Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #2

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #2

Kolejny raz zapytaliśmy naszych specjalistów SEO, o jakich nowinkach ostatnio czytali i przygotowaliśmy podsumowanie, abyś nic nie przegapił. Podrzucamy Ci ciekawą i pełną cennej wiedzy lekturę na Święta.

Ostatnio na naszym blogu: Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Co czytają nasi specjaliści SEO?

Gosia - SEO team leader

Gosia – SEO Team Leader

How to get started in Google Analytics 4 – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Google wypuściło w świat Google Analytics 4.
  • GA4 ma ułatwić decyzje marketingowe dzięki analizie, która ma być bardziej „smart” i ma być skupiona na zwiększaniu ROI.
  • Aby rozpocząć korzystanie z nowej wersji Google Analytics, należy zaktualizować usługę i wygenerować nowy kod śledzenia. Kod śledzenia ma format G-… .
  • Dobrą decyzją będzie zostawienie również starego kodu śledzenia na stronie.
  • Nowości w Google Analytics 4:
    • każda aktywność na stronie (nawet wyświetlenie strony) będzie raportowana jako wydarzenie,
    • zwiększono maksymalną ilość konwersji, które można mierzyć do 30,
    • wydarzenia mogą być konfigurowane z poziomu GA bez użycia Google Tag Managera.

Monika - dział SEO

Monika – Junior SEO Specialist

Google: Avoid Blocking Pages That Are Important Enough To Have Links To Them – seroundtable.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Strona internetowa, która jest atrakcyjna i ważna dla innych użytkowników często posiada linki do niej prowadzące z zewnątrz. Jednak jak wiemy, moc tej witryny może przez to maleć, ponieważ częściowo oddaje ją na zewnątrz. Wiele osób zastanawia się, czy usuwać takie linki lub je blokować przez plik robot txt czy nie.
  • Według Johna Muellera – nie powinno się blokować takich linków przychodzących do witryny, jednak wcześniej warto sprawdzić, czy Google ma do nich dostęp.
  • Istnieje taka możliwość, że jeśli w plik robots.txt zaznaczymy te linki i je zablokujemy, w takim przypadku Google może je porzucić, a takie działanie nie pomoże Google zrozumieć prawdziwego znaczenia danej witryny internetowej. Jednocześnie oznacza to, że rankingi dla tej witryny mogą spaść w wyszukiwarce Google.

Piotrek – Stażysta SEO

Aktualizacje treści – jak małym kosztem podnieść pozycje naszych artykułów? – zgred.pl

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Powinniśmy pamiętać o aktualizacji treści, szczególnie w przypadku jeśli piszemy o przepisach prawnych, cenach, lub danych statystycznych. Są to informacje, które zmieniają się z biegiem czasu.
  • Jeśli możemy unikajmy podawania dat w artykułach.
  • Zwracajmy uwagę na komentarze pod naszym artykułem, mogą zawierać cenne informacje, o które możemy wzbogacić nasz wpis.
  • W miarę możliwości „upiększajmy” wizualnie nasz artykuł stosując różnego rodzaju wyróżniki i sekcje.
  • Unikajmy pisania ogólnych artykułów i skupmy się na całkowitym omówieniu i rozpisaniu danego tematu. Warto, aby wpis był wyczerpujący.
  • Zwracajmy uwagę na duplikację treści.
  • Dbajmy o odpowiednią długość naszych wpisów.

Kasia - Stażystka SEO

Kasia – Stażystka SEO

Here’s What We Learned About Google Searches – backlinko.com

Czego możemy się dowiedzieć?

W artykule przedstawiono podsumowanie z analizy 306 mln słów kluczowych, aby zrozumieć typy zapytań, których ludzie używają w wyszukiwarce Google. Najważniejsze wnioski:

  •  91,8% wszystkich zapytań to słowa kluczowe z długiego ogona.
  •  500 najpopularniejszych wyszukiwanych haseł stanowi 8,4% całej liczby wyszukiwań. A 2000 najpopularniejszych słów kluczowych odpowiada za 12,2% wszystkich wyszukiwań przeprowadzanych w Google.
  • 14,1% wyszukiwań ma formę pytania.
  • Branże o największej liczbie wyszukiwań to „Wiadomości i media”, „Internet i telekomunikacja”, „Sztuka i rozrywka” oraz „Elektronika użytkowa”.
  • Słowa kluczowe „jak” to najpopularniejszy typ słów kluczowych związanych z pytaniami. Następnie „co”, „gdzie” i „kto”.
  • Najczęstsze funkcje SERP obecne w Google to People Also Ask (19,5%), pakiety obrazów (19,4%), wyniki wideo (17,9%) i Top Stories (15,5%).
  • Kluczowy wniosek: 91,8% słów kluczowych to słowa kluczowe z długim ogonem. Jednak nawet po dodaniu długie ogony stanowią tylko 3,3% ogólnego popytu.

Agnieszka - Junior SEO Specialist

Agnieszka – Junior SEO Specialist 

3 Simple Ways to Build Links With Images – ahrefs.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Jakie rodzaje obrazów warto wybierać do linkowania?

  • infografiki (nie dziwię się, KOCHAM infografiki),
  • wykresy (jak wyżej, kto nie lubi wykresów??),
  • zdjęcia,
  • mapy,
  • zdjęcia produktów.

Jak budować takie linki?

  • Zadbać o odpowiednie atrybuty grafiki.
  • Zabezpieczyć grafikę przez nieautoryzowanym użyciem.
  • Użyć formuły TrUST:
    • Trending topic,
    • Research and analysis,
    • Unique (unusual, or unexpected) takeaway,
    • Simple visual,
    • Tactical promotion.

Mariola - Junior SEO Specialist

Mariola – Junior SEO Specialist

YouTube SEO for Beginners: 10 Best Practices to Get You Started – searchenginejournal.com

Pozycjonowanie filmów na YouTube – jak je optymalizować? – delante.pl

Czego możemy się dowiedzieć?

SEO na YouTube – wskazówki:

  1. Znajdź odpowiednie słowa kluczowe.
  2. Sprawdź najpopularniejsze filmiki na konkurencyjnych kanałach i zobacz, pod jakie słowa kluczowe są zoptymalizowane.
  3. Upewnij się, że Twoje słowa kluczowe nie są zbyt mocno konkurencyjne.
  4. Zoptymalizuj filmiki pod wyszukiwarkę Google.
  5. Optymalizuj swoje filmiki na YouTube w taki sposób, jakbyś optymalizował bloga:
    • zadbaj o odpowiedni tytuł,
    • dodaj opis filmiku,
    • stwórz tematyczne tagi.
  6. Utrzymaj uwagę odbiorców:
    • na początku filmiku streść krótko, co się w nim znajdzie,
    • pomiń długie intro,
    • wzbudź ciekawość użytkowników.
  7. Zachęć oglądających do komentowania.
  8. Zadbaj o to, żeby w treści filmu pojawiało się najważniejsze słowo kluczowe (YouTube tworzy automatyczny skrypt Twojego video).
  9. Promuj swoje filmiki wszędzie, gdzie się da.
  10. Zoptymalizuj główną stronę kanału.

Wojtek - Junior SEO Specialist

Wojtek – Junior SEO Specialist

Semrush World Data Trends: 2020 Year in Review – semrush.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Najczęściej wyszukiwane tematy w 2020 roku: koronawirus, wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, Brexit, ruch Black Lives Matter oraz eksplozja w Bejrucie.
  • Najczęściej wyszukiwany polityk: Donald Trump.
  • Najczęściej wyszukiwana celebrytka: Addison Rae.
  • Najpopularniejszy modowy sklep internetowy: nike.com.
  • Najpopularniejsza platforma e-commerce: amazon.com.
  • Najpopularniejsza platforma do streamingu muzyki: Spotify.
  • Najpopularniejszy album: Colores – J Balvin.
  • Najpopularniejsza platforma do streamingu filmów: Netflix.
  • Najpopularniejsza gra: Among Us.
  • Najczęściej wyszukiwany element ubioru: rękawiczki.

Eliza - Stażystka SEO

Eliza – Stażystka SEO

HTML Sitemap: The Benefits for SEO and Users – semrush.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Mapa witryny HTML to plik zawierający listę wszystkich ważnych stron Twojej witryny, które mają indeksować wyszukiwarki. Mapa witryny zawiera nie tylko listę stron w Twojej witrynie, ale również informacje o każdej stronie, takie jak data jej utworzenia i ostatniej aktualizacji oraz jej znaczenie w stosunku do innych stron witryny. Google zaleca mapy witryn dla dużych witryn zawierających więcej niż 500 stron.

Istnieją dwa główne typy map witryn: HTML i XML. Główna różnica polega na tym, że mapy witryn HTML koncentrują się na uczynieniu witryny bardziej przyjazną dla użytkownika, podczas gdy mapy witryn XML są pisane wyłącznie dla robotów wyszukiwarek.

Zalety:

  • Organizuj duże witryny służy jako katalog dla wszystkich stron internetowych, umożliwiając użytkownikom szybkie znalezienie tego, czego szukają.
  • Ułatwia wyszukiwarkom kategoryzowanie treści.
  • Łatwiej możesz dodać nową treść do dynamicznych witryn.
  • Można również skorzystać z mapy witryny, aby sprawdzić, jak możesz poprawić ogólną nawigację w witrynie.

Jak zrobić mapę?

Sposób 1: Użyj wtyczki do swojego CMS
Utwórz nową stronę w swojej witrynie oznaczoną „Mapa witryny”. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wtyczki, aby dodać krótki kod HTML do strony.

Sposób 2: Dodaj ręcznie nową stronę
Jeśli Twoja witryna jest mniejsza (100 stron lub mniej), możesz ręcznie stworzyć mapę witryny. Zrób listę wszystkich linków w swojej witrynie i uporządkuj je według stron i podstron. Możesz także skorzystać z generatora map witryn XML-Sitemaps.com


Justyna - Junior SEO Specialist

Justyna – Junior SEO Specialist

Analyzing Google’s December 2020 Core Update – semrush.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • 3.12 webmasterzy Google poinformowali o updacie algorytmu, który uznawany jest przez środowisko za znacznie większy niż poprzedni, majowy.
  • Google oznajmiło również, że 16.12 zakończył się tzw. „roll-out” algorytmu i wyniki będą stopniowo się stabilizowały.
  • Eksperci zauważają, że należy wziąć poprawkę na możliwe wahania w najbliższych tygodniach. Tam, gdzie pojawiły się spektakularne wzrosty i spadki, sytuacja może się jeszcze ustabilizować.
  • Według analiz SEMrush współczynnik zmienności miał wynosić aż 9.4 punkta i odnosić się nawet do branż, które dotychczas nie były narażone na wpływ algorytmów.
  • W wielu przypadkach, w okolicach 4. i 5. grudnia zauważalne były wyraźne piki sprzedaży, które następnie normalizowały się.
  • Jak wynika z obserwacji SEMrusha największe wahania zanotowano:
    • dla wersji desktop + mobile – dla witryn o zdrowiu, nieruchomościach oraz prawie,
    • dla wersji desktopowej – dla witryn o podróżach i finansach,
    • dla wersji mobilnej – dla witryn o pracy, edukacji oraz zwierzętach.
  • Największe straty widoczności notowały serwisy cieszące się dużą popularnością (wg pomiarów – 1 na 3 domeny notujące spadki ma ponad 10 milionów wizyt w ciągu miesiąca).
  • Największymi zwycięzcami okazali się sprzedawcy i usługodawcy takich branż, jak: biznes, przemysł, internet, uroda i sport oraz rozrywka.
  • Zwycięzcą okazał się serwis LinkedIn, który poprawił swoją dzienną średnią wyszukiwań o 47 pozycji.
  • John Mueller zauważył, że mogą pojawić się dysproporcje przez wzgląd na sezon świąteczny, więc pełen obraz będzie zauważalny po kilku tygodniach.
  • Google podtrzymuje swoje standardy dla webmasterów: zaleca tworzenie eksperckiego contentu, implementację danych strukturalnych i poprawę użyteczności witryny w duchu UX.

Ania - Junior SEO Specialist

Ania – Junior SEO Specialist

10 Important 2021 SEO Trends You Need to Know – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Trendy SEO na 2021 rok:

  • nacisk na użytkownika + zamiar wyszukiwania,
  • analiza klientów, utrzymanie i wartość dożywotnia,
  • optymalizacja marki SERP, wykresy wiedzy i jednostki,
  • optymalizacja wrażeń na stronach,
  • całe SEO to SEO mobilne,
  • oceń, zastosuj i wykonaj (sposób myślenia),
  • większa automatyzacja,
  • zmiany w układzie i funkcjonalności SERP
  • publikacja dłuższych treści,
  • skalowalność SEO.

Przemek - Junior SEO Specialist

Przemek – Junior SEO Specialist

Google Search Console API gains fresh data & more – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Google ogłosiło aktualizacje interfejsu API Google Search Console.
  • Po wdrożeniu aktualizacji interfejs został wzbogacony o nowe, przydatne funkcje.
  • W ubiegłym roku amerykańska firma wprowadziła aktualne dane do raportów skuteczności w GSC (od teraz możliwe jest korzystanie z nich poprzez API).
  • Od teraz raport wydajności obsługuje dane świeższe niż z 24 godzin.
  • API pozwala na bezpośrednie korzystanie z filtra wiadomości do raportów wyników w GSC.
  • Istnieje możliwość wysyłania zapytań, dodawania i usuwania map witryn we właściwościach domeny.
  • Google przestanie także obsługiwać dokument dotyczący wykrywania webmasterów.

Specjalista SEO

Magda – Junior SEO Specialist

Google Maps local listing now showing web search results – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

W Mapach Google pojawiają się lokalne wyniki wyszukiwania w sieci
  • Po przejściu do informacji o firmie w Mapach Google i przewinięciu informacji o firmie, pojawiają się poniżej tzw. „Wyniki sieciowe”.
  • Google stara się oddzielić wyniki wyszukiwania lokalnego od wyników wyszukiwania w Internecie. Wyszukiwarka wykorzystuje do tego  algorytmy używane w wyszukiwaniu internetowym do wyszukiwania lokalnego, takie jak neuturalne dopasowanie i inne.
  • Jeśli nasza firma znajduje się w Mapach Google warto sprawdzić, jak prezentują się wyniki wyszukiwania dotyczące naszego biznesu. Warto zadbać o to, aby pojawił się tam odnośnik do naszej strony internetowej posiadający poprawnie zoptymalizowany meta title oraz description.

Specjalista SEO

Rafał – Junior SEO Specialist

Google temporarily disables issue validation in Search Console – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Google tymczasowo wyłącza funkcję sprawdzania poprawności problemów w Search Console, dzięki której użytkownicy mogli poinformować wyszukiwarkę o rozwiązaniu problemów, które uniemożliwiały robotom poprawny dostęp do ich strony lub konkretnych podstron.

  • Wyłączenie funkcji sprawdzania poprawności problemów w Search Console nie ma wpływu na żądania weryfikacji, które są obecnie przetwarzane.
  • Dopóki Google nie zakończy aktualizacji narzędzia, nie można przesyłać nowych żądań weryfikacji poprawności problemów.
  • Google rekomenduje rozwiązywanie problemów na swojej stronie – poprawki mogą zostać przetworzone, lecz użytkownicy nie zostaną o tym fakcie poinformowani w Search Console.

Specjalista SEO

Karolina – Junior SEO Specialist

Google December 2020 core update is now fully rolled out – searcengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Update algorytmu Google, który został ogłoszony 3.12, zakończył okres tzw. roll out i od teraz wyniki będą się stabilizować.
  • Był to klasyczny, globalny update algorytmu, jaki Google wypuszcza co kilka miesięcy (ostatni w maju 2020).
  • Google ogłosiło update algorytmu po Święcie Dziękczynienia, Black Friday i Cyber Monday, ale na kilka tygodni przed Świętami, co znacznie zmniejszyło sprzedaż w niektórych sklepach internetowych.
  • Można już zauważyć, czy update wpłynął na poszczególne strony internetowe i (jeśli wpłynął negatywnie) podjąć odpowiednie działania, aby poprawić wyniki.
  • Trzeba pamiętać, że wyniki w kolejnych tygodniach mogą się ustabilizować, a widoczność stron, które straciły na updacie może się jeszcze poprawić.

Na koniec ciekawostka:

Wpisz w wyszukiwarkę „christmas” i kliknij gifa z czapeczką św. Mikołaja 🎅

Ciekawostka google na święta

(3)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (1)
  1. Fajnie, że dalej dzielicie się tym, co czytacie. Szczególnie dobra opcja dla bardziej „leniwych”, najważniejsze info na tacy 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej