Czynniki algorytmiczne decydujące o sukcesie treści
Damian Sałkowski (Senuto)
Współczynnik korelacji Pearsona pokazuje współczynnik zależności liniowej dwóch losowych zmiennych. Im wyższa wartość współczynnika (0-1), tym większa zależność 2 czynników od siebie. Autor prezentacji przedstawiał współczynnik dla różnych czynników w stosunku do pozucji w wynikach wyszukiwania.
- Według autora prezentacji długość treści nie ma większego znaczenia, jeśli chodzi o pozycję w wynikach wyszukiwania (współczynnik = 0,08).
- Jeśli chodzi o współczynnik fraza kluczowa w tytule vs. wysoka pozycja, wynosi on 0,92.
- Jeśli chodzi o współczynnik obecności słowa kluczowego w nagłówku H1 vs. wysoka pozycja, wynosi on 0,94.
- Jeśli chodzi o współczynnik obecności frazy kluczowej w treści vs. wysoka pozycja, wynosi on 0,90.
- Jeśli chodzi o współczynnik DR vs. wysoka pozycja, współczynnik wynosi 0,04. Wynika z tego zatem, że wiek i ocena domeny nie mają dużego wpływu na jej pozycję.
- Brak frazy w tytule, czy nagłówku nie oznacza jednak, że nie można osiągnąć wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Powinniśmy kłaść duży nacisk na topical authority i semantykę tytułu – należy określić, jakie frazy wg. Google powinny znaleźć się w wybranym artykule.
- Sam wiek domeny nie ma dużego wpływu na pozycjonowanie.
Skuteczna analiza konkurencji w mniej niż 60 minut
Gabriela Róg (PromoTraffic)
- Jakościowa identyfikacja konkurencji jest możliwa dzięki wzięciu pod uwagę 3 czynników: wiedzy klienta, narzędzi analitycznych i wyników wyszukiwania.
- Dobra analiza konkurencji powinna skupiać się na metrykach takich jak DR, SSL, URL rating, link building, onsite content, elementy techniczne, elementy UX.
- Skuteczna analiza konkurencji jest niezbędnym krokiem do rozpoczęcia efektywnych działań SEO.
- Analizę można wykonywać przy użyciu narzędzi, takich jak Ahrefs, Senuto, Semrush (np. Keyword gap).
Czego się nauczyłem „outriczując” do miliona stron www
Miłosz Krasiński
- Najważniejszym wnioskiem z prezentacji było to, że znaczenie ma content i to co jest wokół linka, a nie sama tematyka strony.
…i nie będę dwa razy powtarzał! Czy rodzice mieli rację?
Sebastian Heymann (EACTIVE)
- Jeśli chcemy, aby nasze grafiki (które bierzemy od producentów, etc.) pojawiły się w Google Grafika, powinniśmy je w jakikolwiek sposób modyfikować (rozmiar, filtr, etc.).
- Naturalna duplikacja treści często występuje w przypadku zdjęć, stopek, listingów, nagłówków, a także opisów książek, lekarstw i wszystkich tekstów, które bierzemy od producenta danego przedmiotu.
- Akceptowalny współczynnik duplikacji powinien wynosić mniej niż 5%.
- Co ciekawe, Google uważa, że duplikacja nie jest zła, a ten sam artykuł w formie mówionej i pisanej nie jest uważany za duplikację (np. Ebook, podcast).
- Panuje przekonanie, że Google nie indeksuje zduplikowanych treści i kieruje się zasadą “kto pierwszy, ten lepszy”. Zgodnie z nią, Google miałoby określać autora tekstów na podstawie autorytetu domeny.
- Ustalając ranking, Google bierze pod uwagę: content, elementy techniczne, off site.
- Odpowiadanie na intencję użytkownika i używanie odpowiednich anchorów i adresów URL to klucz do sukcesu.
SEO Quick Wins. Elementy, które wzmocnią efekty Twojej strategii SEO
Ewelina Podrez-Siama (Fox Strategy)
- Aby odnieść quick wins, należy zoptymalizować sam proces SEO.
- Żeby to zrobić, trzeba skupić się na “szybkich” słowach kluczowych, czyli takich, które w krótkim czasie mogą przynieść zadowalające efekty. Zamiast skupiać się wyłącznie na pierwszych pozycjach, warto monitorować TOP2, TOP3, TOP10.
- Żeby zmaksymalizować szansę na sukces, nasze działania powinny odpowiadać obecnym trendom (Google Trends) – już za późno na promowanie ozdób świątecznych, ponieważ ich “peak” ma miejsce 20 października.
- Za pomocą Senuto można sprawdzić sezonowość witryny i zobaczyć, które słowa kluczowe generują wzrosty, a które spadki.
- Aby usprawnić swoje działanie, warto stworzyć kalendarz trendów dla każdego klienta – dzięki temu będziemy wiedzieć, kiedy najlepiej wykonywać jakie aktywności.
- Warto regularnie sprawdzać site, cache, pagespeed i działanie strony na urządzeniach mobilnych.
- Czasem fajny skutek mogą przynieść emoji w meta title, jednak przez sierpniowy algorytm Google mogą być one zmieniane i niewidoczne. Można spróbować wrzucić je do meta description.
Strategia content marketingowa tworzona przez algorytm genetyczny
Damian Kiełbasa (CONTADU)
- Algorytmy genetyczne sięgają lat 50 i opierają się na założeniu, że to natura wybiera najlepsze konfiguracje.
- W tym wypadku, tworząc treści warto skupić się na ich zbieżności semantycznej ze stroną i słowami kluczowymi.
- Dzięki algorytmom genetycznym Google jest w stanie połączyć frazy takie jak MTB i rower górski.
Udane migracje dużych witryn: proces
Daniel Duris (Basta Digital)
- Robienie migracji dużych witryn nie różni się specjalnie od robienia migracji dla małych witryn.
- Ważne jest, żeby stworzyć listę kroków, które należy przestrzegać i przygotować klienta na potencjalne skutki (spadki ruchu, etc.).
- Ważna jest współpraca z deweloperami i umiejętność pójścia na kompromisy.
- Nawet jeśli migracja strony przebiega pomyślnie, zawsze mogą wystąpić jakieś spadki lub problemy – trzeba nauczyć się je rozwiązywać.
- O tym trzeba pamiętać przy migracji strony:
- Zindeksuj stronę
- Ustaw przekierowania
- Zaktualizuj Search Console
- Sprawdź opcje indeksowania po zakończeniu migracji
- Zweryfikuj zmiany treści
- Oceń prędkość
- Zweryfikuj źródła zewnętrzne
Reputacja domeny – trust rank – jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google
Tomasz Wieliczko (Xann Marketing)
- Wg autora prezentacji reputacja domeny nie ma większego znaczenia w procesie SEO. Nie trzeba nic robić, żeby strona rankowała.
- Trust Rank (tzw. Jednorożec SEO) ma za zadanie “odsiewać ziarna od plew”, czyli wyłapywać wartościowe strony www.
Diabeł tkwi w szczegółach – ręczny audyt techniczny SEO
Michał Borzyszkowski (Widoczni)
- Wykonanie audytu technicznego i wdrożenie zaleceń pozwala poprawić ocenę strony przez algorytm Google.
- Działamy tutaj często w oparciu o tzw. “Confirmation bias” – mamy tezę, że coś na stronie niepoprawnie działa i powoduje problemy i szukamy dowodu, który by to potwierdził.
- Audyt przebiega w następujący sposób:
- Uruchomienie crawlera.
- Ręczna analiza serwisu (sprawdzamy różne typy podstron).
- Sprawdzenie wersji mobilnej (zarówno na Androidzie jak i IOSie).
- Sprawdzenie “site” w Google.
- Sprawdzenie Google Search Console (spadek ruchu, statystyki indeksowania, nowe typy stron, stan – prawidłowe – wykluczone).
- Analizowanie crawlera i sprawdzanie błędów.
Whatever F*ckin Works Hat SEO, czyli o pragmatycznym podejściu do linkowania
Maciej Chmurkowski i Szymon Słowik (Adinspire i Takaoto)
- Artykuły sponsorowane to jedne z popularniejszych metod linkowania.
- Pingwin i Panda zmieniły rynek, ponieważ na ich skutek ludzie zaczęli się obawiać kar nakładanych przez Google za nieodpowiednie praktyki.
- Niektórzy podążają ścieżką łączenia ze sobą Black i White Hat SEO.
- Afiliacja jest również znana jako wyścig linków.
- PBN (private blog network) to najlepsza, skalowalna technika otrzymywania linków.
- Najpierw należy wybrać potencjalną domenę,
- Później należy wykonać testy (na wynik testu czeka się około 3 tyg),
- Należy ocenić linki domen przychodzących i DR,
- Należy sprawdzić historię domeny, np. Archive.org,
- Należy sprawdzić toksyczność domeny – jej reakcję na nałożony do niej link.
- Jeśli występuje wyraźna dysproporcja pomiędzy URL rating i DR, jest to sugestia, że ze stroną jest coś nie tak, a DR jest sztucznie napompowany.
To krótkie podsumowanie konferencji przygotowały Kasia Smoleń i Wiktoria Wójciak z naszego zespołu SEO – dziękujemy dziewczyny!
A tu pocztówka z wydarzenia od naszego teamu 🙂