Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Co czytają nasi specjaliści SEO?

Gosia - SEO team leader

Gosia – SEO Team Leader

Google Page Experience Update to launch May 2021 with new labels in search results – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • W maju będziemy się mierzyć z updatem algorytmu Google biorącym pod uwagę doświadczenie użytkowników na stronie.
  • Update był już ogłoszony w maju tego roku, pisaliśmy też o nim na naszym blogu.
  • Aby ocenić użyteczność strony, algorytm będzie brać pod uwagę między innymi:
    • szybkość ładowania strony,
    • responsywność strony,
    • posiadanie protokołu HTTPS,
    • posiadanie elementów przeszkadzających w używaniu strony, takich jak zbyt duże i nachalne pop-upy.
  • Metrykami w algorytmie będą Core Web Vitals:
    • LCP – czas ładowania największego elementu treści na stronie,
    • FID – czas, który mija od interakcji ze stroną do odpowiedzi przeglądarki,
    • CLS – suma wszystkich zmian układu strony.
  • Po wdrożeniu update’u AMP nie będzie już wymagany aby pojawiać się w Top Stories.

Monika - dział SEO

Monika – Junior SEO Specialist

Google Tests Bolder Font For Search Result URLs – seoroundtble.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Google testuje pogrubioną czcionkę dla adresów URL wyników wyszukiwania.
  • Zmiany są widoczne po porównaniu zwykłych wyników wyszukiwania z tymi, gdzie widnieje pogrubienie.

Google Hotel Health & Safety Data Now Fully Live – seoroundtable.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Google zaczął wdrażać dane dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa hoteli Google Travel dla poszczególnych jednostek.
  • Wiele hoteli i kwater wakacyjnych podejmuje dodatkowe środki ostrożności dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa gości – dlatego taka informacja jest doceniana, wyszczególniona dla osób, które szukają bezpiecznego miejsca na wypoczynek.

karolina - Junior SEO Specialist

Karolina – Junior SEO Specialist

Here Is How Google May Use Machine Learning During Crawling – seoroundtable.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Google używa machine learning do crawlingu, ale nie dla renderingu.
  • Wykorzystuje go na dwa sposoby: 1. do przewidywania jakości adresu URL zanim Google go zindeksuje; 2. przewidywania aktualności adresu URL przed zindeksowaniem go przez Google.
  • Poprzez przewidywanie jakości adresu URL przed zindeksowaniem Google chciałby zaplanować „bardziej inteligentne indeksowanie”, aby sprawdzić, czy strona jest wystarczającej jakości.
  • Jeśli chodzi o aktualność adresu URL, Google chce wykorzystać machine learning do tego, aby wyeliminować witryny, które nie mają zbyt wielu danych i nie są zbyt często aktualizowane.

Piotrek – Stażysta SEO

Google: Two Different Canonicals On Same Page Is Undefined – seoroundtable.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Poznamy odpowiedź na pytanie: Co się stanie jeśli mamy dwa różne adresy kanoniczne URL na tej samej stronie i prowadzą do różnych URLi?
  • Ostatnio John Mueller z Google powiedział, że informacje dotyczące adresów kanoniczne są niezdefiniowane.
  • Jeśli będzie taka potrzeba, to Google użyje innych sygnałów do stwierdzenia kanonicznego adresu URL.
  • Ryan Mews zadał to pytanie i powiedział w swoich testach, że Google ignoruje informacje kanoniczne.
  • John na końcu to potwierdził i dodał, że rel-canonical nie jest dyrektywą tylko jednym z sygnałów, które wpływają na proces kanonizacji.

Kasia - Stażystka SEO

Kasia – Stażystka SEO

12 Proven Steps to Boost Your Organic CTR in Google – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • CTR =  użytkownicy, którzy kliknęli bezpłatny wynik na stronach wyników wyszukiwania ÷ całkowita liczba wyszukiwań (wyświetleń) dla tego hasła.
  • Poprawa organicznego CTR oznacza większy ruch w witrynie bez konieczności poprawiania pozycji w rankingu.
  • Aby zwiększyć organiczny CTR autor radzi:
    • zacząć od zidentyfikowania najniższej zawartości organicznej CTR (w GSC);
    • naprawić kanibalizację słów kluczowych;
    • tworzyć kreatywne tytuły – wykorzystywać nawiasy w swoich tytułach (nawiasy w nagłówkach zwiększyły liczbę kliknięć o 40%);
    • używać opisowych adresów URL;
    • zoptymalizować opis;
    • wykorzystywać Structured Markup;
    • wykorzystywać reklamy PPC do organicznego CTR.

Agnieszka - Junior SEO Specialist

Agnieszka – Junior SEO Specialist 

18 porad jak tworzyć świetne opisy produktów – senuto.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Dlaczego dobry opis produktu jest ważny?
  • wpływa na zwiększenie konwersji
  • wpływa na zwiększenie ruchu na stronie
  • wyróżnienie się spośród konkurencyjnych firm
Jak tworzyć dobre opisy produktów?
  • Należy jak najlepiej poznać klienta – zwizualizować sobie personę, jej nawyki, potrzeby i obawy. Przedstawić dobre strony produktu, jak zaspokaja on potrzeby klienta, dlaczego jest najlepszy.
  • Kolejny krok to użycie odpowiednich słów kluczowych.
  • Przedstawienie najważniejszych szczegółów technicznych jest ważnym elementem opisu – trzeba to zrobić tak, by konsument mógł sobie ten produkt wyobrazić.
  • W opisie warto poruszać nie tylko same cechy produktu, ale też korzyści, jakie niesie ze sobą jego posiadanie.
  • Można uciec się do krótkiej historii – storytellingu, co pobudzi wyobraźnię odbiorcy.
  • W opisie lub pod nim warto odpowiedzieć na parę pytań, jakie mogą mieć użytkownicy.
  • Jeśli to możliwe – bardzo fajnie jest dodać w tekście linki do wpisów blogowych.
  • Tekst należy odpowiednio sformatować – wyróżnić najważniejsze informacje za pomocą strong/bold, itp.
  • Aby ułatwić sobie pracę nad kolejnym opisem, warto wykonać szkic, który można za każdym razem edytować.
  • Przy tworzeniu takich treści można wykorzystać model AIDA.
  • Warto też wykorzystać technikę 4U.
  • Nie należy niepotrzebnie utrudniać przekazu treści – KISS (keep it simple stupid).
  • Dopieszczając kolejne elementy warto zastosować testy A/B.
  • Konieczna rzecz – sprawdzona gramatyka i pisownia! Błędy w takim tekście na stronie wyglądają okropnie – klient od razu da nam czerwoną flagę…
  • Podczas pisania trzeba unikać zbyt dużego lania wody i pustosłowia.
  • Należy subtelnie i naturalnie używać fraz kluczowych, sprawić, by tekst, mimo obecności SEO, był czytelny i sensowny.
  • Nie warto opierać się na opisie producenta – może on być bazą, ale powinniśmy go znacznie rozbudować.
  • Również ton, w jakim opis został stworzony jest istotny. Ma on odzwierciedlać styl sklepu i to, jak chce on się komunikować.

Mariola - Junior SEO Specialist

Mariola – Junior SEO Specialist

Featured snippets: The 9 rules of optimization – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Featured snippets to podsumowanie tekstu, składające się zwykle z 2-3 zdań, które pojawia się na szczycie listy wyników wyszukiwania Google. Wyróżnione fragmenty zapewniają odpowiedź na pytanie użytkownika bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Wyświetlanie się na takie zapytania może prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie.
  • Najpopularniejsze formaty featured snippets to: paragraf, lista i tabela.
  • Jak zwiększyć szansę na pojawienie się featured snippets?
    • Dodaj nagłówek w postaci „Co to jest” + fraza,
    • Używaj konstrukcji: fraza + „jest”,
    • W pełni zdefiniuj temat w 2-3 zdaniach,
    • Dopasuj się do formatu featured snippet,
    • Nie używaj nazwy swojej marki,
    • Nie pisz w pierwszej osobie.

Wojtek - Junior SEO Specialist

Wojtek – Junior SEO Specialist

Everyday website optimization: 6 tasks for your daily SEO routine – yoast.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Które SEO aktywności warto wykonywać codziennie (albo przynajmniej bardzo często). Są nimi:
  • Zadbanie o świeży kontent – zarówno publikowanie nowych, jak i update starych treści, które wymagają aktualizacji,
  • Usprawnianie linkowania wewnętrznego – warto zwracać szczególną uwagę na orphaned content,
  • Monitorowanie poziomu duplikacji wewnętrznej – szczególnie pod względem kanibalizacji,
  • Techniczne SEO – prawidłowa wielkość strony, dodawanie danych strukturalnych, sekcji how-to, FAQ,
  • Stała analiza: ruchu organicznego, współczynnika odrzuceń, CTR, pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • Stała obecność w mediach społecznościowych – regularne dodawanie postów na najważniejszych portalach.

Eliza - Stażystka SEO

Eliza – Stażystka SEO

Opisy kategorii. Sprawdź, czego możesz o nich nie wiedzieć! – senuto.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Opisy kategorii nie tylko pomagają skutecznie wypozycjonować podstronę produktową, ale też dostarczają konsumentom na każdym etapie sprzedaży masę przydatnych informacji, pomagają zaprezentować wartości marki i pokierować klienta dalej, ku kolejnym etapom ścieżki zakupowej.
  • Plusy długich opisów kategorii:
    • pozwalają umieścić więcej fraz kluczowych i zbliżonych słów kluczowych i semantycznych powiązań, a także linków wewnętrznych,
    • dłuższa treść umożliwi przekazanie większej ilości informacji.
  • Minusy długich opisów kategorii:
    • choć dłuższa treść zapewnia wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, to różnice między poszczególnymi pozycjami długich i krótkich artykułów są minimalne. Świadczy to o tym, że nie zachodzi korelacja długości do pozycji tekstów. Senuto potwierdziło, że długość tekstu nie jest czynnikiem decydującym o jego pozycji w Google.
  • Co powinien zawierać opis kategorii:
    • jakie produkty oferowane są w danej kategorii,
    • na jakie podkategorie dzieli się strona produktowa,
    • jakie są najistotniejsze kryteria podziału i doboru produktów oraz jakie mają one właściwości i parametry,
    • poinformuj użytkownika, w jakich podkategoriach znajdzie odpowiednie rodzaje produktów,
    • doradź potencjalnemu klientowi, jakimi kryteriami doboru produktu powinien się kierować w trakcie zakupu,
    • wskaż, jak może się skontaktować ze sklepem w sprawie asortymentu,
    • zachęć go do przejrzenia oferty sklepu,
    • odpowiedz na najczęściej pojawiające się pytania klientów.

Justyna - Junior SEO Specialist

Justyna – Junior SEO Specialist

Google on BERT and Exact Match Keywords – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

BERT to algorytm, który wykorzystuje AI do lepszej interpretacji treści na stronie. Dzięki kontekstowej interpretacji treści, roboty mogą dopasować do wyników również te frazy, które niekoniecznie są frazą kluczową nieodmienioną, w swojej, powiedzmy, konserwatywnej formie. John Mueller zauważył,  że BERT:
  • odsiewa skutecznie te strony, które mają linki nałożone na frazy z błędem ortograficznym (bo tak użytkownicy tej treści szukali),
  • jednocześnie, bardzo precyzyjne frazy kluczowe wciąż są istotne i algorytm nie wpłynie na ich widoczność,
  • być może algorytm opierający się na AI zbyt mocno dziesiątkuje wyniki – warto więc na podstronach, na których celujemy w ruch z fraz long tailowych, korzystać również z tych o większym wolumenie, które pomogą lepiej interpretować wyniki.

Ania - Junior SEO Specialist

Ania – Junior SEO Specialist

13 Tips to Make Your PDFs SEO Friendly – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Co warto mieć na uwadze podczas optymalizacji plików PDF? Należy pamiętać o:
  • stworzeniu nazwy pliku, która będzie zawierać słowo kluczowe,
  • optymalizacji tytułu i opisu,
  • optymalizacji tekstu pod SEO,
  • odpowiednim linkowaniu wewnętrznym,
  • dostosowaniu pliku PDF do urządzeń mobilnych,
  • zapisaniu dokumentu w pliku tekstowym,
  • stworzeniu przyjaznego adresu URL,
  • optymalizacji atrybutów ALT,
  • zadbaniu o to, aby waga pliku była niewielka.

Przemek - Junior SEO Specialist

Przemek – Junior SEO Specialist

Audyt SEO – instrukcja, jak stworzyć idealny raport SEO dla klienta – senuto.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • audyt wykonuje się w przypadkach, gdy nastąpiły zmiany techniczne w serwisie,
  • pojawiają się problemy z widocznością organiczną,
  • nastąpił początek współpracy z agencją SEO,
  • lub ustalono okresowe audyty strony www,
  • darmowe audyty są ograniczone pod względem możliwości w stosunku do tych z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi,
  • często strony z darmowymi audytami ograniczają się do jednej podstrony lub strony głównej,
  • automatyczne narzędzia stosowane w darmowych audytach często przyczyniają się do spłycenia obrazu w jakim funkcjonuje dana strona,
  • każdy audyt SEO powinien przejść przez ręce specjalisty.
(8)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (4)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej