.animate-view{opacity: 1 !important;}

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #6

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #6
26 kwietnia 2021
Kolejna dawka newsów SEO od naszych specjalistów SEO idealnie przed weekendem majowym. Dowiedz się, jakie gorące tematy ze świata SEO są obecnie na tapecie!

Co czytają nasi specjaliści SEO?

Eliza - Stażystka SEO Eliza - Junior SEO Specialist No, These 15 Things Are Not Ranking Factors for Google - searchenginejournal.com Czego możemy się dowiedzieć? 15 rzeczy, które nie stanowią czynników rankingowych dla Google:
  1. Wiek witryny - jeśli witryna jest starsza, prawdopodobnie zawiera więcej treści i linków, ponieważ miała więcej czasu na ich stworzenie i dotarcie do klientów. Zachodzi więc tu korelacja pomiędzy pozycją strony a jej wiekiem, korelacja nie oznacza jednak przyczyny.
  2. Okres rejestracji domeny - to na jak długo zarejestrowaliśmy domenę nie sprawia, że jest ona mniej lub bardziej trafna w stosunku do zapytania użytkowników. Google owszem ma patent na używanie długości rejestracji, ale to nie znaczy, że używa go do celów rankingowych.
  3. Pogo-Sticking - jest to odwiedzenie strony przez użytkownika, a następnie natychmiastowe kliknięcie z powrotem do wyników wyszukiwania. Często wymienia się pogo-sticking jako czynnik rankingowy, mimo że Google temu zaprzecza
  4. Całkowita ilość zawartości strony lub liczba słów - nie chodzi o to, żeby strona zawierała "jakąś" treść, tylko, żeby ta treść była trafna i przydatna dla użytkownika
  5. Wzmianki bez linków - Google poinformował nas, że nie traktuje wzmianek bez linków jako linków. Są one używane do wykresu wiedzy  i określania jednostek, ale nie bezpośrednio do rankingu.
  6. Bezpośrednie wizyty w witrynie. Czas spędzony w witrynie. Współczynnik odrzuceń. Wykorzystanie GA - tylko 54% witryn korzysta z Google Analytics. Większość dużych marek i witryn z listy Fortune 500 korzysta zamiast tego z Adobe Analytics. Chrome ma tylko 45-60% udziału w rynku, nie ma więc wiarygodnego sposobu, aby Google uzyskał dane dla ponad połowy sieci. W przypadku wielu witryn współczynnik odrzuceń jest w porządku. Podobnie krótki czas spędzony w witrynie też nie jest niczym złym. Możemy to zobaczyć na przykładzie samego Google - jego celem jest jak najszybsze usunięcie nas z wyników wyszukiwania i przeniesienie do czegoś innego.
  7. AMP - szybkość strony owszem jest czynnikiem rankingowym, ale AMP różni się od szybkości strony. W przypadku wielu zapytań sama szybkość strony jest tylko drugorzędnym czynnikiem rankingowym. Google nie będzie przecież pozycjonować szybszej strony przed bardziej trafną stroną.
  8. Słowa kluczowe LSI - tu jest szerzej rozwinięty ten temat: https://www.seobythesea.com/2017/01/google-search-query-refinements-patent-updated/
  9. Słowa kluczowe TF-IDF - to koncepcja wyszukiwania informacji, ale tak naprawdę nie jest używana w rankingu.
  10. Osoby oceniające jakość - w ogóle nie mają wpływu na witrynę. Nie oceniają jej żaden sposób używany przez algorytm, jedynie pomagają oceniać zmiany algorytmów względem siebie.
  11. Mapy witryn XML - nie mają nic wspólnego z rankingiem. Są metodą, dzięki której Google wykryje nasze strony - ale jeśli Google już indeksuje wszystkie Twoje strony, dodanie mapy witryny XML nic nie da.
  12. Dostępność - obecnie dostępność nie jest czynnikiem rankingowym. Kilka rzeczy, które są wymagane dla dostępności, należą do czynników rankingowych np. atrybuty alt, prawidłowe użycie nagłówków itp., ale wyszukiwarki patrzą tylko na te czynniki, a nie na to, czy strona przechodzi audyt dostępności.
  13. Dokładność treści -  nie skupiajmy się na tym, czy dane są prawidłowe, czy złe - bardziej chodzi o to, czy witryna pokazuje, że jest autorytatywna i godna zaufania.
  14. Sygnały społeczne - już w 2010 roku Matt Cutts powiedział, że Google nie wykorzystuje sygnałów z mediów społecznościowych. Google przeszukuje sieci społecznościowe, ale traktuje je tak, jak każdą inną stronę w Internecie.
  15. Subdomeny lub podkatalogi - wszystko zależy od tego, jak ich używasz i jak łączysz je ze wszystkim innym, a nie samą domeną lub katalogiem.

Specjalista SEO Magda - Junior SEO Specialist Google Search Console adds Page Experience report and filters for Search Performance report - searchengineland.com Czego możemy się dowiedzieć? W Google Search Console pojawią się nowe raporty
  • Google ogłosił wdrożenie nowego raportu  w GSC o nazwie "the Page Experience".
  • Funkcja ta łączy "core web vitals report"  z innymi danymi, które są częścią aktualizacji wyglądu strony.
  • Nowy raport Google Page Experience zawiera dane, takie jak procent adresów URL przyjaznych użytkownikom, dzięki czemu umożliwia szybką ocenę skuteczności danej strony. Jest to również dobra wskazówka jakie ulepszenia należy wprowadzić.
  • Google wprowadza również aktualizację istniejącego raportu skuteczności wyszukiwania, który umożliwi teraz filtrowanie stron zgodnie z poziomem ich przystosowania do potrzeb użytkowników.
  • Dzięki informacjom zawartym w raporcie łatwiej przygotujemy się na  "Page experience update" Googla, który rozpocznie się w czerwcu 2021 roku.

Junior SEO Specialist - Ola Ola - Junior SEO Specialist Long Tail SEO in 2021: How You Can Have It All or Die Trying - moz.com Czego możemy się dowiedzieć? 
  • Dzięki postępom Google w dziedzinie przetwarzania języka naturalnego (NLP) - “długi ogon” wyszukiwania zyskuje na wartości.
  • Według Google aż 15% wyszukiwań, które widzą każdego dnia to całkiem nowe wyszukiwania. Na szczęście algorytm rozpoznaje, że wiele odmian tej samej frazy lub pytania jest w zasadzie takich samych.
  • Interesujące jest to, że Google stopniowo, przeszło z pytania "Did you mean?" na bardziej asertywne "Showing results for...".
  • Dobrą wiadomością jest fakt, iż nie musimy bardzo się starać, aby odpowiednio wycelować w długi ogon wyszukiwania. Nie potrzeba więc setek treści, aby uplasować się na setki wariantów danej frazy.

Tutaj ciekawy przykład: Wyniki dla próbki fraz śledzonych dla postu z 2019 roku, z tytułem postu pokazanym na górze (i mającym idealne dopasowanie 1.0):

Ling tail - przykład dopasowania


Piotrek - Junior SEO Specialist 10 Ways You Can Create Urgency to Increase Conversions & Sales - searchenginejournal.com Czego możemy się dowiedzieć? Kilka wskazówek na zwiększenie sprzedaży i konwersji na Twojej stronie internetowej:
  • Oferuj coś, czego ludzie chcą. Jeśli ktoś nie jest zainteresowany Twoim produktem, wszystkie ograniczone czasowo oferty na świecie nie sprawią, że będą go chcieli. Należy o tym pamiętać również podczas kierowania ruchu do swojej witryny. Wysyłanie ruchu za pomocą ogólnych słów kluczowych, które nie mówią konkretnie, jest stratą czasu - i stratą pieniędzy, jeśli korzystasz z płatnych źródeł, aby zaproponować im coś, czego nie chcą.
  • Wyznacz termin. Jeśli potencjalni klienci wiedzą, że nie ma pośpiechu z zakupem Twojego produktu lub usługi, jest bardziej prawdopodobne, że odkładają zakup, aby rozważyć zalety i wady. Jednym ze skutecznych sposobów wywierania presji czasu jest użycie licznika czasu w witrynie. Pokaż widzom, ile dni, godzin i minut mają na podjęcie decyzji.
  • Używaj liczb. Liczby to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi ludzi i uatrakcyjnienie oferty. Użyj liczb, aby wzmocnić poczucie niedoboru - na przykład „Jeszcze tylko 3 w magazynie!”
  • Stwórz popyt. Im mniej produktu lub usługi, tym więcej ludzi tego chce. Jeśli potrafisz podkreślić, jak rzadki jest Twój produkt lub usługa - lub przynajmniej stworzyć złudzenie, że wkrótce się skończy - możesz skłonić ludzi do kliknięcia przycisku Kup, zanim zrobi to ktoś inny.
  • Używaj właściwych słów. Mocny tekst reklamy i przekonujące wezwanie do działania mogą mieć decydujący wpływ na to, czy użytkownicy dokonają zakupu, czy klikną.

Alicja - Stażystka SEO Why User Experience Is Vital for Quality SEO - entrepreneur.com Czego możemy się dowiedzieć? SEO i UX to system naczyń połączonych. Dlaczego więc razem są niczym Michael Schumacher i Ferrari na początku XXI wieku? Przede wszystkim Google przywiązuje dużą wagę do jakości wyników wyszukiwania i tego, jak dana osoba odnajduje się na stronie. Oto najlepsze praktyki UX/SEO, które obecnie są kluczowe:
  • przystosowanie do urządzeń mobilnych - tutaj sprawdza się prostota, skupienie na użyteczności i dobry design,
  • szybkość ładowania - kluczowy czynnik rankingowy dla Google'a,
  • łatwa nawigacja - dzięki niej użytkownik szybciej odnajduje się na stronie i nie wyłącza jej zniechęcony,
  • nagłówki na stronie (oczywiście nie tylko H1) - pozwalają odnaleźć się odwiedzającemu i poinformować go, z czym ma do czynienia,
  • przyjazne layouty - zrobienie wszystkiego, by treści były łatwe do przyswojenia, np. stosowanie przycisków call-to-action oraz używanie zdjęć i formatu video.
Mariaż UX i SEO powinien być według autora artykułu również wynikiem intensywnego TESTOWANIA, by dowiedzieć się, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Istnieją jednak do tego odpowiednie narzędzia, a jednym z bardziej znanych jest HotJar.

karolina - Junior SEO Specialist Karolina - Junior SEO Specialist Optimizing Your Content Funnel in 2021: The Top 3 Challenges - semrush.com Czego możemy się dowiedzieć? 1. Jak tworzyć content, który przyniesie ruch
  • Content powinnien być przygotowany na podstawie danych zebranych dotyczących zachowań użytkowników i ich ścieżki w sklepie. Nie tylko nasza uwaga powinna się skupiać na słowach kluczowych, ale głównie na intencji użytkownika.
  • Warto dobierać longtailowe słowa kluczowe i analizować je w SERPIE, jakie treści są do nich dopasowane i na tej podstawie doszukiwać się intencji użytkownika.
  • Oceniać jakość ruchu i zachowanie użytkowników dla każdego kanału, aby wykryć potencjalne niedopasowanie pomiędzy grupą docelową a klientami lądującymi na stronach.
2.  Jak zatrzymać i zaangażować odbiorców
  • Zróżnicowanie treści i skupienie się na doświadczeniach użytkowników, tworzenie ciekawych interaktywnych treści na przykład za pomocą platformy Ceros (https://www.vev.design/).
  • Postaw na ciągłą analizę danych swoich treści.
  • Wprowadź automatyzację, aby analizować wydajność treści w czasie rzeczywistym.
  • Opracuj proces comiesięcznego audytu treści, aby upewnić się, że to, co publikujesz, odzwierciedla aktualną rzeczywistość Twoich odbiorców.
3. Jak tworzyć wysokiej jakości leady przez content
  • Przypisywać każdemu elementowi treści konkretny i mierzalny cel, oraz dodać wszystko, aby go osiągnąć (np. call to action, linków irp), oraz zacznij go śledzić.
  • Tworzyć treści dla każdego etapu lejka sprzedażowego, tworzyć ścieżki konwersji i płynnie przeprowadzaj użytkowników przez podróż kupującego.
  • Wykryć treści, które już dobrze konwertują i zapewnić stabilny przepływ ruchu do tych treści.

Daga - Stażystka SEO 7 Neuroscience Sales Tips That’ll Skyrocket Your Sales - neilpatel.com Czego możemy się dowiedzieć? Kilka rad sprzedażowych z dziedziny neuronauki, dzięki którym osiągniemy szybki wzrost sprzedaży Sprzedaż może być ogromnym wyzwaniem, zwłaszcza jeśli należy wziąć pod uwagę wiele różnych czynników, które będą miały wpływ na dokonanie zakupu. W zależności od rodzaju biznesu, jaki się prowadzi, działania będą inne. Poniżej przedstawiono 7 rad z dziedziny neuronauki, dzięki którym możliwy będzie szybszy wzrost sprzedaży. Neuronauka to nauka o mózgu i układzie nerwowym, wykorzystuje się ją m.in. w działaniach marketingowych. Co może spowodować nagły wzrost sprzedaży?
  •  Influence marketing
Influence oznacza przekonywanie do przyjęcia czyjegoś punktu widzenia. W marketingu wykorzystuje się wizerunek osób popularnych, aby zachęcały do kupna danego produktu. Przekonywanie często wpływa na emocje, które później przekładają się na sprzedaż. Osoby wpływowe generują większą sprzedaż nie dlatego, bo mają lepsze produkty, ale dlatego, że potrafią przekonać.
  • Najpierw musisz sprzedać siebie, zanim sprzedaż swój produkt
Zanim ktoś dokona zakupu, chce mieć pewność, że marka jest godna i, że warto w nią zainwestować. Bardziej efektywna sprzedaż generuje się wtedy kiedy konsumenci najpierw zobaczą, kim jest osoba, która to prowadzi, a w drugiej kolejności sam produkt.
  • Zbuduj zaufanie cechami takimi jak: pożądanie i korzyści
Istotne jest to, aby być transparentnym i otwarcie mówić o tym co się dzieje. Konsumenci lubią przejrzystość i otwartość marek. Konieczne jest pokazywania największych przewag konkurencyjnych i wzbudzanie pożądania wśród konsumentów.
  • Sprzedaj wyniki przejrzystym obrazkiem
Millennialsi tworzą sporą część populacji - 26%. Badania pokazują, że pokolenie te jest najbardziej wyedukowane, najwięcej osób w tym wieku kończy uczelnie wyższe. Co oznacza, że są bardziej wymagającymi, wyedukowanymi odbiorcami. Poszukują rozwiązań opartych na wnikliwych analizach i chcą zobaczyć wyniki, zanim zdecydują się na zakup
  • Wiarygodność zależy od zaufania i potwierdzonych badaniach
Większe prawdopodobieństwo jest na udaną sprzedaż, jeżeli ma się zaufanie klientów. Nie osiągnie się sukcesu bez zbudowanej wiarygodności. Konsumenci chętniej wybierają marki, które znają i którym ufają. Negatywny wpływ na zaufanie może mieć nieodpowiednia obsługa klienta. Podsumowując: Gdyby można było zajrzeć do umysłu odbiorcy na każdym etapie zakupu - zadanie byłoby znacznie ułatwione. Dlatego należy stale śledzić zachowania konsumentów i dopasowywać się do ich potrzeb. Powyższe wskazówki, które zostały przedstawione, mogą pomóc w zrozumieniu myślenia konsumentów, aby stworzyć odpowiednią strategię marketingową, która wygeneruje większą sprzedaż.
Ania - Junior SEO Specialist Ania - Junior SEO Specialist Nowe funkcje Asystenta Contentu – pisz teksty na własnych warunkach! - semstorm.com Czego możemy się dowiedzieć? Asystent Contentu umożliwia:
  • dodanie słów kluczowych do tekstu,
  • sprawdzenie proponowanych słów kluczowych - fraz na wysokich pozycjach, na które pozycjonuje się konkurencja,
  • optymalizacje tekstu z uwzględnieniem elementów takich jak: nagłówki  pogrubienia słów kluczowych, grafiki,
  • monitorowanie długości danego typu tekstu,
  • sprawdzenie treści pod kątem ortograficznym, stylistycznym, interpunkcyjnym,
  • mierzenie tego czy nasz tekst jest czytelny i zrozumiały dla użytkowników.
Podkreślone w tekście elementy i ich modyfikacja może znacznie wpłynąć na zrozumienie, czytelność i rankowanie tekstu w Google, często w wyniku niewielkich modyfikacji. Co więcej, Asystent Contentu umożliwia ustawienie własnych wytycznych, dzięki czemu wartości są dostosowane do pisanych przez nas tekstów.
Monika - dział SEO Monika - Junior SEO Specialist Why Google Often Treats 302 Redirects As 301 Redirects - seroundtable.com Czego możemy się dowiedzieć?
  • John Miller zaznacza, że Google traktuje przekierowania 301 i 302 tak samo. Jak to możliwe? Czy Google błędnie zinterpretuje fakt, gdy niepoprawnie użyjemy przekiwania 302 zamiast 301 i na odwrót.
  • Google używa wielu sygnałów, aby określić, na ile trwałe jest przekierowanie 302, a jakie nie. Na tej podstawie dokonuje oceny.
  • Przykład: Jeśli Google widzi przekierowanie 302 w jednym miejscu przez kilka miesięcy, można stwierdzić, że Google zmieni stan „tymczasowego” przekierowania - 302 i potraktuje je bardziej jak przekierowanie 301, które jest przekierowaniem „stałym”.
  • Google sam interpretuje takie przypadki i sobie z tym (podobno) radzi.
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Komentarze

  1. Super jest takie zestawienie z krótkim podsumowaniem co można znaleźć w artykule. Dzięki!

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist