.animate-view{opacity: 1 !important;}

Testy użyteczności (usability testing)

Testy użyteczności definicja – czym są testy użyteczności?

Testy Użyteczności (usability testing) pokazują, co przeszkadza użytkownikom na stronie internetowej. Dzięki nim dowiadujemy się nie tylko nad czym, ale i dlaczego powinniśmy popracować. Testy użyteczności umożliwiają zrozumienie, jak użytkownicy korzystają ze strony czy aplikacji oraz jakie emocje i reakcje wywołują interfejsy.

Na jakie pytania odpowiadają testy użyteczności?

  • Jak użytkownicy wchodzą w interakcję z serwisem lub aplikacją?
  • Czy użytkownicy są w stanie łatwo znaleźć potrzebne informacje?
  • Jakie trudności napotykają? / Jakie elementy interfejsu sprawiają im największe problemy?
  • Czy interfejs jest intuicyjny i przyjazny dla użytkowników?
  • Z jakich powodów użytkownicy wychodzą ze strony?
  • Czego użytkownicy nie rozumieją?

Jak dzielimy testy użyteczności?

Testy użyteczności można podzielić pod kątem wielu kryteriów. Przedstawimy Ci więc tylko podstawowe rodzaje, które warto znać:

  • Testy laboratoryjne – Przeprowadzane w kontrolowanym środowisku.
  • Testy zdalne (coraz bardziej popularne) – Użytkownicy testują w dowolnym miejscu.
  • Testy moderowane – Prowadzone przez moderatora.
  • Testy niemoderowane – Użytkownicy wykonują zadania samodzielnie.
  • Testy eksploracyjne – Skupiają się na odkrywaniu, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z produktem bez określonych z góry scenariuszy.
  • Testy porównawcze – Porównują dwie lub więcej wersji serwisu lub aplikacji, aby określić, która z nich jest bardziej użyteczna.

Przeczytaj powiązane posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM