Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #4

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #4

Kolejny raz poprosiliśmy naszych Specjalistów o to, aby streścili nam, na jakie SEO ciekawostki ostatnio trafili. Ciekawy? Czytaj dalej!

Ostatnio na naszym blogu: Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Co czytają nasi specjaliści SEO?

Gosia - SEO team leader

Gosia – SEO Team Leader

Possible Google Local Ranking Update February 24th & 25th? – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Przypuszcza się, ze w okolicach 25. lutego został wdrożony update algorytmu dotyczącego wyszukiwania lokalnego.
  • W narzędziu BrightLocal’s tracking tool widoczne są mocne zmiany w wyszukiwaniu lokalnym.
  • Narzędzie pozwala też zobaczyć zmiany w wynikach wyszukiwania z podziałem na branże.
  • Google na razie nie potwierdził aktualizacji.


Monika - dział SEO

Monika – Junior SEO Specialist

Unusual Call to Action Examples That Actually Work – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Marketerzy często przeprowadzają testy A / B, aby poprawić konwersję związane z wezwaniem do działania (najczęściej skupiają się na kolorze, słowach użytych w wezwaniu do działania, kształcie przycisku).
  • Nie ma sensu tworzenie przycisku, który jest ukryty, trudny do odczytania lub trudny do zrozumienia.
  • CTA powinny przedstawiać użytkownikom jasne oczekiwania w zwięzłym języku.
  • Warto zatem napisać krótki i na temat, nadać cechy osobiste, nadać pilności do kliknięcia i użyć guzika w kontrastowym kolorze.
  • Przyciski takie jak ,,Kliknij tutaj”, ,,Pobierz” – nie łączą się z czytelnikiem – są zbyt proste – warto je przekształcić w wywołujące emocje wezwania do działania, np. ,,Obejrzyj teraz”.
  • Kolory czarny, szary i brązowy – nie są zalecane.
  • Kolor czerwony – może wywołać poczucie niepokoju.
  • Przekaz ma być zwięzły i ma mieć sens dla danej marki.

Eliza - Stażystka SEO

Eliza – Junior SEO Specialist

3 Top Skills SEO Content Writers Need to Succeed – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Duże umiejętności pisania są konieczne, ale niewystarczające. Istnieje wiele podstawowych koncepcji SEO, z którymi twórcy treści muszą się zapoznać, jeśli zamierzają dobrze wykonywać swoją pracę, pisząc treści, które są oceniane dla ich klientów. Wyróżnione zostały tutaj 3 umiejętności, które pomogą w odniesieniu sukcesu w tworzeniu treści SEO:

1. Różnorodne umiejętności pisania

Autorzy treści muszą potrafić napisać tekst dla klientów z różnej branży. Nie jest tu ważna jedynie wiedza merytoryczna, ale również wyczucie tonu, w jakim tworzymy tekst. Musimy wiedzieć kiedy tekst powinien być oficjalny, a kiedy możemy pozwolić sobie na odrobinę humoru.

2. Zrozumienie zamiaru wyszukiwania

Autorzy muszą generować treści, które użytkownicy online naprawdę chcą przeczytać. Nie powinniśmy tworzyć treści dla treści, ale zawierać w niej rzeczywiste porady i wartościowe informacje.

Istnieją cztery główne typy intencji wyszukiwania, o których pisarze muszą pamiętać twórcy treści.

  • Informacyjna – gdy ludzie chcą czegoś się dowiedzieć.
  • Nawigacyjna – gdy ludzie chcą odwiedzić określoną witrynę lub stronę internetową.
  • Transakcyjna – gdy ludzie chcą coś kupić.
  • Badanie handlowe – kiedy ludzie szukają produktów, którymi są zainteresowani.

Należy pamiętać, że pisanie pod kątem różnych zamiarów wyszukiwania wymaga innego podejścia od autora treści, a jednocześnie każda treść ma nadal prowadzić czytelników do zakupu produktów lub usług klienta.

3. Pisanie tematów zamiast słów kluczowych

Jeśli treść koncentruje się zbytnio na wprowadzaniu słów kluczowych, nie będzie dobrze czytana przez użytkowników, a Google nie będzie tak dobrze oceniać tego elementu. Autorzy muszą więc dołożyć wszelkich starań, aby treść była oryginalna i odpowiadała zapytaniu użytkownika.


Przemek - Junior SEO Specialist

Przemek – Junior SEO Specialist

8 SEO Trends That Will Continue in 2021 – ahrefs.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Wyszukiwania pozbawione kliknięć nadal będą rosły.
  • Wyszukiwanie głosowe nadal będzie zyskiwało na popularności.
  • User Experience użytkownika będzie wciąż mieć znaczenie.
  • Google stanie się jeszcze lepszy w identyfikowaniu E-A-T.
  • Google Discover będzie napędzać większy ruch.
  • Wyszukiwanie obrazów zyska jeszcze więcej na swoim potencjale.
  • Intencje wyszukiwania pozostaną w swojej dominacji.

Specjalista SEO

Magda – Junior SEO Specialist

Google Search may be showing featured snippets less often – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Około 18 lutego 2021r. specjaliści zaczęli zauważać, że Google wyświetla mniej wyników w formie featured snippets na stronie wyników wyszukiwania.
  • W narzędziach takich jak SEMRush czy RankRanger również odnotowano spadki, jeśli chodzi o częstotliwość wyświetlania fragmentów z odpowiedzią w wynikach wyszukiwania. Przykładowo:
    Spadek wyników featured snippets
  • Jest to ważne zwłaszcza dla witryn, które pozyskują ruch głównie za pomocą featured snippets. Kilka dni po publikacji artykułu zauważono w RankRanger, że częstotliwości wyświetlania fragmentów wróciła do normy. Warto jednak sprawdzić czy featured snippets wciąż się wyświetlają w przypadku naszych stron internetowych. Jeśli nadal zajmujemy pierwsze miejsce w zapytaniu, ale Google nie wyświetla żadnego polecanego fragmentu, to nie powinniśmy się martwić.

Junior SEO Specialist - Ola

Ola – Junior SEO Specialist

Jak ocenić skuteczność marketingu internetowego? Poznaj najważniejsze KPI – widoczni.com

Czego możemy się dowiedzieć? 

KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności to wskaźniki, które wskazują nam na to, że działania marketingowe są skuteczne. Przede wszystkim warto zwracać uwagę na:

  • ruch na stronie z Google,
  • wzrost widoczności na frazy,
  • kliknięcia, wyświetlenia i CTR,
  • wyświetlenia i kliknięcia na frazy,
  • ruch na frazy brandowe,
  • profil linków przychodzących,
  • konwersje.

Dużym udogodnieniem w marketingu internetowym jest łatwość w określaniu KPI na prawie każdym etapie realizacji naszych działań. Warto korzystać z odpowiednich, dedykowanych do tego narzędzi.

(11)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jeżeli rozważasz rozpoczęcie prowadzenia kampanii produktowych w Google Ads, niezbędne będzie utworzenie oraz poprawne skonfigurowanie konta Google Merchant Center. Nie jesteś pewien, jak się do tego zabrać? Nie martw się! Specjalnie dla Ciebie przygotowałam dokładną instrukcję zakładania takiego konta. Czytaj dalej!

Czytaj więcej