.animate-view{opacity: 1 !important;}
luztrade and delante case study seo

+441% wzrost widoczności strony w rok

eCommerce Elektronika SEO

Cele klienta

1.

Poprawa widoczności oferty na rynku polskim

Luxtrade zajmuje się sprzedawaniem odnowionych, w pełni sprawnych smartphonów oraz akcesoriów typu słuchawki, etui czy ładowarki do telefonów. Jednym z głównych celów firmy było dotarcie do większego grona osób szukających bardziej przystępnych cenowo i pełnowartościowych produktów Apple.

2.

Wzrost ruchu organicznego

Strona Luxtrade konkurowała z nowymi produktami Apple, a co za tym idzie, również z jego brandowymi frazami kluczowymi. Naszym zadaniem było zachęcić potencjalnych kupujących iPhone’ów do odwiedzenia strony Luxtrade i zapoznania się z oferowanym asortymentem, porównywalnym jakościowo do nowych produktów Apple.

3.

Zwiększenie sprzedaży

Mimo tego, że klienci odwiedzali stronę Luxtrade, sprzedaż produktów nie była zadowalająca – zaczynała spadać z miesiąca na miesiąc. Naszym kolejnym celem było przeanalizowanie ścieżki zakupowej użytkowników i zidentyfikowanie obszarów, które przyczyniały się do spadku współczynnika konwersji.

Strategie On-Site

Znalezienie słów kluczowych, które odpowiadają intencjom wyszukiwania użytkowników

Pierwszą rzeczą, na jakiej się skupiliśmy, było znalezienie słów kluczowych, które odpowiadałyby na intencje wyszukiwania grupy docelowej. W ten sposób mieliśmy szansę uświadomić potencjalnym klientom, że w sklepie Luxtrade znajdą produkty, których szukają.

Dlaczego to ważne

Stworzenie listy odpowiednich słów kluczowych pozwala tworzyć treści i komunikaty, które dokładnie odpowiadają na potrzeby i pytania potencjalnych klientów. Umożliwia to lepsze pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, przyciągając ruch o wysokiej jakości zainteresowany oferowanymi produktami lub usługami. Wpływa to także na UX, zwiększając szanse na konwersję.

Żeby zwiększyć widoczność sklepu Luxtrade, musieliśmy uświadomić osobom zainteresowanym zakupem iPhone’ów o produktach dostępnych w sklepie Luxtrade. W momencie podjęcia współpracy, nasz klient pozycjonował się wyłącznie na frazy, takie jak “iPhone+model”. W rezultacie strony produktowe Luxtrade gubiły się wśród ogólnych wyszukiwań produktów Apple, co praktycznie uniemożliwiało potencjalnym klientom dotarcie do oferty Luxtrade.

Co więcej, osoby trafiające na stronę mogły odnieść wrażenie, że Luxtrade sprzedaje wyłącznie nowe telefony, a nie odnawiane. Żeby wyprowadzić użytkowników z błędu, zasugerowaliśmy zmianę kategorii w menu i nagłówków stron produktowych. Rozbudowaliśmy frazę “iPhone+model” o “odnowiony”, co zdecydowanie lepiej odpowiadało intencji wyszukiwania użytkowników.keyword research for seo process

Ta zdawałoby się niewielka zmiana bardzo szybko zaczęła przynosić dobre rezultaty. Dzięki lepszemu dopasowaniu informacji na stronie do tego, czego faktycznie szukała grupa docelowa Luxtrade, postanowiliśmy umieścić na stronie dwie kolejne frazy – “używane” i “refurbished” – które jeszcze dokładniej opisywały produkty oferowane w sklepie naszego klienta.

Przykład tytułu strony przed dodaniem słów kluczowych długiego ogona:

title strony przed dodaniem słowa kluczowego do tresci

Przykład tytułu strony po dopasowaniu słów kluczowych do intencji użytkownika:

title strony po dodaniu frazy długiego ogona

Wprowadzenie poprawnych oznaczeń wersji językowych strony

Strona Luxtrade nie zawsze wyświetlała treści we właściwej wersji językowej – bardzo często w obrębie jednej podstrony język polski mieszał się z ukraińskim. Właśnie dlatego w następnym kroku zajęliśmy się poprawnym zastosowaniem atrybutów hreflang.

Dlaczego to ważne

Atrybut hreflang pomaga wyszukiwarce zdecydować, którą wersję językową strony pokazać użytkownikowi. To sprawia, że treści dostosowują się do miejsca pobytu i preferowanego języka osoby wchodzącej w interakcję ze stroną.

Jedną z rzeczy, która obniżała UX i wpływały negatywnie na konwersję był sposób wyświetlania treści na stronie. Zdarzało się, że przez niepoprawnie dodane hreflangi, część informacji na stronie była wyświetlana w języku polskim, a część w języku ukraińskim – jak na poniższym przykładzie:

przykład zaciągniętych niepoprawnych wersji językowaych na bloga Luxtrade

Biorąc pod uwagę sytuację na Ukrainie i fakt, że wielu Ukraińców obecnie przebywa w Polsce, wersje językowe strony Luxtrade musiały zostać poprawnie skonfigurowane. Poprawiliśmy błędnie zastosowane hreflangi, dzięki czemu teraz strona naszego klienta rozpoznaje zarówno miejsce pobytu jak i preferowany język użytkownika, co umożliwia wyświetlanie ukraińskiej wersji strony także osobom znajdującym się w Polsce.

przykład poprawnych hreflangów wdrożonych na stronę

Poprawne zastosowanie hreflangów pomogło nam także rozwiązać problem z blogiem. Okazało się, że na ukraińskiej wersji językowej bloga wyświetlały się wpisy w języku polskim. Pomijając fatalny wpływ na UX, ta sytuacja doprowadziła do wzrostu duplikacji treści. Na szczęście po zastosowaniu hreflangów problem się rozwiązał i poziom duplikacji treści w obrębie domeny zmniejszył się wyraźnie.

Następnie musieliśmy zająć się czeską i angielską wersją językową strony, które nie powinny w ogóle trafić do indeksu – użytkownicy nie mogli na nie przejść ze strony głównej, ponieważ były ukryte. Nasz audyt wykazał, że mimo tego czeska i angielska wersja Luxtrade trafiły do indeksu Google, co oczywiście znacząco wpływało na ruch organiczny. Wyindeksowaliśmy je, a następnie stworzyliśmy dla nich osobne subdomeny.

Stworzenie i dodawanie nowych treści na stronę

Kiedy pracowaliśmy nad technicznymi aspektami SEO, zespół contentowy tworzył treści, których jednym z głównych zadań było zwiększenie konwersji – w tym przypadku zachęcenie odwiedzających stronę naszego klienta do zakupu odnowionych smartphonów.

Dlaczego to ważne

Regularne publikowanie tekstów na stronie ma wiele zalet, np. przyczynia się do lepszej widoczności i pomaga wyświetlać się wyżej na wybrane słowa kluczowe. To z kolei przyciąga więcej osób zainteresowanych danym tematem i produktami oferowanymi w sklepie internetowym.

Tworzenie treści było dość sporą częścią strategii SEO opracowanej dla Luxtrade. Nasz zespół contentowy był odpowiedzialny za przygotowywanie m.in.:

  • planu publikacji wpisów na blogu,
  • treści dla stron kategorii,
  • treści dla stron produktowych,
  • treści na stronę główna,
  • artykułów sponsorowanych.

Każdego miesiąca przygotowujemy nowe wpisy blogowe. Cały proces tworzenia treści oparty jest na dobieraniu słów kluczowych, których lista została stworzona na początku współpracy z Luxtrade – chodzi tu głownie o umieszczanie na stronie w naturalny sposób fraz: “używany”, “odnowiony” i “refurbished”.

Stworzenie nowych kategorii produktów

Kolejnym krokiem do zwiększenia widoczności strony naszego klienta była praca nad stronami kategorii produktów. W głównej mierze chodziło o uściślenie, jakie konkretnie produkty są aktualne dostępne w ofercie Luxtrade.

Dlaczego to ważne

Nazwy produktów pozwalają wyszukiwarkom zrozumieć, jaki asortyment znajduje się na danej podstronie – to z kolei ułatwia im znalezienie tych produktów. Kiedy nazwy produktów są precyzyjnie sformułowane i zawierają słowa kluczowe, strona ma większe szanse na wyświetlenie się w wynikach wyszukiwania dokładnie wtedy, gdy ktoś szuka tego konkretnego przedmiotu. W rezultacie pomaga to zwiększyć wartościowy ruch na stronie i konwersje.

Na samym początku naszej współpracy strona Luxtrade posiadała dosłownie kilka kategorii produktowych – opisywały jedynie typ lub model produktu, np. “Apple iPhone 11”, “Apple iPhone 12 Pro”, “Apple Watch 7”.

Z audytu wynikało jednak, że grupa docelowa naszego klienta często szuka produktów, wpisując do wyszukiwarki nie tylko model, ale też kolor urządzenia. Dlatego zasugerowaliśmy rozbudowanie kategorii produktów o dodanie informacji dotyczącej koloru danego smartphona. Ta wydawałoby się niewielka zmiana znacząco ułatwiła klientom znajdowanie konkretnych iPhone’ów dostępnych na stronie Luxtrade.

Tym sposobem Luxtrade szybko wyświetlał się wysoko w SERP na te dokładnie sprecyzowane słowa kluczowe.

zaindeksowanie slów kluczowych seo case study

Rozbudowanie strony Luxtrade o te kategorie okazało się strzałem w dziesiątkę zarówno z biznesowego punktu widzenia (znacząco zwiększyło ruch organiczny, który zaczął konwertować), jak i z perspektywy UX (użytkownicy mogli łatwo znaleźć pożądany przedmiot). Przyczyniło się to również do zwiększenia liczby produktów wyświetlanych w sklepie Luxtrade.

dodane kategorie kolorystyczne do produktów luxtrade

Optymalizacja profilu firmy w Google

Jednym z ostatnich elementów strategii SEO dla Luxtrade było wykorzystanie możliwości oferowanych przez Google Business Profile.

Dlaczego to ważne

Dobrze uzupełniony profil w Google wyraźnie poprawia widoczność firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Potencjalni klienci mogą łatwiej znaleźć sklep, dowiedzieć się o jego godzinach otwarcia, lokalizacji, oferowanych produktach czy usługach oraz przeczytać opinie na jego temat. Profil firmy w Google może też pomóc wyróżnić się na tle konkurencji, przyciągając do sklepu więcej zainteresowanych osób.

Luxtrade ma kilka sklepów stacjonarnych w Polsce. Żeby pomóc klientowi jeszcze lepiej promować swoją markę w internecie i dodać nowe wartościowe treści na stronę, których często szukają klienci, zasugerowaliśmy stworzenie podstron z danymi kontaktowymi dla każdego z salonów Luxtrade.

optymalizacja pod kątem lokalizacji

Następnie zajęliśmy się optymalizacją profili Google dla każdego z salonu Luxtrade. Dzięki temu, za każdym razem kiedy użytkownik szuka określonej lokalizacji, link z Google Business Profile kieruje go bezpośrednio do strony z właściwymi informacjami kontaktowymi.

Dodanie danych strukturalnych

Kolejnym krokiem do zwiększenia widoczności i ruchu organicznego było zadbanie o to, by wszystkie dane strukturalne, jak np. nawigacja okruszkowa, były poprawnie dodane na stronie.

Dlaczego to ważne

Dane strukturalne pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć zawartość strony i jej kontekst. Dzięki temu mogą one precyzyjniej przedstawiać informacje o stronie w wynikach wyszukiwania, co zwiększa jej widoczność. Umożliwia to również wyświetlanie dodatkowych informacji i produkcie, takich jak oceny, ceny czy dostępność w sklepie, co przyciąga uwagę użytkowników i poprawia CTR.

Poprawa widoczności, zwiększenie ruchu organicznego i lepsze UX – na to wszystko wpływają poprawnie skonfigurowane dane strukturalne. Zasugerowaliśmy ich dodanie na stronę Luxtrade.

Poniżej przykład nawigacji okruszkowej z emoji, która pojawiła się na stronie Luxtrade:

wdrozenie danych strukturalnych

Strategia Off-Site

Proces budowania linków zewnętrznych dla Luxtrade składał się z dwóch części. Pierwsza skupiała się na wzmacnianiu autorytetu domeny. Osiągnęliśmy to poprzez zdobywanie linków zewnętrznych ze stron internetowych, które były powiązane tematycznie ze smartphonami.

Druga część polegała na umacnianiu pozycji stron, które już weszły do top 10. Udało nam się to osiągnąć dzięki budowaniu backlinków przekierowujących użytkowników z artykułów sponsorowanych na oficjalną stronę Luxtrade. Tworzyliśmy ich treść i opublikowaliśmy je na mocnych domenach, które również były powiązane tematycznie z branżą naszego klienta.

Wyniki

  •  114,45% wzrost konwersji w 12 miesięcy

seo case study wzrost konwwersji

Warto dodać, że udało nam się osiągnąć lepszy wynik od oczekiwanego – w założeniu mieliśmy podwoić konwersję.

  • +440,82% wzrost widoczności strony w 12 miesięcy
  • +277,35% wzrost CTR w 12 miesięcy

Widoczność i CTR w styczniu 2023:

widocznosc na poczatku procesu seo

Widoczność i CTR w styczniu 2024:

widoczność po roku wspolpracy

Współpraca z Delante wywarła na nas ogromne wrażenie, przede wszystkim w trzech aspektach: zaawansowanych kompetencjach technicznych, spersonalizowanym podejściu do obsługi klienta oraz wyjątkowej efektywności komunikacji. Dogłębna wiedza zespołu w zakresie SEO i SEM znacząco przyczyniła się do poprawy naszej widoczności w Internecie.