Co czytają nasi specjaliści SEO?
- Google wypuściło w świat Google Analytics 4.
- GA4 ma ułatwić decyzje marketingowe dzięki analizie, która ma być bardziej "smart" i ma być skupiona na zwiększaniu ROI.
- Aby rozpocząć korzystanie z nowej wersji Google Analytics, należy zaktualizować usługę i wygenerować nowy kod śledzenia. Kod śledzenia ma format G-... .
- Dobrą decyzją będzie zostawienie również starego kodu śledzenia na stronie.
- Nowości w Google Analytics 4:
- każda aktywność na stronie (nawet wyświetlenie strony) będzie raportowana jako wydarzenie,
- zwiększono maksymalną ilość konwersji, które można mierzyć do 30,
- wydarzenia mogą być konfigurowane z poziomu GA bez użycia Google Tag Managera.
- Strona internetowa, która jest atrakcyjna i ważna dla innych użytkowników często posiada linki do niej prowadzące z zewnątrz. Jednak jak wiemy, moc tej witryny może przez to maleć, ponieważ częściowo oddaje ją na zewnątrz. Wiele osób zastanawia się, czy usuwać takie linki lub je blokować przez plik robot txt czy nie.
- Według Johna Muellera - nie powinno się blokować takich linków przychodzących do witryny, jednak wcześniej warto sprawdzić, czy Google ma do nich dostęp.
- Istnieje taka możliwość, że jeśli w plik robots.txt zaznaczymy te linki i je zablokujemy, w takim przypadku Google może je porzucić, a takie działanie nie pomoże Google zrozumieć prawdziwego znaczenia danej witryny internetowej. Jednocześnie oznacza to, że rankingi dla tej witryny mogą spaść w wyszukiwarce Google.
- Powinniśmy pamiętać o aktualizacji treści, szczególnie w przypadku jeśli piszemy o przepisach prawnych, cenach, lub danych statystycznych. Są to informacje, które zmieniają się z biegiem czasu.
- Jeśli możemy unikajmy podawania dat w artykułach.
- Zwracajmy uwagę na komentarze pod naszym artykułem, mogą zawierać cenne informacje, o które możemy wzbogacić nasz wpis.
- W miarę możliwości "upiększajmy" wizualnie nasz artykuł stosując różnego rodzaju wyróżniki i sekcje.
- Unikajmy pisania ogólnych artykułów i skupmy się na całkowitym omówieniu i rozpisaniu danego tematu. Warto, aby wpis był wyczerpujący.
- Zwracajmy uwagę na duplikację treści.
- Dbajmy o odpowiednią długość naszych wpisów.
- 91,8% wszystkich zapytań to słowa kluczowe z długiego ogona.
- 500 najpopularniejszych wyszukiwanych haseł stanowi 8,4% całej liczby wyszukiwań. A 2000 najpopularniejszych słów kluczowych odpowiada za 12,2% wszystkich wyszukiwań przeprowadzanych w Google.
- 14,1% wyszukiwań ma formę pytania.
- Branże o największej liczbie wyszukiwań to „Wiadomości i media”, „Internet i telekomunikacja”, „Sztuka i rozrywka” oraz „Elektronika użytkowa”.
- Słowa kluczowe „jak” to najpopularniejszy typ słów kluczowych związanych z pytaniami. Następnie „co”, „gdzie” i „kto”.
- Najczęstsze funkcje SERP obecne w Google to People Also Ask (19,5%), pakiety obrazów (19,4%), wyniki wideo (17,9%) i Top Stories (15,5%).
- Kluczowy wniosek: 91,8% słów kluczowych to słowa kluczowe z długim ogonem. Jednak nawet po dodaniu długie ogony stanowią tylko 3,3% ogólnego popytu.
- infografiki (nie dziwię się, KOCHAM infografiki),
- wykresy (jak wyżej, kto nie lubi wykresów??),
- zdjęcia,
- mapy,
- zdjęcia produktów.
- Zadbać o odpowiednie atrybuty grafiki.
- Zabezpieczyć grafikę przez nieautoryzowanym użyciem.
- Użyć formuły TrUST:
- Trending topic,
- Research and analysis,
- Unique (unusual, or unexpected) takeaway,
- Simple visual,
- Tactical promotion.
- Znajdź odpowiednie słowa kluczowe.
- Sprawdź najpopularniejsze filmiki na konkurencyjnych kanałach i zobacz, pod jakie słowa kluczowe są zoptymalizowane.
- Upewnij się, że Twoje słowa kluczowe nie są zbyt mocno konkurencyjne.
- Zoptymalizuj filmiki pod wyszukiwarkę Google.
- Optymalizuj swoje filmiki na YouTube w taki sposób, jakbyś optymalizował bloga:
- zadbaj o odpowiedni tytuł,
- dodaj opis filmiku,
- stwórz tematyczne tagi.
- Utrzymaj uwagę odbiorców:
- na początku filmiku streść krótko, co się w nim znajdzie,
- pomiń długie intro,
- wzbudź ciekawość użytkowników.
- Zachęć oglądających do komentowania.
- Zadbaj o to, żeby w treści filmu pojawiało się najważniejsze słowo kluczowe (YouTube tworzy automatyczny skrypt Twojego video).
- Promuj swoje filmiki wszędzie, gdzie się da.
- Zoptymalizuj główną stronę kanału.
- Najczęściej wyszukiwane tematy w 2020 roku: koronawirus, wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, Brexit, ruch Black Lives Matter oraz eksplozja w Bejrucie.
- Najczęściej wyszukiwany polityk: Donald Trump.
- Najczęściej wyszukiwana celebrytka: Addison Rae.
- Najpopularniejszy modowy sklep internetowy: nike.com.
- Najpopularniejsza platforma e-commerce: amazon.com.
- Najpopularniejsza platforma do streamingu muzyki: Spotify.
- Najpopularniejszy album: Colores - J Balvin.
- Najpopularniejsza platforma do streamingu filmów: Netflix.
- Najpopularniejsza gra: Among Us.
- Najczęściej wyszukiwany element ubioru: rękawiczki.
Czego możemy się dowiedzieć?
Mapa witryny HTML to plik zawierający listę wszystkich ważnych stron Twojej witryny, które mają indeksować wyszukiwarki. Mapa witryny zawiera nie tylko listę stron w Twojej witrynie, ale również informacje o każdej stronie, takie jak data jej utworzenia i ostatniej aktualizacji oraz jej znaczenie w stosunku do innych stron witryny. Google zaleca mapy witryn dla dużych witryn zawierających więcej niż 500 stron. Istnieją dwa główne typy map witryn: HTML i XML. Główna różnica polega na tym, że mapy witryn HTML koncentrują się na uczynieniu witryny bardziej przyjazną dla użytkownika, podczas gdy mapy witryn XML są pisane wyłącznie dla robotów wyszukiwarek. Zalety:- Organizuj duże witryny służy jako katalog dla wszystkich stron internetowych, umożliwiając użytkownikom szybkie znalezienie tego, czego szukają.
- Ułatwia wyszukiwarkom kategoryzowanie treści.
- Łatwiej możesz dodać nową treść do dynamicznych witryn.
- Można również skorzystać z mapy witryny, aby sprawdzić, jak możesz poprawić ogólną nawigację w witrynie.
- 3.12 webmasterzy Google poinformowali o updacie algorytmu, który uznawany jest przez środowisko za znacznie większy niż poprzedni, majowy.
- Google oznajmiło również, że 16.12 zakończył się tzw. "roll-out" algorytmu i wyniki będą stopniowo się stabilizowały.
- Eksperci zauważają, że należy wziąć poprawkę na możliwe wahania w najbliższych tygodniach. Tam, gdzie pojawiły się spektakularne wzrosty i spadki, sytuacja może się jeszcze ustabilizować.
- Według analiz SEMrush współczynnik zmienności miał wynosić aż 9.4 punkta i odnosić się nawet do branż, które dotychczas nie były narażone na wpływ algorytmów.
- W wielu przypadkach, w okolicach 4. i 5. grudnia zauważalne były wyraźne piki sprzedaży, które następnie normalizowały się.
- Jak wynika z obserwacji SEMrusha największe wahania zanotowano:
- dla wersji desktop + mobile - dla witryn o zdrowiu, nieruchomościach oraz prawie,
- dla wersji desktopowej - dla witryn o podróżach i finansach,
- dla wersji mobilnej - dla witryn o pracy, edukacji oraz zwierzętach.
- Największe straty widoczności notowały serwisy cieszące się dużą popularnością (wg pomiarów - 1 na 3 domeny notujące spadki ma ponad 10 milionów wizyt w ciągu miesiąca).
- Największymi zwycięzcami okazali się sprzedawcy i usługodawcy takich branż, jak: biznes, przemysł, internet, uroda i sport oraz rozrywka.
- Zwycięzcą okazał się serwis LinkedIn, który poprawił swoją dzienną średnią wyszukiwań o 47 pozycji.
- John Mueller zauważył, że mogą pojawić się dysproporcje przez wzgląd na sezon świąteczny, więc pełen obraz będzie zauważalny po kilku tygodniach.
- Google podtrzymuje swoje standardy dla webmasterów: zaleca tworzenie eksperckiego contentu, implementację danych strukturalnych i poprawę użyteczności witryny w duchu UX.
- nacisk na użytkownika + zamiar wyszukiwania,
- analiza klientów, utrzymanie i wartość dożywotnia,
- optymalizacja marki SERP, wykresy wiedzy i jednostki,
- optymalizacja wrażeń na stronach,
- całe SEO to SEO mobilne,
- oceń, zastosuj i wykonaj (sposób myślenia),
- większa automatyzacja,
- zmiany w układzie i funkcjonalności SERP
- publikacja dłuższych treści,
- skalowalność SEO.
- Google ogłosiło aktualizacje interfejsu API Google Search Console.
- Po wdrożeniu aktualizacji interfejs został wzbogacony o nowe, przydatne funkcje.
- W ubiegłym roku amerykańska firma wprowadziła aktualne dane do raportów skuteczności w GSC (od teraz możliwe jest korzystanie z nich poprzez API).
- Od teraz raport wydajności obsługuje dane świeższe niż z 24 godzin.
- API pozwala na bezpośrednie korzystanie z filtra wiadomości do raportów wyników w GSC.
- Istnieje możliwość wysyłania zapytań, dodawania i usuwania map witryn we właściwościach domeny.
- Google przestanie także obsługiwać dokument dotyczący wykrywania webmasterów.
- Po przejściu do informacji o firmie w Mapach Google i przewinięciu informacji o firmie, pojawiają się poniżej tzw. „Wyniki sieciowe”.
- Google stara się oddzielić wyniki wyszukiwania lokalnego od wyników wyszukiwania w Internecie. Wyszukiwarka wykorzystuje do tego algorytmy używane w wyszukiwaniu internetowym do wyszukiwania lokalnego, takie jak neuturalne dopasowanie i inne.
- Jeśli nasza firma znajduje się w Mapach Google warto sprawdzić, jak prezentują się wyniki wyszukiwania dotyczące naszego biznesu. Warto zadbać o to, aby pojawił się tam odnośnik do naszej strony internetowej posiadający poprawnie zoptymalizowany meta title oraz description.
- Wyłączenie funkcji sprawdzania poprawności problemów w Search Console nie ma wpływu na żądania weryfikacji, które są obecnie przetwarzane.
- Dopóki Google nie zakończy aktualizacji narzędzia, nie można przesyłać nowych żądań weryfikacji poprawności problemów.
- Google rekomenduje rozwiązywanie problemów na swojej stronie - poprawki mogą zostać przetworzone, lecz użytkownicy nie zostaną o tym fakcie poinformowani w Search Console.
- Update algorytmu Google, który został ogłoszony 3.12, zakończył okres tzw. roll out i od teraz wyniki będą się stabilizować.
- Był to klasyczny, globalny update algorytmu, jaki Google wypuszcza co kilka miesięcy (ostatni w maju 2020).
- Google ogłosiło update algorytmu po Święcie Dziękczynienia, Black Friday i Cyber Monday, ale na kilka tygodni przed Świętami, co znacznie zmniejszyło sprzedaż w niektórych sklepach internetowych.
- Można już zauważyć, czy update wpłynął na poszczególne strony internetowe i (jeśli wpłynął negatywnie) podjąć odpowiednie działania, aby poprawić wyniki.
- Trzeba pamiętać, że wyniki w kolejnych tygodniach mogą się ustabilizować, a widoczność stron, które straciły na updacie może się jeszcze poprawić.
Na koniec ciekawostka: Wpisz w wyszukiwarkę "christmas" i kliknij gifa z czapeczką św. Mikołaja
Fajnie, że dalej dzielicie się tym, co czytacie. Szczególnie dobra opcja dla bardziej „leniwych”, najważniejsze info na tacy 😀