Codete to software house, który dostarcza rozwiązania dla firm usprawniające procesy biznesowe oraz konsultacje IT. Firma została założona w 2010 roku, od tego czasu wciąż się rozwija.
Główna siedziba firmy jest w Krakowie. W Polsce działa również oddział w Lublinie. Za granicą Codete ma swoje oddziały za naszą zachodnią granicą – w Berlinie i Kolonii.
Poniższy case study dotyczy szeregu działań w obrębie kampanii Google AdWords (Google Ads), przeprowadzonych dla firmy Codete w celu zwiększenia ilości konwersji, wysłanych leadów oraz zwiększenia świadomości marki.
Branża
Software house
Domena
COM
Globalna
Ruch z Google Ads
+815%
Wzrostu ruchu z Google Ads w 5 miesięcy
Wstęp
Naszą współpracę z Codete rozpoczęliśmy 28.04.2017, natomiast jej wzmożenie nastąpiło na początku 2018 roku. Dla firmy działamy również w obszarze SEO.
Kampanie były prowadzone na 3 obszarach:
promocja konferencji organizowanych przez Codete w Polsce i w Niemczech. Są to projekty CodeteCON i CoMeet,
rekrutacja nowych pracowników,
kampania na świadomość marki.
Dodatkowo firma sama zarządza profilami na kanałach społecznościowych, które wspierają promocję, oraz dostarcza dane o odbiorcach, które mogą być wykorzystywane również w kampaniach Google Ads.
Szybkie fakty o branży:
branża IT
rynek pracownika – firmy konkurują ze sobą o pozyskanie kandydatów do pracy
wysokie stawki CPC
duża konkurencyjność
stosunkowo mała liczba wyświetleń na frazy
Kampania Codete CON
CodeteCON to konferencja technologiczna organizowana cyklicznie przez firmę Codete w Krakowie i w Lublinie. Uczestnikami konferencji są programiści i fani nowych technologii. Konferencja jest darmowa natomiast wymagana jest wcześniejsza rejestracja uczestników. Istnieje również możliwość zgłoszenia się jako prelegent konferencji. Celem kampanii jest zatem jak największa ilość rejestracji uczestników oraz zgłoszeń prelegentów.
Początkowo, jeszcze w 2017 roku, kampania kierowana była na bloga Codete, na którym widniała informacja o konferencji i możliwość zapisów. Wraz z rozwojem projektu, Codete zdecydowało się na zbudowanie dedykowanego landing page konferencji. Wraz z powstaniem nowego landing page przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie projektu w skład którego wchodzi:
wdrożenie Google Tag Managera,
wdrożenie Google Analytics,
wdrożenie Google Google Ads,
wdrożenie Yandex Merica,
konfiguracja nowych list odbiorców dla konta Analytics,
implementacja nowych konwersji do Google Ads,
Dodanie kuponu o wartości 600 zł.
Po poprawnym wdrożeniu analityki rozpoczęliśmy tworzenie struktury konta według omówionej i zaakceptowanej przez klienta strategii.
Typ zastosowanej kampanii: sieć reklamowa (GDN) i remarketing. Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu i ruchu wśród zdefiniowanych grup odbiorców przy ograniczonym budżecie i minimalnej stawce CPC Czas trwania kampanii: 1,5 miesiąca przed konferencją w Lublinie (konferencja odbywała się w połowie kwietnia 2018). Zakończenie promocji na dwa dni przed rozpoczęciem.
Dla kampanii w sieci reklamowej rozpoczęliśmy działania od zdefiniowania grup docelowych oraz zaprojektowania kreacji graficznych spójnych z landing page wraz z klientem. Grupy docelowe były zdefiniowane na podstawie danych odbiorców z Google Ads i Analytics oraz informacji od klienta.
Typy kierowania zastosowane w kampanii:
Behawioralne
– DSK połączone z tematami stron docelowych,
– osoby, które przeglądały strony konkurencji,
– lista osób podobnych do tych z list remarketingowych
Kontekstowe
– strony o tematyce IT
Remarketing
Przykłady kreacji graficznych przygotowanych przez klienta:
Kampania była optymalizowana według harmonogramu, według urządzeń oraz według lokalizacji. Przy optymalizacji kampanii pod uwagę braliśmy wskaźniki efektywności takie jak koszt konwersji, współczynnik konwersji, współczynnik odrzuceń, zaangażowanie na stronie.
Kampania kierowana była na Lublin oraz w promieniu 200 km od Lublina, jednak przy założeniu niższych stawek o 25% i z 25% niższą intensywnością
Efekt:
– 61 realizacji celu uczestnicy
– 3 realizacje celu prelegent
– współczynnik konwersji wyniósł 2,89%
– średni CPC wyniósł 20 groszy
– Kampanie remarketingowe wykorzystywały listy odbiorców innych kampanii klienta, a projekt CodeteCON po tygodniu posiadał wystarczającą ilość odbiorców do rozpoczęcia promocji. Jak widać na poniższym screenie współczynnik konwersji maleje wraz z upływem czasu a wpływ na taki trend miało w głównej mierze darmowe uczestnictwo w konferencji.
Kampania COMEET
CoMeet to konferencja dla profesjonalistów i managerów IT, która odbywa się w Berlinie. W przeciwieństwie do CodeteCON jest to płatna konferencja, więc konwersje przesuwają się w czasie na późniejszy termin. Tak samo jak w przypadku polskiej konferencji, celem kampanii było pozyskanie jak największej ilości rejestracji na wydarzenie oraz zapisów na prelegentów.
Strona promująca konferencję została uruchomiona w marcu 2018 roku. W tym samym czasie rozpoczęliśmy działania, kampania trwała do maja, kiedy odbyła się konferencja. Na samym początku wykonaliśmy kompleksowe wdrożenie, podobnie jak w poprzednim projekcie zaimplementowaliśmy narzędzia potrzebne do przeprowadzenia kampanii (Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager).
Typ zastosowanej kampanii: sieć reklamowa (GDN) i remarketing. Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu i ruchu wśród zdefiniowanych grup odbiorców przy ograniczonym budżecie i minimalnej stawce CPC Czas trwania kampanii: 2 miesiące przed konferencją w Berlinie.
Grupy docelowe i typy kierowania były podobne jak w przypadku polskiej kampanii. Różnił się natomiast podział budżetu na poszczególne typy odbiorców. Na początku, przez pierwszy tydzień trwania kampanii, cały budżet był kierowany na pozyskanie nowych użytkowników (strona była zupełnie nowa). Z biegiem czasu coraz więcej budżetu było przeznaczane na remarketing, przed samą konferencją 80% przeznaczaliśmy na remarketing a 20% na pozyskiwanie nowych użytkowników. Procentowy udział wydatków w czasie przedstawia wykres:
Kreacje graficzne na początku obejmowały jedynie reklamy elastyczne. Reklamy elastyczne to takie reklamy, które skalują się automatycznie do wszystkich dostępnych wymiarów. Wykorzystując reklamy elastyczne wystarczy przygotować jedną kreację oraz wypełnić informacje na temat nagłówka i tekstu reklamy a Google sam dostosuje te informacje do każdego wymiaru i urządzenia.
Po zbudowaniu list remarketingowych stworzyliśmy nowe kreacje na remarketing, które promowały konkretnych prelegentów i ich prelekcje.
Przykład kreacji graficznej:
Efekt: – Średni CPC – 58 groszy
– Cel: Zapisz się jako Prelegent – 79 aplikacji przy konwersji na poziomie 3,56%
– Cel: Kup bilet – 78 aplikacji przy konwersji na poziomie 3,52%
– Ciągły wzrost konwersji – najwyższy poziom osiągnęła zaraz przed konferencją, która odbywała się w pierwszym tygodniu maja. Na wykresie wyraźnie widać wzrost współczynnika konwersji. Przy mniejszym ruchu osiągnęliśmy wyższy współczynnik konwersji, głównie dzięki zastosowaniu kampanii remarketingowej.
Kampania rekrutacyjna
Rekrutacja w IT to dzisiaj wyzwanie. Rynek pracownika wymusza na pracodawcach aby bardziej aktywnie poszukiwali pracowników. Konkurencyjność jest ogromna, a wymagania kandydatów rosną z każdym miesiącem. Celem kampanii rekrutacyjnej Codete jest pozyskanie jak największej ilości aplikacji do pracy na różne stanowiska.
Kampania rekrutacyjna jest prowadzona stale z taką samą intensywnością od czerwca 2017 roku. W trakcie trwania kampanii zmieniają się stanowiska, na które prowadzone są rekrutacje.
Typ zastosowanej kampanii: sieć wyszukiwania Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu i ruchu wśród zdefiniowanych grup odbiorców przy niskim budżecie (w porównaniu do konkurencji)
Kampania kierowana była wąsko na konkretne stanowiska, tylko w sieci wyszukiwania, w języku polskim i angielskim (przeważały polskie reklamy).
Średni CPC w branży IT jest bardzo wysoki więc skupiliśmy się na optymalizacji stawek. Zależało nam na tym, aby średnia pozycja utrzymywała się na poziomie nie niższym niż 3.0. Przeprowadziliśmy szereg testów, które wykazały, że średni współczynnik konwersji dla pierwszych 3 wyników był taki sam, ponieważ osoba szukająca pracy otwiera więcej niż 1 wynik wyszukiwania.
Zoptymalizowaliśmy strony docelowe i dodaliśmy rozszerzenia reklam.
Po optymalizacji uzyskaliśmy więcej kliknięć przy niższym koszcie za kliknięcie.
Efekt:
– wzrost konwersji – wzrost ruchu z Google Ads na stronie o 815% w 5 miesięcy
Kampania wizerunkowa
Stale prowadzimy kampanię wizerunkową, która ma na celu zwiększenie zasięgu i wyświetlenie reklam graficznych z jak największą częstotliwością dla tych samych odbiorców przy stałym budżecie miesięcznym.
Typ zastosowanej kampanii: sieć reklamowa (GDN) Główne założenie: pozyskanie maksymalnego zasięgu przy jak najmniejszym CPM
Optymalizowaliśmy kampanię korzystając ze sprawdzonych rozwiązań, dzięki czemu udało nam się uzyskać ponad 2x niższy CPM przy jednoczesnym zawężeniu reklam (bardziej szczegółowym kierowaniu). Przełożyło się to na większą ilość wyświetleń w tym samym budżecie.
Opinia klienta o współpracy:
„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Delante. Juz po pierwszych miesiącach zauważyliśmy rezultaty pracy – zwiększony ruch na stronie oraz widoczność w sieci. Zarówno doradztwo jak i wsparcie techniczne jest na bardzo wysokim poziomie.” – Agnieszka Krawczyk, Marketing Manager w Codete
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Optymalizacja wraz z procesem dolinkowania oraz copywritingu - dzięki temu wprowadziliśmy konkurencyjną frazę produktową do TOP10 oraz w 9 miesięcy zwiększyliśmy wejścia organiczne na stronę o 101%. Sprawdź!
W 3 miesiące wygenerowaliśmy 160% wzrostu ruchu organicznego dla e-sklepu ze sprzętem do sztuk walki. Zobacz, jak pomógł w tym dobrze zaplanowany proces On-Site SEO!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.