Branże zakazane w internecie, czyli jakie?
Google wprowadził jasny system obostrzeń nakładanych na konkretne branże. Wyróżnia on produkty i usługi dozwolone, te objęte pewnymi ograniczeniami i te całkowicie zakazane. Co ciekawe, w tym przypadku naprawdę wiele zależy od lokalnego ustawodawstwa, zatem może zdarzyć się tak, że niektóre firmy będą mogły bez problemu promować swoją działalność np. w Niemczech, podczas gdy w Polsce będzie to nielegalne. Warto zatem dokładnie zapoznać się z przepisami obowiązującymi w krajach, w których chce się prowadzić działalność, świadcząc konkretne usługi czy sprzedając swoje produkty. Jeśli chodzi o Polskę, branż zakazanych jest co najwyżej kilkanaście, a o obostrzeniach prawnych w ich przypadku zadecydował któryś z poniższych faktów:- produkt lub usługa mogą zagrozić zdrowiu klienta,
- produkt lub usługa mogą doprowadzić do uzależnienia klienta,
- usługa jest wykonywana przez osobę wysokiego zaufania społecznego, a więc obowiązuje ją przestrzeganie etyki zawodowej, co równoznaczne jest z rezygnacją z reklamowania swojej działalności.