Faretti jest polskim producentem butów podwyższających dla mężczyzn. W Polsce jest to bardzo rozpoznawalna marka, z widocznością fraz w Top 3. Poszukując nowych rynków sprzedaży, klient zwrócił się do nas aby nawiązać współpracę przy pozycjonowaniu zupełnie nowej strony w domenie .co.uk.
Case Faretti to sporo wyzwań z zakresu technicznego SEO. Zobacz jak w 6 miesięcy zbudowaliśmy miesięczny ruch na poziomie 700 wejść na runku brytyjskim.
Branża
Obuwnicza
Domena
CO.UK
Wielka Brytania
Miesięczny ruch organiczny
700
Wejść po 6 miesiącach (od zera)
Analiza
Sklep Faretti jest oparty o CMS PrestaShop, który znamy bardzo dobrze. Współpracę rozpoczęliśmy w czerwcu 2019 roku z bardzo małą widocznością w Google.co.uk i praktycznie zerowym ruchem.
Szybkie fakty:
CMS PrestaShop
Nowa strona
Wszystkie, ważne dla klienta, frazy znajdowały się poza indeksem
Brak narzędzi analitycznych
Dla klienta pozycjonujemy również stronę na rynku niemieckim w domenie .de
Proces on-site
Pracę zaczęliśmy od audytu oraz analizy słów kluczowych. Ponieważ na stronie farettishoes.co.uk nie było podpiętych narzędzi analitycznych (nawet jakby były to strona nie generowała ruchu, więc próbka danych byłaby za mała) analizę słów kluczowych oparliśmy o narzędzia zewnętrzne oraz analizę wyszukiwania. Wybraliśmy potencjalne frazy, a obszerny audyt wskazał nam najważniejsze aspekty techniczne, na których trzeba się skupić. A było ich sporo.
Problem 1: Brak narzędzi analitycznych
Wspomniany już brak narzędzi analitycznych na stronie był problemem, którym zajęliśmy się w pierwszej kolejności. Problemem nie był sam brak implementacji. Na angielskiej wersji dodany był kod śledzenia polskiego Analytics, dodaliśmy więc właściwy dla nowej usługi kod. Dodatkowo, Faretti jest oparty o multistore, musieliśmy więc rozdzielić usługi w Google Analytics i Google Search Console i stworzyć odrębne dla każdego kraju.
Problem 2: Analiza słów kluczowych
Kolejnym wyzwaniem było znalezienie odpowiednich słów kluczowych. Analiza się na narzędziach zewnętrznych oraz na zbadaniu konkurencji. Najważniejszym wnioskiem było znalezienie 2 fraz kluczowych, na bazie podstawie których później rozbudowywaliśmy frazy long tail.
2 frazy podstawowe i ich wolumen wyszukiwania:
Frazy szerokie:
Na wynikach wyraźnie widać już efekty naszej pracy – wszystkie fraz są w Top 3, z początkową pozycją – “poza indeksem”.
Problem 3: Źle skonfigurowany multistore
Multistore to możliwość obsługi wielu sklepów z jednego panelu. Jest to na pewno duże ułatwienie jeśli zarządzamy sklepem wielu językach. Trzeba jednak uważać aby nie przekopiować “żywcem” niektórych elementów z jednego sklepu do drugiego i żeby dobrze skonfigurować każdą wersję. Problemem, z jakim spotkaliśmy się na stronie Faretti, były adresy URL – na wersji angielskiej wszystkie URLe były w języku polskim. Zmienialiśmy je ręcznie.
Przykład URLi w języku polskim na angielskiej stronie:
Problem 4: Złe nazwy produktów
Nazwa produktu zawierała jedynie nazwę własną, bez słowa kluczowego. Był to jeden z najpoważniejszych problemów ponieważ nazwa była oznaczona jako nagłówek H1 a dodatkowo zaczytywała się do tytułu strony. Pojawiają się nam więc 2 kolejne problemy:
Zły tytuł strony
Zły nagłówek H1
Dla najważniejszych produktów zmieniliśmy nazwy na bardziej rozbudowane i zawierające słowa kluczowe.
Przełożyło się to na wyniki (screen z Search Console):
Innym problemem pojawiającym się z tego powodu były błędne opisy alternatywne zdjęć produktów, które zaczytywały się z nazwy produktów. Po zmianie nazw produktów zmieniliśmy też opisy, co wpłynęło na zwiększenie wyświetlania się zdjęć produktów w Google Grafika:
Problem 5: Złe jednostki miary
Każda para butów w swoim opisie, często też w nazwie, posiada informację jakie podwyższenie daje. Początkowo informacja ta podana była w centymetrach. Ponieważ w Wielkiej Brytanii nie stosuje się systemu metrycznego, zaproponowaliśmy zmianę centymetrów na cale.
Wpłynęło to na zwiększenie widoczności na frazy z jednostką miary.
Problem 6: Błędne przekierowania
Każda alternatywna wersja strony (z www, bez www, z protokołem https i bez niego) powinna być stale przekierowana na jedną, właściwą wersję za pomocą przekierowania stałego 301. Strona Faretti była przekierowana przekierowaniem 302, czyli tymczasowym, które nie przenosi całej mocy witryny.
Ustawiliśmy poprawne przekierowania 301.
Problem 7: Zły tytuł i meta opis na stronie głównej
Tytuł strony na stronie głównej zawierał jedynie nazwę firmy. Tytuł to jeden z najważniejszych elementów na stronie, który wpływa na SEO. Powinien zawierać słowa kluczowe i mówić co znajduje się na stronie. Meta opis nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, jednak dobrze zoptymalizowany może pozytywnie wpłynąć na CTRy.
Przed:
Po:
Problem 8: Złe nazwy kategorii
Nazwa kategorii nie zawierała słowa kluczowego, a jedynie wysokość podwyższenia. Przez co, podobnie jak przy produktach, generowane były inne błędy:
Utworzyliśmy również przekierowania ze starych adresów na nowe.
Problem 9: Brak sitemapy
Strona nie miała wygenerowanej sitemapy. Wygenerowaliśmy aktualną mapę strony i wdrożyliśmy ją do Search Console.
Problem 10: nierozpoznawalny brand
Rozpoznawalność brandu nie jest dla nas najważniejsza. Skupiamy się na frazach produktowych z długim ogonem ale monitorujemy jak zachowuje się fraza brandowa. Co ciekawe, faretti to popularne włoskie słowo, oznaczające reflektory, dlatego ma dosyć dużą konkurencyjność i wolumen wyszukiwania.
Nasze działania przyczyniły się też do znaczącego wzrostu pozycji fraz brandowej. Znajduje się ona teraz na 24. miejscu w wynikach wyszukiwania w Google, wcześniej była poza indeksem.
Proces off-site
Od samego początku wzmacniamy domenę poprzez budowanie zaplecza linków prowadzących do strony. Unikalne linki (z unikalnym tekstem) umieszczamy w katalogach, na forach, blogach i portalach branżowych.
Profil linków na początku współpracy:
Profil linków po 6 miesiącach współpracy:
Wyniki
Stałe zwiększanie widoczności strony, zaczynając praktycznie od zera
Stałe zwiększanie ruchu organicznego, w styczniu ruch organiczny wyniósł prawie 700 wejść
Komentarz specjalisty
Praca przy pozycjonowaniu strony Faretti jest ciekawym wyzwaniem. Wymaga od całego zespołu nie tylko standardowych optymalizacji, budowy contentu, ale także umiejętności researchowania i rozpoznawania potrzeb użytkowników. To my określamy, jak użytkownicy mogą szukać butów podwyższających w danym kraju, tworząc trafne long taile, które potem pomagają budować pozycje generycznych fraz kluczowych i ruch na stronie. Lubię prowadzić proces dla klienta, który chce się rozwijać na nowych rynkach – to zawsze ciekawe wyzwanie, szczególnie jak w grę wchodzi tak niszowa branża jak height increasing shoes
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Zobacz, jak w 12 miesięcy zwiększyliśmy liczbę transakcji sklepluczniczy.pl o 2164%, jednocześnie konkurując ze sklepem o tym samym asortymencie i w tej samej lokalizacji!
Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na poziomie 4000 użytkowników w 10 miesięcy na rynku niemieckim i 1851 użytkowników od 0 na rynku francuskim w 6 miesięcy.
2 mln wyświetleń w 5 miesięcy dla jednej z największych księgarni internetowych w Polsce! Zobacz, jak wdrażaliśmy techniczne zmiany na dedykowanym CMS'ie.
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.