jest bez zarzutów.
Wdrożenie praktycznych wskazówek pani Mileny sprawiło, że moja strona wystrzeliła w Google. Ilość fraz w pierwszej 10 organicznych wyników wyszukiwania podwoiła się w ciągu zaledwie 5 miesięcy. W czasie jednorazowego projektu dostałam szczegółowe instrukcje jak działać i radę z jakich narzędzi korzystać, aby osiągnąć optymalny efekt. Wszystko dopasowane do specyfiki i skali mojej działalności oraz wytłumaczone z cierpliwością i w zrozumiały dla laika sposób.
Inwestycja w moją współpracę z Delante już dawno się zwróciła, dlatego szczerze polecam każdemu, kto chce profesjonalnie zająć się SEO swojego bloga.
Dlaczego my?
Samodzielnie opracowaliśmy efektywną metodę indeksowania nowych treści w Google.
Jesteśmy niezależni od nagłych zmian indeksowania w Google.
Zadbamy o przyspieszenie indeksowania Twojej strony w oparciu o nasze doświadczenie i szeroką wiedzę techniczną.
Jesteśmy w stanie zaindeksować strony naszych klientów w 6 do 48 godzin.
Możemy zaindeksować dowolną liczbę podstron w obrębie witryn naszych klientów, zbierając jednocześnie cenne informacje związane z działaniem strony, które mogą później klientowi pomóc w optymalizacjach.
Jak to możliwe? Zbudowaliśmy własne narzędzie do indeksowania podstron – jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami!
FAQ
Indeksowanie strony polega dodawaniu adresów w obrębie danej witryny internetowej do wyszukiwarki, np. Google. Indeksowanie ma miejsce gdy roboty wyszukiwarki crawlują stronę internetową, analizując jej zawartość oraz jakość.
Gotowa, zaindeksowana strona będzie wyświetlać się po wpisaniu odpowiednich fraz w Google. W przypadku problemów – strona może nie być widoczna.
Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie Google, indeksowanie może trwać od kilku dni do kilku tygodni. Skąd wiedzieć, czy to już? Postępy indeksacji możesz sprawdzić korzystając z Google Search Console, narzędzia do sprawdzania adresów URL lub po prostu wpisując w pasek przeglądarki komendę site: [nazwastrony].
Stan zaindeksowania konkretnej podstrony możesz znaleźć w narzędziu Google Search Console poprzez opcję “Sprawdzanie adresu URL” lub wpisując w pasek przeglądarki komendę site: [nazwastrony.pl/podstrona].
Jakie wyniki osiągają nasi klienci dzięki przyspieszeniu indeksowania?
Izmir.pl
Zaczęliśmy działania we wrześniu 2021. Strona miała kilka podstron z ofertą, o firmie, itp. Zaczęliśmy pisać bloga od grudnia, ale wpisy się nie indeksowały.
Jak widzimy, data publikacji to 13 grudnia. Po dodaniu oczywiście zgłosiłem go w GSC, dodany do mapy strony i… nic. Widocznym objawem braku indeksacji było to, że na tytułową frazę Google wyświetlał inne, ogólne podstrony:
Sytuacja ta trwała kilka miesięcy. Mimo, że mieliśmy dedykowany artykuł, regularnie zgłaszany do indeksacji przez GSC i dolinkowywany zewnętrznie.
W połowie maja uruchomiliśmy wersję beta naszego narzędzia i już po jednym pushu, artykuł (nie tylko ten zresztą) pojawił się w indeksie.
Dziś ten wpis jest szczęśliwym mieszkańcem TOP10 i konsekwentnie zbliża się do TOP 3:
Brzmi jak reklama produktu z telezakupów? Być może. Czy działa? Niewątpliwie:
Firma oferująca transfery lotniskowe
Utworzenie dedykowanych map strona dla konkretnych krajów oraz poprawa linkowania wewnętrznego w obrębie strony to jedne z rekomendacji, jakie zaleciliśmy klientowi. Zostawiliśmy również w indeksowaniu strony do 3 poziomu kliknięcia, czyli wszystko gdzie trzeba było klikać więcej, żeby się dostać, zostało oznaczone noindex.
Od momentu naszych prac w ciągu 2 miesięcy strona zyskała w indeksie prawie 60 tysięcy nowych adresów.
Firma rekrutacyjna
Strona jest nowa i Google początkowo zaindeksował tylko jej część, dlatego zgłosiliśmy brakujące strony do zaindeksowania. W efekcie liczba stron w indeksie zmieniła się z 64 na 95 stron, czyli zyskaliśmy dodatkowe 31 stron, które mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania.