.animate-view{opacity: 1 !important;}

Bardzo ważne zmiany w Facebook Ads w czerwcu 2023

0min.

Komentarze:0

Bardzo ważne zmiany w Facebook Ads w czerwcu 2023d-tags
12 czerwca 2023

0min.

Komentarze:0

Dodanie Beneficjenta i Płatnika

Do 21 czerwca tego roku w każdej reklamie na koncie musi być widoczny Beneficjent, czyli osoba lub organizacja, która korzysta z reklamy oraz Płatnik, czyli osoba lub organizacja, która płaci za reklamę (tylko jeśli jest inny niż Beneficjent),

Zmiana dotyczy wszystkich reklamujących się na terenie Unii Europejskiej i regionów stowarzyszonych lub reklam, które są targetowane na cały świat.

Co jeśli nie ustawimy Beneficjenta i Płatnika?

Nie będzie można opublikować i wyświetlać wszystkich nowych, powielonych lub edytowanych reklam z powyższym targetowaniem. Co ważne ten wymóg dotyczy wszystkich miejsc, w których tworzone są reklamy, zatem również API Marketing.

Możliwość dodania Beneficjenta i Płatnika jest dostępna od 5 czerwca i stopniowo dodawana do kolejnych kont reklamowych, natomiast konieczność ustawiania ich obowiązuje od 21 czerwca.

Jak to zrobić? Ustawienie widoczne będzie w zestawie reklam. Cały proces oraz źródło naszych informacji znajdziesz na oficjalnej stronie Facebooka.

Brak możliwości targetowania do konkretnych zawodów

Niedługo nie będzie można targetować na zawody (profesje) zarówno w Meta Ads, jak i na Twitterze, co również jest konsekwencją zmian w prawie UE.

Nowe grupy odbiorców

Facebook umożliwia już tworzenie grup odbiorców, które kliknęły konkretny link w Kolekcji, a co za tym idzie tworzenie reklam Kolekcji na różne podgrupy produktów może być bardziej opłacalne.

Zakaz sprzedawania na Facebooku?

Od 10 sierpnia 2023 “zakończy się obsługa sklepów bez włączonej funkcji finalizacja zakupu na Facebooku lub Instagramie”. Wyjątek stanowi 21 krajów wymienionych w ogłoszeniu (nie ma w nich Polski).

Rynki, których nie dotyczy zakaz: Australia, Brazylia, Dania, Francja, Hiszpania, Holandia, Indie, Indonezja, Japonia, Kanada, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Norwegia, Szwajcaria, Szwecja, Tajlandia, Tajwan, Wielka Brytania, Ukraina i Włochy.

Również USA obowiązują inne zasady dotyczące sklepów na Facebooku i Instagramie.

Facebook określi lokalizację sklepu na podstawie lokalizacji konta handlowego, z którym jest powiązany.

Oficjalne informacje o zmianie znajdziesz na stronie Facebooka.
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

Podsumowanie

Facebook zapowiada ważne zmiany dla twórców reklam i sprzedawców w Meta. Podkreśla jednak, że warto łączyć darmowe i płatne narzędzia do szukania nowych klientów oraz zwiększania sprzedaży.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Facebook Ads, wypełnij formularz na dole strony – skontaktujemy się!

Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022