Case studies

Case study - FarettiShoes.co.uk

Faretti jest polskim producentem butów podwyższających dla mężczyzn. W Polsce jest to bardzo rozpoznawalna marka, z widocznością fraz w Top 3. Poszukując nowych rynków sprzedaży, klient zwrócił się do nas aby nawiązać współpracę przy pozycjonowaniu zupełnie nowej strony w domenie .co.uk.

Case Faretti to sporo wyzwań z zakresu technicznego SEO. Zobacz jak w 6 miesięcy zbudowaliśmy miesięczny ruch na poziomie 700 wejść na runku brytyjskim.

Branża

Obuwnicza

Domena

CO.UK

Wielka Brytania

Miesięczny ruch organiczny

700

Wejść po 6 miesiącach (od zera)

Analiza

Sklep Faretti jest oparty o CMS PrestaShop, który znamy bardzo dobrze. Współpracę rozpoczęliśmy w czerwcu 2019 roku z bardzo małą widocznością w Google.co.uk i praktycznie zerowym ruchem.

Szybkie fakty:

  • CMS PrestaShop
  • Nowa strona
  • Wszystkie, ważne dla klienta, frazy znajdowały się poza indeksem
  • Brak narzędzi analitycznych

Dla klienta pozycjonujemy również stronę na rynku niemieckim w domenie .de

Proces on-site

Pracę zaczęliśmy od audytu oraz analizy słów kluczowych. Ponieważ na stronie farettishoes.co.uk nie było podpiętych narzędzi analitycznych (nawet jakby były to strona nie generowała ruchu, więc próbka danych byłaby za mała) analizę słów kluczowych oparliśmy o narzędzia zewnętrzne oraz analizę wyszukiwania. Wybraliśmy potencjalne frazy, a obszerny audyt wskazał nam najważniejsze aspekty techniczne, na których trzeba się skupić. A było ich sporo.

Problem 1: Brak narzędzi analitycznych

Wspomniany już brak narzędzi analitycznych na stronie był problemem, którym zajęliśmy się w pierwszej kolejności. Problemem nie był sam brak implementacji. Na angielskiej wersji dodany był kod śledzenia polskiego Analytics, dodaliśmy więc właściwy dla nowej usługi kod. Dodatkowo, Faretti jest oparty o multistore, musieliśmy więc rozdzielić usługi w Google Analytics i Google Search Console i stworzyć odrębne dla każdego kraju.

Problem 2: Analiza słów kluczowych

Kolejnym wyzwaniem było znalezienie odpowiednich słów kluczowych. Analiza się na narzędziach zewnętrznych oraz na zbadaniu konkurencji. Najważniejszym wnioskiem było znalezienie 2 fraz kluczowych, na bazie podstawie których później rozbudowywaliśmy frazy long tail.

2 frazy podstawowe i ich wolumen wyszukiwania:

Słowa kluczowe Faretti

Frazy szerokie:

Faretti long tail

Na wynikach wyraźnie widać już efekty naszej pracy – wszystkie fraz są w Top 3, z początkową pozycją – “poza indeksem”.

Problem 3: Źle skonfigurowany multistore

Multistore to możliwość obsługi wielu sklepów z jednego panelu. Jest to na pewno duże ułatwienie jeśli zarządzamy sklepem wielu językach. Trzeba jednak uważać aby nie przekopiować “żywcem” niektórych elementów z jednego sklepu do drugiego i żeby dobrze skonfigurować każdą wersję. Problemem, z jakim spotkaliśmy się na stronie Faretti, były adresy URL – na wersji angielskiej wszystkie URLe były w języku polskim. Zmienialiśmy je ręcznie.

Przykład URLi w języku polskim na angielskiej stronie:

Faretti złe urle

Problem 4: Złe nazwy produktów

Nazwa produktu zawierała jedynie nazwę własną, bez słowa kluczowego. Był to jeden z najpoważniejszych problemów ponieważ nazwa była oznaczona jako nagłówek H1 a dodatkowo zaczytywała się do tytułu strony. Pojawiają się nam więc 2 kolejne problemy:

  1. Zły tytuł strony
  2. Zły nagłówek H1

Dla najważniejszych produktów zmieniliśmy nazwy na bardziej rozbudowane i zawierające słowa kluczowe.

Przełożyło się to na wyniki (screen z Search Console):

Ruch na produktach Faretti

Innym problemem pojawiającym się z tego powodu były błędne opisy alternatywne zdjęć produktów, które zaczytywały się z nazwy produktów. Po zmianie nazw produktów zmieniliśmy też opisy, co wpłynęło na zwiększenie wyświetlania się zdjęć produktów w Google Grafika:

Google Grafika - Faretti

Problem 5: Złe jednostki miary

Każda para butów w swoim opisie, często też w nazwie, posiada informację jakie podwyższenie daje. Początkowo informacja ta podana była w centymetrach. Ponieważ w Wielkiej Brytanii nie stosuje się systemu metrycznego, zaproponowaliśmy zmianę centymetrów na cale.

Wpłynęło to na zwiększenie widoczności na frazy z jednostką miary.

Faretti jednostki miary

Problem 6: Błędne przekierowania

Każda alternatywna wersja strony (z www, bez www, z protokołem https i bez niego) powinna być stale przekierowana na jedną, właściwą wersję za pomocą przekierowania stałego 301. Strona Faretti była przekierowana przekierowaniem 302, czyli tymczasowym, które nie przenosi całej mocy witryny.

Ustawiliśmy poprawne przekierowania 301.

Przekierowania faretti

Problem 7: Zły tytuł i meta opis na stronie głównej

Tytuł strony na stronie głównej zawierał jedynie nazwę firmy. Tytuł to jeden z najważniejszych elementów na stronie, który wpływa na SEO. Powinien zawierać słowa kluczowe i mówić co znajduje się na stronie. Meta opis nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, jednak dobrze zoptymalizowany może pozytywnie wpłynąć na CTRy.

Przed:

Meta dane przed optymalizacją

Po:

meta dane po optymalizacji

Problem 8: Złe nazwy kategorii

Nazwa kategorii nie zawierała słowa kluczowego, a jedynie wysokość podwyższenia. Przez co, podobnie jak przy produktach, generowane były inne błędy:

  1. Zły nagłówek H1
  2. Zły tytuł strony
  3. Złe adresy URL

Tak wyglądały tytuły kategorii przed zmianą:

Nazwy kategorii przed optymalizacją

A tak wyglądają po zmianie:

Kategorie po optymalizacji

A adresy URL wyglądały tak:

  • https://farettishoes.co.uk/18-7-cm
  • https://farettishoes.co.uk/23-6-cm

Teraz wyglądają tak:

  • https://farettishoes.co.uk/18-height-increasing-shoes-276-inches
  • https://farettishoes.co.uk/23-height-increasing-shoes-2-inches

Utworzyliśmy również przekierowania ze starych adresów na nowe.

Problem 9: Brak sitemapy

Strona nie miała wygenerowanej sitemapy. Wygenerowaliśmy aktualną mapę strony i wdrożyliśmy ją do Search Console.

Problem 10: nierozpoznawalny brand

Rozpoznawalność brandu nie jest dla nas najważniejsza. Skupiamy się na frazach produktowych z długim ogonem ale monitorujemy jak zachowuje się fraza brandowa. Co ciekawe, faretti to popularne włoskie słowo, oznaczające reflektory, dlatego ma dosyć dużą konkurencyjność i wolumen wyszukiwania.

Nasze działania przyczyniły się też do znaczącego wzrostu pozycji fraz brandowej. Znajduje się ona teraz na 24. miejscu w wynikach wyszukiwania w Google, wcześniej była poza indeksem.

fraza brandowa

Proces off-site

Od samego początku wzmacniamy domenę poprzez budowanie zaplecza linków prowadzących do strony. Unikalne linki (z unikalnym tekstem) umieszczamy w katalogach, na forach, blogach i portalach branżowych.

Profil linków na początku współpracy:

Profil linków na początku współpracy Profil linków

Profil linków po 6 miesiącach współpracy:

Profil linków po 6 miesiącach Wykres linków

Wyniki

  • Stałe zwiększanie widoczności strony, zaczynając praktycznie od zera
    Wzrost widoczności SEO
  • Stałe zwiększanie ruchu organicznego, w styczniu ruch organiczny wyniósł prawie 700 wejść
    SEO wzrost ruchu organicznego

 

Komentarz specjalisty

Praca przy pozycjonowaniu strony Faretti jest ciekawym wyzwaniem. Wymaga od całego zespołu nie tylko standardowych optymalizacji, budowy contentu, ale także umiejętności researchowania i rozpoznawania potrzeb użytkowników. To my określamy, jak użytkownicy mogą szukać butów podwyższających w danym kraju, tworząc trafne long taile, które potem pomagają budować pozycje generycznych fraz kluczowych i ruch na stronie. Lubię prowadzić proces dla klienta, który chce się rozwijać na nowych rynkach – to zawsze ciekawe wyzwanie, szczególnie jak w grę wchodzi tak niszowa branża jak height increasing shoes :slightly_smiling_face:

Milena Fietko Delante
Milena Fietko
Senior SEO Specialist

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Znak.com.pl - case study
+ 2mln
fraz w wyświetleniach Google

Znak.com.pl

2 mln fraz w 5 miesięcy dla jednej z największych księgarni internetowych w Polsce! Zobacz, jak wdrażaliśmy techniczne zmiany na dedykowanym CMS'ie.

Zobacz case study
Maleomi.pl - case study
+ 101%
wzrostu ruchu organicznego

Maleomi.pl

Optymalizacja wraz z procesem dolinkowania oraz copywritingu - dzięki temu wprowadziliśmy konkurencyjną frazę produktową do TOP10 oraz w 9 miesięcy zwiększyliśmy wejścia organiczne na stronę o 101%. Sprawdź!

Zobacz case study
KlinikaZakrzewscy.pl - case study
+ 578%
wzrostu ruchu organicznego

KlinikaZakrzewscy.pl

Migracja strony i optymalizacja nowej domeny - zobacz, jak przy pomocy dobrze prowadzonego procesu zwiększyliśmy ruch organiczny o ponad 500%

Zobacz case study