Daniken sprzedaje sprzęt sportowy, w tym akcesoria do sztuk walki dla amatorów i profesjonalistów. Ich strona była nowa i wymagała kilku poważnych SEO ulepszeń, ponieważ nie generowała zbyt wiele darmowego ruchu. W sierpniu 2018 roku – miesiąc przed tym, jak rozpoczęliśmy pracę nad sklepem internetowym Daniken – 2 031 odwiedzających pochodziło z wyszukiwania organicznego.
Dobór odpowiednich słów kluczowych, aby później wykorzystać je na stronie internetowej, okazał się kluczem do sukcesu – po raz kolejny! Wszystkie elementy, z których składała się strategia SEO dla Daniken, zadziałały perfekcyjnie: wystarczyły 3 miesiące, abyśmy mogli skierować więcej darmowego ruchu na stronę klienta.
We wrześniu zaczęliśmy wdrażać naszą niestandardową strategię dla Danikena. W pierwszej kolejności skupiliśmy się na adresach URL.
Adresy URL produktów i kategorii tworzyły się automatycznie i były zaciągane z nazwy produktu. Były one nieprzyjazne dla Google z kilku powodów. Po pierwsze, zawierały drukowane litery, których Google nie lubi. Po drugie, posiadały wiele zagłębień oraz liczb, nie wskazywały na słowo kluczowe i produkt, którego dotyczą. Dodatkowo niektóre z nich zawierały znaki specjalne.
Przykładowe URL-e przed optymalizacją:
Przykładowe URL-e po optymalizacji:
Po zmianie URL-i automatycznie zostały utworzone przekierowania 301. Shoper od niedawna ma opcję tworzenia automatycznego przekierowania. Należy jednak pamiętać, że przekierowanie tworzy się tylko 1 raz. Jeśli kolejny raz będziemy chcieli zmienić URL strony, należy utworzyć przekierowania 301 ręcznie.
Ciężko jest zwiększyć współczynnik klikalności przy niezoptymalizowanych meta opisach i tytułach. Dlatego postanowiliśmy popracować nad tymi dwoma elementami w następnej kolejności.
Tytuł strony był automatycznie zaciągany z nazwy produktu, a meta opisy nie były w ogóle ustawione. Wiele tytułów zawierało duże litery, czego Google nie lubi.
Zaimplementowaliśmy globalne ustawienia meta danych.
Wygląd w wyszukiwarce przed optymalizacją:
Wygląd w wyszukiwarce po optymalizacji:
Efekt:
Wprowadzenie globalnego ustawienia meta danych w połączeniu ze zmianą adresów URL przyniosło wzrosty na wielu frazach. Przykładem jest fraza „adidas adi kick”, która była poza indeksem, a teraz jest na 1. miejscu w Google.
Kolejnym przykładem jest fraza „nike hyper ko”, która z miejsca 8. weszła na miejsce 3.
Po wprowadzeniu ustawień globalnych dla meta danych pozycje fraz znacznie wzrosły, jednak niektóre strony wymagały ręcznej optymalizacji tytułów i opisów aby jeszcze bardziej wykorzystać ich potencjał. W niektórych nadal pojawiały się drukowane litery a fakt, że były one tworzone automatycznie nie uwzględniał analizy słów kluczowych i upodobań użytkowników.
Po 2 miesiącach współpracy, w połowie listopada, byliśmy w stanie wyciągnąć dane z Search Console, dlatego zdecydowaliśmy się na głębszą optymalizację meta opisów i tytułów dla najważniejszych kategorii.
Przykładowe meta dane przed zmianą:
Tytuł: KARATE-GI | sklep sportowy Daniken
Meta opis: Prezentujemy listę produktów z kategorii KARATE-GI / KIMONA / ODZIEŻ. Zachęcamy do zakupów w sklepie internetowym Daniken i punkcie stacjonarnym w Krakowie
Po zmianie:
Tytuł: Karate-gi: wytrzymałe stroje do różnych odmian karate | sklep sportowy Daniken
Meta opis: Wysokiej jakości tkaniny zastosowane w ich produkcji zwiększają wytrzymałość i swobodę ruchów. Karategi, które z łatwością dopasujesz do swojego ciała.
Efekt:
Fraza „karate-gi” z pozycji 22. weszła na pozycję 5.
Przykładowe meta dane przed zmianą:
Tytuł: RĘKAWICZKI ŻELOWE | sklep sportowy Daniken
Meta opis: Prezentujemy listę produktów z kategorii RĘKAWICZKI ŻELOWE / BANDAŻE /AKCESORIA . Zachęcamy do zakupów w sklepie internetowym Daniken i punkcie stacjonarnym w Krakowie
Po zmianie:
Tytuł: Rękawiczki żelowe: elastyczne, dopasowane do dłoni | sklep sportowy Daniken
Meta opis: Ochrona podczas treningów sportów walki. Rękawice żelowe dla boksu i innych sportów kontaktowych. Zabezpieczenie nadgarstków, alternatywa dla taśm lub bandaży.
Efekt:
Fraza „rękawiczki żelowe” z pozycji 22. weszła na pozycję 8.
Kiedy załatwiliśmy kwestie związane z metadanymi, przeszliśmy do kolejnego etapu naszej strategii SEO – optymalizacji strony głównej. Z tego co zauważyliśmy, proces ten należało podzielić na kilka etapów.
Strona główna sklepu wymagała wiele poprawek. Najważniejsze problemy i zastosowane rozwiązania:
Efekt:
Słowa kluczowe prowadzące do strony głównej polepszyły swoje pozycje w wynikach wyszukiwania.
Przykład: fraza „sklep sztuki walki” oraz „sklep sztuk walki” weszły na pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania
Fraza sklep karate z 8. pozycji osiągnęła 2.
Kiedy strona główna została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, mogliśmy przejść dalej i popracować nad stronami kategorii.
Na kategoriach produktów brakowało opisów, które zawierałyby słowa kluczowe. Systematycznie dodajemy treści na kategorie, zaczynając od najważniejszych. Dodając je na stronę optymalizujemy je również pod kątem nagłówków H2.
Opisy dodaliśmy na dole strony aby zadbać o estetykę i nie przysłaniać najważniejszych informacji dla klientów.
Przykład dodanej treści na kategorię gruszki i piłki:
Efekt:
Fraza „gruszki bokserskie” po dodaniu tekstu z pozycji 65. weszła na pozycję 10.
Przykłady innych fraz, które polepszyły swoje pozycje w wynikach wyszukiwania po dodaniu treści na kategorie:
Fraza „suspensory” z 49. na 6.
Fraza „kaski bokserskie” z 52. na 11. pozycję.
W trakcie wdrażania powyższych zmian, prowadziliśmy również proces dopasowania szerokich słów kluczowych dla stron produktowych.
Równolegle prowadzimy proces szeroki dla produktów. Wykonywane są optymalizacje stron produktowych na podstawie danych z Search Console oraz analizie słów kluczowych. Zoptymalizowane podstrony są następnie dolinkowywane w procesie off-site.
Przykłady fraz i ich pozycji 2 dni po optymalizacji:
Fraza „Yokkao Fight Team” z pozycji 24. na pozycję 7.
Fraza „dresy ortalionowe męskie” z pozycji 45. na 22.
Linkowanie to nieodłączny element procesu pozycjonowania. Prowadzone jest ono od samego początku współpracy. Linki dodawane są na silnych domenach i każdy z nich ma indywidualną treść, dzięki czemu zwiększa się autorytet domeny.
Od początku współpracy widać wyraźny wzrost ilości linkujących domen. Poniżej wykresy z niezależnych narzędzi – Ahrefs i MOZ.