Luxtrade zajmuje się sprzedawaniem odnowionych, w pełni sprawnych smartphonów oraz akcesoriów typu słuchawki, etui czy ładowarki do telefonów. Jednym z głównych celów firmy było dotarcie do większego grona osób szukających bardziej przystępnych cenowo i pełnowartościowych produktów Apple.
Strona Luxtrade konkurowała z nowymi produktami Apple, a co za tym idzie, również z jego brandowymi frazami kluczowymi. Naszym zadaniem było zachęcić potencjalnych kupujących iPhone’ów do odwiedzenia strony Luxtrade i zapoznania się z oferowanym asortymentem, porównywalnym jakościowo do nowych produktów Apple.
Mimo tego, że klienci odwiedzali stronę Luxtrade, sprzedaż produktów nie była zadowalająca – zaczynała spadać z miesiąca na miesiąc. Naszym kolejnym celem było przeanalizowanie ścieżki zakupowej użytkowników i zidentyfikowanie obszarów, które przyczyniały się do spadku współczynnika konwersji.
Pierwszą rzeczą, na jakiej się skupiliśmy, było znalezienie słów kluczowych, które odpowiadałyby na intencje wyszukiwania grupy docelowej. W ten sposób mieliśmy szansę uświadomić potencjalnym klientom, że w sklepie Luxtrade znajdą produkty, których szukają.
Żeby zwiększyć widoczność sklepu Luxtrade, musieliśmy uświadomić osobom zainteresowanym zakupem iPhone’ów o produktach dostępnych w sklepie Luxtrade. W momencie podjęcia współpracy, nasz klient pozycjonował się wyłącznie na frazy, takie jak “iPhone+model”. W rezultacie strony produktowe Luxtrade gubiły się wśród ogólnych wyszukiwań produktów Apple, co praktycznie uniemożliwiało potencjalnym klientom dotarcie do oferty Luxtrade.
Co więcej, osoby trafiające na stronę mogły odnieść wrażenie, że Luxtrade sprzedaje wyłącznie nowe telefony, a nie odnawiane. Żeby wyprowadzić użytkowników z błędu, zasugerowaliśmy zmianę kategorii w menu i nagłówków stron produktowych. Rozbudowaliśmy frazę “iPhone+model” o “odnowiony”, co zdecydowanie lepiej odpowiadało intencji wyszukiwania użytkowników.
Ta zdawałoby się niewielka zmiana bardzo szybko zaczęła przynosić dobre rezultaty. Dzięki lepszemu dopasowaniu informacji na stronie do tego, czego faktycznie szukała grupa docelowa Luxtrade, postanowiliśmy umieścić na stronie dwie kolejne frazy – “używane” i “refurbished” – które jeszcze dokładniej opisywały produkty oferowane w sklepie naszego klienta.
Przykład tytułu strony przed dodaniem słów kluczowych długiego ogona:
Przykład tytułu strony po dopasowaniu słów kluczowych do intencji użytkownika:
Strona Luxtrade nie zawsze wyświetlała treści we właściwej wersji językowej – bardzo często w obrębie jednej podstrony język polski mieszał się z ukraińskim. Właśnie dlatego w następnym kroku zajęliśmy się poprawnym zastosowaniem atrybutów hreflang.
Jedną z rzeczy, która obniżała UX i wpływały negatywnie na konwersję był sposób wyświetlania treści na stronie. Zdarzało się, że przez niepoprawnie dodane hreflangi, część informacji na stronie była wyświetlana w języku polskim, a część w języku ukraińskim – jak na poniższym przykładzie:
Biorąc pod uwagę sytuację na Ukrainie i fakt, że wielu Ukraińców obecnie przebywa w Polsce, wersje językowe strony Luxtrade musiały zostać poprawnie skonfigurowane. Poprawiliśmy błędnie zastosowane hreflangi, dzięki czemu teraz strona naszego klienta rozpoznaje zarówno miejsce pobytu jak i preferowany język użytkownika, co umożliwia wyświetlanie ukraińskiej wersji strony także osobom znajdującym się w Polsce.
Poprawne zastosowanie hreflangów pomogło nam także rozwiązać problem z blogiem. Okazało się, że na ukraińskiej wersji językowej bloga wyświetlały się wpisy w języku polskim. Pomijając fatalny wpływ na UX, ta sytuacja doprowadziła do wzrostu duplikacji treści. Na szczęście po zastosowaniu hreflangów problem się rozwiązał i poziom duplikacji treści w obrębie domeny zmniejszył się wyraźnie.
Następnie musieliśmy zająć się czeską i angielską wersją językową strony, które nie powinny w ogóle trafić do indeksu – użytkownicy nie mogli na nie przejść ze strony głównej, ponieważ były ukryte. Nasz audyt wykazał, że mimo tego czeska i angielska wersja Luxtrade trafiły do indeksu Google, co oczywiście znacząco wpływało na ruch organiczny. Wyindeksowaliśmy je, a następnie stworzyliśmy dla nich osobne subdomeny.
Kiedy pracowaliśmy nad technicznymi aspektami SEO, zespół contentowy tworzył treści, których jednym z głównych zadań było zwiększenie konwersji – w tym przypadku zachęcenie odwiedzających stronę naszego klienta do zakupu odnowionych smartphonów.
Tworzenie treści było dość sporą częścią strategii SEO opracowanej dla Luxtrade. Nasz zespół contentowy był odpowiedzialny za przygotowywanie m.in.:
Każdego miesiąca przygotowujemy nowe wpisy blogowe. Cały proces tworzenia treści oparty jest na dobieraniu słów kluczowych, których lista została stworzona na początku współpracy z Luxtrade – chodzi tu głownie o umieszczanie na stronie w naturalny sposób fraz: “używany”, “odnowiony” i “refurbished”.
Kolejnym krokiem do zwiększenia widoczności strony naszego klienta była praca nad stronami kategorii produktów. W głównej mierze chodziło o uściślenie, jakie konkretnie produkty są aktualne dostępne w ofercie Luxtrade.
Na samym początku naszej współpracy strona Luxtrade posiadała dosłownie kilka kategorii produktowych – opisywały jedynie typ lub model produktu, np. “Apple iPhone 11”, “Apple iPhone 12 Pro”, “Apple Watch 7”.
Z audytu wynikało jednak, że grupa docelowa naszego klienta często szuka produktów, wpisując do wyszukiwarki nie tylko model, ale też kolor urządzenia. Dlatego zasugerowaliśmy rozbudowanie kategorii produktów o dodanie informacji dotyczącej koloru danego smartphona. Ta wydawałoby się niewielka zmiana znacząco ułatwiła klientom znajdowanie konkretnych iPhone’ów dostępnych na stronie Luxtrade.
Tym sposobem Luxtrade szybko wyświetlał się wysoko w SERP na te dokładnie sprecyzowane słowa kluczowe.
Rozbudowanie strony Luxtrade o te kategorie okazało się strzałem w dziesiątkę zarówno z biznesowego punktu widzenia (znacząco zwiększyło ruch organiczny, który zaczął konwertować), jak i z perspektywy UX (użytkownicy mogli łatwo znaleźć pożądany przedmiot). Przyczyniło się to również do zwiększenia liczby produktów wyświetlanych w sklepie Luxtrade.
Jednym z ostatnich elementów strategii SEO dla Luxtrade było wykorzystanie możliwości oferowanych przez Google Business Profile.
Luxtrade ma kilka sklepów stacjonarnych w Polsce. Żeby pomóc klientowi jeszcze lepiej promować swoją markę w internecie i dodać nowe wartościowe treści na stronę, których często szukają klienci, zasugerowaliśmy stworzenie podstron z danymi kontaktowymi dla każdego z salonów Luxtrade.
Następnie zajęliśmy się optymalizacją profili Google dla każdego z salonu Luxtrade. Dzięki temu, za każdym razem kiedy użytkownik szuka określonej lokalizacji, link z Google Business Profile kieruje go bezpośrednio do strony z właściwymi informacjami kontaktowymi.
Kolejnym krokiem do zwiększenia widoczności i ruchu organicznego było zadbanie o to, by wszystkie dane strukturalne, jak np. nawigacja okruszkowa, były poprawnie dodane na stronie.
Poprawa widoczności, zwiększenie ruchu organicznego i lepsze UX – na to wszystko wpływają poprawnie skonfigurowane dane strukturalne. Zasugerowaliśmy ich dodanie na stronę Luxtrade.
Poniżej przykład nawigacji okruszkowej z emoji, która pojawiła się na stronie Luxtrade:
Proces budowania linków zewnętrznych dla Luxtrade składał się z dwóch części. Pierwsza skupiała się na wzmacnianiu autorytetu domeny. Osiągnęliśmy to poprzez zdobywanie linków zewnętrznych ze stron internetowych, które były powiązane tematycznie ze smartphonami.
Druga część polegała na umacnianiu pozycji stron, które już weszły do top 10. Udało nam się to osiągnąć dzięki budowaniu backlinków przekierowujących użytkowników z artykułów sponsorowanych na oficjalną stronę Luxtrade. Tworzyliśmy ich treść i opublikowaliśmy je na mocnych domenach, które również były powiązane tematycznie z branżą naszego klienta.
Warto dodać, że udało nam się osiągnąć lepszy wynik od oczekiwanego – w założeniu mieliśmy podwoić konwersję.
Widoczność i CTR w styczniu 2023:
Widoczność i CTR w styczniu 2024:
Współpraca z Delante wywarła na nas ogromne wrażenie, przede wszystkim w trzech aspektach: zaawansowanych kompetencjach technicznych, spersonalizowanym podejściu do obsługi klienta oraz wyjątkowej efektywności komunikacji. Dogłębna wiedza zespołu w zakresie SEO i SEM znacząco przyczyniła się do poprawy naszej widoczności w Internecie.