Naszą współpracę przy kampanii Google Ads z Centrum Audio rozpoczęliśmy 2 stycznia 2018 roku. Dla firmy prowadzimy również działania w obszarze SEO.
Kampanie Google Ads są prowadzone w 3 obszarach:
- kampania produktowa (PLA),
- kampania w sieci wyszukiwania,
- kampania w sieci reklamowej.
Szybkie fakty:
- branża nagłośnienia do samochodów
- przed podjęciem współpracy z Delante firma korzystała z usług innej firmy optymalizującej kampanię,
Wyzwania:
- Wyniki dla wcześniej prowadzonych kampanii (przed podjęciem współpracy) były dosyć dobre i stabilne, przychód utrzymywał się od lipca 2017 na podobnym poziomie.
- Poprzednia firma nie przydzieliła poprawnie dostępów do GMC. Stworzyliśmy i skonfigurowaliśmy nowe konto.
- Na początku współpracy, w okresie luty-marzec, odnotowaliśmy spadki w przychodzie. Były one spowodowane dużymi zmianami na koncie Google Ads, które było konfigurowane od początku ze względu na poprzednią agencję, oraz sezonowością produktów.
Po spadku na początku współpracy naszym celem był powrót do poziomu przychodów sprzed stycznia. W marcu odnotowaliśmy znaczny wzrost ruchu na stronie pochodzącego z płatnych wyników wyszukiwania, a w kwietniu powróciliśmy do wcześniejszego poziomu przychodów. Pierwszy cel dla kampanii został zrealizowany. Widząc potencjał dla branży podjęliśmy energiczne działania mające poprawić wynik finansowy.
W lutym, w ramach testu, wprowadziliśmy kampanie w sieci wyszukiwania. Na początku były to kampanie DSA (dynamiczne reklamy w sieci wyszukiwania), które osiągały bardzo wysokie wyniki ROAS (zwrot z inwestycji na reklamę) i generowały duży przychód. W późniejszym etapie wprowadziliśmy również kampanie w sieci wyszukiwania na najpopularniejsze frazy w PLA. Niektóre kampanie były uruchomione sezonowo, a inne działają do teraz.
Na kampanie w sieci reklamowej przeznaczamy minimum 10% budżetu całkowitego koncentrując się na zwiększeniu rozpoznawalności marki. Te działania mają na celu pozycjonowanie marki oraz zwiększenie współczynnika konwersji, ilości konwersji w dłuższej perspektywie czasu.
Rozłożenie budżetu na kampanie było następujące:
- PLA – 80% budżetu,
- sieć wyszukiwania – 10% budżetu,
- sieć reklamowa – 10% budżetu.
Na całym koncie stosowane są skrypty oraz najnowsze rozwiązania Google AI, które umożliwiają optymalizację kampanii w oparciu o setki danych, których sami nie możemy zmierzyć. Najpowszechniejsze optymalizacje to te maksymalizujące liczbę kliknięć oraz ilość konwersji.