Piksel Facebooka

Co to jest piksel Facebooka? – Definicja

Piksel Facebook Ads to fragment kodu, umieszczany w kodzie źródłowym danej witryny internetowej. Dzięki niemu możliwe jest mierzenie efektywności kampanii reklamowych Facebook Ads poprzez monitorowanie akcji podejmowanych przez użytkowników na stronie www, do której jest podpięty.

Jak to działa?

Piksel monitoruje działania na witrynie, takie jak: zakup, dodanie produktu do koszyka, wyświetlenia podstron i więcej. W rezultacie, na podstawie zgromadzonych danych, możliwa jest optymalizacja reklam oraz tworzenie remarketingowych list odbiorców (tzw. Custom Audiences), dzięki którym Twoje reklamy dotrą do użytkowników, którzy mieli styczność z Twoją witryną lub osób do nich podobnych (tzw. Lookalike).

Piksel Facebooka umożliwia również konfigurację niestandardowych zdarzeń. Z kolei ostatnia aktualizacja konwersji powoduje, że rekomendujemy weryfikację domeny i ręczne sprawdzenie oraz zakolejkowanie zdarzeń rejestrowanych przez Piksel (tzw. pomiar zagregowanych zdarzeń).

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej