.animate-view{opacity: 1 !important;}

Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

5min.

Komentarze:2

Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delanted-tags
20 października 2021
Emocje po Festiwalu SEO jeszcze nie opadły, a my już nadchodzimy z podsumowaniem! Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach - w tym roku 15. października. Oto kilka wniosków z każdej prelekcji.

5min.

Komentarze:2

Czynniki algorytmiczne decydujące o sukcesie treści

Damian Sałkowski (Senuto)

Współczynnik korelacji Pearsona pokazuje współczynnik zależności liniowej dwóch losowych zmiennych. Im wyższa wartość współczynnika (0-1), tym większa zależność 2 czynników od siebie. Autor prezentacji przedstawiał współczynnik dla różnych czynników w stosunku do pozucji w wynikach wyszukiwania.

  • Według autora prezentacji długość treści nie ma większego znaczenia, jeśli chodzi o pozycję w wynikach wyszukiwania (współczynnik = 0,08).
  • Jeśli chodzi o współczynnik fraza kluczowa w tytule vs. wysoka pozycja, wynosi on 0,92.
  • Jeśli chodzi o współczynnik obecności słowa kluczowego w nagłówku H1 vs. wysoka pozycja, wynosi on 0,94.
  • Jeśli chodzi o współczynnik obecności frazy kluczowej w treści vs. wysoka pozycja, wynosi on 0,90.
  • Jeśli chodzi o współczynnik DR vs. wysoka pozycja, współczynnik wynosi 0,04. Wynika z tego zatem, że wiek i ocena domeny nie mają dużego wpływu na jej pozycję.
  • Brak frazy w tytule, czy nagłówku nie oznacza jednak, że nie można osiągnąć wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Powinniśmy kłaść duży nacisk na topical authority i semantykę tytułu – należy określić, jakie frazy wg. Google powinny znaleźć się w wybranym artykule.
  • Sam wiek domeny nie ma dużego wpływu na pozycjonowanie.

festiwal seo katowice 2021

Skuteczna analiza konkurencji w mniej niż 60 minut

Gabriela Róg (PromoTraffic)

  • Jakościowa identyfikacja konkurencji jest możliwa dzięki wzięciu pod uwagę 3 czynników: wiedzy klienta, narzędzi analitycznych i wyników wyszukiwania.
  • Dobra analiza konkurencji powinna skupiać się na metrykach takich jak DR, SSL, URL rating, link building, onsite content, elementy techniczne, elementy UX.
  • Skuteczna analiza konkurencji jest niezbędnym krokiem do rozpoczęcia efektywnych działań SEO.
  • Analizę można wykonywać przy użyciu narzędzi, takich jak Ahrefs, Senuto, Semrush (np. Keyword gap).

Czego się nauczyłem „outriczując” do miliona stron www

Miłosz Krasiński

  • Najważniejszym wnioskiem z prezentacji było to, że znaczenie ma content i to co jest wokół linka, a nie sama tematyka strony.

…i nie będę dwa razy powtarzał! Czy rodzice mieli rację?

Sebastian Heymann (EACTIVE)

  • Jeśli chcemy, aby nasze grafiki (które bierzemy od producentów, etc.) pojawiły się w Google Grafika, powinniśmy je w jakikolwiek sposób modyfikować (rozmiar, filtr, etc.).
  • Naturalna duplikacja treści często występuje w przypadku zdjęć, stopek, listingów, nagłówków, a także opisów książek, lekarstw i wszystkich tekstów, które bierzemy od producenta danego przedmiotu.
  • Akceptowalny współczynnik duplikacji powinien wynosić mniej niż 5%.
  • Co ciekawe, Google uważa, że duplikacja nie jest zła, a ten sam artykuł w formie mówionej i pisanej nie jest uważany za duplikację (np. Ebook, podcast).
  • Panuje przekonanie, że Google nie indeksuje zduplikowanych treści i kieruje się zasadą “kto pierwszy, ten lepszy”. Zgodnie z nią, Google miałoby określać autora tekstów na podstawie autorytetu domeny.
  • Ustalając ranking, Google bierze pod uwagę: content, elementy techniczne, off site.
  • Odpowiadanie na intencję użytkownika i używanie odpowiednich anchorów i adresów URL to klucz do sukcesu.

SEO Quick Wins. Elementy, które wzmocnią efekty Twojej strategii SEO

Ewelina Podrez-Siama (Fox Strategy)

  • Aby odnieść quick wins, należy zoptymalizować sam proces SEO.
  • Żeby to zrobić, trzeba skupić się na “szybkich” słowach kluczowych, czyli takich, które w krótkim czasie mogą przynieść zadowalające efekty. Zamiast skupiać się wyłącznie na pierwszych pozycjach, warto monitorować TOP2, TOP3, TOP10.
  • Żeby zmaksymalizować szansę na sukces, nasze działania powinny odpowiadać obecnym trendom (Google Trends) – już za późno na promowanie ozdób świątecznych, ponieważ ich “peak” ma miejsce 20 października.
  • Za pomocą Senuto można sprawdzić sezonowość witryny i zobaczyć, które słowa kluczowe generują wzrosty, a które spadki.
  • Aby usprawnić swoje działanie, warto stworzyć kalendarz trendów dla każdego klienta – dzięki temu będziemy wiedzieć, kiedy najlepiej wykonywać jakie aktywności.
  • Warto regularnie sprawdzać site, cache, pagespeed i działanie strony na urządzeniach mobilnych.
  • Czasem fajny skutek mogą przynieść emoji w meta title, jednak przez sierpniowy algorytm Google mogą być one zmieniane i niewidoczne. Można spróbować wrzucić je do meta description.

Strategia content marketingowa tworzona przez algorytm genetyczny

Damian Kiełbasa (CONTADU)

  • Algorytmy genetyczne sięgają lat 50 i opierają się na założeniu, że to natura wybiera najlepsze konfiguracje.
  • W tym wypadku, tworząc treści warto skupić się na ich zbieżności semantycznej ze stroną i słowami kluczowymi.
  • Dzięki algorytmom genetycznym Google jest w stanie połączyć frazy takie jak MTB i rower górski.

Udane migracje dużych witryn: proces

Daniel Duris (Basta Digital)

  • Robienie migracji dużych witryn nie różni się specjalnie od robienia migracji dla małych witryn.
  • Ważne jest, żeby stworzyć listę kroków, które należy przestrzegać i przygotować klienta na potencjalne skutki (spadki ruchu, etc.).
  • Ważna jest współpraca z deweloperami i umiejętność pójścia na kompromisy.
  • Nawet jeśli migracja strony przebiega pomyślnie, zawsze mogą wystąpić jakieś spadki lub problemy – trzeba nauczyć się je rozwiązywać.
  • O tym trzeba pamiętać przy migracji strony:
    • Zindeksuj stronę
    • Ustaw przekierowania
    • Zaktualizuj Search Console
    • Sprawdź opcje indeksowania po zakończeniu migracji
    • Zweryfikuj zmiany treści
    • Oceń prędkość
    • Zweryfikuj źródła zewnętrzne

Reputacja domeny – trust rank – jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google

Tomasz Wieliczko (Xann Marketing)

  • Wg autora prezentacji reputacja domeny nie ma większego znaczenia w procesie SEO. Nie trzeba nic robić, żeby strona rankowała.
  • Trust Rank (tzw. Jednorożec SEO) ma za zadanie “odsiewać ziarna od plew”, czyli wyłapywać wartościowe strony www.

Diabeł tkwi w szczegółach – ręczny audyt techniczny SEO

Michał Borzyszkowski (Widoczni)

  • Wykonanie audytu technicznego i wdrożenie zaleceń pozwala poprawić ocenę strony przez algorytm Google.
  • Działamy tutaj często w oparciu o tzw. “Confirmation bias” – mamy tezę, że coś na stronie niepoprawnie działa i powoduje problemy i szukamy dowodu, który by to potwierdził.
  • Audyt przebiega w następujący sposób:
    • Uruchomienie crawlera.
    • Ręczna analiza serwisu (sprawdzamy różne typy podstron).
    • Sprawdzenie wersji mobilnej (zarówno na Androidzie jak i IOSie).
    • Sprawdzenie “site” w Google.
    • Sprawdzenie Google Search Console (spadek ruchu, statystyki indeksowania, nowe typy stron, stan – prawidłowe – wykluczone).
    • Analizowanie crawlera i sprawdzanie błędów.

Whatever F*ckin Works Hat SEO, czyli o pragmatycznym podejściu do linkowania

Maciej Chmurkowski i Szymon Słowik (Adinspire i Takaoto)

  • Artykuły sponsorowane to jedne z popularniejszych metod linkowania.
  • Pingwin i Panda zmieniły rynek, ponieważ na ich skutek ludzie zaczęli się obawiać kar nakładanych przez Google za nieodpowiednie praktyki.
  • Niektórzy podążają ścieżką łączenia ze sobą Black i White Hat SEO.
  • Afiliacja jest również znana jako wyścig linków.
  • PBN (private blog network) to najlepsza, skalowalna technika otrzymywania linków.
    • Najpierw należy wybrać potencjalną domenę,
    • Później należy wykonać testy (na wynik testu czeka się około 3 tyg),
    • Należy ocenić linki domen przychodzących i DR,
    • Należy sprawdzić historię domeny, np. Archive.org,
    • Należy sprawdzić toksyczność domeny – jej reakcję na nałożony do niej link.
  • Jeśli występuje wyraźna dysproporcja pomiędzy URL rating i DR, jest to sugestia, że ze stroną jest coś nie tak, a DR jest sztucznie napompowany.

To krótkie podsumowanie konferencji przygotowały Kasia Smoleń i Wiktoria Wójciak z naszego zespołu SEO – dziękujemy dziewczyny!

A tu pocztówka z wydarzenia od naszego teamu 🙂

festiwal seo 2021 katowice relacja delante

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022