Piksel Facebooka

Co to jest piksel Facebooka? – Definicja

Piksel Facebook Ads to fragment kodu, umieszczany w kodzie źródłowym danej witryny internetowej. Dzięki niemu możliwe jest mierzenie efektywności kampanii reklamowych Facebook Ads poprzez monitorowanie akcji podejmowanych przez użytkowników na stronie www, do której jest podpięty.

Jak to działa?

Piksel monitoruje działania na witrynie, takie jak: zakup, dodanie produktu do koszyka, wyświetlenia podstron i więcej. W rezultacie, na podstawie zgromadzonych danych, możliwa jest optymalizacja reklam oraz tworzenie remarketingowych list odbiorców (tzw. Custom Audiences), dzięki którym Twoje reklamy dotrą do użytkowników, którzy mieli styczność z Twoją witryną lub osób do nich podobnych (tzw. Lookalike).

Piksel Facebooka umożliwia również konfigurację niestandardowych zdarzeń. Z kolei ostatnia aktualizacja konwersji powoduje, że rekomendujemy weryfikację domeny i ręczne sprawdzenie oraz zakolejkowanie zdarzeń rejestrowanych przez Piksel (tzw. pomiar zagregowanych zdarzeń).

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Reklamy na Instagramie - już 30 września!

Reklamy na Instagramie - już 30 września!

Media społecznościowe coraz częściej wykorzystują swój potencjał do tworzenia reklam. Power Editor na Facebooku cieszy się sporym powodzeniem, a promowanie postów obecnie to najlepszy sposób na zwiększenie zasięgu. Oprócz Facebooka już 30 września reklamy będzie można tworzyć na… Instagramie!

Czytaj więcej