Dodanie Beneficjenta i Płatnika
Do 21 czerwca tego roku w każdej reklamie na koncie musi być widoczny Beneficjent, czyli osoba lub organizacja, która korzysta z reklamy oraz Płatnik, czyli osoba lub organizacja, która płaci za reklamę (tylko jeśli jest inny niż Beneficjent),
Zmiana dotyczy wszystkich reklamujących się na terenie Unii Europejskiej i regionów stowarzyszonych lub reklam, które są targetowane na cały świat.
Co jeśli nie ustawimy Beneficjenta i Płatnika?
Nie będzie można opublikować i wyświetlać wszystkich nowych, powielonych lub edytowanych reklam z powyższym targetowaniem. Co ważne ten wymóg dotyczy wszystkich miejsc, w których tworzone są reklamy, zatem również API Marketing.
Możliwość dodania Beneficjenta i Płatnika jest dostępna od 5 czerwca i stopniowo dodawana do kolejnych kont reklamowych, natomiast konieczność ustawiania ich obowiązuje od 21 czerwca.
Jak to zrobić? Ustawienie widoczne będzie w zestawie reklam. Cały proces oraz źródło naszych informacji znajdziesz na oficjalnej stronie Facebooka.
Brak możliwości targetowania do konkretnych zawodów
Niedługo nie będzie można targetować na zawody (profesje) zarówno w Meta Ads, jak i na Twitterze, co również jest konsekwencją zmian w prawie UE.
Nowe grupy odbiorców
Facebook umożliwia już tworzenie grup odbiorców, które kliknęły konkretny link w Kolekcji, a co za tym idzie tworzenie reklam Kolekcji na różne podgrupy produktów może być bardziej opłacalne.
Zakaz sprzedawania na Facebooku?
Od 10 sierpnia 2023 “zakończy się obsługa sklepów bez włączonej funkcji finalizacja zakupu na Facebooku lub Instagramie”. Wyjątek stanowi 21 krajów wymienionych w ogłoszeniu (nie ma w nich Polski).
Rynki, których nie dotyczy zakaz: Australia, Brazylia, Dania, Francja, Hiszpania, Holandia, Indie, Indonezja, Japonia, Kanada, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Norwegia, Szwajcaria, Szwecja, Tajlandia, Tajwan, Wielka Brytania, Ukraina i Włochy.
Również USA obowiązują inne zasady dotyczące sklepów na Facebooku i Instagramie.
Facebook określi lokalizację sklepu na podstawie lokalizacji konta handlowego, z którym jest powiązany.
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera
Podsumowanie
Facebook zapowiada ważne zmiany dla twórców reklam i sprzedawców w Meta. Podkreśla jednak, że warto łączyć darmowe i płatne narzędzia do szukania nowych klientów oraz zwiększania sprzedaży.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Facebook Ads, wypełnij formularz na dole strony – skontaktujemy się!