Maylily zgłosiło się do nas, żeby zwiększyć widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania i wyróżnić się w konkurencyjnej branży artykułów dla dzieci i niemowląt.
Wraz z widocznością Maylily chciało także zwiększyć ruch na stronie pochodzący z kanału organicznego. Nie było to łatwe zadanie ze względu na liczną i silną konkurencję taką jak SMYK, czy Allegro.
Z Maylily współpracujemy już od dawna. Nasza przygoda zaczęła się w czerwcu 2018 roku i trwa nieprzerwanie do dzisiaj.
Maylily to klient, który cechuje się ogromnym zaangażowaniem, a współpraca z nim opiera się na zasadzie partnerstwa. Jest bardzo świadomy najnowszych trendów w marketingu i ma dogłębną wiedzę na temat SEO. Aktywnie monitoruje istotne słowa kluczowe i czynnie uczestniczy w optymalizacji.
Dzięki dużej wiedzy z zakresu SEO, doskonale rozumie znaczenie wprowadzanych optymalizacji i zmian. Od samego początku klient miał konkretnie sprecyzowane wymagania. Z biegiem czasu zaczął polegać na naszym doświadczeniu i umiejętnościach, dzięki osiąganym przez nas wynikom i przekazywał nam coraz więcej decyzyjności.
Nasza współpraca opiera się na rekomendacjach, na podstawie których klient wprowadza optymalizacje i wszelkie zmiany samodzielnie.
Maylily umiejętnie łączy strategię SEO także z innymi działaniami marketingowymi, reklamami i social media, dzięki czemu osiągają świetne rezultaty. Wszystkie te aktywności wzajemnie na siebie wpływają podnosząc swoją skuteczność. Dzięki holistycznej strategii marketingowej, Maylily zwiększa rozpoznawalność swojej marki i buduje silną obecność online generując ruch na stronie i przekształcając potencjalnych klientów w lojalnych odbiorców.
Współpraca z Maylily jest dla mnie niezwykle satysfakcjonująca. Klient doskonale zdaje sobie sprawę z ważności marketingu i jest aktywnie zaangażowany w nasze działania. Zadaje wiele pytań, sprawnie wdraża nasze rekomendacje i ufa naszym działaniom. To owocna i partnerska współpraca, oparta na wzajemnym zaufaniu i efektywnym działaniu.
Kiedy zaczynaliśmy współpracę z Maylily w 2018 roku, jak zwykle pierwszym krokiem było przeprowadzenie audytu strony. Wynikło z niego, że uwagi wymagały podstawowe elementy takie jak meta tagi, treści na stronie, prędkość ładowania, itp.
Początkowa strategia zakładała naprawienie problemów na stronie oraz optymalizowanie poszczególnych kategorii pod konkretne frazy kluczowe. Zajęliśmy się poprawieniem tytułów i meta opisów, a także zarekomendowaliśmy dodanie i optymalizację tekstów na stronie głównej, kategoriach, oraz podstronach produktowych.
Przykładowy tytuł po optymalizacji:
Przykładowy meta opis po aktualizacji:
Problemem na stronie, który mocno hamował jej postępy była duplikacja treści spowodowana zbyt dużą liczbą kategorii. Jednak ze względu na ograniczenia platformy PrestaShop nie da się ich tak łatwo zredukować. Występowała także duplikacja zewnętrzna ze względu na korzystanie z opisów produktów producenta, które znajdowały się także w innych sklepach z artykułami dziecięcymi.
Zarekomendowaliśmy tworzenie unikalnych treści dla produktów oraz kategorii, a także skonsolidowanie kategorii zawierających produkty, które niewiele się od siebie różniły.
Przykładowy tekst na stronie kategorii, który został napisany i zoptymalizowany według naszych rekomendacji:
Oprócz tego na stronie poprawiliśmy strukturę nagłówków oraz zoptymalizowaliśmy zdjęcia, które w większości nie posiadały tekstu alternatywnego. Zajęliśmy się także linkowaniem wewnętrznym oraz wprowadziliśmy strategię link buildingową.
Wszystkie te zabiegi przyczyniły się do wzrostu widoczności oraz ruchu z kanału organicznego, a tym samym do zwiększenia zysków ze sprzedaży.
Jednak prawdziwą rewolucję przyniosła zmiana strategii, która w pełni wykorzystuje potencjał Maylily.
SEO to dziedzina o niezwykle dynamicznym charakterze, której zasady mogą zmieniać się bardzo szybko. Współpracę z Maylily rozpoczęliśmy 5 lat temu, dlatego naturalnym jest, że pewne praktyki uległy zmianie lub zostały zastąpione innymi.
Od stycznia 2023 roku dysponujemy dwukrotnie większym budżetem, co umożliwiło nam zintensyfikowanie naszych działań oraz wprowadzenie całkiem nowej strategii, która jest dopasowana do aktualnych potrzeb klienta.
Maylily jest naszym klientem już od 5 lat i w tym czasie branża SEO przeszła wiele zmian. Dlatego też optymalizacje, które przeprowadziliśmy na początku naszej współpracy, wymagały aktualizacji. Wraz ze wzrostem budżetu mogliśmy zintensyfikować nasze działania i rozpocząć wdrażanie strategii ponownej optymalizacji.
W ramach tego procesu ponownie optymalizujemy tytuły i meta opisy dla najważniejszych podstron, oraz nagłówki, treści i linkowanie wewnętrzne. Modyfikujemy także frazy kluczowe jeśli do tej pory optymalizacja nie przynosiła spodziewanych rezultatów – zmieniamy formę frazy tak, aby lepiej dopasowała się ona do konkretnej podstrony i intencji użytkowników.
Widzimy znaczną poprawę widoczności podstron, które zostały ponownie zoptymalizowane, a wraz z tym także wzrost ruchu z kanału organicznego.
W ramach nowej strategii skupiamy się na podnoszeniu pozycji fraz kluczowych, które są najważniejsze dla klienta z punktu widzenia biznesowego, oraz mają największy potencjał. Są to frazy o wysokim wolumenie (powyżej 30 000) i pozycji od 11-20. Choć nie są tą frazy łatwe do wypozycjonowania to mierzy wysoko, żeby odpowiedzieć na aktualne potrzeby klienta.
Takie frazy mają największą szansę w krótkim czasie wskoczyć do TOP10 i przynieść wartościowy ruch oraz zwiększyć sprzedaż.
Co miesiąc wspólnie z klientem wybieramy kilka fraz (zazwyczaj 6-8) i prowadzimy szereg działań, które mają na celu podnieść ich pozycje. Jest to strategia, która przynosi świetne rezultaty, co widać po pozycjach fraz, które poszybowały w górę.
Jedną z najważniejszych fraz dla Maylily jest “wyprawka dla noworodka”, ponieważ produkty z tej kategorii sprzedają się przez cały rok.
Fraza początkowo znajdowała się na 15. pozycji i miała duży potencjał, żeby pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania i wskoczyć do TOP10. Dagmara skupiła się na optymalizowaniu strony pod tą konkretną frazę i udało się ją wbić najpierw na 5. pozycję, a w końcu do TOP 3, wyprzedzając takie sklepy jak Smyk, czy Allegro.
Poniżej wykres pokazujący zmianę pozycji frazy na przestrzeni czasu:
Klient był bardzo zadowolony z osiągniętych efektów, co widać na fragmentach naszej komunikacji:
W jaki sposób udało nam się to osiągnąć? Dzięki odpowiedniej strategii SEO opierającej się na reoptymalizacji połączonej z link buildingiem, treściami sponsorowanymi oraz content marketingiem.
Poniżej więcej przykładów istotnych fraz kluczowych, które dzięki strategii reoptymalizacji udało się podnieść do TOP10:
Co miesiąc Maylily otrzymuje od nas plik z rekomendacjami zawierający konkretne frazy na dany miesiąc wraz z zaleceniami jaką treść należy przygotować i jak ją zoptymalizować, żeby osiągnąć najlepsze wyniki lub jakie zmiany na podstronach kategorii powinny się pojawić.
Nasza specjalistka przygotowuje szczegółowe opisy zawierające dane dotyczące obecnej pozycji danej frazy, liczby wyświetleń i generowanego ruchu oraz jej potencjału.
Poniżej przykładowy screen z jedną z rekomendacji dla frazy “kocyk dla niemowlaka”:
Klient jest bardzo zadowolony z przygotowanych rekomendacji i na bieżąco je wprowadza, co potwierdzają wiadomości, które dostajemy:
Ostatnim punktem nowej strategii jest stałe monitorowanie konkurencji. Wyniki analizy służą naszym specjalistom jako inspiracja do tworzenia rekomendacji dla Maylily i pomagają w jeszcze lepszym optymalizowaniu strony.
Przy okazji wybierania nowych fraz do reoptymalizacji nasza Specjalistka przeprowadza research konkurencji, aby dowiedzieć się jakie treści rankują na daną frazę najwyżej. Na podstawie takiej analizy formułuje rekomendacje dotyczące intencji użytkownika, typu i długości treści, a także optymalizacji tekstu.
Przykładowa analiza konkurencji:
Taka analiza to źródło cennych informacji, dzięki którym wiemy, co powinniśmy zrobić, żeby strona zaczęła się wyświetlać wyżej niż konkurencja na istotne dla klienta frazy.
Strategia łącząca reoptymalizację, targetowanie najważniejszych fraz, oraz analizę konkurencji okazała się bardzo skuteczna i przyniosła spektakularne rezultaty.
Nowatorska strategia to nie wszystko i wciąż pamiętamy o podstawach SEO, które nie jeden raz udowodniły swoją skuteczność. Dlatego też w dalszym ciągu prowadzimy działania link buildingowe i pozyskujemy wartościowe linki, które mają pozytywny wpływ na stronę Maylily.
Oprócz pozyskiwania linków prowadzimy także działania mające na celu podniesienie widoczności oraz ruchu na stronie poprzez płatne publikacje. Wyszukujemy dla Maylily najlepsze domeny powiązane tematycznie oraz przygotowujemy content, który jest przez klienta akceptowany przed publikacją.
Dzięki tej strategii liczba linków oraz domen prowadzących do Maylily znacznie wzrosły. Wzrósł także ruch organiczny oraz ilość organicznych słów kluczowych na które strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania.
Profil linków przed rozpoczęciem działań:
W tym momencie profil linków wygląda następująco:
Dzięki zwiększonemu budżetowi udało nam się wprowadzić nową strategię i przezwyciężyć stagnację na stronie, która spowodowana była niewystarczającymi środkami i dużym problemem z duplikacją treści na stronie.
Rezultaty, które wspólnie z Maylily osiągamy są naprawdę znakomite i świetnie obrazują jak ważne są stałe działania, ciągłe dopasowanie strategii do rynku i oczekiwań klienta, długoterminowe cele oraz, co za tym idzie, dopasowanie budżetu do potrzeb.
+368% wzrostu przychodów z kanału organicznego w maju 2023 porównując z majem 2022
+ 130% wzrostu wyświetleń w maju 2023 porównując z majem 2022
+ 118% wzrostu ruchu w maju 2023 porównując z majem 2022
Wykres z Senuto pokazuje rosnący trend widoczności strony:
Wykres z Semstorm pokazuje rosnący trend ruchu na stronie oraz liczbę fraz w TOP3 i TOP10:
Współpracujemy z Delante od 2018 roku, a muszę zaznaczyć, że nie jesteśmy łatwym klientem 🙂 Dopytujemy, analizujemy i sprawdzamy efektywność działań. Cenię Delante za profesjonalizm, sprawną komunikację i brak haczyków – tak niestety często spotykanych w tej branży. Współpraca jest transparentna i oparta na wspólnych celach. Najlepszą rekomendacją jest to, że polecam Delante znajomym przedsiębiorcom.