Już drugi raz odwiedziliśmy słoneczną Barcelonę, żeby być częścią International Search Summit. Ta konferencja to cały dzień prezentacji na tematy związane ze zwiększeniem widoczności w wyszukiwarce. Zobacz, jak to wyglądało w tym roku!
SEO Migrations for international web setups: How to nail it!
Prezentowane przez: Nitin Manchanda z Botpresso – Track International SEO
Świetna i ciekawa prezentacja migracjach SEO dla stron międzynarodowych. Podobała nam się spójność samej prezentacji i konkretne przykłady. I te smaczki na powitalnym i pożegnalnym slajdzie: SEO-wy żarcik + od razu przypomnienie o ważności hreflangów dla różnych wersji językowych stron. 😉
W temacie samej migracji Nitin zaczął od tego, czemu czasem warto się na nią zdecydować, mimo że bywa ryzykowna. Przestawił plusy i minusy użycia domen / subdomen i katalogów językowych, czyli dylemat wielu stron international. Zwrócił uwagę na ważność poprawnego mapowania URL-i i strategii przekierowań. Mówił o analizie słów kluczowych przy okazji migracji i o samym przygotowaniu całego procesu, który niejednokrotnie nie daje właścicielom stron spokojnie spać. Pokazał prawdziwe case study, przedstawił najlepsze praktyki oraz narzędzia, których warto użyć. Podsumowując: duża dawka konkretnej wiedzy, czyli to, co lubimy najbardziej!
Sama nazwa firmy Nitin’a też zapadła nam w pamięć 😉 Jak wyrazić jednocześnie miłość do botów i espresso? Nazwać firmę Botpresso!
Find It Now: Improving Retention with personalized Search UX
Prezentowane przez: Head of Design & Research Kevin Hawkins z Amenitiz – Track International SEO
Bardzo ciekawa prezentacja o ważności UX w SEO oraz o tym, jak łatwo pominąć niektóre kwestie, które wpływają na zadowolenie użytkowników z korzystania z naszej strony.
Kevin w swoim wystąpieniu przypomniał o tym, że należy znać cel użytkowników, którzy trafiają na stronę i odpowiadać na ich potrzeby. Jako dobry przykład podał aplikację Glovo, przy której pracował. Glovo doskonale wie, jaka jest misja ludzi, którzy odwiedzają ich stronę. Tą misją jest jedzonko! Kevin przedstawił jak poprawiono ścieżkę użytkownika przy zamówieniu i jak zwiększyło to ich liczbę. Według nas zwrócił też uwagę na coś bardzo ważnego, o czym powinien pamiętać każdy SEO-wiec: koniec końców, zależy nam na konwersji, więc UX strony jest niezmiernie ważny! Pamiętajmy przy tym, że user nie równa się personie – warto przemyśleć różne zachowania naszej grupy targetowej, nie tylko te modelowe i testować różne rozwiązania.
Missed opportunities in International SEO: Common mistakes and how to avoid them
Bill pokazał najczęstsze błędy popełniane przez SEOwców i właścicieli stron którzy działają międzynarodowo. Przykłady z życia wzięte i oparte na ogromnym doświadczeniu Billa były wielką dawką inspiracji!
Ciekawostką, która najbardziej zapadłą nam w pamięć był błąd z hreflangami. Bill zwrócił uwagę, że gdy są one źle wdrożone mogą np. uniemożliwiać zakończenie procesu zakupowego przez brak możliwości zamówienia produktu do swojego kraju. Polecaną radą było to, żeby przeglądać analitykę pod kątem porzuconych koszyków i analizować, z jakich krajów pochodzą użytkownicy. Bill np. tworzy pod to w Google Analytics dedykowany raport:
How to set up, and use a podcast to reach an international audience
Prezentowane przez Azeema Ahmad z Azeem Digital – Track International Content
Jak sam tytuł wskazuje, Azeem opowiadał o promowaniu podcastów międzynarodowych. Co ciekawe, wspomniał, że nawet niskobudżetowe podcasty, jeśli są dobrze zrobione, mają szansę zdobyć popularność.
Elementem najbardziej zapadającym w pamięć był graf przedstawiający 3 cechy podcastu, który mówi o tym, że podcast nigdy nie powinien (a nawet nie może) osiągnąć wszystkich 3 celów. Jednym słowem, jeśli podcast ma być dobry i długi to nie będzie prosty w odbiorze. Jeśli będzie prosty w odbiorze i długi to nie będzie dobry merytorycznie.
Stop wasting money on outdated PPC tactics
Prezentowane przez Navah Hopking z Optmyzr – Track Audience i PPC
Prezentacja Navah była oparta głównie na danych z jej testów, które dowiodły, że zdecydowanie warto wdrażać różnorodne typy kierowania na swoim koncie.
Navah zrobiła testy na dużej grupie reklam, żeby porównać wyniki kampanii z szerokim kierowaniem (broad match), które jest mocno promowane przez Google, z dopasowaniem ścisłym (exact match).
Co zaskakujące, broad match w wielu przypadkach osiągał gorsze wyniki niż exact match, pomimo że trafiał do większej grupy odbiorców. Wnioskiem było to, że najlepiej prowadzić 2 kampanie jednocześnie i porównać, która w danym przypadku będzie osiągać lepsze wyniki.
How to develop an integrated global media strategy
Prezentowane przez Julio Taylor z Hallam – Track Audience i PPC
Bardzo konkretna prezentacja od Julio opierała się na przykładach z życia wziętych. Opowiadał on o odpowiednim researchu przed wejściem na rynki zagraniczne. To co zapadło nam w pamięć to możliwość wykorzystania narzędzia Google Market Finder, w którym można znaleźć wiele danych o nowych rynkach.
Dane, na które warto też zwrócić uwagę to poziom znajomości języka. Można to sprawdzić z pomocą English Proficiency Index, który odpowie na pytanie, czy nasze reklamy będą docierać do odbiorców.
Julio podkreślił też wartość zawierania lokalnych partnerstw w krajach, do których chcemy kierować naszą ofertę. Lokalne firmy będą najlepiej znać rynek i kulturę w danym miejscu.
Na koniec panele dyskusyjne
Na koniec każdego tracku tematycznego odbyły się panele dyskusyjne. Większość z nas udała się na panel z przedstawicielem Google – Gary Illyes.
Gary odpowiadał na przeróżne pytania od publiczności, starając się unikać odpowiedzi “to zależy”. Dowiedzieliśmy się między innymi, że Google prawdopodobnie będzie optymalizować (w znaczeniu zmniejszać) Crawl Budgety, ponieważ wiele zasobów jest teraz przeznaczanych na strony generowane przez AI.
Nie obyło się bez humorystycznego wspomnienia o kupowaniu linków i o tym, że żaden SEOwiec przecież tego nie robi 😉
Barcelono! Dziękujemy za wspaniałe doświadczenie i za słoneczko, które towarzyszyło nam przez te kilka dni. Do zobaczenia za rok!
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO! Zapisz się do newslettera
Senior SEO Specialist. W Delante od sierpnia 2017 roku. Humanistka o zacięciu marketingowym, zainteresowana UX. Wie jak ważny w SEO jest content, więc zajęła się u nas też działem copywritingu i prowadzi w tym temacie szkolenia. A po pracy: kino, podróże, śniadania na mieście i Heroes III.
W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.
Senior SEO Specialist. W Delante od sierpnia 2017 roku. Humanistka o zacięciu marketingowym, zainteresowana UX. Wie jak ważny w SEO jest content, więc zajęła się u nas też działem copywritingu i prowadzi w tym temacie szkolenia. A po pracy: kino, podróże, śniadania na mieście i Heroes III.
W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.