Jak wybierać specjalistów SEO według Google?

Jak wybierać specjalistów SEO według Google?

5 grudnia Google zaktualizowało swoje porady dotyczące wyboru odpowiedniego specjalisty ds. SEO dla strony internetowej. Są to fundamentalne zasady, które pomogą Ci wybrać odpowiednią osobę, a co za tym idzie, zwiększyć widoczność Twojej strony w Google.

Google, przed odpowiedzeniem na pytanie, jak wybrać odpowiedniego specjalistę SEO, pokazuje, czym tacy eksperci powinni się zajmować. Spośród obowiązków wskazuje na:

  • analizę zawartości lub struktury witryny;
  • wskazówki techniczne na temat projektowania witryn, na przykład dotyczące hostingu, przekierowań, stron błędów czy wykorzystania JavaScriptu;
  • projektowanie treści;
  • zarządzanie kampaniami rozwoju firmy online;
  • analizę słów kluczowych;
  • szkolenia SEO;
  • ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków lub obszarów geograficznych.

Dobrze się składa, bo w Delante właśnie to robimy i… oferujemy znacznie więcej, na przykład:

  • wdrażanie zmian na stronie,
  • projektujemy strukturę treści, piszemy ją, wdrażamy i optymalizujemy,
  • nasze content plany analizują persony Twojego biznesu,
  • doradzamy UXowo,
  • mamy swój zespół deweloperski.

Ponadto Google znów podkreśla, że pozycje organiczne są bezpłatne, więc Google Ads nie mają na nie żadnego wpływu. Nie oznacza to, że są niepotrzebne, a raczej, że mają inną funkcję.

Google rekomenduje współprace ze specjalistami SEO szczególnie w dwóch przypadkach:

  1. uruchomienie nowej witryny,
  2. wprowadzanie zmian na obecnej stronie.

Jak wybrać specjalistę SEO według Google?

Google wskazuje 5 (a tak naprawdę 4) kroki, które mają pomóc zatrudnić odpowiednią osobę na stanowisko specjalisty ds. SEO.

1. Pamiętaj, aby wprowadzać zalecane zmiany.

Jeżeli nie jesteś gotowy poświęcić czasu na wprowadzanie zmian lub nie zamierzasz słuchać sugestii specjalisty – być może to nie jest jeszcze czas na rozpoczęcie współpracy – tak rozumiemy poradę od Google.

Potwierdzamy, że otwartość na zmiany to klucz do lepszych pozycji w Google, a poświęcenie czasu na ich wprowadzanie często obniża koszty współpracy z agencjami.

Jednak jeśli nie masz zasobów do wprowadzania rekomendacji, to nie jest problem. Nasze usługi dostosowujemy do klientów i dla wielu z nich wdrażamy zmiany na ich stronach internetowych.

2. Porozmawiaj z potencjalnym specjalistą ds. SEO

Google wskazuje wiele pytań, które możesz zadać potencjalnemu ekspertowi. Jakie? Przekazujemy część z nich, a z racji, że odpowiedzi o Delante znajdziesz na naszej stronie, od razu Cię do nich odsyłamy:

  • Czy mogę zobaczyć przykłady Twoich poprzednich prac i poznać Twoje udane realizacje?

Jasne, sprawdź nasze case studies!

  • Czy świadczysz jakieś usługi lub porady marketingowe online jako uzupełnienie działalności związanej z bezpłatnymi wynikami wyszukiwania?

Oczywiście, możemy pomóc Ci również w kampaniach Google Ads i Facebook Ads, ale też zaoferować np. konsultacje SEO czy audyt SEO.

  • Jakich wyników oczekujesz i w jakim przedziale czasowym? Czym mierzysz odniesione sukcesy?

O tym, ile trwa pozycjonowanie strony i jak mierzyć wyniki działań agencji, piszemy na naszym blogu.

  • Jakie masz doświadczenie w mojej branży?

I tu również odsyłamy do case studies i zadania pytania podczas pierwszej rozmowy.

  • Jakie masz doświadczenie w moim kraju/mieście?

Zapewne już jakieś! O pozycjonowaniu zagranicznym  i pozycjonowaniu lokalnym możesz przeczytać na naszej stronie.

Google podpowiada też, by zorientować się, czy specjalista ds. SEO jest zainteresowany Tobą i Twoją firmą. I ten punkt jest szczególnie ważny, jeżeli chcesz mieć pewność, że Wasza współpraca będzie się opierała nie tylko na wdrażaniu poszczególnych procesów, ale też na realizowaniu celów biznesowych Twojej firmy.

Google podaje przykładowe pytania, jakie może zadać Ci specjalista SEO:

  • Co czyni Twoją firmę lub usługę wyjątkową dla klientów i za co ją cenią?
  • Kim są Twoi klienci?
  • W jaki sposób Twoja firma zarabia i jak wyniki wyszukiwania mogą jej w tym pomóc?
  • Z jakich innych kanałów reklamowych korzystasz?
  • Kim jest Twoja konkurencja?

Jako Delante zapytamy Cię o więcej, ponieważ zależy nam, by dobrze poznać Twój biznes. Możesz się spodziewać pytań m.in. o Twoje cele, o to, co chcesz osiągnąć, jakie produkty czy usługi są dla ciebie ważne, na których zależy Ci wizerunkowo, a na których przychodowo.

3. Sprawdź referencje specjalisty ds. SEO

Google zachęca do kontaktu z klientami eksperta. My dorzucimy od siebie, że warto również przeczytać case study ze strony agencji, w której pracuje.

Często agencje SEO na swoich stronach mają specjalne zakładki, w których pokazują efekty, które osiągnęli dla klientów, na przykład takie:

wybór Specjalisty SEO case study
Źródło: Własny zrzut ekranu

4. Poproś potencjalnego eksperta od SEO o sprawdzenie witryny pod kątem technicznym i wyszukiwania

Po co? Aby przekonać się, co według eksperta wymaga zmiany i jakie może przynieść rezultaty. Jak Google słusznie wskazuje, może się to wiązać z kosztami i udzieleniem specjaliście ds. SEO dostępu do odczytu witryny w Search Console (najlepiej bez uprawnień do zapisu).

I co najważniejsze: “Jeśli taka osoba zapewni Cię, że Twoja witryna będzie miała pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, poszukaj kogoś innego.” ~Google

Sprawdzenie witryny jest naprawdę kluczowe przed rozpoczęciem działań SEO. Właśnie dlatego współpracę zaczynamy od dokładnego audytu SEO.

5. Zdecyduj, czy chcesz zatrudnić daną osobę.

Tak może wyglądać przykładowy proces szukania dobrego specjalisty SEO. Nie przejmuj się za bardzo drobnymi odstępstwami, specjaliści SEO to wciąż tylko ludzie,  ale zwracaj uwagę na wymienione wyżej informacje i bądź czujny, by nie dać się zwieść pięknymi obietnicami o pierwszych pozycjach.

Kilka dodatkowych wskazówek od Google

  • Nikt nie może zagwarantować 1. pozycji w rankingu Google.

Google zapewnia też, że w żadne specjalne układy również nie wchodzi, więc jak tylko ekspert lub specjalista chwali się takimi układami, lepiej po prostu zakończ tę rozmowę.

  • Uważaj, jeśli firma zachowuje się tajemniczo i nie wyjaśnia, co dokładnie chce zrobić, by poprawić Twoje wyniki.
  • Dodawanie linków do usług specjalisty ds. SEO nie powinno być nigdy wymagane.

Od programów, które sztucznie zwiększają „popularność” linków i oferują zgłoszenie witryny w tysiącach wyszukiwarek, Google radzi trzymać się z daleka, podobnie jak od “specjalistów”, którzy takie praktyki popierają lub oferują.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej i przeczytać o tym, jak zachować ostrożność przy wyborze specjalisty odsyłam do źródła, czyli przeczytania wpisu Centrum wyszukiwarki Google lub obejrzenia filmiku:

A jeśli chcesz rozpocząć współpracę z jednym z naszych Specjalistów – zapraszamy! Wypełnij formularz kontaktowy.

(3)
Autor
Jr Marketing Specialist  - Diana

Jr Marketing Specialist

W Delante zaczynała od stażu, a obecnie wspiera rozwój strategii marketingowych i employer brandingowych w zespole marketingu. Jest zaangażowaną społecznie studentką zarządzania międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prężnie rozwija się w organizacji AIESEC, gdzie zaczęła się interesować marketingiem i dlatego zaaplikowała na staż do Delante. Hobbistycznie gra w kieleckim Teatrze Ecce Homo i orkiestrze dętej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu