Madison Reed jest amerykańską marką oferującą wysokiej jakości produkty do pielęgnacji i koloryzacji włosów. Od 2013, kiedy została założona w San Francisco, udało jej się wypracować pozycję lidera nie tylko dzięki sklepowi internetowemu i szerokiej sieci salonów fryzjerskich w Stanach Zjednoczonych, ale także dzięki współpracy z dużymi markami jak Ulta, Sephora czy QVC.
Klient chciał poprawić ranking konkurencyjnych słów kluczowych związanych z koloryzacją włosów (np. „koloryzacja włosów”, „baleyage” i „pielęgnacja brązowych włosów”). Żeby to osiągnąć, musieliśmy przygotować przemyślaną strategię link buildingu oraz tworzyć wartościowe treści, bazując na dobrze wyselekcjonowanych słowach kluczowych.
Grupą docelową są amerykańskie kobiety w wieku 18-70 lat, farbujące włosy w domu lub w salonie oraz te, które szukają wysokiej jakości produktów do włosów. Uwzględniliśmy to podczas tworzenia strategii, która miała na celu wyróżnić Madison Reed wraz z jej kosmetykami spośród dobrze rozpoznawalnych marek, takich jak chociażby L’Oréal.
Przygotowaliśmy listę rekomendacji dotyczących SEO i UX, które w głównej mierze miały uprościć ścieżkę zakupową, a co za tym idzie zachęcić użytkowników do składania zamówień. Wiedzieliśmy też, że dzięki publikacji wysokiej jakości artykułów uda nam się wzmocnić pozycję Madison Reed jako eksperta w koloryzacji i pielęgnacji włosów, co również miało przełożyć się na wzrost sprzedaży ich produktów.
Madison Reed zgłosił się do nas w celu przeprowadzenia audytu SEO w ramach projektu one-off. Poza szczegółowym raportem SEO, przygotowaliśmy również listę z rekomendacjami, które według nas warto było wprowadzić na stronie, żeby była lepiej zoptymalizowana pod wyszukiwarki internetowe. Ten etap współpracy zaczął się w połowie stycznia 2023.
Warto dodać, że Klient ma swój doświadczony zespół marketingowy, jednak potrzebował dobrego wsparcia SEO, żeby móc wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania. Dlatego też po zapoznaniu się z wynikami audytu i naszymi spostrzeżeniami, Madison Reed zdecydował się wejść z nami we współpracę, co miało miejsce pod koniec czerwca tego samego roku.
Podczas opracowywania strategii SEO skupiliśmy się na zadaniach, które nie wymagały wprowadzania poważnych zmian technicznych. Było to koniecznie, ponieważ musieliśmy uwzględnić specyfikę dość niestandardowego CSSa oraz politykę firmy, która zakazywała dawania dostępu do strony osobom trzecim. Dlatego, żeby umocnić pozycję słów kluczowych i zwiększyć ruch organiczny, skoncentrowaliśmy się na:
Co miesiąc wspólnie z Madison Reed wybieramy tematy wpisów blogowych. Skupiamy się między innymi na panujących trendach w koloryzacji włosów. Staramy się również promować wybrane produkty z oferty Madison Reed.
W lipcu 2024 roku planujemy przeprowadzenie kolejnego audytu. W tym czasie deweloperzy naszego Klienta będą gotowi do wdrożenia naszych rekomendacji dotyczących technicznego SEO.
Ze względu na ograniczenia związane z niestandardowym systemem zarządzania treścią opartym na technologii Vue.js, nie mogliśmy wprowadzić wszystkich planowanych zmian związanych z technicznym SEO. Dlatego skoncentrowaliśmy nasze siły na opracowaniu silnej strategii dotyczącej tworzenia i publikowania treści.
Na blogu firmowym Madison Reed publikował głównie artykuły promujące ich produkty do koloryzacji włosów oraz porady od specjalistów.
W momencie rozpoczęcia współpracy nie mieli wypracowanej strategii contentowej, co prowadziło między innymi kanibalizacji słów kluczowych.
Wiedzieliśmy, że blog ma ogromny potencjał, ponieważ zespół Madison Reed składa się z najlepszych specjalistów od pielęgnacji włosów. Byliśmy przekonani, że razem możemy stworzyć artykuły i poradniki, które będą zarówno ciekawe i angażujące dla użytkowników oraz dobrze interpretowane przez roboty wyszukiwarek.
Pierwszym krokiem do zwiększenia atrakcyjności bloga Madison Reed, a tym samym wygenerowania większego ruchu organicznego, było wyeliminowanie problemu związanego z duplikacją słów kluczowych (artykuły rywalizowały ze sobą w wynikach wyszukiwania). Zaczęliśmy od optymalizowania opublikowanych artykułów na inne słowa kluczowe oraz zaproponowaliśmy nowe tematy wpisów, które dotyczyły koloryzacji i pielęgnacji włosów.
Przygotowaliśmy listę słów kluczowych długiego ogona, które później nasi copywriterzy wykorzystywali podczas pisania artykułów. Dbali również o to, żeby nowe treści odpowiadały intencjom wyszukiwania grupy docelowej.
Ponadto w nowopowstałych tekstach staraliśmy się uwypuklić najważniejsze cechy produktów Madison Reed, takie jak np. składy bez amoniaku. Braliśmy też pod uwagę popularne tematy związane z pielęgnacją włosów oraz zoptymalizowaliśmy starsze posty blogowe, żeby pomóc im wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Zależało nam na zapewnieniu dobrej organizacji pracy i klarowności całego procesu tworzenia treści, dlatego zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje – takie jak słowa kluczowe, ilość wyszukiwań i komentarze – w jednym dokumencie, który został przekazany Madison Reed do wglądu. Przewidzieliśmy też miejsce na komentarze od Klienta, żebyśmy mogli je uwzględnić podczas tworzenia publikacji.
Warto też dodać, że nasi copywriterzy regularnie dostawali szczegółowe wytyczne oraz dodatkowe materiały od Klienta. Co więcej wszystkie teksty, które powstały w Delante, były wysyłane Klientowi do akceptacji. Dzięki temu łatwiej było nam tworzyć treści, które współgrały ze stylem komunikacji Madison Reed.
Oto kilka przykładów na to jak treści, które stworzyliśmy dla Madison Reed znacząco poprawiły widoczność strony oraz wpłynęły pozytywnie na ruch organiczny:
Dobrze zaplanowana, a później przeprowadzona strategia budowania linków jest istotnym uzupełnieniem działań SEO.
Naszym celem było stworzenie takiej strategii link-buildingu, która umacnia pozycje słów kluczowych o dużym wolumenie wyszukiwań. Co ciekawe, to zadanie okazało się być zarówno trudne, jak i wyjątkowo satysfakcjonujące głownie ze względu na to, że większość wskaźników SEO na stronie Klienta, takich jak Domain Authority (DA), Page Authority (PA) i Domain Rating (DR), była już dość wysoka.
Co więcej, strategia off-site dla tak rozpoznawalnej marki wymagała od nas szczególnej ostrożności, głownie dlatego, że Madison Reed samodzielnie prowadzi wiele kampani marketingowych na różnych platformach. Oznacza to, że linki zwrotne mogą pojawiać się samoistnie. Musieliśmy bardzo starannie wybierać domeny, żeby nie ingerować w ten proces.
Jednym z naszych głównych celów w strategii link-buildingu dla Madison Reed było zdobycie większej liczby linków zwrotnych do podstron, które są najczęściej odwiedzane przez użytkowników. W ten sposób chcieliśmy jeszcze bardziej wzmocnić ranking i poprawić ich pozycję w wynikach wyszukiwania.
Strategia contentowa opracowana dla Madison Reed połączona z link-buildingiem pomogła nam dotrzeć do wyznaczonego celu – wyprzedzeniu konkurencji w wynikach wyszukiwania.
Na przykład podstrona o balayage zajmuje teraz pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania dla ogólnych i bardzo konkurencyjnych słów kluczowych.
Oto kolejne przykłady bardzo konkurencyjnych słów kluczowych, takich jak „farba do ciemnych brązowych włosów,” „kolor brązowych włosów” i „kolor włosów czekoladowy brąz,” które dzięki naszej strategii również wskoczyły na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania:
Jak widać, te słowa kluczowe mają ogromny wolumen wyszukiwań i są bardzo konkurencyjne.
Mimo że ze względu na politykę firmy Madison Reed nie mogliśmy wprowadzać tylu działań SEO, ile chcieliśmy, wypracowaliśmy zdecydowanie lepsze wyniki niż ustalone z Klientem na początku współpracy. Jak to możliwe?
Po prostu skupiliśmy się na tych działaniach, które mogliśmy w pełni kontrolować. Jest to przykład naszego podejścia – skupiamy się na znajdowaniu najlepszych rozwiązań, zamiast koncentrować się na przeszkodach.
Nie da się ukryć, że współpraca z tak zaangażowanym Klientem, jakim jest Madison Reed, również pomaga szybciej docierać do celu.
Wynik 1
Wzrost widoczności w wyszukiwarce o 50,1% we wrześniu 2023 roku i o 76,9% w styczniu 2024 roku (założony cel: 15-20%).
Wynik 2
Wzrost ruchu organicznego o 41% (założony cel: 20%)
Styczeń 2023 w porównaniu do stycznia 2024
Wynik 3
Wzrost przychodów z ruchu organicznego o 33% (założony cel: 20%)
Wiesz już, że wyprzedzenie konkurencji w wynikach wyszukiwania to kwestia dobrze rozplanowanej strategii SEO.