Emocje po Festiwalu SEO jeszcze nie opadły, a my już nadchodzimy z podsumowaniem! Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach - w tym roku 15. października. Oto kilka wniosków z każdej prelekcji.
Czynniki algorytmiczne decydujące o sukcesie treści
Damian Sałkowski (Senuto)
Współczynnik korelacji Pearsona pokazuje współczynnik zależności liniowej dwóch losowych zmiennych. Im wyższa wartość współczynnika (0-1), tym większa zależność 2 czynników od siebie. Autor prezentacji przedstawiał współczynnik dla różnych czynników w stosunku do pozucji w wynikach wyszukiwania.
Według autora prezentacji długość treści nie ma większego znaczenia, jeśli chodzi o pozycję w wynikach wyszukiwania (współczynnik = 0,08).
Jeśli chodzi o współczynnik fraza kluczowa w tytule vs. wysoka pozycja, wynosi on 0,92.
Jeśli chodzi o współczynnik obecności słowa kluczowego w nagłówku H1 vs. wysoka pozycja, wynosi on 0,94.
Jeśli chodzi o współczynnik obecności frazy kluczowej w treści vs. wysoka pozycja, wynosi on 0,90.
Jeśli chodzi o współczynnik DR vs. wysoka pozycja, współczynnik wynosi 0,04. Wynika z tego zatem, że wiek i ocena domeny nie mają dużego wpływu na jej pozycję.
Brak frazy w tytule, czy nagłówku nie oznacza jednak, że nie można osiągnąć wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Powinniśmy kłaść duży nacisk na topical authority i semantykę tytułu - należy określić, jakie frazy wg. Google powinny znaleźć się w wybranym artykule.
Sam wiek domeny nie ma dużego wpływu na pozycjonowanie.
Skuteczna analiza konkurencji w mniej niż 60 minut
Gabriela Róg (PromoTraffic)
Jakościowa identyfikacja konkurencji jest możliwa dzięki wzięciu pod uwagę 3 czynników: wiedzy klienta, narzędzi analitycznych i wyników wyszukiwania.
Dobra analiza konkurencji powinna skupiać się na metrykach takich jak DR, SSL, URL rating, link building, onsite content, elementy techniczne, elementy UX.
Skuteczna analiza konkurencji jest niezbędnym krokiem do rozpoczęcia efektywnych działań SEO.
Analizę można wykonywać przy użyciu narzędzi, takich jak Ahrefs, Senuto, Semrush (np. Keyword gap).
Czego się nauczyłem „outriczując” do miliona stron www
Miłosz Krasiński
Najważniejszym wnioskiem z prezentacji było to, że znaczenie ma content i to co jest wokół linka, a nie sama tematyka strony.
…i nie będę dwa razy powtarzał! Czy rodzice mieli rację?
Sebastian Heymann (EACTIVE)
Jeśli chcemy, aby nasze grafiki (które bierzemy od producentów, etc.) pojawiły się w Google Grafika, powinniśmy je w jakikolwiek sposób modyfikować (rozmiar, filtr, etc.).
Naturalna duplikacja treści często występuje w przypadku zdjęć, stopek, listingów, nagłówków, a także opisów książek, lekarstw i wszystkich tekstów, które bierzemy od producenta danego przedmiotu.
Akceptowalny współczynnik duplikacji powinien wynosić mniej niż 5%.
Co ciekawe, Google uważa, że duplikacja nie jest zła, a ten sam artykuł w formie mówionej i pisanej nie jest uważany za duplikację (np. Ebook, podcast).
Panuje przekonanie, że Google nie indeksuje zduplikowanych treści i kieruje się zasadą “kto pierwszy, ten lepszy”. Zgodnie z nią, Google miałoby określać autora tekstów na podstawie autorytetu domeny.
Ustalając ranking, Google bierze pod uwagę: content, elementy techniczne, off site.
Odpowiadanie na intencję użytkownika i używanie odpowiednich anchorów i adresów URL to klucz do sukcesu.
SEO Quick Wins. Elementy, które wzmocnią efekty Twojej strategii SEO
Ewelina Podrez-Siama (Fox Strategy)
Aby odnieść quick wins, należy zoptymalizować sam proces SEO.
Żeby to zrobić, trzeba skupić się na “szybkich” słowach kluczowych, czyli takich, które w krótkim czasie mogą przynieść zadowalające efekty. Zamiast skupiać się wyłącznie na pierwszych pozycjach, warto monitorować TOP2, TOP3, TOP10.
Żeby zmaksymalizować szansę na sukces, nasze działania powinny odpowiadać obecnym trendom (Google Trends) - już za późno na promowanie ozdób świątecznych, ponieważ ich “peak” ma miejsce 20 października.
Za pomocą Senuto można sprawdzić sezonowość witryny i zobaczyć, które słowa kluczowe generują wzrosty, a które spadki.
Aby usprawnić swoje działanie, warto stworzyć kalendarz trendów dla każdego klienta - dzięki temu będziemy wiedzieć, kiedy najlepiej wykonywać jakie aktywności.
Warto regularnie sprawdzać site, cache, pagespeed i działanie strony na urządzeniach mobilnych.
Czasem fajny skutek mogą przynieść emoji w meta title, jednak przez sierpniowy algorytm Google mogą być one zmieniane i niewidoczne. Można spróbować wrzucić je do meta description.
Strategia content marketingowa tworzona przez algorytm genetyczny
Damian Kiełbasa (CONTADU)
Algorytmy genetyczne sięgają lat 50 i opierają się na założeniu, że to natura wybiera najlepsze konfiguracje.
W tym wypadku, tworząc treści warto skupić się na ich zbieżności semantycznej ze stroną i słowami kluczowymi.
Dzięki algorytmom genetycznym Google jest w stanie połączyć frazy takie jak MTB i rower górski.
Udane migracje dużych witryn: proces
Daniel Duris (Basta Digital)
Robienie migracji dużych witryn nie różni się specjalnie od robienia migracji dla małych witryn.
Ważne jest, żeby stworzyć listę kroków, które należy przestrzegać i przygotować klienta na potencjalne skutki (spadki ruchu, etc.).
Ważna jest współpraca z deweloperami i umiejętność pójścia na kompromisy.
Nawet jeśli migracja strony przebiega pomyślnie, zawsze mogą wystąpić jakieś spadki lub problemy - trzeba nauczyć się je rozwiązywać.
O tym trzeba pamiętać przy migracji strony:
Zindeksuj stronę
Ustaw przekierowania
Zaktualizuj Search Console
Sprawdź opcje indeksowania po zakończeniu migracji
Zweryfikuj zmiany treści
Oceń prędkość
Zweryfikuj źródła zewnętrzne
Reputacja domeny – trust rank – jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google
Tomasz Wieliczko (Xann Marketing)
Wg autora prezentacji reputacja domeny nie ma większego znaczenia w procesie SEO. Nie trzeba nic robić, żeby strona rankowała.
Trust Rank (tzw. Jednorożec SEO) ma za zadanie “odsiewać ziarna od plew”, czyli wyłapywać wartościowe strony www.
Diabeł tkwi w szczegółach – ręczny audyt techniczny SEO
Michał Borzyszkowski (Widoczni)
Wykonanie audytu technicznego i wdrożenie zaleceń pozwala poprawić ocenę strony przez algorytm Google.
Działamy tutaj często w oparciu o tzw. “Confirmation bias” - mamy tezę, że coś na stronie niepoprawnie działa i powoduje problemy i szukamy dowodu, który by to potwierdził.
Audyt przebiega w następujący sposób:
Uruchomienie crawlera.
Ręczna analiza serwisu (sprawdzamy różne typy podstron).
Sprawdzenie wersji mobilnej (zarówno na Androidzie jak i IOSie).
Sprawdzenie “site” w Google.
Sprawdzenie Google Search Console (spadek ruchu, statystyki indeksowania, nowe typy stron, stan - prawidłowe - wykluczone).
Analizowanie crawlera i sprawdzanie błędów.
Whatever F*ckin Works Hat SEO, czyli o pragmatycznym podejściu do linkowania
Maciej Chmurkowski i Szymon Słowik (Adinspire i Takaoto)
Artykuły sponsorowane to jedne z popularniejszych metod linkowania.
Pingwin i Panda zmieniły rynek, ponieważ na ich skutek ludzie zaczęli się obawiać kar nakładanych przez Google za nieodpowiednie praktyki.
Niektórzy podążają ścieżką łączenia ze sobą Black i White Hat SEO.
Afiliacja jest również znana jako wyścig linków.
PBN (private blog network) to najlepsza, skalowalna technika otrzymywania linków.
Najpierw należy wybrać potencjalną domenę,
Później należy wykonać testy (na wynik testu czeka się około 3 tyg),
Należy ocenić linki domen przychodzących i DR,
Należy sprawdzić historię domeny, np. Archive.org,
Należy sprawdzić toksyczność domeny - jej reakcję na nałożony do niej link.
Jeśli występuje wyraźna dysproporcja pomiędzy URL rating i DR, jest to sugestia, że ze stroną jest coś nie tak, a DR jest sztucznie napompowany.
To krótkie podsumowanie konferencji przygotowały Kasia Smoleń i Wiktoria Wójciak z naszego zespołu SEO - dziękujemy dziewczyny!
A tu pocztówka z wydarzenia od naszego teamu :)
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze
To okładkowe zdjęcie bardzo ładne, ale nieco mylące, albo z aftera może, bo ja nie bardzo pamiętam taką scenę 😉
Panie Sławku, niestety format naszych zdjęć nie pozwolił nam użyć ich jako grafiki wyróżniającej, ale zrobione przez nas zdjęcia można zobaczyć w treści – byliśmy, nie kłamiemy! 😀
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
To okładkowe zdjęcie bardzo ładne, ale nieco mylące, albo z aftera może, bo ja nie bardzo pamiętam taką scenę 😉
Panie Sławku, niestety format naszych zdjęć nie pozwolił nam użyć ich jako grafiki wyróżniającej, ale zrobione przez nas zdjęcia można zobaczyć w treści – byliśmy, nie kłamiemy! 😀