Kampanie produktowe (PLA) były rozbite na poszczególne kategorie produktów, które odpowiadały kategoriom w sklepie. Dla każdej grupy reklam prowadziliśmy stałe działania optymalizacyjne.
1. Wprowadziliśmy modyfikatory stawek w zależności od lokalizacji użytkowników, pory dnia, typu urządzenia i odbiorców.
2. Dla każdej kategorii produktów utworzyliśmy grupę odbiorców, którzy odwiedzili strony kategorii albo produktów. Dla tak zdefiniowanych odbiorców ustawione były większe stawki.
3. Dla osób, które porzuciły koszyk również ustawiliśmy wyższe stawki.
4. W ramach obserwacji mierzyliśmy dane demograficzne odnośnie związku/stanu wolnego oraz wykształcenia.
Celem było sprawdzenie czy są korelacje pomiędzy zakupami a statusem związku, rodzicielskim i wykształcenia.Z naszych obserwacji wynika, że osoby w związku małżeńskim generują największą ilość wyszukiwań przy nieznacznie niższym CTR niż osoby w związku. Zdecydowanie osoby w stanie wolnym generują najniższą ilość wyświetleń i kliknięć.
Dane demograficzne to nowość w kampaniach w sieci wyszukiwania ale widzimy ich potencjał dla wielu branż. Specjaliści otrzymują dodatkowe narzędzie optymalizacyjne. Oczywiście, czego łatwo się domyślić, odbiorcy na rynku o zainteresowaniach motoryzacyjnych to najlepsza grupa odbiorców w sklepie. Jako, że osoby w związku małżeńskim o zainteresowaniach motoryzacyjnych generują najwięcej konwersji przy najwyższym ROAS, zostały one przez nas dodatkowo premiowane poprzez podniesiecie maksymalnego CPC.
5. W ramach codziennej pracy monitorujemy słowa kluczowe i wykluczamy słowa niepowiązane.
6. W pliku produktowym zastosowaliśmy kilka reguł niestandardowych, które modyfikują plik produktowy optymalizując go dla najważniejszych słów kluczowych.
Dużym wyzwaniem jest sezonowość w branży oraz potrzeba dostosowywania działań w ciągu roku. Wiele zmiennych musieliśmy zmodyfikować w trakcie trwania kampanii. Są to nie tylko grupy asortymentu ale również zmiany w zachowaniach odbiorców. Stosowaliśmy zmienne kryteria biddowania stawek w zależności od sezonu.