Codete to software house, który dostarcza rozwiązania dla firm usprawniające procesy biznesowe oraz konsultacje IT. Firma została założona w 2010 roku, od tego czasu wciąż się rozwija.
Główna siedziba firmy jest w Krakowie. W Polsce działa również oddział w Lublinie. Za granicą Codete ma swoje oddziały za naszą zachodnią granicą – w Berlinie i Kolonii.
Poniższy case study dotyczy szeregu działań w obrębie kampanii Google Ads (dawniej Google AdWords), przeprowadzonych dla firmy Codete w celu zwiększenia ilości konwersji, wysłanych leadów oraz zwiększenia świadomości marki.
Naszą współpracę z Codete rozpoczęliśmy 28.04.2017, natomiast jej wzmożenie nastąpiło na początku 2018 roku. Dla firmy działamy również w obszarze SEO.
Kampanie były prowadzone na 3 obszarach:
Dodatkowo firma sama zarządza profilami na kanałach społecznościowych, które wspierają promocję, oraz dostarcza dane o odbiorcach, które mogą być wykorzystywane również w kampaniach Google Ads.
CodeteCON to konferencja technologiczna organizowana cyklicznie przez firmę Codete w Krakowie i w Lublinie. Uczestnikami konferencji są programiści i fani nowych technologii. Konferencja jest darmowa natomiast wymagana jest wcześniejsza rejestracja uczestników. Istnieje również możliwość zgłoszenia się jako prelegent konferencji. Celem kampanii jest zatem jak największa ilość rejestracji uczestników oraz zgłoszeń prelegentów.
Początkowo, jeszcze w 2017 roku, kampania kierowana była na bloga Codete, na którym widniała informacja o konferencji i możliwość zapisów. Wraz z rozwojem projektu, Codete zdecydowało się na zbudowanie dedykowanego landing page konferencji. Wraz z powstaniem nowego landing page przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie projektu w skład którego wchodzi:
Po poprawnym wdrożeniu analityki rozpoczęliśmy tworzenie struktury konta według omówionej i zaakceptowanej przez klienta strategii.
Typ zastosowanej kampanii: sieć reklamowa (GDN) i remarketing.
Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu i ruchu wśród zdefiniowanych grup odbiorców przy ograniczonym budżecie i minimalnej stawce CPC
Czas trwania kampanii: 1,5 miesiąca przed konferencją w Lublinie (konferencja odbywała się w połowie kwietnia 2018). Zakończenie promocji na dwa dni przed rozpoczęciem.
Dla kampanii w sieci reklamowej rozpoczęliśmy działania od zdefiniowania grup docelowych oraz zaprojektowania kreacji graficznych spójnych z landing page wraz z klientem. Grupy docelowe były zdefiniowane na podstawie danych odbiorców z Google Ads i Analytics oraz informacji od klienta.
Kampania była optymalizowana według harmonogramu, według urządzeń oraz według lokalizacji. Przy optymalizacji kampanii pod uwagę braliśmy wskaźniki efektywności takie jak koszt konwersji, współczynnik konwersji, współczynnik odrzuceń, zaangażowanie na stronie.
Kampania kierowana była na Lublin oraz w promieniu 200 km od Lublina, jednak przy założeniu niższych stawek o 25% i z 25% niższą intensywnością
Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Delante. Już po pierwszych miesiącach zauważyliśmy rezultaty pracy – zwiększony ruch na stronie oraz widoczność w sieci. Zarówno doradztwo jak i wsparcie techniczne jest na bardzo wysokim poziomie.
CoMeet to konferencja dla profesjonalistów i managerów IT, która odbywa się w Berlinie. W przeciwieństwie do CodeteCON jest to płatna konferencja, więc konwersje przesuwają się w czasie na późniejszy termin. Tak samo jak w przypadku polskiej konferencji, celem kampanii było pozyskanie jak największej ilości rejestracji na wydarzenie oraz zapisów na prelegentów.
Strona promująca konferencję została uruchomiona w marcu 2018 roku. W tym samym czasie rozpoczęliśmy działania, kampania trwała do maja, kiedy odbyła się konferencja. Na samym początku wykonaliśmy kompleksowe wdrożenie, podobnie jak w poprzednim projekcie zaimplementowaliśmy narzędzia potrzebne do przeprowadzenia kampanii (Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager).
Typ zastosowanej kampanii: sieć reklamowa (GDN) i remarketing.
Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu i ruchu wśród zdefiniowanych grup odbiorców przy ograniczonym budżecie i minimalnej stawce CPC
Czas trwania kampanii: 2 miesiące przed konferencją w Berlinie.
Grupy docelowe i typy kierowania były podobne jak w przypadku polskiej kampanii. Różnił się natomiast podział budżetu na poszczególne typy odbiorców. Na początku, przez pierwszy tydzień trwania kampanii, cały budżet był kierowany na pozyskanie nowych użytkowników (strona była zupełnie nowa). Z biegiem czasu coraz więcej budżetu było przeznaczane na remarketing, przed samą konferencją 80% przeznaczaliśmy na remarketing a 20% na pozyskiwanie nowych użytkowników. Procentowy udział wydatków w czasie przedstawia wykres:
Kreacje graficzne na początku obejmowały jedynie reklamy elastyczne. Reklamy elastyczne to takie reklamy, które skalują się automatycznie do wszystkich dostępnych wymiarów. Wykorzystując reklamy elastyczne wystarczy przygotować jedną kreację oraz wypełnić informacje na temat nagłówka i tekstu reklamy a Google sam dostosuje te informacje do każdego wymiaru i urządzenia.
Po zbudowaniu list remarketingowych stworzyliśmy nowe kreacje na remarketing, które promowały konkretnych prelegentów i ich prelekcje.
Rekrutacja w IT to dzisiaj wyzwanie. Rynek pracownika wymusza na pracodawcach aby bardziej aktywnie poszukiwali pracowników. Konkurencyjność jest ogromna, a wymagania kandydatów rosną z każdym miesiącem. Celem kampanii rekrutacyjnej Codete jest pozyskanie jak największej ilości aplikacji do pracy na różne stanowiska.
Kampania rekrutacyjna jest prowadzona stale z taką samą intensywnością od czerwca 2017 roku. W trakcie trwania kampanii zmieniają się stanowiska, na które prowadzone są rekrutacje.
Typ zastosowanej kampanii: sieć wyszukiwania
Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu i ruchu wśród zdefiniowanych grup odbiorców przy niskim budżecie (w porównaniu do konkurencji)
Kampania kierowana była wąsko na konkretne stanowiska, tylko w sieci wyszukiwania, w języku polskim i angielskim (przeważały polskie reklamy).
Średni CPC w branży IT jest bardzo wysoki więc skupiliśmy się na optymalizacji stawek. Zależało nam na tym, aby średnia pozycja utrzymywała się na poziomie nie niższym niż 3.0. Przeprowadziliśmy szereg testów, które wykazały, że średni współczynnik konwersji dla pierwszych 3 wyników był taki sam, ponieważ osoba szukająca pracy otwiera więcej niż 1 wynik wyszukiwania.
Zoptymalizowaliśmy strony docelowe i dodaliśmy rozszerzenia reklam.
Po optymalizacji uzyskaliśmy więcej kliknięć przy niższym koszcie za kliknięcie.
Stale prowadzimy kampanię wizerunkową, która ma na celu zwiększenie zasięgu i wyświetlenie reklam graficznych z jak największą częstotliwością dla tych samych odbiorców przy stałym budżecie miesięcznym.
Typ zastosowanej kampanii: sieć reklamowa (GDN)
Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu przy jak najmniejszym CPM
Optymalizowaliśmy kampanię korzystając ze sprawdzonych rozwiązań, dzięki czemu udało nam się uzyskać ponad 2x niższy CPM przy jednoczesnym zawężeniu reklam (bardziej szczegółowym kierowaniu). Przełożyło się to na większą ilość wyświetleń w tym samym budżecie.