Jak połączyć konto Google Ads z Google Analytics?

Jak połączyć konto Google Ads z Google Analytics?

Aby działania w Google Ads mogły być skuteczne, potrzebujesz połączyć dwie funkcje: budowanie i prowadzenie kampanii w przejrzysty sposób oraz analiza i wyciąganie wniosków z twoich działań. Zobacz jak za pomocą kilku kliknięć możesz połączyć konto Google Ads z Google Analytics.

Ostatnio na naszym blogu: 10 cech dobrego SEOwca czyli check-lista Specjalisty SEO

Narzędzi Google Ads i Google Analytics nie trzeba nikomu przedstawiać. To pierwsze jest rewelacyjnym systemem reklamowym, który pozwala na wyświetlanie reklam w sieci reklamowej, w sieci wyszukiwania, a także w serwisie YouTube. Należy je zakwalifikować jako jedno z wielu kanałów promocji, który realizuje strategię marketingową. Istnieje na rynku od października 2000 roku.

Google Analytics natomiast jest narzędziem zbierającym dane o użytkownikach odwiedzających naszą stronę internetową. Dla przykładu, Google Analitics generuje około 80 różnych raportów dotyczących ruchu internetowego na podstawie zbieranych danych, uwzględniających wskaźniki konwersji i ROI. Mamy możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie, a także łatwą integrację z Google Ads. Więcej o tym, czym jest Google Ads znajdziesz w naszym artykule Czym są reklamy Google Ads oraz Zalety Google Ads, dawniej Adwords. Dlaczego warto?. Jeśli jesteś zainteresowany Google Analytics, to polecamy artykuł Architektura konta – Poradnik Google Analytics.

Połączenie Google Ads z Google Analytics

Integracja usługi Google Analytics z kontem Google Ads umożliwia pełną obserwację zachowania użytkownika strony, czyli potencjalnego klienta: począwszy od tego, jak wchodzi w interakcje z kampaniami Google Ads (np. oglądanie i klikanie reklam), aż po realizację konwersji (czyli wartościowych akcji podjętych w witrynie przez użytkownika), które zostały dla niego wyznaczone na Twojej stronie (np. pobranie e-booka, zapisanie się do newslettera, przeczytanie artykułu czy dokonanie zakupu).

Zatem efektem powyższej integracji będzie sytuacja, w której każdy użytkownik Google Analytics z dostępem do widoków danych wybranych podczas łączenia kont, ma możliwość zobaczyć dane zaimportowane z Google Ads. Tak samo wygląda sytuacja z Google Ads – jeśli zdecydujesz się zaimportować dane Analytics (listy remarketingowe, cele/transakcje e-commerce, wartości) na konto Google Ads, będą one udostępnione dla wszystkich użytkowników danego konta.

Łączenie konta Google Ads i Google Analytics krok po kroku

Połączenie z poziomu Google Analytics

  1. Zadbaj o dostępy, które pozwolą na połączenie kont. W Google Analytics muszą to być uprawnienia do edytowania. W Przypadku Google Ads – dostęp administracyjny. Pamiętaj, że zawsze po zakończonej konfiguracji, można zabrać dostępy administracyjne.
  2. Zaloguj się na konto Google Analytics. Tu masz dwie opcje – analytics.google.com lub możesz szybko otworzyć Google Analytics z poziomu konta Google Ads. Kliknij kartę Narzędzia, wybierz Analytics i wpisz dane do logowania.
    Połaczenie z Google Analytics z poziomu Analytics
  3. Przejdź do karty Administracja i wybierz usługę, którą chcesz połączyć z Google Ads (w Analytics możesz mieć wiele kont – na każdym koncie może być wiele usług, a każda z nich może mieć wiele widoków).
    Połaczenie z Google Analytics usługa
  4. W kolumnie Łączenie usług odnajdź Google Ads – łączenie. Kliknij.
    Połączenie z Google Analytics łączenie usług
  5. Czas na wybór grupy połączeń, którą chcesz edytować. Kliknij nowa grupa połączeń, a następnie wybierz odpowiednią grupę.
    Połączenie z Google Analytics nowa grupa połączeń
  6. Na koniec możesz dodać lub usunąć widoki danych Analytics (suwak włącz lub wyłącz). Zatwierdź edycję klikając Połącz konto.Połączenie z Google Analytics przełączanie konta

Od tego moment Google Analytics pobiera dane z Google Ads.

Połączenie z poziomu Google Ads

  1. Zaloguj się na konto Google Ads i kliknij kartę Narzędzia (prawy górny róg). W sekcji Konfiguracja wybierz Połączone konta.
    Połączenid z Google Analytics
  2. Znajdź sekcję z Google Analytics i kliknij szczegóły.
    Połączenie z Google Analytics szczegóły
  3. Zobaczysz listę usług Google Analytics, które możesz połączyć. Kolumna Stan pokazuje, czy dana usługa jest połączona z Google Ads, a w kolumnie Czynności możesz kliknąć Połącz, aby połączyć wybraną usługę.
    Połączenie z Google Analytics usługi
  4. Po kliknięciu Połącz zobaczysz jeden z dwóch możliwych ekranów:
    a) jeżeli wybrana usługa ma jeden widok danych, wyświetli się tylko nazwa tego widoku. Wybierz Zaimportuj dane witryny, aby zobaczyć dane Google Analytics w raportach Google Ads
    b) w sytuacji, gdy Google Analytics ma wiele widoków danych, zobaczysz listę widoków, które możesz połączyć. Masz dwie opcje do wyboru:
  • Połącz: dzięki temu dane o kliknięciach i kosztach z Google Ads będą dostępne w Analytics, a cele i transakcje z Analytics będą dostępne w Google Ads. Połącz dowolną liczbę widoków danych.
  • Zaimportuj dane witryny: wybierz jeden widok danych, z którego chcesz importować dane o zaangażowaniu użytkowników w witrynie (należy dodać kolumny Google Analytics do raportów Google Ads).

5. Kliknij Zapisz.

Jakie dane mogą być importowane i eksportowane po integracji?

Po połączeniu konta Google Ads z usługą Analytics na koncie Google Ads, wejdź w kartę Połączone konta. To tam zobaczysz importowane dane z Google Analytics:

  • Widoki danych: informacja, ile widoków jest połączonych dla tej usługi. Po najechaniu kursorem na dane pojawia się informacja o widokach danych, które zostały połączone oraz jakie dane witryny zostały zaimportowane,
  • Cele: informacja, ile celów zostało zaimportowanych do raportów konwersji dla danej usługi,
  • Odbiorcy: informacja o liczbie stworzonych list remarketingowych,
  • Konta: to informacja dla kont MCK o kontach managera, które mają dostęp do usługi (dla pozostałych przypadków zobaczysz informację “To konto”).

Najczęstsze problemy i ich rozwiązania

Nie mam możliwości połączenia konta Google Ads i usługi Google Analytics

Sprawdź ponownie, czy masz dostęp do odpowiednich poziomów zarządzania kontami. Dla Google Ads będzie to dostęp administracyjny, a dla konta Google Analytics – uprawnienia do edycji. Więcej o nadawaniu dostępów znajdziesz w artykułach Google: Google Ads i Google Analytics.

W sekcji Google Ads – łączenie w Analytics nie widzę konta, które chcę połączyć

Ponownie – sprawdź poziom dostępów. Jeśli wszystko jest w porządku, prawdopodobnie konto, z którym próbujesz się połączyć jest nieaktywne. Nie można połączyć zlikwidowanego konta Google Ads z usługą Google Analytics. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak ponownie aktywować konto, przeczytaj artykuł od Google Support na ten temat.

Kolumny danych Google Analytics są puste, pomimo prawidłowej integracji

Taka sytuacja zdarza się, gdy brakuje danych o sesjach w raporcie Analytics Pozyskiwanie Google Ads Kampanie. W takiej sytuacji skorzystaj z instrukcji narzędzia do rozwiązywania problemów dotyczących rozbieżności w kliknięciach i sesjach.

Podsumowanie

Google oferuje wiele przydatnych narzędzi, które nawet samodzielnie są efektywne i doskonale wspierają biznes. W niektórych przypadkach jest to wystarczające, jednak w przeważającej większości dużo lepsze efekty dalej połączenie usług od Google ze sobą. Idealnym przykładem jest właśnie integracja Google Analytics z kontem Google Ads. Warto zadbać o prawidłowe połączenie, gdyż ułatwi to ustalanie strategii, egzekwowanie jej oraz analizę.

Dzięki integracji będziesz mógł zobaczyć dane o skuteczności reklam i witryny w raportach Google Ads w Analytics, importować cele Analytics na konto Google Ads, importować dane Analytics, np. średni czas trwania sesji czy współczynnik odrzuceń na konto Google Ads, a także uzupełnić konto Google Ads o remarketing i remarketing dynamiczny z Analytics (np. listy remarketingowe). Brzmi obiecująco? Zapewniamy, że właśnie tak jest.

  5,00 / 5 ( 3 )
Autor
Junior SEM Specialist - Monika

Junior SEM Specialist

W Delante od maja 2019. Choć z wykształcenia jest architektem, to marketing internetowy stał się jej pasją. Pochodzi znad morza, a swoją pierwszą deskę windsurfingową dostała w wieku pięciu lat. Entuzjastka doskonałości, dlatego swój przepis na ciasto czekoladowe poprawia nieustannie od trzech lat.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.