Daniken sprzedaje sprzęt sportowy, w tym akcesoria do sztuk walki dla amatorów i profesjonalistów. Ich strona była nowa i wymagała kilku poważnych SEO ulepszeń, ponieważ nie generowała zbyt wiele darmowego ruchu. W sierpniu 2018 roku – miesiąc przed tym, jak rozpoczęliśmy pracę nad sklepem internetowym Daniken – 2 031 odwiedzających pochodziło z wyszukiwania organicznego.
Dobór odpowiednich słów kluczowych, aby później wykorzystać je na stronie internetowej, okazał się kluczem do sukcesu – po raz kolejny! Wszystkie elementy, z których składała się strategia SEO dla Daniken, zadziałały perfekcyjnie: wystarczyły 3 miesiące, abyśmy mogli skierować więcej darmowego ruchu na stronę klienta.
Milena Fietko
SEO Strategy Manager
Proces On-Site
Zmodyfikowanie URLi
We wrześniu zaczęliśmy wdrażać naszą niestandardową strategię dla Danikena. W pierwszej kolejności skupiliśmy się na adresach URL.
Dlaczego to ważne
Struktura adresów URL powinna być czytelna dla użytkowników i robotów Google. Można to zrobić poprzez usunięcie z ciągu nieznaczących liczb i innych nieistotnych znaków.
Adresy URL produktów i kategorii tworzyły się automatycznie i były zaciągane z nazwy produktu. Były one nieprzyjazne dla Google z kilku powodów. Po pierwsze, zawierały drukowane litery, których Google nie lubi. Po drugie, posiadały wiele zagłębień oraz liczb, nie wskazywały na słowo kluczowe i produkt, którego dotyczą. Dodatkowo niektóre z nich zawierały znaki specjalne.
Po zmianie URL-i automatycznie zostały utworzone przekierowania 301. Shoper od niedawna ma opcję tworzenia automatycznego przekierowania. Należy jednak pamiętać, że przekierowanie tworzy się tylko 1 raz. Jeśli kolejny raz będziemy chcieli zmienić URL strony, należy utworzyć przekierowania 301 ręcznie.
Naprawienie tytułów i meta opisów
Ciężko jest zwiększyć współczynnik klikalności przy niezoptymalizowanych meta opisach i tytułach. Dlatego postanowiliśmy popracować nad tymi dwoma elementami w następnej kolejności.
Dlaczego to ważne
Tytuły i meta opisy to zazwyczaj dwa pierwsze elementy, na które natrafiają internauci szukający danego produktu lub usługi w sieci. Kiedy są dobrze napisane i atrakcyjne, te dwa elementy mają moc, aby przyciągnąć więcej klientów na stronę.
Tytuł strony był automatycznie zaciągany z nazwy produktu, a meta opisy nie były w ogóle ustawione. Wiele tytułów zawierało duże litery, czego Google nie lubi.
Zaimplementowaliśmy globalne ustawienia meta danych.
Wygląd w wyszukiwarce przed optymalizacją:
Wygląd w wyszukiwarce po optymalizacji:
Efekt:
Wprowadzenie globalnego ustawienia meta danych w połączeniu ze zmianą adresów URL przyniosło wzrosty na wielu frazach. Przykładem jest fraza „adidas adi kick”, która była poza indeksem, a teraz jest na 1. miejscu w Google.
Kolejnym przykładem jest fraza „nike hyper ko”, która z miejsca 8. weszła na miejsce 3.
Po wprowadzeniu ustawień globalnych dla meta danych pozycje fraz znacznie wzrosły, jednak niektóre strony wymagały ręcznej optymalizacji tytułów i opisów aby jeszcze bardziej wykorzystać ich potencjał. W niektórych nadal pojawiały się drukowane litery a fakt, że były one tworzone automatycznie nie uwzględniał analizy słów kluczowych i upodobań użytkowników.
Po 2 miesiącach współpracy, w połowie listopada, byliśmy w stanie wyciągnąć dane z Search Console, dlatego zdecydowaliśmy się na głębszą optymalizację meta opisów i tytułów dla najważniejszych kategorii.
Przykładowe meta dane przed zmianą:
Tytuł: KARATE-GI | sklep sportowy Daniken
Meta opis: Prezentujemy listę produktów z kategorii KARATE-GI / KIMONA / ODZIEŻ. Zachęcamy do zakupów w sklepie internetowym Daniken i punkcie stacjonarnym w Krakowie
Po zmianie:
Tytuł: Karate-gi: wytrzymałe stroje do różnych odmian karate | sklep sportowy Daniken
Meta opis: Wysokiej jakości tkaniny zastosowane w ich produkcji zwiększają wytrzymałość i swobodę ruchów. Karategi, które z łatwością dopasujesz do swojego ciała.
Efekt:
Fraza „karate-gi” z pozycji 22. weszła na pozycję 5.
Przykładowe meta dane przed zmianą:
Tytuł: RĘKAWICZKI ŻELOWE | sklep sportowy Daniken
Meta opis: Prezentujemy listę produktów z kategorii RĘKAWICZKI ŻELOWE / BANDAŻE /AKCESORIA . Zachęcamy do zakupów w sklepie internetowym Daniken i punkcie stacjonarnym w Krakowie
Po zmianie:
Tytuł: Rękawiczki żelowe: elastyczne, dopasowane do dłoni | sklep sportowy Daniken
Meta opis: Ochrona podczas treningów sportów walki. Rękawice żelowe dla boksu i innych sportów kontaktowych. Zabezpieczenie nadgarstków, alternatywa dla taśm lub bandaży.
Efekt:
Fraza „rękawiczki żelowe” z pozycji 22. weszła na pozycję 8.
Optymalizacja strony głównej
Kiedy załatwiliśmy kwestie związane z metadanymi, przeszliśmy do kolejnego etapu naszej strategii SEO – optymalizacji strony głównej. Z tego co zauważyliśmy, proces ten należało podzielić na kilka etapów.
Dlaczego to ważne
Im lepiej zoptymalizowana jest strona główna, tym więcej konwersji jest w stanie wygenerować. Dodatkowo jej ranga wpływa na wynik przyznawany przez roboty Google pozostałym podstronom.
Strona główna sklepu wymagała wiele poprawek. Najważniejsze problemy i zastosowane rozwiązania:
Brak treści na stronie głównej – dodaliśmy tekst zawierający słowa kluczowe i linkowanie wewnętrzne do najważniejszych produktów.
Fragment treści na stronie głównej
Brak nagłówków: H1 i H2 na stronie głównej – zadbaliśmy o to, aby tekst dodany na stronie głównej miał właściwą strukturę nagłówków.
Duża ilość linków z atrybutem dofollow na zewnętrzne strony – dodaliśmy atrybuty nofollow zarówno na linki do portali społecznościowych jak i na feed Instagrama na stronie głównej. Dzięki temu linki nie oddają mocy strony na zewnątrz.
Linki prowadzące do stron 404 podpięte pod banery – przekierowanie banerów na istniejące podstrony oraz utworzenie przekierowań 301.
Brak opisu alternatywnego na logo – dodaliśmy opis alternatywny na logo na stronie głównej: „DANIKEN – sklep ze sprzętem do sztuk i sportów walki”.
Logo producentów prowadziły do stron o nieprzyjaznym URL – zmiana URL-i
Logo producentów nie miały atrybutu alt – dodanie w kodzie atrybutu alt oraz dodanie opisów alternatywnych.
Efekt:
Słowa kluczowe prowadzące do strony głównej polepszyły swoje pozycje w wynikach wyszukiwania.
Przykład: fraza „sklep sztuki walki” oraz „sklep sztuk walki” weszły na pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania
Fraza sklep karate z 8. pozycji osiągnęła 2.
Dodanie nagłówków i stworzenie większej ilości treści na strony kategorii
Kiedy strona główna została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, mogliśmy przejść dalej i popracować nad stronami kategorii.
Dlaczego to ważne
Oprócz poprawy UX, strony kategorii mają potencjał do napędzania organicznego ruchu na stronie. Ponieważ większość internautów nie wyszukuje konkretnych nazw produktów lub identyfikatorów, treści publikowane na stronach kategorii powinny być stosunkowo ogólne, a jednocześnie zwięzłe, aby dopasować się do szerszego grona wyszukiwaczy.
Na kategoriach produktów brakowało opisów, które zawierałyby słowa kluczowe. Systematycznie dodajemy treści na kategorie, zaczynając od najważniejszych. Dodając je na stronę optymalizujemy je również pod kątem nagłówków H2.
Opisy dodaliśmy na dole strony aby zadbać o estetykę i nie przysłaniać najważniejszych informacji dla klientów.
Przykład dodanej treści na kategorię gruszki i piłki:
Efekt:
Fraza „gruszki bokserskie” po dodaniu tekstu z pozycji 65. weszła na pozycję 10.
Przykłady innych fraz, które polepszyły swoje pozycje w wynikach wyszukiwania po dodaniu treści na kategorie:
Fraza „suspensory” z 49. na 6.
Fraza „kaski bokserskie” z 52. na 11. pozycję.
Prowadzenie procesu szerokiego dla produktów
W trakcie wdrażania powyższych zmian, prowadziliśmy również proces dopasowania szerokich słów kluczowych dla stron produktowych.
Dlaczego to ważne
Szerokie dopasowanie słów kluczowych polega na wyświetlaniu reklam dla zapytań, które koncentrują się na konkretnej frazie. Ponieważ słowa kluczowe używane do szerokiego dopasowania nie są bardzo ukierunkowane, korzystanie z tego podejścia pomaga dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.
Równolegle prowadzimy proces szeroki dla produktów. Wykonywane są optymalizacje stron produktowych na podstawie danych z Search Console oraz analizie słów kluczowych. Zoptymalizowane podstrony są następnie dolinkowywane w procesie off-site.
Przykłady fraz i ich pozycji 2 dni po optymalizacji:
Fraza „Yokkao Fight Team” z pozycji 24. na pozycję 7.
Fraza „dresy ortalionowe męskie” z pozycji 45. na 22.
Proces Off-Site
Linkowanie to nieodłączny element procesu pozycjonowania. Prowadzone jest ono od samego początku współpracy. Linki dodawane są na silnych domenach i każdy z nich ma indywidualną treść, dzięki czemu zwiększa się autorytet domeny.
Od początku współpracy widać wyraźny wzrost ilości linkujących domen. Poniżej wykresy z niezależnych narzędzi – Ahrefs i MOZ.
Wyniki
Wzrost ruchu organicznego o 160% podczas 3 miesięcy współpracy
Wzrost ilości wyświetleń w wynikach wyszukiwania o 60%
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.