Piksel Facebooka

Co to jest piksel Facebooka? – Definicja

Piksel Facebook Ads to fragment kodu, umieszczany w kodzie źródłowym danej witryny internetowej. Dzięki niemu możliwe jest mierzenie efektywności kampanii reklamowych Facebook Ads poprzez monitorowanie akcji podejmowanych przez użytkowników na stronie www, do której jest podpięty.

Jak to działa?

Piksel monitoruje działania na witrynie, takie jak: zakup, dodanie produktu do koszyka, wyświetlenia podstron i więcej. W rezultacie, na podstawie zgromadzonych danych, możliwa jest optymalizacja reklam oraz tworzenie remarketingowych list odbiorców (tzw. Custom Audiences), dzięki którym Twoje reklamy dotrą do użytkowników, którzy mieli styczność z Twoją witryną lub osób do nich podobnych (tzw. Lookalike).

Piksel Facebooka umożliwia również konfigurację niestandardowych zdarzeń. Z kolei ostatnia aktualizacja konwersji powoduje, że rekomendujemy weryfikację domeny i ręczne sprawdzenie oraz zakolejkowanie zdarzeń rejestrowanych przez Piksel (tzw. pomiar zagregowanych zdarzeń).

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej