Po osiągnięciu dużego sukcesu na polskim rynku, Faretti zdecydowało zwiększyć swój zasięg poprzez wejście na rynek w Wielkiej Brytanii. Dlatego też poprosili nas o wsparcie w optymalizacji ich nowej strony internetowej (domena co.uk). Mając tak jasno określony cel, skupiliśmy się na technicznym SEO, żeby zwiększyć rozpoznawalność marki na rynku brytyjskim i przyciągnąć nowych klientów do sklepu.
Tworzenie strategii SEO dla klientów, którzy chcą podbijać rynki zagraniczne wymaga przyjęcia nieco innego podejścia – zwłaszcza, gdy w grę wchodzi biznes niszowy 🙂 Musieliśmy dowiedzieć się, jak użytkownicy wyszukiwarki szukają butów podwyższających w danym kraju. Dopiero później mogliśmy dobrać odpowiednie słowa kluczowe i zacząć pracować nad budoweniem pozycji strony i jej ruchu organicznego.
Pierwszym krokiem, który musieliśmy zrobić to ustawienie wszystkich potrzebnych narzędzi SEO.
Wspomniany już brak narzędzi analitycznych na stronie był problemem, którym zajęliśmy się w pierwszej kolejności. Problemem nie był sam brak implementacji. Na angielskiej wersji dodany był kod śledzenia polskiego Analytics, dodaliśmy więc właściwy dla nowej usługi kod. Dodatkowo, Faretti jest oparty o multistore, musieliśmy więc rozdzielić usługi w Google Analytics i Google Search Console i stworzyć odrębne dla każdego kraju.
Kiedy narzędzia zaczęły wreszcie zbierać dane analityczne, mogliśmy przejść do następnego zadania, jakim była analiza słów kluczowych.
Kolejnym wyzwaniem było znalezienie odpowiednich słów kluczowych. Analiza się na narzędziach zewnętrznych oraz na zbadaniu konkurencji. Najważniejszym wnioskiem było znalezienie 2 fraz kluczowych, na bazie podstawie których później rozbudowywaliśmy frazy long tail.
2 frazy podstawowe i ich wolumen wyszukiwania:
Frazy szerokie:
Na wynikach wyraźnie widać już efekty naszej pracy – wszystkie fraz są w Top 3, z początkową pozycją – “poza indeksem”.
Multistore ułatwia i umożliwia zarządzanie kilkoma sklepami online w jednym miejscu. Żeby wykorzystać wszystkie możliwości, które oferuje, musi być skonfigurowany poprawnie.
Multistore to możliwość obsługi wielu sklepów z jednego panelu. Jest to na pewno duże ułatwienie jeśli zarządzamy sklepem wielu językach. Trzeba jednak uważać aby nie przekopiować “żywcem” niektórych elementów z jednego sklepu do drugiego i żeby dobrze skonfigurować każdą wersję. Problemem, z jakim spotkaliśmy się na stronie Faretti, były adresy URL – na wersji angielskiej wszystkie URLe były w języku polskim. Zmienialiśmy je ręcznie.
Przykład URLi w języku polskim na angielskiej stronie:
Kiedy multistore został poprawnie skonfigurowany, zajęliśmy się optymalizowaniem nazw produktów i nagłówków.
Nazwa produktu zawierała jedynie nazwę własną, bez słowa kluczowego. Był to jeden z najpoważniejszych problemów ponieważ nazwa była oznaczona jako nagłówek H1 a dodatkowo zaczytywała się do tytułu strony. Pojawiają się nam więc 2 kolejne problemy:
1. Zły tytuł strony
2. Zły nagłówek H1
Dla najważniejszych produktów zmieniliśmy nazwy na bardziej rozbudowane i zawierające słowa kluczowe.
Przełożyło się to na wyniki (screen z Search Console):
Innym problemem pojawiającym się z tego powodu były błędne opisy alternatywne zdjęć produktów, które zaczytywały się z nazwy produktów. Po zmianie nazw produktów zmieniliśmy też opisy, co wpłynęło na zwiększenie wyświetlania się zdjęć produktów w Google Grafika:
Każda para butów w swoim opisie, często też w nazwie, posiada informację jakie podwyższenie daje. Początkowo informacja ta podana była w centymetrach. Ponieważ w Wielkiej Brytanii nie stosuje się systemu metrycznego, zaproponowaliśmy zmianę centymetrów na cale.
Wpłynęło to na zwiększenie widoczności na frazy z jednostką miary.
Kolejną kwestią, którą chcieliśmy się zająć był problem uszkodzonych linków.
Każda alternatywna wersja strony (z www, bez www, z protokołem https i bez niego) powinna być stale przekierowana na jedną, właściwą wersję za pomocą przekierowania stałego 301. Strona Faretti była przekierowana przekierowaniem 302, czyli tymczasowym, które nie przenosi całej mocy witryny.
Ustawiliśmy poprawne przekierowania 301.
Wynik wyszukiwania składa się między innymi z tytułu i meta opisu. Ze względu na to, że jednym z naszych celów było przyciągnięcie więcej użytkowników na stronę naszego klienta, musieliśmy się upewnić, że te dwa elementy są napisane w atrakcyjny sposób.
Tytuł strony na stronie głównej zawierał jedynie nazwę firmy. Tytuł to jeden z najważniejszych elementów na stronie, który wpływa na SEO. Powinien zawierać słowa kluczowe i mówić co znajduje się na stronie. Meta opis nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, jednak dobrze zoptymalizowany może pozytywnie wpłynąć na CTRy.
Przed:
Po:
Kiedy uporaliśmy się z kwestią tytułu i opisu meta, mogliśmy zająć się poprawianiem nazw kategorii.
Nazwa kategorii nie zawierała słowa kluczowego, a jedynie wysokość podwyższenia. Przez co, podobnie jak przy produktach, generowane były inne błędy:
1. Zły nagłówek H1
2. Zły tytuł strony
3. Złe adresy URL
Tak wyglądały tytuły kategorii przed zmianą:
A tak wyglądają po zmianie:
A adresy URL wyglądały tak:
Teraz wyglądają tak:
Utworzyliśmy również przekierowania ze starych adresów na nowe.
Po wprowadzeniu kluczowych zmian na stronie i poprawieniu technicznych aspektów SEO, mogliśmy wygenerować i zaindeksować nową mapę strony.
Strona nie miała wygenerowanej sitemapy. Wygenerowaliśmy aktualną mapę strony i wdrożyliśmy ją do Search Console.
Jedną z ostatnich rzeczy, w których chcieliśmy pomóc naszemu klientowi było zwiększenie rozpoznawalności marki Faretti na rynku brytyjskim.
Rozpoznawalność brandu nie jest dla nas najważniejsza. Skupiamy się na frazach produktowych z długim ogonem ale monitorujemy jak zachowuje się fraza brandowa. Co ciekawe, faretti to popularne włoskie słowo, oznaczające reflektory, dlatego ma dosyć dużą konkurencyjność i wolumen wyszukiwania.
Nasze działania przyczyniły się też do znaczącego wzrostu pozycji fraz brandowej. Znajduje się ona teraz na 24. miejscu w wynikach wyszukiwania w Google, wcześniej była poza indeksem.
Od samego początku wzmacniamy domenę poprzez budowanie zaplecza linków prowadzących do strony. Unikalne linki (z unikalnym tekstem) umieszczamy w katalogach, na forach, blogach i portalach branżowych.
Profil linków na początku współpracy:
Profil linków po 6 miesiącach współpracy: