Case studies

Case study - Codete

Codete to software house, który dostarcza rozwiązania dla firm usprawniające procesy biznesowe oraz konsultacje IT. Firma została założona w 2010 roku, od tego czasu wciąż się rozwija.

Główna siedziba firmy jest w Krakowie. W Polsce działa również oddział w Lublinie. Za granicą Codete ma swoje oddziały za naszą zachodnią granicą – w Berlinie i Kolonii.

Poniższy case study dotyczy szeregu działań w obrębie kampanii Google AdWords (Google Ads), przeprowadzonych dla firmy Codete w celu zwiększenia ilości konwersji, wysłanych leadów oraz zwiększenia świadomości marki.

Cel

Zwiększenie świadomości marki i konwersji

Wstęp

Naszą współpracę z Codete rozpoczęliśmy 28.04.2017, natomiast jej wzmożenie nastąpiło na początku 2018 roku. Dla firmy działamy również w obszarze SEO.

Kampanie były prowadzone na 3 obszarach:

  • promocja konferencji organizowanych przez Codete w Polsce i w Niemczech. Są to projekty CodeteCON i CoMeet,
  • rekrutacja nowych pracowników,
  • kampania na świadomość marki.

Dodatkowo firma sama zarządza profilami na kanałach społecznościowych, które wspierają promocję, oraz dostarcza dane o odbiorcach, które mogą być wykorzystywane również w kampaniach AdWords (Google Ads).

Szybkie fakty o branży:

  • branża IT
  • rynek pracownika – firmy konkurują ze sobą o pozyskanie kandydatów do pracy
  • wysokie stawki CPC
  • duża konkurencyjność
  • stosunkowo mała liczba wyświetleń na frazy

Kampania Codete CON

CodeteCON to konferencja technologiczna organizowana cyklicznie przez firmę Codete w Krakowie i w Lublinie. Uczestnikami konferencji są programiści i fani nowych technologii. Konferencja jest darmowa natomiast wymagana jest wcześniejsza rejestracja uczestników. Istnieje również możliwość zgłoszenia się jako prelegent konferencji. Celem kampanii jest zatem jak największa ilość rejestracji uczestników oraz zgłoszeń prelegentów.

Początkowo, jeszcze w 2017 roku, kampania kierowana była na bloga Codete, na którym widniała informacja o konferencji i możliwość zapisów. Wraz z rozwojem projektu, Codete zdecydowało się na zbudowanie dedykowanego landing page konferencji. Wraz z powstaniem nowego landing page przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie projektu w skład którego wchodzi:

  • wdrożenie Google Tag Managera,
  • wdrożenie Google Analytics,
  • wdrożenie Google AdWords (Google Ads),
  • wdrożenie Yandex Merica,
  • konfiguracja nowych list odbiorców dla konta Analytics,
  • implementacja nowych konwersji do AdWords,
  • Dodanie kuponu o wartości 600 zł.

Po poprawnym wdrożeniu analityki rozpoczęliśmy tworzenie struktury konta według omówionej i zaakceptowanej przez klienta strategii.

Typ zastosowanej kampanii: sieć reklamowa (GDN) i remarketing.
Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu i ruchu wśród zdefiniowanych grup odbiorców przy ograniczonym budżecie i minimalnej stawce CPC
Czas trwania kampanii: 1,5 miesiąca przed konferencją w Lublinie (konferencja odbywała się w połowie kwietnia 2018). Zakończenie promocji na dwa dni przed rozpoczęciem.

Dla kampanii w sieci reklamowej rozpoczęliśmy działania od zdefiniowania grup docelowych oraz zaprojektowania kreacji graficznych spójnych z landing page wraz z klientem. Grupy docelowe były zdefiniowane na podstawie danych odbiorców z AdWords i Analytics oraz informacji od klienta.

Typy kierowania zastosowane w kampanii:

  1. Behawioralne
    – DSK połączone z tematami stron docelowych,
    – osoby, które przeglądały strony konkurencji,
    – lista osób podobnych do tych z list remarketingowych
  2. Kontekstowe
    – strony o tematyce IT
  3. Remarketing

Przykłady kreacji graficznych przygotowanych przez klienta:

Baner codete

baner codete 2

Kampania była optymalizowana według harmonogramu, według urządzeń oraz według lokalizacji. Przy optymalizacji kampanii pod uwagę braliśmy wskaźniki efektywności takie jak koszt konwersji, współczynnik konwersji, współczynnik odrzuceń, zaangażowanie na stronie.

Kampania kierowana była na Lublin oraz w promieniu 200 km od Lublina, jednak przy założeniu niższych stawek o 25% i z 25% niższą intensywnością

Efekt:

61 realizacji celu uczestnicy
3 realizacje celu prelegent
– współczynnik konwersji wyniósł 2,89%
– średni CPC wyniósł 20 groszy

– Kampanie remarketingowe wykorzystywały listy odbiorców innych kampanii klienta, a projekt CodeteCON po tygodniu posiadał wystarczającą ilość odbiorców do rozpoczęcia promocji. Jak widać na poniższym screenie współczynnik konwersji maleje wraz z upływem czasu a wpływ na taki trend miało w głównej mierze darmowe uczestnictwo w konferencji.

CodeteCON konwersja z AdWords

CodeteCON konwersje użytkownicy

Kampania COMEET

CoMeet to konferencja dla profesjonalistów i managerów IT, która odbywa się w Berlinie. W przeciwieństwie do CodeteCON jest to płatna konferencja, więc konwersje przesuwają się w czasie na późniejszy termin. Tak samo jak w przypadku polskiej konferencji, celem kampanii było pozyskanie jak największej ilości rejestracji na wydarzenie oraz zapisów na prelegentów.

 

Strona promująca konferencję została uruchomiona w marcu 2018 roku. W tym samym czasie rozpoczęliśmy działania, kampania trwała do maja, kiedy odbyła się konferencja. Na samym początku wykonaliśmy kompleksowe wdrożenie, podobnie jak w poprzednim projekcie zaimplementowaliśmy narzędzia potrzebne do przeprowadzenia kampanii (Google Adwords, Google Analytics, Google Tag Manager).

Typ zastosowanej kampanii: sieć reklamowa (GDN) i remarketing.
Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu i ruchu wśród zdefiniowanych grup odbiorców przy ograniczonym budżecie i minimalnej stawce CPC
Czas trwania kampanii: 2 miesiące przed konferencją w Berlinie.

Grupy docelowe i typy kierowania były podobne jak w przypadku polskiej kampanii. Różnił się natomiast podział budżetu na poszczególne typy odbiorców. Na początku, przez pierwszy tydzień trwania kampanii, cały budżet był kierowany na pozyskanie nowych użytkowników (strona była zupełnie nowa). Z biegiem czasu coraz więcej budżetu było przeznaczane na remarketing, przed samą konferencją 80% przeznaczaliśmy na remarketing a 20% na pozyskiwanie nowych użytkowników. Procentowy udział wydatków w czasie przedstawia wykres:

Codete - wydatki na remarketing i GDN

Kreacje graficzne na początku obejmowały jedynie reklamy elastyczne. Reklamy elastyczne to takie reklamy, które skalują się automatycznie do wszystkich dostępnych wymiarów. Wykorzystując reklamy elastyczne wystarczy przygotować jedną kreację oraz wypełnić informacje na temat nagłówka i tekstu reklamy a Google sam dostosuje te informacje do każdego wymiaru i urządzenia.

Po zbudowaniu list remarketingowych stworzyliśmy nowe kreacje na remarketing, które promowały konkretnych prelegentów i ich prelekcje.

Przykład kreacji graficznej:

Efekt:
– Średni CPC – 58 groszy
– Cel: Zapisz się jako Prelegent – 79 aplikacji przy konwersji na poziomie 3,56%
– Cel: Kup bilet – 78 aplikacji przy konwersji na poziomie 3,52%

– Ciągły wzrost konwersji – najwyższy poziom osiągnęła zaraz przed konferencją, która odbywała się w pierwszym tygodniu maja. Na wykresie wyraźnie widać wzrost współczynnika konwersji. Przy mniejszym ruchu osiągnęliśmy wyższy współczynnik konwersji, głównie dzięki zastosowaniu kampanii remarketingowej.

Wzrost konwersji Codete

Wzrost wrpółczynników konwersji Codete

 

Kampania rekrutacyjna

Rekrutacja w IT to dzisiaj wyzwanie. Rynek pracownika wymusza na pracodawcach aby bardziej aktywnie poszukiwali pracowników. Konkurencyjność jest ogromna, a wymagania kandydatów rosną z każdym miesiącem. Celem kampanii rekrutacyjnej Codete jest pozyskanie jak największej ilości aplikacji do pracy na różne stanowiska.

Kampania rekrutacyjna jest prowadzona stale z taką samą intensywnością od czerwca 2017 roku. W trakcie trwania kampanii zmieniają się stanowiska, na które prowadzone są rekrutacje.

Typ zastosowanej kampanii: sieć wyszukiwania
Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu i ruchu wśród zdefiniowanych grup odbiorców przy niskim budżecie (w porównaniu do konkurencji)

Kampania kierowana była wąsko na konkretne stanowiska, tylko w sieci wyszukiwania, w języku polskim i angielskim (przeważały polskie reklamy).
Średni CPC w branży IT jest bardzo wysoki więc skupiliśmy się na optymalizacji stawek. Zależało nam na tym, aby średnia pozycja utrzymywała się na poziomie nie niższym niż 3.0. Przeprowadziliśmy szereg testów, które wykazały, że średni współczynnik konwersji dla pierwszych 3 wyników był taki sam, ponieważ osoba szukająca pracy otwiera więcej niż 1 wynik wyszukiwania.

Zoptymalizowaliśmy strony docelowe i dodaliśmy rozszerzenia reklam.

Po optymalizacji uzyskaliśmy więcej kliknięć przy niższym koszcie za kliknięcie.

Codete optymalizacja CPC

Efekt:
– wzrost konwersji
Wzrost konwersji Codete– wzrost ruchu z AdWords na stronie o 815% w 5 miesięcy

Wzrost ruchu kampania rekrutacyjna codete

 

Kampania wizerunkowa

Stale prowadzimy kampanię wizerunkową, która ma na celu zwiększenie zasięgu i wyświetlenie reklam graficznych z jak największą częstotliwością dla tych samych odbiorców przy stałym budżecie miesięcznym.

Typ zastosowanej kampanii: sieć reklamowa (GDN)
Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu przy jak najmniejszym CPM

Optymalizowaliśmy kampanię korzystając ze sprawdzonych rozwiązań, dzięki czemu udało nam się uzyskać ponad 2x niższy CPM przy jednoczesnym zawężeniu reklam (bardziej szczegółowym kierowaniu). Przełożyło się to na większą ilość wyświetleń w tym samym budżecie.

 

 

Codete case study opinia klientaOpinia klienta o współpracy:

„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Delante. Juz po pierwszych miesiącach zauważyliśmy rezultaty pracy – zwiększony ruch na stronie oraz widoczność w sieci. Zarówno doradztwo jak i wsparcie techniczne jest na bardzo wysokim poziomie.” – Agnieszka Krawczyk, Marketing Manager w Codete

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.