Data Center

Czym jest Data Center?

Data Center (DC, Centrum Danych) to przestrzeń powstała w celu gromadzenia i przechowywania danych. Nie jest to tylko sam budynek, ale też procedury, wykwalifikowani ludzie czy profesjonalny sprzęt. Wszystkie dane, które wprowadzane są do sieci, przesyłane są do najbliższego DC, a następnie transportowane są na inne serwery. Ze względu na duże zapotrzebowanie, tego typu jednostki zlokalizowane są na całym świecie.

Nie należy mylić pojęcia DC z serwerownią, która sama w sobie jest jedynie pomieszczeniem, w którym znajdują się serwery.

data center definicja

Dlaczego firmy korzystają z Data Center?

Jednostki te charakteryzują się przede wszystkim łatwością w dostępie do informacji – prędkość ich przetwarzania oraz możliwość bezproblemowego usystematyzowania danych to najważniejsze zalety DC.

Poza tym, dzięki nim możemy cieszyć się też m.in.:

  • zwiększonym bezpieczeństwem,
  • automatycznymi kopiami zapasowymi,
  • pomocą w przypadku utraty danych.
Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej