Polacy jeszcze więcej kupują w sieci
Zainteresowanie zakupami w sieci w Polsce rośnie jeszcze szybciej, niż przewidywali to analitycy. Przyczyniła się do tego m.in. sytuacja na świecie - musieliśmy przebywać głównie w domach i dlatego jeszcze więcej kupowaliśmy online. Szczegółów o naszym rodzimym rynku zakupów w sieci możesz się dowiedzieć z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, który przygotowany został przez Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. W sieci kupuje już 73 proc. internautów. To oznacza wynik lepszy o 11 p.p. niż w 2019 roku. Zwiększył się również odsetek zamawiających z zagranicznych sklepów online – z 26 proc. na 30 proc. Z jakich powodów niektórzy z nas nie robią zakupów przez internet? Klienci z reguły argumentują taką decyzję koniecznością fizycznego kontaktu z produktem. Kim są niekupujący w sieci? Aż 43 proc. tych osób należy do grupy wiekowej 50+. 34 proc. stanowią klienci, którzy mają od 35 do 49 lat, 15 proc. ma od 25 do 34 lat, a tylko 8 proc. od 18 do 24 lat. A kto kupuje online? Dominują osoby w wieku od 35 do 49 lat – stanowią one 38 proc. nabywców. 28 proc. klientów to internauci z grupy wiekowej 50+, a trzecią pozycję zajmują użytkownicy sieci mający od 25 do 34 lat – 22 proc. Jeśli chodzi o urządzenia, z których korzystamy, robiąc zakupy, to udział poszczególnych sprzętów jest następujący:- laptop – 80 proc.,
- smartfon – 69 proc.,
- komputer stacjonarny – 50 proc.,
- tablet – 24 proc.