ReCAPTCHA

Co to jest reCAPTCHA? Defnicja

ReCAPTCHA jest powszechnie stosowaną metodą zabezpieczania stron internetowych przed spamem, jaki mogą generować boty i automaty.

Jest darmową usługą, która chroni stronę internetową przed różnego rodzaju nadużyciami.

Jak działa reCAPTCHA?

ReCAPTCHA jest produktem Google i do tej pory powstały 3 wersje tej usługi. Pierwsza z nich przestała funkcjonować w 2018 roku. Dwie pozostałe są wciąż stosowane i udoskonalane.

ReCAPTCHA v2

Usługa reCAPTCHA v2 to swego rodzaju test rozpoznawania obrazu. Użytkownik musi zidentyfikować grafiki, które zawierają pewne obiekty, takie jak zwierzęta, drzewa lub znaki drogowe. Często należy wybierać obiekty z nieostrych zdjęć, jednak ludzie są przyzwyczajeni do postrzegania przedmiotów codziennego użytku w różnego rodzaju kontekstach i sytuacjach.

Ponieważ miliony użytkowników identyfikują trudny do odczytania tekst i wybierają obiekty na zamazanych obrazach, dane te są wprowadzane do programów komputerowych AI, dzięki czemu rozwijane jest uczenie maszynowe. ReCAPTCHA wykorzystuje rozwiązania na adnotację obrazów i tworzenie zestawów danych do nauki inteligentnych maszyn.

ReCAPTCHA v3

ReCAPTCHA w wersji trzeciej wykorzystuje zaawansowany algorytm analizy ryzyka, który bierze pod uwagę ilość czasu potrzebną na wpisanie danych w formularzu. Google nie dostarcza zbyt wielu szczegółów na temat działania samego algorytmu w celu ochrony przed hakerami. Zaleca się, by kod reCAPTCHA v3 stosować na wielu stronach, a nie tylko w przypadku logowania i rejestracji. Dzięki temu, na podstawie określonych interakcji użytkowników ze stroną, możliwe jest lepsze oszacowanie, czy wykonywane działania są zachowaniem ludzkim, czy działaniem bota.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej