.animate-view{opacity: 1 !important;}

Brighton SEO 2023 – skrót 10 prelekcji

0min.

Komentarze:0

Brighton SEO 2023 – skrót 10 prelekcjid-tags
14 czerwca 2023
Co w trawie piszczy na europejskiej scenie SEO? Odpowiedź na to pytanie znaleźli nasi Specjaliści SEO, uczestnicząc w wiosennej edycji Brighton SEO 2023! Podzielili się z nami wiedzą, którą uzyskali dzięki prelekcjom prowadzonym przez branżowych ekspertów - a teraz i Ty możesz poznać najciekawsze fragmenty tej konferencji. Zobacz, co ciekawego działo się w Brighton, czytając ten artykuł.

0min.

Komentarze:0

Spis
treści

Nierzadko mamy okazję uczestniczyć w ważnych dla naszej branży wydarzeniach i stale poszerzać naszą wiedzę o SEO. Tak właśnie było w kwietniu, kiedy to nasi Specjaliści SEO: Kinga, Daga, Przemek, Damian, Kuba oraz Wojtek wylecieli do Wielkiej Brytanii, aby wziąć udział w kolejnej edycji konferencji Brighton SEO – 2023.

Specjaliści Delante na Brighton SEO 2023

Nasi Specjaliści na Brighton SEO 2023

Był to bardzo owocny wyjazd – aktywnie uczestnicząc w konferencjach, nasza delegacja słuchała wartościowych informacji dotyczących pozycjonowania w ujęciu międzynarodowym, przedstawionych przez specjalistów z całej Europy.

Wśród prelekcji na Brighton SEO 2023 nie zabrakło także wystąpień dotyczących efektywnej organizacji pracy oraz zarządzania zespołem – tematów kluczowych w czasach, gdy coraz więcej z nas decyduje się na pracę zdalną.

Nie przedłużajmy zatem – zobaczmy, co nasi Specjaliści SEO mają do powiedzenia o wiosennym wyjeździe na Brighton SEO!

Brighton SEO 2023 – podsumowanie 10 prelekcji

Kluczowym punktem programu podczas tegorocznej, wiosennej edycji Brighton SEO były dla nas oczywiście prelekcje poświęcone pozycjonowaniu stron internetowych i samej pracy w branży SEO. Nasi Specjaliści zebrali najważniejsze informacje z interesujących wystąpień na konferencji – przedstawiamy Wam 10 z nich!

How to future-proof SEO strategy for SME businesses – Anthony Barone

Prelegent skupił się na strategii działań w odniesieniu do konkretnej grupy przedsiębiorstw – mowa o małych i średnich przedsiębiorstwach, zatrudniających do 250 osób. Czego chcą takie firmy? To oczywiste: jak najwyższych przychodów, zwrotów z inwestycji i poziomów ruchu organicznego – jednak nie zawsze im się to udaje. Dlaczego?

Anthony Barone wymienia kilka powodów ich niepowodzeń. Są to przykładowo: brak zaufania w strukturze firmy, przejawiający się zbyt wysokim poziomem drobiazgowej kontroli nad działaniami pracowników (mikrozarządzanie), niedokładnie określone priorytety, cele i KPI. To jednak bardziej ogólne kwestie – stworzenie efektywnej strategii budowania ruchu organicznego blokowane jest głównie przez kadrę zarządzającą, którzy nie wiedzą wystarczająco o SEO i problemy z optymalizacjami technicznymi, które wynikają z braku zasobów.

Jak zmierzyć się z tymi problemami? Jest kilka aspektów onsite, które małe i średnie firmy mogą wdrożyć do działań nad swoją witryną, m.in:

  • budowanie autorytetu w danym temacie, na bazie modelu E-E-A-T,
  • dbałość o metadane i linkowanie wewnętrzne – to aspekty, które bywają niedoceniane czy
  • jasne i wyraziste call to action,

Nie można także zapomnieć o czytelnych zestawieniach danych, które jasno wskażą, jaką wartość SEO wnosi do biznesu.

Help! My site has been hit by an algorithm update – Jessica Maloney

Co zrobić, gdy pozycja naszej witryny zachwiała się po aktualizacji algorytmów Google? Na to pytanie na wiosennej edycji Brighton SEO 2023 starała się odpowiedzieć Jessica Maloney.

Co zatem należy wykonać w pierwszej kolejności? Nic. Nie panikujmy!

Wiemy, jak działają i jakie efekty potrafią przynieść zmiany algorytmów – w krótkim okresie nie jesteśmy w stanie zrobić zbyt wiele. Tu po raz kolejny wartością samą w sobie jest szczera i transparentna komunikacja. Osobom, do których raportujemy, należy przedstawić realistyczny ogląd sytuacji i edukować na temat zmian, które mogą sprawić, że widoczność witryny spadnie. Warto sprawdzić, jak prezentuje się w wynikach wyszukiwania oraz przeanalizować wejścia na stronę – może okazać się, że mimo spadku widoczności ruch organiczny wcale nie zmalał.

Polecamy również przejrzeć całą prezentację:

Co zrobić, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości? Prelegentka zwróciła uwagę przede wszystkim na proaktywną postawę.

Google Bard, ChatGPT, the sky is falling, and SEO is dead (again) – Simon Lesser

Czy chatboty zastąpią wyszukiwarki? Czy nasze witryny nadal będą generować ruch organiczny i jaki wpływ na to będą miały systemy AI? To pytania, które kiełkują w głowie niejednego specjalisty SEO – odnosi się do nich kolejna prelekcja z Brighton SEO 2023.

Odpowiedź na ten moment brzmi – nie. Żeby tak się stało, chatboty muszą odpowiadać stuprocentowo obiektywnie, a zapytania wysłane do nich generują obecnie znacznie więcej kosztów, niż wykorzystanie wyszukiwarek. Obecnie AI nie radzi sobie z zadaniami takimi, jak analiza słów kluczowych czy odpowiedzi na pytania, na które nie ma jednej, właściwej odpowiedzi.

Zmiany związane z AI mogą jednak kiedyś nastąpić – dlatego warto skupić się na tym, aby treści na naszych witrynach przetrwały próbę czasu. Działania contentowe warto zaplanować naprzód i tworzyć treści w formach, których nie da się zbyt łatwo zastąpić zwięzłymi podsumowaniami, do których zdążył nas już przyzwyczaić ChatGPT. Skupmy się na konkretach i podejdźmy do contentu strategicznie, a nie będziemy mieli się czego obawiać w najbliższej przyszłości.

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

Congratulations, you’re going global! What you wish someone told you – Hinde Lamrani

O co należy zadbać w działaniach SEO, gdy nadchodzi wiekopomna chwila, w której otwieramy się na nowe rynki i zaczynamy ekspansję międzynarodową? Na Brighton SEO 2023 nie zabrakło informacji na temat pozycjonowania w ujęciu międzynarodowym.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ważną kwestią w tym kontekście jest język. Warto poświęcić czas, aby dokonać lokalizacji – 72% użytkowników preferuje przeglądać witryny, które są przetłumaczone na ich rodzimy język. Jeśli nie podejmiemy się tego wyzwania, tracimy szansę na wyższe wyniki.

Nad SEO międzynarodowym warto zastanowić się też w kontekście technicznym. W jaki sposób CMS, z którego korzysta nasza witryna, zareaguje na różne wersje językowe treści? Prócz CMS i TMS (Translation Management System) – warto wziąć pod uwagę wtyczki i konektory umożliwiające umiędzynarodowienie witryny.

Warto również zwrócić uwagę na tłumaczenie i lokalizacje.

Polecamy również zapoznać się z prezentacją udostępnioną przez prelegentkę:

BrightonSEO – Hinde Lamrani 21APR 2023 od Hinde Lamrani

The traditional approach to SEO is broken – how to prioritise your efforts & drive rapid growth – James Brockbani

Co jest nie tak z typowym podejściem do procesu SEO? Pozycjonowanie wymaga czasu, a klienci oczekują jak najszybszych wyników. Tymczasem rozpoczęcie współpracy z reguły wiąże się z przygotowywaniem obszernego audytu witryny, analiz fraz, treści, backlinków i innych aspektów, które mogą przynieść ogrom insightów i rekomendacji – ale nie wpłyną na wyniki osiągane przez klienta.

The ‘traditional approach’ to SEO is broken – how to prioritise your efforts & drive rapid growth od James Brockbank

W praktyce – po 3 od 6 miesiącach od rozpoczęcia współpracy klient będzie już oczekiwał konkretnych rezultatów. Jeśli ten okres upłynie nam głównie na wyżej wymienionych aktywnościach, zabraknie nam czasu, aby wypracować efekty, na których zależy naszym klientom. Co zatem należy zrobić? Opracować odpowiednią mapę priorytetów, opartą na realnych celach biznesowych.

slide z brighton 2023 presentation

Źródło: Prezentacja The traditional approach to SEO is broken – how to prioritise your efforts & drive rapid growth – James Brockbani – Brighton SEO 2023

Autor tej prelekcji z Brighton SEO 2023 – James Brockbani – sugeruje odejście od modelu długiej listy zadań i rekomendacji dla danej witryny. Zamiast tego warto zidentyfikować kluczowe obszary i dokonać ich podziału wedle potencjalnego wpływu

prezentacja brighton 2023

Źródło: Prezentacja The traditional approach to SEO is broken – how to prioritise your efforts & drive rapid growth – James Brockbani – Brighton SEO 2023

W tym miejscu warto zaznaczyć, że powyższa mapa priorytetów jest jedynie przykładem. Każdy biznes jest inny – tym samym będzie miał inne cele biznesowe i przez to dobór środków, narzędzi i zasobów użytych w celu ich osiągnięcia może być zupełnie inny.

ADHD + SEO = ❤️ – Myriam Jessier

Prelekcja Myriam Jessier, która zapadła w pamięć naszym Specjalistkom Kindze oraz Dadze, poświęcona była tematyce pracy w SEO jako osoba hiperaktywna, a jednocześnie o niezwykle wysokim poziomie skupienia na danym zadaniu (co Myriam określa jako hyperfocus). SEO-wiec o takich cechach uwielbia, gdy coś się dzieje i ma do czynienia z nowymi wyzwaniami i sytuacjami (co w naszej branży jest szczególnie przydatne), a hyperfocus świetnie sprawdza się, gdy trzeba skupić się na rozwiązywaniu konkretnych problemów i pokonywaniu złożonych wyzwań.

Specjalista, który pracuje w ten sposób, nie będzie przywiązywał wielkiej uwagi do list, typowych spotkań rozpoczynających lub kończących tydzień pracy i długich wiadomości mailowych. Zdecydowanie bardziej efektywna będzie konkretna, bezpośrednia komunikacja – warto przejść od razu do rzeczy.

W jaki sposób można najbardziej efektywnie pracować z osobami przejawiającymi podobne cechy? Przede wszystkim – zrozumieć, w jaki sposób pracuje i być cierpliwym. Jeśli wysyłamy jej ważne informacje – zadbajmy o odpowiednie formatowanie, aby nasza wiadomość była możliwie najbardziej klarowna. Bezpośrednie, konkretne informacje zwrotne są równie ważne. Pozytywny feedback będzie miał długofalowe skutki, jeśli zaś coś pójdzie nie tak – nie bójmy się szczerości i przedstawmy sprawę najjaśniej, jak jest to możliwe.

Taking your business to the next level with the power of e-commerce SEO – Anna Moragli

To prelekcja, którą docenił nasz Senior SEO Specjalista – Przemek. Anna Moragli wychodzi z założenia, że każdy właściciel sklepu internetowego chciałby poznać magiczne sposoby na zwiększenie ruchu organicznego i w konsekwencji przychodów. Pytanie, czy takowe istnieją? Nie można podważyć istnienia technik SEO, które mogą przynieść taki efekt – a przy okazji warto wyszczególnić elementy, które warunkują ich powodzenie.

Czym są te elementy? Niegdyś koncentrowaliśmy się głównie na tym, jak dane frazy rankują w wynikach wyszukiwania – i tym samym na tym, ile mogą przynieść nam ruchu organicznego, który później skonwertuje i pozwoli sklepowi internetowemu osiągnąć odpowiedni przychód. Jednakże – czasy się zmieniają i tak samo zmianie ulegają metryki, które warto śledzić. W tym wypadku są to:

  • przychody niezwiązane z marką,
  • współczynnik konwersji,
  • nowi użytkownicy – klienci.

Prelegentka podała też sposoby na przyciągnięcie ruchu organicznego w e-commerce. Były to między innymi Quick wins, kwestie techniczne czy odpowiednie treści.

Nie tylko SEO człowiek żyje – inne prelekcje z Brighton SEO 2023

Choć głównym tematem Brighton SEO 2023 było oczywiście pozycjonowanie w różnych ujęciach, nie zabrakło także wystąpień, które poruszały inne tematy – nie mniej ważne w kontekście organizacji pracy specjalisty SEO bądź całego zespołu czy firmy. To prelekcje, które również w dużym stopniu zaciekawiły delegację Delante – oto kilka z nich.

Listen up SEOs! – Sean Butcher

Jak sprawić, aby specjalista został z nami na dłużej i stał się integralną częścią zespołu? Zacznijmy tak wcześnie, jak tylko się da, gdyż statystyki mówią same za siebie – aż 20% nowozatrudnionych rezygnuje już po 2 miesiącach. Zakres obowiązków bywa niedokładnie określony, odczuwają brak możliwości rozwoju lub wsparcia.

Procesy rekrutacji zmieniły się na tyle, że rola rekrutera zaczyna przypominać pracę opartą na sprzedaży. I to sprzedaży nie byle czego, bo doświadczenia – tak właśnie onboarding określa Sean Butcher, prelegent Brighton SEO 2023, odżegnując się od stwierdzenia, że jest to tylko proces w organizacji.

Pójdźmy jednak o krok dalej, skoro wspomnieliśmy, że powinno się zacząć jak najwcześniej. Tu pomocny okazuje się pre-boarding – rozpoczęcie integracji nowego pracownika z zespołem i organizacją jeszcze przed jego 1 dniem w pracy. Już na tym etapie warto budować relację między nowozatrudnionym a jego przełożonym, zebrać kluczowe informacje o procesach i przyszłych współpracownikach i uporządkować kwestie administracyjne. Z pewnością na kształtujące się związki między pracownikiem a zespołem i organizacją pozytywnie wpłynie możliwość wcześniejszego poznania nowych kolegów z pracy, zobaczenia biura czy otrzymanie spersonalizowanej wiadomości powitalnej.

Nowy pracownik przychodzi w nowe miejsce pełen oczekiwań. Chce poczuć, że on sam, jak i wykonywane przez niego działania mają sens i obchodzą członków zespołu, którzy otaczają go w trakcie godzin pracy. Już wtedy warto ustalić, jakie cele powinien osiągnąć w kluczowych okresach – po pierwszym dniu, tygodniu czy miesiącu oraz po czym poznać, że wdrożenie nowej osoby się powiodło.

A że nasze podejście do pracy zmieniło się przez okres pandemii, warto zadbać o to, by relacje były jak najsilniejsze – także, jeśli pracujemy zdalnie. Pomocna będzie w tym wypadku obecność buddy’ego lub mentora i możliwość bliskiej współpracy nad konkretnymi w węższym gronie.

pozycjonowanie zagraniczne z Delante

 

How to get your SEO work prioritised in-house – Maddie McCartney

W jaki sposób zastosować zwinną metodykę w pracy nad SEO? Podejście agile jest stosowane coraz częściej – jedynie 5% globalnie ankietowanych organizacji przyznaje, że w ogóle nie stosują go w swoich działaniach. Procesy w SEO bywają czasochłonne, nierzadko częściowo rozbijając się po różnych działach firmy – za część z nich odpowiada dział contentowy, za inne zadania odpowiedzialni są deweloperzy.

Maddie McCartney sporą część swojej prelekcji poświęciła opisaniu sposobu, w jaki organizowana jest praca w metodyce agile. Zwróćmy jednak uwagę na to, jak przekłada się to na pracę w zespole SEO. Co może zyskać zespół in-house pracujący zwinnie? Większy nacisk na ludzi i współpracę między działami – zespół razem osiągnie więcej, niż pracownicy działający w pojedynkę nad rozmaitymi procesami. Łatwiej oszacować wartości, które są dla nas istotne w biznesie – odnoszące się do rozmaitych metryk i mierników, do których jako SEO-wcy jesteśmy przyzwyczajeni.

Niezwykle ważna we wprowadzeniu tej metodyki w SEO będzie odpowiednio prowadzona dokumentacja, zgromadzenie odpowiednich informacji od poszczególnych zespołów (jak były prowadzone sprinty, jakie są ich obecne priorytety) dla uzyskania odpowiednich insightów. Zmienią się one w odpowiednio sformułowany brief i listy zadań do wykonania w każdym konkretnym obszarze, które będzie można dopasowywać do dynamicznie zmieniających się środowisk i celów biznesowych – i to mimo faktu, że działania SEO bywają czasochłonne.

The 3 pillars of high performance teams – Alex Wright

Ostatnia z opisywanych prelekcji wspomina o zjawisku, które narasta na sile w branży cyfrowej w ogóle. Jesteśmy coraz to bardziej skoncentrowani na maksymalnej efektywności – zespoły i ich członkowie muszą być coraz bardziej wydajni i osiągać coraz wyższe cele. Wiąże się to jednak z pewnym poświęceniem.

Co najbardziej poświęcamy? Kulturę w naszej organizacji. To z kolei może wprowadzić nas w błędne koło – zespół i pracownicy, którzy nie czują, że widzimy i doceniamy ich starania, będą mniej zaangażowani w swoją pracę. A jeśli coś dzieje się nie tak? Reagujmy od razu – warto rozpoznać, w czym tkwi problem i działać jak najszybciej. W skrócie – doceniajmy osoby pracujące w digitalu. Nie zapominajmy o feedbacku. Pokażmy, że osoby o wysokim performance są ważne dla organizacji. Nie wahajmy się dać im premii i podwyżek!

Podsumowanie

Brighton SEO 2023 będziemy wspominać jako dobrze spędzony czas, a wiedza nabyta na prelekcjach z pewnością posłuży nam w doskonaleniu swoich umiejętności – a także umożliwi jeszcze lepsze wsparcie naszych Klientów. I choć konferencja odbyła się całkiem niedawno – już nie możemy doczekać się kolejnej edycji!

PS. Dziękujemy naszym Specjalistom Kindze, Dadze, Przemkowi, Damianowi, Kubie oraz Wojtkowi za dostarczone notatki!

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022