Co czytają nasi specjaliści SEO?
- Pomyśl zanim napiszesz!
- Opracuj strukturę swojego posta..
- Użyj akapitów i nagłówków.
- Używaj słów przejściowych.
- Używaj powiązanych słów kluczowych.
- Optymalizuj długość swojego artykułu.
- Połącz się z istniejącą treścią.
- Pozwól innym ludziom przeczytać Twój post.
- Regularnie dodawaj treści.
- Posty z rozwijalną listą i poradami to dwa "najbardziej wiecznie zielone" formaty treści.
- Treści zawierające w tytule bieżący rok - np. 2021 mają dużą szansę na udostępnianie i linki, plus są stale aktualizowane. Ten efekt utrzymuje się w czasie, dlatego nadal istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy wybiorą treści opatrzone datą, które pomogą im znaleźć najnowsze i aktualne informacje. Uwzględnienie bieżącego roku w tytule i tagu tytułu może pomóc w uzyskaniu większej liczby udostępnień w perspektywie krótko- i długoterminowej.
- Artykuły zawierające w treści wyrażenia "najlepsze", "najpopularniejsze", różnego rodzaju poradniki, przewodniki, raporty branżowe oraz badania oparte na danych to największy odsetek treści typu evergreen.
- Treści udostępniane przez użytkowników na Reddicie mają duże większe szanse na to, że staną się treściami typu evergreen niż te udostępniane na Twitterze czy Facebook'u. Wynika to z faktu, platforma Reddit ma sporą rzeszę użytkowników zainteresowanych ponadczasowymi treściami, a nie tylko najnowszymi filmami, postami i artykułami.
- Treści dotyczące technologii, marketingu i zdrowia mają najwyższe ogólne wyniki Evergreen.
- wizytówek/portfolio,
- oferty pracy,
- wydarzenia, produktu, usługi,
- zaproszenia.
- mniej treści - słowa kluczowe trzeba dobierać rozważniej,
- mniej trafne - na jednej stronie znajduje się wiele informacji,
- dynamiczna wersja strony,
- mogą pozyskiwać linki tylko do jednej podstrony,
- jeden title i jeden description,
- mniejszy potencjał do generowania konwersji.
- łatwe i szybkie tworzenie strony,
- mniej problemów technicznych,
- ułatwiają testy A/B,
- ułatwia przyciągnięcie uwagi użytkownika.
- podział na sekcje,
- oddzielne nagłówki,
- oddzielny zestaw KW,
- oryginalne treści.
- nagłówki H1 dla każdej sekcji,
- analiza słów kluczowych,
- stała rozbudowa i optymalizacja treści,
- rozbudowa FAQ,
- dodawanie do witryn nowych komentarzy i opinii użytkowników,
- storytelling;
- poprawa nawigacji
- dwa rodzaje menu (standardowe nagłówki i pionowe),
- opisowe nazwy menu,
- wyskakujące okienka;
- przewijanie paralaksy,
- dodanie CTA,
- umieszczenie danych kontaktowych na stronie,
- optymalizacja obrazków,
- optymalizacja szybkości strony oraz pod kątem urządzeń mobilnych,
- dodanie referencji,
- sekcja FAQ.
Snapchat wypuścił nowe narzędzie, dzięki któremu można sprawdzić najpopularniejsze słowa kluczowe na story użytkowników aplikacji. Można też wyszukać konkretne KW i sprawdzić jak często jest używane, a także porównywać je między sobą.
Jak można je wykorzystać?
- Badanie rynku (badanie zachowań konsumentów w celu dopasowania produktu lub usługi)
- Wykorzystanie w copywritingu. Snapchat to baza najnowszych trendów językowych, którą wykorzystać można do zbadania wieku, stylu życia i potrzeb docelowych odbiorców.
- Planowanie intensywniejszych kampanii marketingowych na dziwaczne święta, takie jak dzień sernika, które mocniej angażują odbiorców.
- Badanie konkurencji. Narzędzie może pomóc w zrozumieniu rynku, na którym działamy.
Narzędzie SnapchatTrends jest darmowe i nie potrzeba do niego zakładać konta na Snapchacie.
- Skoro robią zakupy w sklepie np. kilka razy, oznacza to, że są zadowoleni z usługi i mogą polecić sklep dalej, swoim znajomym czy rodzinie. Takie polecenia są bardziej wartościowe, niż cokolwiek, co może dotrzeć do użytkownika w sieci.
- Powracający klienci są też oznaką dobrej jakości świadczonych usług, jeśli nie ma ich wielu, można się zastanowić nad tym, czy na pewno wszystko jest jak być powinno.
- Powracający klienci = lepszy ROI.
- Większa liczba zamówień na klienta w naturalny sposób obniża poniesione koszty.
- Posiadanie stabilnego kręgu powracających co miesiąc klientów może znacznie zmniejszyć obawy związane z przepływem gotówki.
Ciekawostka: Według badań, marki e-commerce generują średnio około 60% zysku od powracających klientów.
Wskaźniki w e-commerce:
- Średnio 28% klientów e-commerce robi zakupy więcej niż raz.
- Liczba zamówień na klienta - wynik powyżej 1,8 jest ok.
- Czas między poszczególnymi zakupami - średnio wychodzi to 102 dni, ale im krócej to trwa tym lepiej.
Taktyki, dzięki którym nasi klienci będą do nas wracać:
- Odpowiednio dobrać flagowe produkty, aby były to te, które klienci najczęściej kupują i które cieszą się renomą. Takie produkty można wykorzystywać w kampaniach, wizualizacjach, czy promować przy współpracy z influencerami.
- Skupić się na tych kanałach marketingowych, które faktycznie u nas działają, nie wkładać zbyt wiele zaangażowania i pieniędzy w inne.
- Warto zbierać feedback od klientów, słuchać ich, określać ich potrzeby i starać się sprostać ich oczekiwaniom.
- Postaw na jak najlepszą obsługę klienta.
- Utrzymuj zaangażowanie na wysokim poziomie, nie zapominaj o kliencie w momencie dokonania przez niego zakupu.
- wzmianki o marce są sygnałem dla Google, że Twoja marka jest godna zaufania,
- wzmianki o marce potwierdzają, że działasz legalnie i jesteś ekspertem w swojej branży,
- wzmianki o marce pozwalają zwiększyć świadomość Twojej marki oraz ruch w Twojej witrynie (poprzez większą liczbę odwiedzin z linków oraz wyszukiwarki (np. z haseł brandowych wpisanych w Google),
- jeśli znajdziesz w internecie wzmianki o marce pozbawione linków do Twojej witryny, możesz skontaktować się z właścicielem strony i postarać się o dodanie linku,
- jeśli dbasz o wizerunek, możesz na bieżąco reagować na kryzysy i odpowiadać na negatywne wzmianki oraz opinie.
- linki zewnętrzne prowadzące do Twojej witryny, które są jednym z głównych czynników w pozycjonowaniu,
- ruch w witrynie, który sugeruje robotom Google, czy strona jest odwiedzana przez użytkowników (większy ruch może poprawiać pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania),
- wzmianki, które mimo braku linków mogą wpływać na ruch, a także na efekty SEO,
- liczba wyszukiwań frazy brandowej, która sugeruje robotom Google, że dany produkt, firma lub usługa jest popularna wśród użytkowników.
- lojalność i świadomość marki mogą być sygnałem rankingowym w SEO, podobnie jak reputacja.
- Działaj kompleksowo - połącz marketing online i offline.
- Dziel się wiedzą i twórz przydatne treści.
- Odpowiadaj na opinie o Twojej marce.
- Umieść w kodzie strony dane strukturalne dotyczące Twojej firmy.
- Współpracuj z ekspertami w zakresie treści.
- Podejmij współpracę z rzetelnymi influencerami.
- Bądź aktywny w Social Media.
- trafność,
- odległość,
- rozgłos.