ReCAPTCHA

Co to jest reCAPTCHA? Defnicja

ReCAPTCHA jest powszechnie stosowaną metodą zabezpieczania stron internetowych przed spamem, jaki mogą generować boty i automaty.

Jest darmową usługą, która chroni stronę internetową przed różnego rodzaju nadużyciami.

Jak działa reCAPTCHA?

ReCAPTCHA jest produktem Google i do tej pory powstały 3 wersje tej usługi. Pierwsza z nich przestała funkcjonować w 2018 roku. Dwie pozostałe są wciąż stosowane i udoskonalane.

ReCAPTCHA v2

Usługa reCAPTCHA v2 to swego rodzaju test rozpoznawania obrazu. Użytkownik musi zidentyfikować grafiki, które zawierają pewne obiekty, takie jak zwierzęta, drzewa lub znaki drogowe. Często należy wybierać obiekty z nieostrych zdjęć, jednak ludzie są przyzwyczajeni do postrzegania przedmiotów codziennego użytku w różnego rodzaju kontekstach i sytuacjach.

Ponieważ miliony użytkowników identyfikują trudny do odczytania tekst i wybierają obiekty na zamazanych obrazach, dane te są wprowadzane do programów komputerowych AI, dzięki czemu rozwijane jest uczenie maszynowe. ReCAPTCHA wykorzystuje rozwiązania na adnotację obrazów i tworzenie zestawów danych do nauki inteligentnych maszyn.

ReCAPTCHA v3

ReCAPTCHA w wersji trzeciej wykorzystuje zaawansowany algorytm analizy ryzyka, który bierze pod uwagę ilość czasu potrzebną na wpisanie danych w formularzu. Google nie dostarcza zbyt wielu szczegółów na temat działania samego algorytmu w celu ochrony przed hakerami. Zaleca się, by kod reCAPTCHA v3 stosować na wielu stronach, a nie tylko w przypadku logowania i rejestracji. Dzięki temu, na podstawie określonych interakcji użytkowników ze stroną, możliwe jest lepsze oszacowanie, czy wykonywane działania są zachowaniem ludzkim, czy działaniem bota.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej