Google wdraża infinite scroll w wynikach wyszukiwania na mobile

Google wdraża infinite scroll w wynikach wyszukiwania na mobile

Na razie tylko w Stanach, ale jeśli to rozwiązanie zda egzamin, prawdopodobnie zostanie wdrożone globalnie. Jak działa infinite scroll w wynikach wyszukiwania i co to oznacza dla użytkowników i właścicieli stron? Już wyjaśniam!

Infinite scroll, continuous scroll czy nieskończone przewijanie to sposób ładowania kolejnych stron z wynikami wyszukiwania – nie trzeba klikać w numer kolejnej podstrony, bo wyniki ładują się automatycznie wraz z przewijaniem strony.

W ubiegłym tygodniu Google ogłosiło, że wdraża infinite scroll na urządzeniach mobilnych do wyników wyszukiwania po angielsku w Stanach Zjednoczonych, co oznacza, że zniknie przycisk „pokaż więcej”, który był już krokiem w tym kierunku (wcześniej wybieraliśmy numer strony tak jak w przypadku wyników na desktopie).

Tak to wygląda w praktyce:

Co to oznacza dla użytkownika?

Infinite scroll w Google to niejako podążanie za trendem z miejsc, na których użytkownicy spędzają najwięcej czasu. Kto z nas nigdy nie złapał się na tym, że od dłuższego czasu scrolluje Instagrama, Facebooka czy Twittera. Nieskończone przewijanie niejako wciąga użytkownika, który traci poczucie czasu, a zwiększa się jego zainteresowanie kolejnymi wynikami.

Na grafice powyżej widzimy wyniki wyszukiwania dla zapytania o przepisy z dynią w roli głównej – chęć poznania nowych opcji motywuje do dalszego przewijania.

Infinite scroll może więc sprawić, że część użytkowników, zamiast poprawiać zapytanie w celu otrzymania lepszych wyników wyszukiwania, będzie dłużej przewijać stronę.

Co to oznacza dla SEO?

Jak to w SEO – tego jeszcze nie wiemy. Możemy przypuszczać, że takie rozwiązanie zwiększy CTR (click-through rate, współczynnik klikalności) wyników wyszukiwania, które obecnie znajdują się na dalszych stronach SERP, co wpłynie na większy ruch dla wyników na 2-3 stronie wyników wyszukiwania.

Coraz większe znaczenie będzie też miało On-SERP SEO – czyli dbanie o to, jak dana podstrona wygląda w SERPach, czy wynikowi towarzyszy grafika, dane strukturalne, jak bardzo zachęcający jest tytuł i meta opis.

(1)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jaka strategia ustalania stawek, będzie najlepsza do danej kampanii. Samodzielne ustawianie stawek czy automatyczne? Skupienie się na kliknięciach czy konwersjach? W poniższym artykule przedstawię strategię ustalania stawek na podstawie celów reklamowych w Google Ads.

Czytaj więcej