.animate-view{opacity: 1 !important;}

Wpisy w Google Moja Firma. Co warto o nich wiedzieć i jak mogą wesprzeć Twój biznes?

5min.

Komentarze:2

Wpisy w Google Moja Firma. Co warto o nich wiedzieć i jak mogą wesprzeć Twój biznes?
24 sierpnia 2021
W ramach usługi Google Moja Firma istnieje bezpłatna możliwość dodawania wpisów - warto robić to w celu komunikacji z internautami i pozyskania ruchu na stronie. Wpisy mogą dotyczyć oferty bądź nowości, a do każdego wpisu można dodać przyciski zawierające CTA.

5min.

Komentarze:2

Spis treści Wizytówka w Google to sposób na dotarcie do klientów, którzy potrzebują lokalnego wykonawcy usługi czy dostawcy danych produktów. Instrukcję jej tworzenia przygotowaliśmy w artykule: Jak dodać firmę do Google Moja Firma i na mapach. Jeśli jeszcze nie założyłeś wizytówki, to najwyższa pora to zrobić. Dlaczego? Gdyż dzięki temu możesz dotrzeć do większego grona zainteresowanych Twoją ofertą. Wpisz w Google np. frazę „skup aut”. Mimo tego, że nie jest to zapytanie lokalne, to wyszukiwarka najprawdopodobniej wyświetli Ci lokalne wyniki wyszukiwania, a na ich czele, pod reklamami (o ile w tym przypadku występują) – 3 wizytówki. wizytówka w google moja firma Co więcej, dane tych marek pokazują się również w mapach Google, które mogą być kolejnym skutecznym sposobem dotarcia do klienta. mapy google a wizytówka w google moja firma Dla wielu przedsiębiorstw lokalnych wizytówka GMF może być jednym z kluczowych źródeł zainteresowanych ich ofertą. Nawet jeśli w przypadku Twojej usługi liczba wyszukiwań lokalnych jest niewielka, to i tak warto korzystać z GMF – choćby nawet dla kilku zapytań od potencjalnych zainteresowanych. Najpierw jednak Twoja strona musi się znaleźć wśród tych 3 wyników. Jak to osiągnąć? Tego dowiesz się z artykułu: Jak poprawić pozycję wizytówki Google. Jednym z czynników, które mogą wpływać na widoczność wizytówki jest jej aktywne prowadzenie, a w tym – publikowanie wpisów w Google Moja Firma. Na czym to polega?

Wpisy w Google Moja Firma – co to jest i dlaczego warto?

Możliwość dodawania wpisów to jedna z bezpłatnych funkcji w panelu Google Moja Firma. Możesz ją traktować jako dodatkowy sposób komunikacji z internautami, a ponadto może ona również stanowić źródło ruchu na stronie. Co więcej Google docenia zaangażowanie – systematyczne dodawanie wpisów atrakcyjnych dla internautów może pozytywnie wpłynąć na widoczność wizytówki w wynikach wyszukiwania, a to daje Ci szansę na zdobywanie klientów. Dodatkowo, umieszczając wpisy, zwiększasz wiarygodność wizytówki. Wpisy mogą się składać z treści, grafiki, video i dotyczyć wydarzeń z życia firmy, produktów, usług. Masz możliwość załączenia odnośników, które ułatwiają zakupy czy też skorzystanie z opcji rezerwacji. Zaletą tworzenia wpisów w Google Moja Firma jest prostota – nie wymaga to specjalistycznej wiedzy – prawdopodobnie bez większych problemów sobie z tym poradzisz. Przykłady wpisów w GMF: [caption id="attachment_41446" align="aligncenter" width="605"]wpis w Google Moja Firma Gospoda Złoty Garniec[/caption] [caption id="attachment_41448" align="aligncenter" width="604"]wpis w gmf Produkty – restauracja „INSPIRACJE”[/caption] [caption id="attachment_41450" align="aligncenter" width="605"]przykładowy wpis w google moja firma Produkty – salon meblowy „Bodzio’[/caption]

Zasady dodawania wpisów w Google Moja Firma

Z wytycznych Google możesz dowiedzieć się podstawowych informacji na temat polityki dodawania wpisów w Google Moja Firma:
  • Niedozwolone są treści niezwiązane z działalnością prowadzoną przez firmę.
  • Wpisy nie mogą wprowadzać internautów w błąd.
  • Zabronione jest dodawanie linków do stron niezwiązanych z firmą, umieszczanie obrazów czy też filmów, które rozpraszają uwagę użytkownika oraz treści generowanych automatycznie.
  • Nie można udostępniać w nich numerów telefonów (od tego są przyciski CTA).
  • Nie wolno załączać zdjęć czy filmów miejsc, które są objęte zakazem fotografowania.
Poza tym zakazane jest oczywiście umieszczanie treści niezgodnych z prawem, linków do złośliwego oprogramowania czy też do witryn wyłudzających dane. zadbaj o widoczność strony w sieci

Jak dodać wpis w Google Moja Firma?

Przejdźmy zatem do dodawania wpisów w GMF. Zaloguj się na stronie: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ na konto, na którym masz dodaną wizytówkę. Wtedy wyświetli Ci się lista profili firmowych, którymi zarządzasz. Wybierz ten, dla którego chcesz dodać wpisy. W menu z lewej strony znajdziesz taką opcję. jak dodać wpis w google moja firma Po jej kliknięciu wyświetli Ci się kilka możliwości dodawania wpisów. dodanie wpisu do google moja firma Poniżej omawiamy, jakie treści są oczekiwane w poszczególnych pozycjach.

Rodzaje wpisów w Google Moja Firma

COVID-19 poinformuj

W pandemii wiele firm działa na innych zasadach niż dotychczas. Opisz, jak można obecnie korzystać z Twoich usług. Co jest dostępne z obsługą online, bez konieczności wizyty w placówce? Klientów może również interesować to, jakie środki bezpieczeństwa związane z prowadzoną działalnością są podejmowane w Twojej firmie. Do wpisu możesz dodać przyciski, np. „Więcej informacji” potrzebny jest wtedy, kiedy tę kwestię dokładnie opisujesz na swojej stronie. rodzaje wpisów w gmf Po dodaniu tego wpisu w ogólnym opisie wizytówki pojawi się pozycja „Informacje od firmy związane z COVID‑19”.

Oferta

Poinformuj internautów o atrakcyjnej promocji czy też wyprzedaży. W przypadku takiego wpisu możesz dodać zdjęcia i video. Konieczna jest nazwa oferty, a także czas jej obowiązywania. Opcją jest podanie czasu jej trwania z dokładnością do godzin. Kolejną możliwością jest dodanie innych informacji związanych z ofertą, takich jak szczegóły, kod kuponu rabatowego, link do oferty oraz warunki. O co chodzi z kuponem rabatowym? Otóż możesz wymagać jego okazania w sklepie w celu skorzystania z promocji. To sposób na weryfikację tego, jak wielu klientów udało Ci się przyciągnąć dzięki wpisowi w wizytówce Google. oferta wpisy w google moja firma

Nowości

W przypadku takich wpisów możesz poinformować klientów o przeróżnych zdarzeniach, które mają miejsce w Twojej firmie. Np. możesz ogłosić zatrudnienie nowego specjalisty, realizację danego zlecenia czy też remont przeprowadzony w restauracji. Możesz również podzielić publikacją najnowszego wpisu na blogu firmowym. nowości wpisy w google moja firma W ramach wpisu masz opcję dodawania zdjęć, filmów, opisu, a także opcjonalnie: przycisków.

Produkt

Za pomocą takich wpisów możesz informować klientów o nowych produktach, które pojawiają się w Twojej ofercie. Masz możliwość dodania zdjęcia, opisu, określenia kategorii produktu, jego ceny, a także przycisków, takich jak np. „Zamów online” czy też „Kup”. jak dodać wpis w google moja firma

Tworzenie wpisu w Google Moja Firma

Wiedząc już, jakie rodzaje wpisów masz do wyboru, możesz przejść do ich konstruowania. W każdym przypadku przed publikacją warto skorzystać z opcji podglądu, aby sprawdzić, jak wpis będzie wyglądać po dodaniu. Oto kilka ważnych zasad, których warto przestrzegać podczas tworzenia notek:
  • Korzystaj z przycisków CTA – masz możliwość dodawania komunikatów, które wzywają internautów do działania, np. „Kup”, „Zarezerwuj”, „Zamów online”. Dzięki temu zainteresowany może od razu ze wpisu zostać przekierowany na stronę, na której znajdzie informacje o danej ofercie.
  • Opis – czyli tekst dodawany w ramach wpisu. W niektórych przypadkach może pojawić się komunikat o ograniczeniu liczby znaków. Pamiętaj, by maksymalny przekaz zamieścić w jak najkrótszym contencie. Szczegółowy opis może się składać z 1500 zzs, ale Google sugeruje, aby to było 150–300 zzs.
  • Tytuł – tak samo jak w przypadku opisu, staraj się, aby przekazać jak najwięcej informacji w jak najmniejszej liczbie słów. W skrócie: niech tytuł będzie zachęcający i informuje o kwestiach kluczowych dla danego wpisu.
Wpisy, które dodajesz w wizytówce Google, nie pozostają tam na zawsze. W przypadku np. promocji, które obowiązują przez dany czas, wpis będzie się wyświetlać do momentu jej zakończenia, a następnie zniknie. Maksymalna liczba wpisów, które mogą być widoczne przy wizytówce wynosi 10.

Statystyki wpisów w Google Moja Firma

W panelu znajdziesz również informację o liczbie wyświetleń wszystkich wpisów, a także o liczbie odsłon poszczególnych postów w danym tygodniu. Sprawdzisz również, ilu internautów kliknęło dany wpis. statystyki google moja firma
Na tej podstawie możesz ocenić, jakie rodzaje wpisów najbardziej zainteresowały użytkowników i treści o zbliżonej tematyce publikować w przyszłości.

Wpisy w Google Moja Firma: kilka słów na zakończenie

Dodawanie wpisów w GMF jest dodatkowym sposobem na komunikowanie się z klientami. Dzięki ich umieszczaniu możesz dotrzeć do użytkowników wyszukiwarki Google i map Google z informacją o promocji, nowym produkcie, ważnych zmianach w Twojej firmie i nie tylko.
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Komentarze

  1. Myślę, że jeśli chodzi o samą kwestię posiadania GMF to przy posiadaniu fizycznego adresu naszej firmy jest to rzecz niezbędna. Ja jeszcze bym dodał, iż bardzo ważną kwestią przy takich wizytówkach są na pewno sprawdzone opinie, gdyż wiele osób właśnie kieruje się przy wyborze firmy ogólną opinią zadowolonych klientów.

Zostaw komentarz

FAQ

Czy w treści wpisów w Google Moja Firma warto używać słów kluczowych?

Zdecydowanie tak – o ile oczywiście jest to naturalne. Używanie słów, które najlepiej opisują Twój biznes jest dobrym rozwiązaniem. Nie chodzi jednak o upychanie fraz w tekście – content powinien być wysokiej jakości, a słowa kluczowe mają stanowić jeden z idealnie pasujących do niego elementów, którym podkreślisz, co oferujesz.

Jak często dodawać wpisy w GMF?

Nie ma tutaj uniwersalnej zasady. Przede wszystkim pamiętaj, aby komunikaty były wartościowe dla odbiorcy i na tyle atrakcyjne, aby wracał do Twojej wizytówki.

Jeśli będziesz dodawać informacje o promocjach, to zapewne będzie to interesujące dla wielu klientów. W przypadku gdy prowadzisz komis, szukający pojazdu będą oczekiwać na wpisy informujące o nowych pojazdach w ofercie. Natomiast jeśli prowadzisz restaurację, to klientów może ciekawić to, jakie dania danego dnia oferujesz w promocji.

Obserwuj statystyki wpisów i na tej podstawie ustalaj treść kolejnych notek. W jakiej liczbie? W danej branży może to być nawet kilka dziennie, a w innej – jeden wpis na tydzień.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM