Co czytają nasi specjaliści SEO?
- Przypuszcza się, ze w okolicach 25. lutego został wdrożony update algorytmu dotyczącego wyszukiwania lokalnego.
- W narzędziu BrightLocal's tracking tool widoczne są mocne zmiany w wyszukiwaniu lokalnym.
- Narzędzie pozwala też zobaczyć zmiany w wynikach wyszukiwania z podziałem na branże.
- Google na razie nie potwierdził aktualizacji.
Seeing some pretty large shifts in local rankings in the last 48 hours. Add to the discussion here: https://t.co/zzLzkiTZzI pic.twitter.com/RsGb50zpaQ
— Joy Hawkins (@JoyanneHawkins) February 26, 2021
- Marketerzy często przeprowadzają testy A / B, aby poprawić konwersję związane z wezwaniem do działania (najczęściej skupiają się na kolorze, słowach użytych w wezwaniu do działania, kształcie przycisku).
- Nie ma sensu tworzenie przycisku, który jest ukryty, trudny do odczytania lub trudny do zrozumienia.
- CTA powinny przedstawiać użytkownikom jasne oczekiwania w zwięzłym języku.
- Warto zatem napisać krótki i na temat, nadać cechy osobiste, nadać pilności do kliknięcia i użyć guzika w kontrastowym kolorze.
- Przyciski takie jak ,,Kliknij tutaj”, ,,Pobierz” - nie łączą się z czytelnikiem - są zbyt proste - warto je przekształcić w wywołujące emocje wezwania do działania, np. ,,Obejrzyj teraz”.
- Kolory czarny, szary i brązowy - nie są zalecane.
- Kolor czerwony - może wywołać poczucie niepokoju.
- Przekaz ma być zwięzły i ma mieć sens dla danej marki.
- Informacyjna - gdy ludzie chcą czegoś się dowiedzieć.
- Nawigacyjna - gdy ludzie chcą odwiedzić określoną witrynę lub stronę internetową.
- Transakcyjna - gdy ludzie chcą coś kupić.
- Badanie handlowe - kiedy ludzie szukają produktów, którymi są zainteresowani.
- Wyszukiwania pozbawione kliknięć nadal będą rosły.
- Wyszukiwanie głosowe nadal będzie zyskiwało na popularności.
- User Experience użytkownika będzie wciąż mieć znaczenie.
- Google stanie się jeszcze lepszy w identyfikowaniu E-A-T.
- Google Discover będzie napędzać większy ruch.
- Wyszukiwanie obrazów zyska jeszcze więcej na swoim potencjale.
- Intencje wyszukiwania pozostaną w swojej dominacji.
- Około 18 lutego 2021r. specjaliści zaczęli zauważać, że Google wyświetla mniej wyników w formie featured snippets na stronie wyników wyszukiwania.
- W narzędziach takich jak SEMRush czy RankRanger również odnotowano spadki, jeśli chodzi o częstotliwość wyświetlania fragmentów z odpowiedzią w wynikach wyszukiwania. Przykładowo:
- Jest to ważne zwłaszcza dla witryn, które pozyskują ruch głównie za pomocą featured snippets. Kilka dni po publikacji artykułu zauważono w RankRanger, że częstotliwości wyświetlania fragmentów wróciła do normy. Warto jednak sprawdzić czy featured snippets wciąż się wyświetlają w przypadku naszych stron internetowych. Jeśli nadal zajmujemy pierwsze miejsce w zapytaniu, ale Google nie wyświetla żadnego polecanego fragmentu, to nie powinniśmy się martwić.
- ruch na stronie z Google,
- wzrost widoczności na frazy,
- kliknięcia, wyświetlenia i CTR,
- wyświetlenia i kliknięcia na frazy,
- ruch na frazy brandowe,
- profil linków przychodzących,
- konwersje.