Na razie tylko w Stanach, ale jeśli to rozwiązanie zda egzamin, prawdopodobnie zostanie wdrożone globalnie. Jak działa infinite scroll w wynikach wyszukiwania i co to oznacza dla użytkowników i właścicieli stron? Już wyjaśniam!
Infinite scroll, continuous scroll czy nieskończone przewijanie to sposób ładowania kolejnych stron z wynikami wyszukiwania - nie trzeba klikać w numer kolejnej podstrony, bo wyniki ładują się automatycznie wraz z przewijaniem strony.
W ubiegłym tygodniu Google ogłosiło, że wdraża infinite scroll na urządzeniach mobilnych do wyników wyszukiwania po angielsku w Stanach Zjednoczonych, co oznacza, że zniknie przycisk "pokaż więcej", który był już krokiem w tym kierunku (wcześniej wybieraliśmy numer strony tak jak w przypadku wyników na desktopie).
Tak to wygląda w praktyce:
Co to oznacza dla użytkownika?
Infinite scroll w Google to niejako podążanie za trendem z miejsc, na których użytkownicy spędzają najwięcej czasu. Kto z nas nigdy nie złapał się na tym, że od dłuższego czasu scrolluje Instagrama, Facebooka czy Twittera. Nieskończone przewijanie niejako wciąga użytkownika, który traci poczucie czasu, a zwiększa się jego zainteresowanie kolejnymi wynikami.
Na grafice powyżej widzimy wyniki wyszukiwania dla zapytania o przepisy z dynią w roli głównej - chęć poznania nowych opcji motywuje do dalszego przewijania.
Infinite scroll może więc sprawić, że część użytkowników, zamiast poprawiać zapytanie w celu otrzymania lepszych wyników wyszukiwania, będzie dłużej przewijać stronę.
Co to oznacza dla SEO?
Jak to w SEO - tego jeszcze nie wiemy. Możemy przypuszczać, że takie rozwiązanie zwiększy CTR (click-through rate, współczynnik klikalności) wyników wyszukiwania, które obecnie znajdują się na dalszych stronach SERP, co wpłynie na większy ruch dla wyników na 2-3 stronie wyników wyszukiwania.
Coraz większe znaczenie będzie też miało On-SERP SEO - czyli dbanie o to, jak dana podstrona wygląda w SERPach, czy wynikowi towarzyszy grafika, dane strukturalne, jak bardzo zachęcający jest tytuł i meta opis.
W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.