.animate-view{opacity: 1 !important;}

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #8

7min.

Komentarze:0

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #8
27 sierpnia 2021
Zastanawiasz się, co piszczy w SEOwej trawie? Nie musisz szukać igły w stogu siana! Nasz dział SEO wybrał kilka ciekawych informacji z tego gąszczu i podsumował. Przeczytaj pigułkę wiedzy SEO!

7min.

Komentarze:0

Co czytają nasi specjaliści SEO?

Daga - Junior SEO Specialist 10 tips for an awesome and SEO-friendly blog post - yoast.com Czego możemy się dowiedzieć? Pisanie postów na blogu wymaga umiejętności. Aby utrzymać zainteresowanie czytelnika, powinieneś przemyśleć strukturę treści i sprawić, by była ona przyjemna. Jeśli ludzie lubią i rozumieją artykuł, będą o wiele bardziej skłonni do dzielenia się nim z innymi - a to zwiększy Twoje rankingi. Zanim zaczniesz: zrób keyword research. Jeśli chcesz zdominować wyniki wyszukiwania, musisz dowiedzieć się, jakich słów szukają Twoi odbiorcy. To są tematy, o których powinieneś pisać i słowa kluczowe, których powinieneś używać w swoim tekście. Tak więc, jeśli chcesz poprawić swoje rankingi, popraw swoje umiejętności pisania. Wskazówki dotyczące pisania wpisów na bloga przyjaznych dla SEO:
  • Pomyśl zanim napiszesz!
  • Opracuj strukturę swojego posta..
  • Użyj akapitów i nagłówków.
  • Używaj słów przejściowych.
  • Używaj powiązanych słów kluczowych.
  • Optymalizuj długość swojego artykułu.
  • Połącz się z istniejącą treścią.
  • Pozwól innym ludziom przeczytać Twój post.
  • Regularnie dodawaj treści.
Podsumowując: Czasy, kiedy wystarczyło kilka sztuczek SEO, aby Twoja strona znalazła wysoko się w Google już minęły. W dzisiejszych czasach content is king. A dobra treść prowadzi również do większej liczby linków. Zawsze są inne rzeczy, które możesz zrobić, aby zmaksymalizować przyjazność SEO swojego postu, ale najważniejszą rzeczą jest po prostu pisać bardzo dobre posty.
Ania - Junior SEO Specialist Ania - Junior SEO Specialist Here's What We Learned About Evergreen Content - backlinko.com Czego możemy się dowiedzieć?
  • Posty z rozwijalną listą i poradami to dwa "najbardziej wiecznie zielone" formaty treści.
  • Treści zawierające w tytule bieżący rok - np. 2021 mają dużą szansę na udostępnianie i linki, plus są stale aktualizowane. Ten efekt utrzymuje się w czasie, dlatego nadal istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy wybiorą treści opatrzone datą, które pomogą im znaleźć najnowsze i aktualne informacje. Uwzględnienie bieżącego roku w tytule i tagu tytułu może pomóc w uzyskaniu większej liczby udostępnień w perspektywie krótko- i długoterminowej.
  • Artykuły zawierające w treści wyrażenia "najlepsze", "najpopularniejsze", różnego rodzaju poradniki, przewodniki, raporty branżowe oraz badania oparte na danych to największy odsetek treści typu evergreen.
  • Treści udostępniane przez użytkowników na Reddicie mają duże większe szanse na to, że staną się treściami typu evergreen niż te udostępniane na Twitterze czy Facebook'u. Wynika to z faktu, platforma Reddit ma sporą rzeszę użytkowników zainteresowanych ponadczasowymi treściami, a nie tylko najnowszymi filmami, postami i artykułami.
  • Treści dotyczące technologii, marketingu i zdrowia mają najwyższe ogólne wyniki Evergreen.

Wiktoria - Stażystka SEO Jak pozycjonować strony one-page? - widoczni.com Czego możemy się dowiedzieć? Witryna one page to witryna jednostronicowa, co oznacza, że na jednym adresie URL znajdują się wszystkie informacje. Ma ona przewijany układ, a najczęściej wykorzystuje się je do prezentacji:
  • wizytówek/portfolio,
  • oferty pracy,
  • wydarzenia, produktu, usługi,
  • zaproszenia.
One-page a Landing Page Landing Page i One-page prezentują jeden produkt/usługę i mogą mieć układ przewijany, jednakże w przypadku Landing Page znajdujące się na stronie linki prowadzą do innych adresów URL. Pozycjonowanie one page - trudności
  • mniej treści - słowa kluczowe trzeba dobierać rozważniej,
  • mniej trafne - na jednej stronie znajduje się wiele informacji,
  • dynamiczna wersja strony,
  • mogą pozyskiwać linki tylko do jednej podstrony,
  • jeden title i jeden description,
  • mniejszy potencjał do generowania konwersji.
Zalety:
  • łatwe i szybkie tworzenie strony,
  • mniej problemów technicznych,
  • ułatwiają testy A/B,
  • ułatwia przyciągnięcie uwagi użytkownika.
Jak optymalizować strony one-page?
  • podział na sekcje,
  • oddzielne nagłówki,
  • oddzielny zestaw KW,
  • oryginalne treści.
  • nagłówki H1 dla każdej sekcji,
  • analiza słów kluczowych,
  • stała rozbudowa i optymalizacja treści,
    • rozbudowa FAQ,
    • dodawanie do witryn nowych komentarzy i opinii użytkowników,
    • storytelling;
  • poprawa nawigacji
    • dwa rodzaje menu (standardowe nagłówki i pionowe),
    • opisowe nazwy menu,
    • wyskakujące okienka;
  • przewijanie paralaksy,
  • dodanie CTA,
  • umieszczenie danych kontaktowych na stronie,
  • optymalizacja obrazków,
  • optymalizacja szybkości strony oraz pod kątem urządzeń mobilnych,
  • dodanie referencji,
  • sekcja FAQ.

Specjalista SEO Magda - Junior SEO Specialist Google’s tool to report indexing bugs is now available in the U.S. - searchengineland.com Czego możemy się dowiedzieć? Narzędzie raportowania błędów indeksowania Google jest już dostępne dla wszystkich zalogowanych użytkowników Search Console. Obecnie tylko w USA. Narzędzie umożliwia specjalistom SEO, ale też właścicielom witryn, zgłaszanie problemów z indeksowaniem bezpośrednio do Google. Narzędzie to prosty formularz zgłaszania błędów - generowane są w nim pytania na temat błędów indeksowania. Dzięki tym pytaniom specjalista SEO lub właściciel witryny może dodać więcej szczegółów na temat problemu. Formularz ten może być przydatny ze względu na to, że problemy z indeksowaniem w wyszukiwarce są dość powszechne. Zgłaszanie błędów w ten sposób pozwala uzyskać pomoc bezpośrednio od Google. [caption id="attachment_43181" align="aligncenter" width="244"]Zgłaszanie błędów indeksowania Screen formularza z artykułu[/caption] Usługa obejmuje obecnie Stany Zjednoczone, ale w przyszłości pojawi się też w innych krajach.
Zuza - Stażystka SEO Snapchat Trends Shows Most Popular Keywords  - searchenginejournal.com Czego możemy się dowiedzieć?

Snapchat wypuścił nowe narzędzie, dzięki któremu można sprawdzić najpopularniejsze słowa kluczowe na story użytkowników aplikacji. Można też wyszukać konkretne KW i sprawdzić jak często jest używane, a także porównywać je między sobą.

Jak można je wykorzystać?

  • Badanie rynku (badanie zachowań konsumentów w celu dopasowania produktu lub usługi)
  • Wykorzystanie w copywritingu. Snapchat to baza najnowszych trendów językowych, którą wykorzystać można do zbadania wieku, stylu życia i potrzeb docelowych odbiorców.
  • Planowanie intensywniejszych kampanii marketingowych na dziwaczne święta, takie jak dzień sernika, które mocniej angażują odbiorców.
  • Badanie konkurencji. Narzędzie może pomóc w zrozumieniu rynku, na którym działamy.

Narzędzie SnapchatTrends jest darmowe i nie potrzeba do niego zakładać konta na Snapchacie.


Karolina - Stażystka SEO Why are your existing customers more valuable than new ones?  - seranking.com Czego możemy się dowiedzieć? Artykuł zwraca uwagę na to, że często w kampaniach marketingowych klienci, którzy już złożyli u nas zamówienie, są spychani na boczny plan, a skupiamy się na pozyskiwaniu nowych klientów i zwiększaniu dotarcia reklam do nowych osób Dlaczego obecni klienci są ważni?
  • Skoro robią zakupy w sklepie np. kilka razy, oznacza to, że są zadowoleni z usługi i mogą polecić sklep dalej, swoim znajomym czy rodzinie. Takie polecenia są bardziej wartościowe, niż cokolwiek, co może dotrzeć do użytkownika w sieci.
  • Powracający klienci są też oznaką dobrej jakości świadczonych usług, jeśli nie ma ich wielu, można się zastanowić nad tym, czy na pewno wszystko jest jak być powinno.
  • Powracający klienci = lepszy ROI.
  • Większa liczba zamówień na klienta w naturalny sposób obniża poniesione koszty.
  • Posiadanie stabilnego kręgu powracających co miesiąc klientów może znacznie zmniejszyć obawy związane z przepływem gotówki.

Ciekawostka: Według badań, marki e-commerce generują średnio około 60% zysku od powracających klientów.

Wskaźniki w e-commerce:

  • Średnio 28% klientów e-commerce robi zakupy więcej niż raz.
  • Liczba zamówień na klienta - wynik powyżej 1,8 jest ok.
  • Czas między poszczególnymi zakupami - średnio wychodzi to 102 dni, ale im krócej to trwa tym lepiej.

Taktyki, dzięki którym nasi klienci będą do nas wracać:

  • Odpowiednio dobrać flagowe produkty, aby były to te, które klienci najczęściej kupują i które cieszą się renomą. Takie produkty można wykorzystywać w kampaniach, wizualizacjach, czy promować przy współpracy z influencerami.
  • Skupić się na tych kanałach marketingowych, które faktycznie u nas działają, nie wkładać zbyt wiele zaangażowania i pieniędzy w inne.
  • Warto zbierać feedback od klientów, słuchać ich, określać ich potrzeby i starać się sprostać ich oczekiwaniom.
  • Postaw na jak najlepszą obsługę klienta.
  • Utrzymuj zaangażowanie na wysokim poziomie, nie zapominaj o kliencie w momencie dokonania przez niego zakupu.

Kuba - Stażysta SEO Jak kształtować autorytet i wizerunek marki w pozycjonowaniu?  - widoczni.com Czego możemy się dowiedzieć? 1. Wizerunek marki i wzmianki o marce - czym są i dlaczego ich potrzebujesz? Odczucia klientów mogą mieć wpływ na ich zachowania, a te z kolei wpływają na pozycjonowanie, podobnie jak wzmianki o marce. Wzmianki mogą być traktowane przez Google jak domniemane linki, więc mogą wpłwać na pozycjonowanie:
  • wzmianki o marce są sygnałem dla Google, że Twoja marka jest godna zaufania,
  • wzmianki o marce potwierdzają, że działasz legalnie i jesteś ekspertem w swojej branży,
  • wzmianki o marce pozwalają zwiększyć świadomość Twojej marki oraz ruch w Twojej witrynie (poprzez większą liczbę odwiedzin z linków oraz wyszukiwarki (np. z haseł brandowych wpisanych w Google),
  • jeśli znajdziesz w internecie wzmianki o marce pozbawione linków do Twojej witryny, możesz skontaktować się z właścicielem strony i postarać się o dodanie linku,
  • jeśli dbasz o wizerunek, możesz na bieżąco reagować na kryzysy i odpowiadać na negatywne wzmianki oraz opinie.
Jak wizerunek marki wpływa na SEO?
  • linki zewnętrzne prowadzące do Twojej witryny, które są jednym z głównych czynników w pozycjonowaniu,
  • ruch w witrynie, który sugeruje robotom Google, czy strona jest odwiedzana przez użytkowników (większy ruch może poprawiać pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania),
  • wzmianki, które mimo braku linków mogą wpływać na ruch, a także na efekty SEO,
  • liczba wyszukiwań frazy brandowej, która sugeruje robotom Google, że dany produkt, firma lub usługa jest popularna wśród użytkowników.
  • lojalność i świadomość marki mogą być sygnałem rankingowym w SEO, podobnie jak reputacja.
Jak zbudować wizerunek marki i wspierać SEO?
  • Działaj kompleksowo - połącz marketing online i offline.
  • Dziel się wiedzą i twórz przydatne treści.
  • Odpowiadaj na opinie o Twojej marce.
  • Umieść w kodzie strony dane strukturalne dotyczące Twojej firmy.
  • Współpracuj z ekspertami w zakresie treści.
  • Podejmij współpracę z rzetelnymi influencerami.
  • Bądź aktywny w Social Media.

Alicja - Junior SEO Specialist Just How Much Do Google Reviews Impact Your SEO Ranking? - searchenginepeople.com Czego możemy się dowiedzieć? Zgodnie z treścią tekstu, opinie online stanowią obecnie piąty, najbardziej znaczący parametr, który determinuje pozycję danego biznesu w wyszukiwarce. Tylko w roku 2017 wpływ takich opinii na SEO miał zwiększyć się aż o 20 proc., a liczba ta ma jeszcze wzrastać. Oznacza to, że jeśli dane przedsiębiorstwo ma dużą liczbę pozytywnych opinii, znajdzie się wyżej w wyszukiwarce, aniżeli konkurenci. W praktyce ranking na poziomie co najmniej 4,5 oraz powyżej świadczy o zaufaniu dla danej marki, a Google bierze to pod uwagę. Jeśli więc przykładowo wpisujemy w wyszukiwarkę frazę tajska restauracja, brane są pod uwagę takie czynniki jak:
  • trafność,
  • odległość,
  • rozgłos.
Oczywiście pierwsze dwa punkty nie dziwią, gdyż Google zaproponuje tę restaurację, która jest zlokalizowana najbliżej naszego miejsca zamieszkania. Natomiast opinie to ostatni punkt. Jeśli więc dany lokal ma setki pozytywnych opinii, wyprzedzi w wyszukiwarce rywala z mniejszą liczbą, mniej pozytywnych recenzji. Zdecydowanie więc warto dbać o reputację swojej firmy oraz zachęcać Klientów do tego, aby pozostawiali pozytywne opinie na jej temat.
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM