UX (User Experience)

Co to jest UX (User Experience)? – Definicja

UX (ang. User Experience) – to szerokie pojęcie opisujące reakcje, emocje, wrażenia użytkowników podczas interakcji z aplikacją, usługą, stroną internetową, systemem lub innym produktem. Jest połączeniem wielu specyficznych dyscyplin związanych z projektowaniem w celu poprawy użyteczności, zdolności reagowania i estetyki. Projektowanie z wykorzystaniem doświadczenia użytkownika jest procesem używanym do tworzenia produktów, które mają dostarczać nam pozytywnych wrażeń.

UX definicja

Jak wygląda poprawnie zaprojektowany UX?

Prawidłowo zaprojektowany UX jest niezwykle ważny, ponieważ ma bardzo duży wpływ na użyteczność i opinię użytkowników o danym produkcie. Pozytywnie działa także na współczynnik konwersji. Dobry UX to przede wszystkim prosta i intuicyjna komunikacja, przejrzysty i atrakcyjny wygląd oraz użycie naturalnych odruchów użytkowników.

Z pojęciem UX powiązany jest UX Writing, o którym możesz przeczytać w naszym wpisie: Na początku było… słowo, czyli co to jest UX Writing i co ma wspólnego z SEO?

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej