.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google wdraża infinite scroll w wynikach wyszukiwania na mobile

2min.

Komentarze:0

Google wdraża infinite scroll w wynikach wyszukiwania na mobile
18 października 2021
Na razie tylko w Stanach, ale jeśli to rozwiązanie zda egzamin, prawdopodobnie zostanie wdrożone globalnie. Jak działa infinite scroll w wynikach wyszukiwania i co to oznacza dla użytkowników i właścicieli stron? Już wyjaśniam!

2min.

Komentarze:0

Infinite scroll, continuous scroll czy nieskończone przewijanie to sposób ładowania kolejnych stron z wynikami wyszukiwania - nie trzeba klikać w numer kolejnej podstrony, bo wyniki ładują się automatycznie wraz z przewijaniem strony. W ubiegłym tygodniu Google ogłosiło, że wdraża infinite scroll na urządzeniach mobilnych do wyników wyszukiwania po angielsku w Stanach Zjednoczonych, co oznacza, że zniknie przycisk "pokaż więcej", który był już krokiem w tym kierunku (wcześniej wybieraliśmy numer strony tak jak w przypadku wyników na desktopie). Tak to wygląda w praktyce:

Co to oznacza dla użytkownika?

Infinite scroll w Google to niejako podążanie za trendem z miejsc, na których użytkownicy spędzają najwięcej czasu. Kto z nas nigdy nie złapał się na tym, że od dłuższego czasu scrolluje Instagrama, Facebooka czy Twittera. Nieskończone przewijanie niejako wciąga użytkownika, który traci poczucie czasu, a zwiększa się jego zainteresowanie kolejnymi wynikami. Na grafice powyżej widzimy wyniki wyszukiwania dla zapytania o przepisy z dynią w roli głównej - chęć poznania nowych opcji motywuje do dalszego przewijania. Infinite scroll może więc sprawić, że część użytkowników, zamiast poprawiać zapytanie w celu otrzymania lepszych wyników wyszukiwania, będzie dłużej przewijać stronę.

Co to oznacza dla SEO?

Jak to w SEO - tego jeszcze nie wiemy. Możemy przypuszczać, że takie rozwiązanie zwiększy CTR (click-through rate, współczynnik klikalności) wyników wyszukiwania, które obecnie znajdują się na dalszych stronach SERP, co wpłynie na większy ruch dla wyników na 2-3 stronie wyników wyszukiwania. Coraz większe znaczenie będzie też miało On-SERP SEO - czyli dbanie o to, jak dana podstrona wygląda w SERPach, czy wynikowi towarzyszy grafika, dane strukturalne, jak bardzo zachęcający jest tytuł i meta opis.
Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM