Najlepsze dodatki do Google Analytics

Najlepsze dodatki do Google Analytics

Google Analytics to narzędzie, które dostarcza nam ogromną ilość danych o użytkownikach naszych witryn internetowych. Analiza tak dużej ilości informacji może przywrócić o zawrót głowy nawet doświadczonego specjalistę. Warto sobie pomóc w codziennej pracy z tym narzędziem, stosując dodatki do Google Analytics oraz innych dedykowanych narzędzi.

Ostatnio na naszym blogu: Pokonany przez komputer. Sztuczna inteligencja w Google

Dodatki do Google Analytics pomagające w wizualizacji danych

Analiza setek danych bywa wymagająca, a ilość tabelek i liczb przytłaczająca. Jednak jest na to sposób! Istnieje kilka świetnych narzędzi, które umilą nam codzienną pracę statystyczną oraz pomogą zwizualizować oraz zautomatyzować tworzenie raportów dla klientów lub szefa. Oto kilka z nich:

Table Booster

Jest to rozszerzenie przeglądarki Chrome, które usprawnia Twoją analizę oraz dobrze ją wizualizuje za pomocą wykresów słupkowych, map cieplnych oraz kolorowych porównań. Te elementy można użyć dla każdej kolumny i wiersza metryki, w której chcemy zaznaczyć kluczowe dla nas informacje. Analiza danych stanie się dużo łatwiejsza, a przedstawione dane staną się znacznie bardziej czytelne i zrozumiałe dla osób, którym chcesz przekazać informacje.

Dodatki do Google Analytics - Table Booster
Źródło: https://chrome.google.com/webstore/detail/table-booster-for-google/

Da Vinci Tools

Kolejny dobry z dodatków do Google Analytics, który z całą pewnością umili oraz usprawni codzienną pracę na danych w tym programie, to Da Vinci Tools.

Jedną z wielu zalet tego narzędzia jest to, że nasze wykresy staną się kolorowe. Dzięki temu, łatwo będzie można odnaleźć jakie działania przynoszą najwięcej dochodu. Dodatkowo wtyczka zaznaczy najniższy oraz najwyższy punkt na wykresie przedstawiającym dane, co ułatwi jego analizę. Podczas przewijania opcje zmiany segmentów oraz daty zawsze pozostaną u góry strony.

Kolejną zaletą tego narzędzia jest porównanie tabeli. Łatwo będzie nam zestawić dane z różnych wykresów i porównać je do siebie. Dodatkowo, ostatni raport, na którym pracowaliśmy, zostanie zapamiętany. Następnego dnia wchodząc w Google Analytics automatycznie zostaniesz przeniesiony w to samo miejsce.

Narzędzie to można również wykorzystać w takich programach jak Google Tag Manager, Google Ads i Data Studio.

Dodatki do Google Analytics - Da Vinci Tools
Źródło: https://chrome.google.com/webstore/detail/da-vinci-tools/

Google Analytics Spreadsheet add-on

To narzędzie pomoże stworzyć nam zaawansowany raport, który stanie się dużo bardziej czytelny. Jeśli chcemy zestawiać dane z różnych widoków, z których chcemy porównać dane możemy sprawnie to zrobić w Google Analytics Spreadsheet add-on, bez zaawansowanych procesów. To rozszerzenie Chrome oferuje możliwość regularnego pobierania danych, taki zabieg sprawi, że nasze raporty będą aktualizowane na bieżąco, a my nie będziemy musieli ich ręcznie uzupełniać.

Dodatki do Google Analytics - Spread Sheet Add on
Źródło: https://chrome.google.com/webstore/detail/google-analytics/

Supermetrics Add-on

Jednym z najlepszych dodatków do Google Analytics jest Supermetrics Add-on. Najbardziej docenimy go, jeśli chcemy analizować dane z różnych źródeł zbierających statystyki o naszych klientach. Oprócz danych z Google Analytics zestawisz dane m.in. z takich programów jak Google Ads, reklamy na Facebooku, Bing Ads czy reklamy na Twitterze.

Teraz raport z tych wszystkich narzędzi będzie przygotowany w jednym programie. Dzięki gotowym i dostosowanym szablonom raport będzie wyglądał bardzo profesjonalnie, a automatyczna aktualizacja danych pozwoli zaoszczędzić czas. Dodatkowo istnieje możliwość ustawienia automatycznej wysyłki maili z zebranymi danymi w formacie PDF, Excel, CSV lub HTML.

Dodatki do Google Analytics - supermetrix add on
Źródło: https://chrome.google.com/webstore/detail/google-analytics/

Wykrywanie błędów kodów śledzących i ich analiza

Google Analytics zbiera informacje dotyczące naszych odbiorców za pomocą “magicznych” kodów śledzących. Jeśli je zaimplementujemy źle, bądź wystąpi błąd dane mogą zostać źle zebrane. Istnieje jednak kilka narzędzi, które pomogą Ci sprawdzić, czy wszystko jest poprawnie zdefiniowane lub wykryć błąd.

Tag Assistant

Rozszerzenie przeglądarki Google Chrome – Tag Assistant – to proste narzędzie przydatne przy implementacji kodów śledzących, wykorzystywanych w programie Google Analytics czy Google Ads. Ta wtyczka sprawdzi, czy są one odpowiednio zaimplementowane oraz czy nie wystąpił jakiś błąd przez, który dane nie są zbierane. Jeśli wystąpi jakiś problem, a nasz kod będzie działał niepoprawnie, dane o tym, jaką ścieżkę zakupową przeszli nasi klienci będą nieprawdziwe. Warto mieć więc wszystko pod kontrolą dzięki Google Tag Assistant.

Dodatki do Google Analytics - tag assistant
Źródło: https://chrome.google.com/webstore/detail/tag-assistant-by-google/

Google Analytics Debugger

Google Analytics Debugger pozwoli nieco bardziej zinterpretować kod śledzący, który wykorzystujemy do obserwowania zachowań naszych klientów na stronie internetowej. Dzięki temu narzędziu możemy analizować, czy wszystkie odsłony lub inne kluczowe zdarzenia na witrynie, takie jak na przykład transakcje, są dobrze zliczane przez Google Analytics. GA Debugger poinformuje Cię jeśli coś jest nie tak z implementacją Twojego kodu.

Campaign URL Builder

Campaign URL Builder to bardzo przydatne narzędzie od Google, w postaci generatora adresów URL friendly. Adresy, które chcemy śledzić powinny być skonstruowane na podstawie już istniejącego adresu oraz dodatkowych parametrów, które będą dostarczać informacji z jakiego źródła trafił do nas użytkownik. Po zdefiniowaniu źródła kampani, medium oraz nazwaniu kampanii, link generuje się automatycznie, a my mamy pewność, że jest on poprawnie skonstruowany.

Dodatki do Google Analytics - compaign URL builder
Źródło: https://chrome.google.com/webstore/detail/google-analytics-url-buil/gaidpiakchgkapdgbnoglpnbccdepnpk

Google Analytics: dodatki do obserwacji interakcji zachodzących na stronie

To w jaki sposób użytkownicy poruszają się po naszej stronie, robią zakupy, w jakie elementy klikają, to bardzo istotna wiedza, dzięki której możemy zwiększyć sprzedaż. Narzędzia takie jak Page Analytics oraz Leadfeeder pomogą Ci zdobyć tę wiedzę, dokonać analizy i wprowadzić odpowiednie poprawki na stronie.

Page Analytics

Page Analytics to świetne narzędzie, dzięki któremu analiza danych oraz wyciąganie z nich wniosków będzie jeszcze łatwiejsze. Za pomocą tej wtyczki zobaczysz dane naniesione bezpośrednio na Twojej stronie internetowej. Możesz w ten sposób przeanalizować wszystkie oraz unikalne odsłony, średni czas na stronie, współczynnik odrzuceń oraz procent wyjść oraz liczba aktywnych odwiedzających w czasie rzeczywistym.

Dodatkowo to rozszerzenie pokaże Ci gdzie użytkownicy klikali na Twojej stronie. Analiza takich danych pozwoli Ci na optymalizację strony, pod kątem doświadczenia użytkownika, co bezpośrednio może przełożyć się na konwersję.

Dodatki do Google Analytics - Page Analytics
Źródło: https://chrome.google.com/webstore/detail/page-analytics-by-google/

Leadfeeder

Leadfeeder to narzędzie, dzięki któremu dowiesz się, jakie firmy odwiedzają Twoją witrynę. Dostarczy on również informacji w jaki sposób firmy trafiły na Twoją ofertę oraz czym były zainteresowane. Dodatkowo, narzędzie poinformuje Cię jeśli pojawią się nowe informacje o użytkownikach, wysyłając e-mail z alertem.

Leadfeeder nie jest rozszerzeniem od Google, jednak oferuje bezpłatną wersję z podstawowymi możliwościami. Jest to bardzo dobre narzędzie dla firm, które działają na rynku B2B (ang. business-to-business). Widząc jakie firmy interesują się ofertą można skierować do nich specjalną ofertę przyspieszając proces pozyskiwania klienta.

RODO pod kontrolą

Początek roku 2018 spędził wielu przedsiębiorcom w Europie sen z powiek, a w szczególności tym, którzy gromadzą dużą ilość danych wrażliwych. Znienawidzone słowo teraz może zostać zapomniane dzięki Verified Data Auditor.

Verified Data Auditor

Kolejne narzędzie, które będzie przydatne pod kątem zgodności zbieranych danych z RODO oraz prywatności witryny. Verified Data Auditor używa sztucznej inteligencji oraz specjalnych algorytmów, które monitorują dane co cztery godziny. Narzędzie jest płatne, jednak zanim zdecydujesz się na zakup, możesz skorzystać z okresu próbnego i sprawdzić, czy spełnia ono Twoje oczekiwania.

Dodatki do Google Analytics - verified data auditor
Źródło: https://verified-data.com/

Mierzenie działań w Social Media

Prowadzenie działań komunikacyjnych oraz promocyjnych w Social Media jest podstawą działania wielu firm w wielu branżach. Warto to robić, ponieważ jest to świetny kanał komunikacyjny a dodatkowo, możemy zwiększyć swoją widoczność w sieci.

Buffer

Buffer to narzędzie, które pomoże Ci zintegrować mierzenie działań w Social Media za pomocą Google Analytics. Połączenie tego programu z twoim kontem GA pozwoli zobaczyć, jaki ruch generują Twoje działania w Social Media. Wszystkie dane znajdą się w jednym narzędziu, co usprawni Twoją pracę.

Narzędzie jest płatne, ale posiada 14 dniową wersję próbną, gdzie możesz zobaczyć, czy ułatwia Ci ono codzienną pracę z danymi.

Dodatki do Google Analytics - Analytics Buffer
Źródło: https://buffer.com/resources/introducing-google-analytics-integration-for-buffer-and-3-more-features

Zaawansowana technologia oraz sztuczna inteligencja pomaga zdobywać nam ogromną wiedzę na temat użytkowników internetu. Dużo trudniej jednak ją przetworzyć i wyciągnąć z niej wartościowe informacje. Dzięki tym wartościowym narzędziom oraz dodatkom Google Analytics stanie się to znacznie łatwiejsze.

  5,00 / 5 ( 2 )
Autor
Junior SEO Specialist - Karolina

Junior SEO Specialist

Studentka Marketingu i komunikacji rynkowej na Uniwersytecie Ekonomicznym. W Delante rozpoczęła przygodę z SEO w marcu 2019 roku. Uzależniona od podróżniczych przygód i poznawania inspirujących osób. Największą przyjemność sprawia jej kupowanie biletów lotniczych. Uwielbia biegać i chodzić po górach. Nie wyobraża sobie życia bez sushi i białego wina. Zakochana w języku hiszpańskim i kulturze latynoamerykańskiej.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.