Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #7

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #7

Kolejny miesiąc za nami i kolejna prasówka Delante, czyli zbiór najważniejszych informacji z branży SEO. Do tworzenia prasówki zaangażowaliśmy kilka osób z naszego działu SEO. Zobacz, jakie newsy dla Ciebie wybrali.

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Co czytają nasi specjaliści SEO?

Asia - junior seo spec

Asia – Junior SEO Specialist

Google Warns of Manual Actions for UGC Spam – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć

Kilka dni temu Google opublikowało na blogu post, w którym rekomendowało właścicielom domen dokładne przyjrzenie się treści tworzonej przez użytkowników (UGC). Wskazówki dotyczą przede wszystkim stron sklasyfikowanych jako:

  • fora,
  • platformy społecznościowe,
  • platformy do przesyłania i udostępniania plików,
  • usługi hostingowe,
  • usługi wyszukiwania wewnętrznego.

Chodzi o zidentyfikowanie profili lub postów, które są nośnikami treści spamerskich, jawnie szkodliwych dla całej domeny. Tego rodzaju content charakteryzuje:

  • niezgodność z kontekstem witryny/wątku/wpisu,
  • częste ukrywanie linków (np. przez zmianę koloru),
  • przesycenie słowami kluczowymi lub linkami.

Google przypomniało również, czemu właściciele witryn powinni dbać o odsiewanie treści typu SPAM. Niektóre z powodów to:

  • SPAM może doprowadzić prawdziwych użytkowników do niechcianych, a nawet szkodliwych treści (wirusy), co wpływa na reputacje domeny,
  • niska jakość części witryny wpływa na jej ogólny ranking,
  • niepowiązane treści i niezamierzony ruch mogą znacznie spowolnić witrynę,
  • aby chronić innych użytkowników, Google może usuwać lub obniżać wyniki stron, które przepełnione są nieadekwatną treścią.

Ostatni z powodów pozwala nam sądzić, że Google daje szansę na “opamiętanie się” właścicielom niektórych witryn, zanim przejdzie do ręcznej walidacji treści. W artykule podano także parę wskazówek, jak poradzić sobie z treściami typu SPAM. Niektóre z pomysłów to np.:

  • blokowanie automatycznych rejestracji (captcha, weryfikacja mailowa),
  • wprowadzenie funkcji moderowania,
  • bieżący monitoring i oczyszczenie domeny,
  • konsolidacja UGC tylko w jednym katalogu, aby łatwiej go było kontrolować,
  • zapobieganie wyświetlaniu lub śledzeniu niezaufanych treści w wyszukiwarce (poprzez metatag noindex oraz linki nofollow).

 

Eliza - Stażystka SEO

Eliza – Junior SEO Specialist

How to Do Local Keyword Research in 2021 – ahrefs.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Badanie lokalnych słów kluczowych to proces znajdowania słów kluczowych, które ludzie wpisują w wyszukiwarkę szukając lokalnych produktów i usług.

1. Zanim zaczniesz szukać słów kluczowych, musisz najpierw poznać usługi oferowane przez firmę. Jeśli robisz to dla własnej firmy, prawdopodobnie masz już dobre pojęcie o oferowanych usługach. Jeśli robisz to dla klienta, poproś go o wyszczególnienie oferowanych przez niego usług. Warto też poświęcić chwilę na sprawdzenie usług, które mogłeś przegapić – można w tym celu wykorzystać narzędzie Keywords Explorer od Ahrefs. Innym sposobem na znalezienie „pominiętych” usług jest podłączenie konkurencyjnej witryny do Site Explorera Ahrefs , a następnie wyszukanie adresów URL, które odpowiadają usługom w raporcie Top Pages. Pamiętaj jednak, że szukasz usług, które przegapiłeś, a nie słów kluczowych, które przegapiłeś.

2. Lokalne pozycjonowanie to ranking słów kluczowych z lokalną intencją, co oznacza, że osoby, które ich szukają, wyraźnie szukają lokalnych usług. Następnym krokiem jest więc sprawdzenie, czy osoby szukające tych usług rzeczywiście chcą robić zakupy lokalne. Jak to zrobić? Wyszukując w Google swoje usługi. Google użyje Twojej lokalizacji do personalizacji wyników, dzięki czemu możesz stwierdzić, czy istnieje lokalny zamiar.

3. Uzyskanie dokładnej liczby wyszukiwań lokalnych dla lokalnych słów kluczowych jest trudne, ponieważ prawie każde główne narzędzie SEO pokazuje tylko wolumeny ogólnokrajowe i globalne. Mamy tutaj dwie opcje wyszukiwania :

  • z lokalizacją niejawną – czyli bez podanej lokalizacji np. hydraulik, gdzie w domyśle wyszukujemy go jak najbliżej miejsca w jakim się znajdujemy. Pojawiająca się w Eksploratorze słów kluczowych liczba wyszukiwań dotyczy całego kraju. Planer słów kluczowych Google jest więc prawdopodobnie najlepszym narzędziem do tego – wystarczy, że zmienisz lokalizację na obsługiwany obszar.
  • z lokalizacją jawną – czyli wprost podaną np. hydraulik w Krakowie. Tutaj samo zapytanie wskazuje lokalizację osoby wyszukującej. Możesz więc użyć narzędzia do badania słów kluczowych, takiego jak Eksplorator słów kluczowych, aby uzyskać dokładniejsze szacunki liczby wyszukiwań dla tych słów kluczowych.

4. Lokalne badanie słów kluczowych to nie tylko znajdowanie tego, czego szukają ludzie. Chodzi również o zrozumienie, w jaki sposób będziesz kierować reklamy na te słowa kluczowe. W większości przypadków Twoja strona główna nie będzie zajmować pozycji w rankingu wszystkich oferowanych przez Ciebie usług. Dlatego większość lokalnych firm tworzy strony poświęcone każdej usłudze.

5. Jeśli masz biura lub sklepy w wielu lokalizacjach, zwykle nie ma potrzeby powtarzania całego powyższego procesu dla każdej lokalizacji. Wystarczy, że umieścisz lokalizacje w swojej witrynie. Jeśli masz tylko kilka lokalizacji, najłatwiejszym rozwiązaniem jest umieszczenie ich wszystkich na stronie kontaktowej.


Specjalista SEO

Magda – Junior SEO Specialist

Google previews MUM, its new tech that’s 1,000x more powerful than BERT – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Google zaprezentowało MUM, nową technologię, która jest 1000 razy bardziej wydajna niż BERT

  • Prabhakar Raghavan z firmy Google zaprezentował we wtorek na Google I/O nową technologię o nazwie Multitask Unified Model (MUM).
  • Firma prowadzi obecnie wewnętrzne programy pilotażowe z MUM – nie podano jeszcze daty publicznego wprowadzenia na rynek.
  • MUM jest znacznie wydajniejszy od BERT. Jedną z cech wyróżniających MUM jest to, że może on obsługiwać wiele zadań jednocześnie w tym odczytywanie informacji z obrazów i wideo. To pozwala MUM uzyskać pełniejsze zrozumienie informacji i świata w ogóle.
  • Jeśli wprowadzenie MUM się powiedzie to może to sprawić, że informacje będą bardziej dostępne dla wszystkich mediów (tekst, obrazy i wideo) oraz barier językowych.

Piotrek – Junior SEO Specialist

Google: No Need to Worry About Using JavaScript – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Google twierdzi, że z punktu widzenia SEO nie ma potrzeby martwić się o używanie JavaScript podczas tworzenia witryn internetowych. Jest to omówione w najnowszym odcinku podcastu Search Off the Record, w którym występują Martin Splitt, John Mueller, Gary Illyes i Daniel Waisberg z Google.

  • Mueller porusza temat tworzenia strony internetowej przy użyciu statycznego generatora witryn, co prowadzi do wniosku, że on i Splitt używają tego samego narzędzia o nazwie Hugo. Dla uproszczenia Hugo używa języka Markdown do generowania stron, ale wiąże się to z ograniczeniem polegającym na tym, że nie może używać HTML do takich rzeczy, jak tagi nofollow i przekierowania.
  • Mueller buduje osobistą witrynę, która wymaga przekierowań, a jedyny sposób, w jaki może je zaimplementować w Hugo, to użycie JavaScript.
  • Najważniejszą rzeczą, której należy unikać, jest używanie JavaScript w sposób, który zmusza użytkowników do interakcji z elementem na stronie w celu wyświetlenia treści.
  • Podstawowym tego przykładem byłoby ukrycie treści za przyciskiem, który użytkownicy muszą kliknąć, aby treść została wyrenderowana. To problem, jeśli chodzi o SEO, ponieważ Googlebot nie wchodzi w interakcje z niczym podczas indeksowania stron internetowych.
  • Jeśli treść jest ukryta za elementem JavaScript, który użytkownicy muszą kliknąć lub dotknąć, Google po prostu jej nie zobaczy. Dlatego treść nie może być wykorzystana do zrozumienia strony i umieszczenia jej w rankingu w wynikach wyszukiwania. Właściciele witryn, którzy zamierzają w ten sposób używać JavaScript jako wyboru projektu, powinni upewnić się, że ukryta treść nie jest kluczowa dla zrozumienia, o czym jest strona.
  • Jeśli nie masz pewności, czy JavaScript uniemożliwia Google przeglądanie treści na Twoich stronach, możesz to łatwo sprawdzić. Użyj narzędzia Pobierz jako Google w Search Console, aby dowiedzieć się, co Googlebot może zobaczyć podczas indeksowania Twojej witryny.

 


Alicja – Stażystka SEO

There Are Four Kinds of Keyword Research; Make Sure You’re Doing the Right One(s) – sparktoro.com

Czego możemy się dowiedzieć?

W praktyce istnieją cztery rodzaje wyszukiwań słów kluczowych i w każdym przypadku należy zwrócić uwagę na nieco inne kryteria.

1. Słowa i frazy kluczowe do SEO/PPC – sprawdzamy, co ludzie wpisują w wyszukiwarkę i dopasowujemy to na potrzeby swojego biznesu. W tym przypadku najlepiej korzystać z różnego rodzaju narzędzi, takich jak Senuto, Semstorm, Afrefs, czy po prostu samej wyszukiwarki, która także podpowiada w tym zakresie.

2. Słowa i frazy kluczowe na potrzeby Social Media Marketingu – szukanie słów i fraz (hasztagów), które mają najwięcej uwagi ze strony użytkowników i które warto wykorzystać w swoich przekazach. Także i tutaj jest wiele narzędzi, z których można korzystać, a jednym z nich jest SparkToro.

3. Słowa i frazy do przygotowywania contentu – tworzenie dobrych i wartościowych treści również wymaga skrupulatnego wyszukiwania fraz, które mogą potencjalnie zainteresować użytkowników. W tym przypadku warto korzystać nie tylko z narzędzi, ale też monitorować sieci społecznościowe, takie jak Reddit czy Google News, aby być na bieżąco z trendami. Może uda się przełożyć je na bieżącą działalność przedsiębiorstwa?

4. Słowa i frazy pozwalające dotrzeć do konkretnej grupy osób – plan to dowiedzenie się, jakie preferencje ma konkretna grupa osób, jak się zachowuje oraz czego potrzebuje. Celem jest w tym przypadku dostarczenie takich tematów, które mogą korelować z ich zainteresowaniami, a jednocześnie być połączone z danym produktem lub usługą. Chodzi po prostu o to, aby lepiej poznać swoich odbiorców oraz kierować do nich przekazy w ich własnym języku.


Daga – Stażystka SEO

Using SEO data analytics to identify business gaps – searchenginewatch.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Pionier SEO, przedsiębiorca i autor bestsellerów, Kris Jones postanowił zidentyfikować trzy krytyczne aspekty, które można naprawić, aby stworzyć podstawy udanej strategii SEO w tym roku.
Dzięki znajomości SEO mamy do dyspozycji wiele narzędzi, które mogą nam pomóc w identyfikacji możliwości biznesowych i luk. Oznacza to słowa kluczowe, na które nie staramy się trafić, odbiorców, których nie szukamy, backlinki, których nie zdobywamy oraz tematy treści, których nie poruszamy na naszych stronach internetowych. Poniżej znajdują się trzy wskazówki dotyczące wykorzystania analityki SEO w celu zidentyfikowania luk biznesowych w obszarze słów kluczowych, treści oraz backlinków.

1. Znalezienie luk w słowach kluczowych

Marketerzy cyfrowi znają wahania znaczenia słów kluczowych od końca lat 90. Ale bez względu na to, jak bardzo się to zmieniło, nadal należy być w rankingu dla właściwych słów kluczowych, w przeciwnym razie nie będzie się widocznym w wynikach wyszukiwania.

2. Znalezienie luk w treści

Żaden specjalista SEO nie pisze dziś treści tylko dla słów kluczowych. Słowa kluczowe mają swoje miejsce jako identyfikatory tematu dla Google, ale należy skupić treść wokół rzeczywistych tematów. Treści muszą również odpowiadać na pytania zadawane przez ludzi.

3. Znalezienie luk w backlinkach

Jeśli mówimy o wykorzystaniu danych SEO do identyfikacji luk w firmie, to dobrym rozwiązaniem będzie, dokładna analiza luk w backlinkach. Tam, gdzie słowa kluczowe pozwalają na znalezienie użytkownika, a treść zdobywa zaufanie klientów, backlinki zwiększają autorytet witryny dla Google.

Ostatecznie, niezależnie od tego, czy chodzi o słowa kluczowe, treść czy backlinki, w SEO wygrywa najlepsza ogólna prezentacja. Należy być użytecznym i autorytatywnym dla użytkowników oraz Google. Specjaliści SEO są przyzwyczajeni do sortowania danych. Dlatego dane analityczne będą bardzo pomocne, zwłaszcza w szukaniu sposobu na zidentyfikowanie luk w strategiach SEO firmy.


Ania - Junior SEO Specialist

Ania – Junior SEO Specialist

Najważniejsze zmiany i aktualności w wyszukiwarce Google 2021 – whitepress.pl

Czego możemy się dowiedzieć?

W artykule możemy przeczytać m.in. o tym, że:

  • Google ogłosił dodanie jakości strony do grona czynników rankingowych,
  • jednym z czynników rankingowych od 2021 roku jest Page Experience Signals, czyli zbiór wskaźników jakościowych witryny, związany z technicznymi, jak i merytorycznymi elementami na stronie,
  • wprowadzenie Core Web Vitals jako dodatkowego czynnika rankingowego związane jest z rosnącą rolą doświadczeń użytkownika w kontekście oceny jakości stron internetowych,
  • wysoka jakość treści i skupianie się na potrzebach i intencjach użytkowników wciąż stanowi priorytet,
  • podczas tworzenia działań contentowych należy pamiętać o zainteresowaniu, skupieniu uwagi użytkownika (model AIDA) i budowaniu wiarygodności (czynnik rankingowy E.A.T),
  • Google opublikowało kilka nowych i zaktualizowanych zasobów dotyczących pozycjonowania materiałów wideo, których celem jest ułatwienie indeksowania filmów i prezentowanie ich w wynikach wyszukiwania.

Monika - dział SEO

Monika – Junior SEO Specialist

4 kroki do zwiększenia konwersji na stronie – widoczni.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Jak zwiększyć konwersję na stronie?

1. Zadbaj o UX strony – dostosowanie pod względem wizualnym i technicznym do wymagań użytkownika. Funkcjonalna strona internetowa zostanie też doceniona przez algorytmy Google (Core Web Vitals – nowość):

  • funkcjonalny widok w mobile i wersji na komputery – niezależnie od wielkości ekranu,
  • warto wykluczyć nachalne reklamy. Uciążliwe powiadomienia lub trudne do zamknięcia okna, mogą sprawić, że użytkownik po prostu opuści stronę,
  • należy zadbać o przejrzystą strukturę sklepu – intuicyjność nawigacji, możliwość szybkiego cofnięcia się do poprzedniego kroku, nadrzędnej kategorii, szybkiego odnalezienia interesującego produktu,
  • wysokiej jakości content – unikalne, ciekawe i odpowiadające na pytania konsumenta opisy produktów czy kategorii, mogą wpłynąć na decyzję zakupową + teksty zgodne z zasadami SEO,
  • analiza ścieżki konsumenta – na tej podstawie możliwe jest wyłapanie błędów i wdrożenie działań.

2.  Dostosuj ofertę do potrzeb klienta:

  • analiza cen produktów,
  • analiza czasu i formy dostawy,
  • analiza sposobu zaprezentowania oferty,
  • cross-selling i up-selling.

3. Zoptymalizuj domenę pod względem technicznym:

  • optymalizacja czasu ładowania się strony,
  • intuicyjna struktura sklepu,
  • grafiki odpowiedniej wielkości.

4. Zainwestuj w SEO/Ads


Jakub – Stażysta SEO

Here’s What We Learned About Core Web Vitals and UX – backlinko.com

Czego możemy się dowiedzieć?

W artykule przedstawione są analizy badań i tego, co przeszkadza w szybkim ładowaniu strony.

Wymienione są pod względem FID (First Input Delay):

  • Nieefektywna polityka cache
  • Długie zadania wątku głównego
  • Nieużywany JavaScript
  • Nieużywany CSS
  • Nadmierny rozmiar modelu obiektowego dokumentu

Oczywiście zmiennych jest więcej z innych kategorii. Wpływa to przede wszystkim na czas użytkowników na stronie i współczynnik odrzuceń. Jeśli jesteście ciekawi jakie inne rzeczy wpływają to wszystko znajdziecie w artykule. Warto zerknąć! 🙂

(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej