Klient oczekiwał wzrostu widoczności strony po 3 miesiącach współpracy. Nie było to łatwe zadanie ze względu na konkurencyjną branżę, w jakiej przyszło nam walczyć o pozycje w Google.
Osiągnięcie wyższych organicznych wyników sprzedażowych było głównym celem rozpoczęcia procesu SEO przez Kelleran Coffee. Pierwszych wyników Klient oczekiwał już po 6 miesiącach współpracy.
Z Kelleran Coffee pracujemy od marca 2022 roku. Współpraca wyróżnia się dużym zaufaniem ze strony Klienta. Mamy wolność we wdrażaniu zmian na stronie, co znacznie przyspiesza cały proces i osiągane wyniki.
Na początku współpracy Klient posiadał skromną gamę produktów, oferował jedynie produkty własnej marki. Jego konkurencja działała jednak znacznie szerzej. Wiele palarni kaw, poza własnymi wytworami, oferowało również popularne produkty innych producentów.
Dodatkowym czynnikiem, który musieliśmy wziąć pod uwagę była sezonowość. Jak widzisz na poniższym wykresie, największy ruch na stronie Klienta to okres w okolicach świąt Bożego Narodzenia.
Cieszę się ze współpracy z Kelleran Coffee, ponieważ to klient, któremu pokazałem, że WARTO DAĆ SEO CZAS, a on zaufał i jak widać słusznie, bo wyniki przyszły. W przypadku tej krakowskiej palarni kawy skupiliśmy się na SEO lokalnym, głównie ze względu na niewielki asortyment. Przemyślany proces SEO z dużym wsparciem contentowym przyniósł bardzo zadowalające rezultaty.
Na początku współpracy przeprowadziliśmy audyt i analizę fraz kluczowych, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarkach, poszukując produktów oferowanych przez naszego klienta, dzięki temu byliśmy w stanie dopasować naszą strategię do aktualnych potrzeb strony. Wdrożyliśmy również narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics i Google Search Console oraz zweryfikowaliśmy mapę strony w GSC.
Zależy nam na tym, by każdy klient dzięki pozycjonowaniu osiągał jak najlepsze wyniki biznesowe, dlatego w przypadku Kelleran Coffee zdecydowaliśmy się na wyróżnienie produktów przede wszystkim w wynikach lokalnych, które są wyszukiwane przez wielu użytkowników i dają sklepowi szansę wyróżnić się na tle konkurencji.
Zmiany w obrębie SEO rozpoczęliśmy od strony głównej.
Title SEO naszego klienta był za krótki i nie pozwalał stronie wyświetlać się na frazy związane ze sklepami z kawą w Krakowie. Z racji, że zależało nam szczególnie na pozycjonowaniu firmy lokalnie, w Krakowie, dobraliśmy odpowiednie słowa kluczowe i zoptymalizowaliśmy go.
Strona nie miała właściwie sformułowanego meta opisu. Był on jedynie powtórzeniem tytułu SEO.
Przed zmianą, meta dane strony wyglądały nieatrakcyjnie i poza tym, że nie spełniały swojej funkcji, nie zachęcały również do kliknięcia w stronę:
Po wprowadzonych przez nas zmianach meta dane strony głównej wyglądają znacznie lepiej:
Strona główna klienta w ogóle nie zawierała opisu, co z perspektywy pozycjonowania jest błędem.
Oto fragment treści, którą stworzyliśmy dla klienta:
Jak widzisz, zadbaliśmy nie tylko o wyróżnienie słów kluczowych, ale postawiliśmy również na naturalne wplecenie ich w tekst tak, by użytkownik mógł dowiedzieć się z opisu najważniejszych informacji o firmie i asortymencie.
Na stronie głównej brakowało również nagłówków, choć jak widzisz na poniższym obrazku, nagłówków pierwszego stopnia (H1) było aż za dużo…
Według dobrych praktyk SEO nagłówek H1 powinien się pojawiać jedynie raz na danej podstronie. Przeprowadziliśmy więc gruntowną restrukturyzację nagłówków, uwzględniając również wybrane przez nas frazy kluczowe.
To jedynie fragment struktury nagłówków na stronie głównej, ale już zapewne widzisz, że nagłówki są uporządkowane, a ich treść jest dostosowana do fraz kluczowych, na które strona ma się wyświetlać w wyszukiwarce.
Warto zaznaczyć, że w przypadku naszego klienta, którego sklep jest założony w Shoperze – wszystkie kategorie automatycznie ustawiają się jako nagłówki stopnia 3 na stronie głównej.
Przed rozpoczęciem współpracy, na stronie głównej Kelleran Coffee nie było wyróżnionych nowości i bestsellerów.
Dzięki takim elementom użytkownicy nie muszą szukać informacji o nowych produktach na całej stronie, co poprawia ogólną użyteczność witryny. Klienci mogą być również bardziej skłonni do powrotu na stronę, jeśli widzą, że regularnie dostarczasz im wartościowe informacje i okazje.
Nasz Klient nie wprowadził jednolitej struktury URL-i, część z nich zawierała zarówno wielkie jak i małe litery:
Ujednoliciliśmy strukturę URL-i oraz przekazaliśmy wytyczne Klientowi, jak powinien tworzyć URL-e w nowych produktach.
Strona Kelleran Coffee nie była dostosowana do urządzeń mobilnych. Wprowadziliśmy zmiany deweloperskie, by pozbyć się problemu.
Przed wprowadzonymi zmianami:
⦁ strona się rozjeżdżała,
⦁ na urządzeniach mobilnych był problem z kolejnością wyświetlanych elementów,
⦁ zdjęcia były nieproporcjonalne.
Zmieniliśmy szablon, dostosowując wszelkie formaty do wymagań dotyczących urządzeń mobilnych. Dzięki temu poprawiliśmy doświadczenie użytkownika i pozytywnie wpłynęliśmy na czynnik rankingowy SEO jakim jest responsywność.
Po zoptymalizowaniu strony głównej przeszliśmy do podstron poszczególnych kategorii.
Kategorie na stronie palarni kawy Kelleran posiadały krótkie i niezoptymalizowane title oraz meta description, co utrudniało robotom Google rozpoznanie, co w danej kategorii się znajduje i na jakie frazy powinna się wyświetlać w wyszukiwarce.
Title: Kawa – Palarnia Kawy Kelleran
Meta description: Lista produktów kategorii Kawa / Sklep
Postawiliśmy na dłuższe Title, zachęcające do kliknięcia opisy tak, by zadowolić nie tylko Google, ale i użytkowników, którzy będą się zastanawiali, czy opis zainteresował ich na tyle, by weszli na stronę!
Title: Kawa Ziarnista 100% Arabica Świeżo Palona ☕️ | Sklep Kelleran Coffee
Meta description: W sklepie sprzedawana jest mielona kawa oraz świeżo palona kawa ziarnista do ekspresu i nie tylko. Kliknij i sprawdź wszystkie dostępne rodzaje kawy!
Dodaliśmy również treść, ponownie zoptymalizowaliśmy ją tak, by dawała robotom jasny sygnał, co znajduje się w danej kategorii i odpowiadała na najczęściej pojawiające się pytania użytkowników związane z daną kategorią.
Wprowadziliśmy kilka zmian na podstronach produktowych, które pozwoliły im wyświetlać się znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania.
U naszego klienta występował problem z duplikacją w obrębie nazw produktów.
Zadbaliśmy o unikalne nazwy produktów i wzbogaciliśmy je o odpowiednio dobrane słowa kluczowe.
Zamieniliśmy również meta dane podstron produktowych, które przed wprowadzonymi zmianami wyglądały tak:
Title: Butelka na wodę i napoje ASOBU 460ml Palarnia Kawy Kelleran
Meta description: Butelka na wodę i napoje ASOBU 460ml w kategorii
Teraz prezentują się znacznie lepiej:
Title: Asobu butelka termiczna czerwona 460ml | Sklep Kelleran Coffee
Meta description: W naszym sklepie, dostępna jest Asobu butelka termiczna czerwona. Dzięki niej twoje napoje będą przechowane w odpowiedniej temperaturze
Dodaliśmy również opisy produktów i zadbaliśmy o ich optymalizację:
Dużą różnicę można zauważyć również w strukturze nagłówków. Teraz są uporządkowane i nie brakuje w nich fraz kluczowych:
Część obrazów na stronie była zbyt duża (powyżej 100 kb) i pozbawiona opisów alternatywnych.
W ramach procesu pozycjonowania szerokiego zoptymalizowaliśmy poszczególne opisy alternatywne zdjęć. Priorytetowo zajęliśmy się stroną główną oraz kategoriami, następnie przeszliśmy do podkategorii oraz poszczególnych produktów. Zoptymalizowaliśmy również zdjęcia na blogu.
W ramach pozycjonowania zajęliśmy się również blogiem Kelleran Coffee. Nasza strategia opierała się na optymalizacji starych wpisów oraz tworzeniu nowych treści.
Dzięki odpowiednim optymalizacjom uzyskaliśmy wysokie pozycje na frazy, które są często wyszukiwane przez użytkowników.
Zadbaliśmy również o elementy takie jak:
Dzięki naszym optymalizacjom, wpisy cieszą się dużą widocznością:
Przed rozpoczęciem współpracy na stronie klienta był ruch na poziomie 143 wejść i prowadziły do niej jedynie 123 frazy kluczowe.
Rozpoczęliśmy naszą strategię linkowania w sposób konwencjonalny, początkowo starannie wybierając witryny, które najlepiej wpisywały się w profil Kelleran Coffee.
Następnie przeprowadziliśmy gruntowną analizę, aby ustalić, czy klient posiada konta na różnych platformach, w tym mediach społecznościowych, marketplace’ach i katalogach firm.
Kolejnym krokiem w naszej strategii było kreowanie linków najwyższej jakości, kilka miesięcznie, umieszczanych wyłącznie na renomowanych stronach internetowych.
Dodatkowo, poza pozyskiwaniem linków, podjęliśmy działania mające na celu zwiększenie widoczności i generowanie ruchu na stronie za pośrednictwem płatnych publikacji. Co miesiąc starannie selekcjonujemy portale o wyższych parametrach niż strona klienta.
Nasz proces link buildingu pozwolił witrynie osiągnąć bardzo duży wzrost ruchu organicznego (już ponad 1000 wejść) i słów kluczowych, na które wyświetla się witryna (o ponad 800 fraz).\
Osiągnęliśmy cele, które na początku współpracy ustalił klient. Osiągnęliśmy zarówno wzrost widoczności po 3 miesiącach pozycjonowania strony jak i wzrost sprzedaży już po 6 miesiącach.
Najważniejsze frazy biznesowe dla klienta są obecnie na 2. miejscu w wynikach wyszukiwania.
Widoczność strony według narzędzia Senuto bardzo mocno wzrosła:
Ruch na stronie według narzędzia SEMSTORM wzrósł o 1047.33%, ilość słów w TOP 10 wzrosła o 138, a ilość słów kluczowych w TOP 50 wzrosła o 779.
Wyświetlenia strony w Google wzrosły o 169,1% w ciągu ostatniego roku.
A Przychody organiczne zwiększyły się o 34% (rok do roku).
Palarnia kawy Kelleran Coffee jest widoczna również w lokalnych wyszukiwaniach, na czym nam zależało rozpoczynając współpracę.