Centrum Audio to sklep sprzedający stacjonarnie i online sprzęt car audio juz od 2005 roku. Firma zajmuje się również doradztwem i instalacją nagłośnienia samochodów.
Sklep oferuje bardzo szeroki asortyment od ponad 160 producentów.
Poniższy case study dotyczy szeregu działań w obrębie kampanii Google Ads, przeprowadzonych dla firmy Centrum Audio w celu zwiększenia ilości zamówień przy zachowaniu ROAS na poziomie minimum 600%. Przeczytaj jak wygenerowaliśmy 152% więcej zamówień przy ROAS 890%.
Naszą współpracę przy kampanii Google Ads z Centrum Audio rozpoczęliśmy 2 stycznia 2018 roku. Dla firmy prowadzimy również działania w obszarze SEO.
Kampanie Google Ads są prowadzone w 3 obszarach:
Po spadku na początku współpracy naszym celem był powrót do poziomu przychodów sprzed stycznia. W marcu odnotowaliśmy znaczny wzrost ruchu na stronie pochodzącego z płatnych wyników wyszukiwania, a w kwietniu powróciliśmy do wcześniejszego poziomu przychodów. Pierwszy cel dla kampanii został zrealizowany. Widząc potencjał dla branży podjęliśmy energiczne działania mające poprawić wynik finansowy.
W lutym, w ramach testu, wprowadziliśmy kampanie w sieci wyszukiwania. Na początku były to kampanie DSA (dynamiczne reklamy w sieci wyszukiwania), które osiągały bardzo wysokie wyniki ROAS (zwrot z inwestycji na reklamę) i generowały duży przychód. W późniejszym etapie wprowadziliśmy również kampanie w sieci wyszukiwania na najpopularniejsze frazy w PLA. Niektóre kampanie były uruchomione sezonowo, a inne działają do teraz.
Na kampanie w sieci reklamowej przeznaczamy minimum 10% budżetu całkowitego koncentrując się na zwiększeniu rozpoznawalności marki. Te działania mają na celu pozycjonowanie marki oraz zwiększenie współczynnika konwersji, ilości konwersji w dłuższej perspektywie czasu.
Rozłożenie budżetu na kampanie było następujące:
Na całym koncie stosowane są skrypty oraz najnowsze rozwiązania Google AI, które umożliwiają optymalizację kampanii w oparciu o setki danych, których sami nie możemy zmierzyć. Najpowszechniejsze optymalizacje to te maksymalizujące liczbę kliknięć oraz ilość konwersji.
Przypadek klienta Centrum Audio to systematyczna i analityczna praca, która przyniosła nam korzyści w postaci wzrostów. Staraliśmy się obniżać korzystnie ROAS, aby przychód kampanii proporcjonalnie wzrastał. Dodatkowo po wprowadzeniu kampanii CSS dla tego klienta spowodowała ona znaczny spadek kosztu za klik, a co za tym idzie, większy i wartościowy ruch, który zaowocował przebiciem wyników z poprzedniego roku. Klient korzysta z naszych usług już od lat – dzięki wspólnym celom (sukces klienta jest naszym sukcesem) możemy tu z pewnością mówić o dobrej i długotrwałej współpracy.
Kampanie produktowe (PLA) były rozbite na poszczególne kategorie produktów, które odpowiadały kategoriom w sklepie. Dla każdej grupy reklam prowadziliśmy stałe działania optymalizacyjne.
1. Wprowadziliśmy modyfikatory stawek w zależności od lokalizacji użytkowników, pory dnia, typu urządzenia i odbiorców.
2. Dla każdej kategorii produktów utworzyliśmy grupę odbiorców, którzy odwiedzili strony kategorii albo produktów. Dla tak zdefiniowanych odbiorców ustawione były większe stawki.
3. Dla osób, które porzuciły koszyk również ustawiliśmy wyższe stawki.
4. W ramach obserwacji mierzyliśmy dane demograficzne odnośnie związku/stanu wolnego oraz wykształcenia.
Celem było sprawdzenie czy są korelacje pomiędzy zakupami a statusem związku, rodzicielskim i wykształcenia.Z naszych obserwacji wynika, że osoby w związku małżeńskim generują największą ilość wyszukiwań przy nieznacznie niższym CTR niż osoby w związku. Zdecydowanie osoby w stanie wolnym generują najniższą ilość wyświetleń i kliknięć.
Dane demograficzne to nowość w kampaniach w sieci wyszukiwania ale widzimy ich potencjał dla wielu branż. Specjaliści otrzymują dodatkowe narzędzie optymalizacyjne. Oczywiście, czego łatwo się domyślić, odbiorcy na rynku o zainteresowaniach motoryzacyjnych to najlepsza grupa odbiorców w sklepie. Jako, że osoby w związku małżeńskim o zainteresowaniach motoryzacyjnych generują najwięcej konwersji przy najwyższym ROAS, zostały one przez nas dodatkowo premiowane poprzez podniesiecie maksymalnego CPC.
5. W ramach codziennej pracy monitorujemy słowa kluczowe i wykluczamy słowa niepowiązane.
6. W pliku produktowym zastosowaliśmy kilka reguł niestandardowych, które modyfikują plik produktowy optymalizując go dla najważniejszych słów kluczowych.
Dużym wyzwaniem jest sezonowość w branży oraz potrzeba dostosowywania działań w ciągu roku. Wiele zmiennych musieliśmy zmodyfikować w trakcie trwania kampanii. Są to nie tylko grupy asortymentu ale również zmiany w zachowaniach odbiorców. Stosowaliśmy zmienne kryteria biddowania stawek w zależności od sezonu.
W połowie stycznia 2020 roku przenieśliśmy reklamy PLA z systemu Zakupy Google na Delante Shopping Platform. Jest to nasza platforma do oferowania reklam PLA na podobnych zasadach jak Reklamy Google. Gwarantowanym efektem korzystania z niej jest od 20% do nawet 50% niższe CPC względem Zakupów Google dla tych samych fraz.
Jakie osiągnęliśmy efekty dla Centrum Audio? Oto wyniki porównujące okres od połowy stycznia do połowy lutego z okresem od połowy grudnia do połowy stycznia przy wykorzystaniu tego samego budżetu (+/- 5%)
Jak widać wdrożenie Delante Shopping Platform nieznacznie zwiększyło wyświetlenia i kliknięcia ale zdecydowanie zwiększyło przychód klienta ponieważ kliknięcia były tańsze a sam CTR wzrósł.
Więcej o Delante Shopping Platform przeczytasz na naszej stronie: https://delante.pl/zakupy-delante/
Kampania w sieci wyszukiwania, którą prowadzimy dla Centrum Audio, to głównie DSA (dynamiczne reklamy w sieci wyszukiwania) i kampanie na kilka grup kluczowych produktów w sklepie. Prowadzimy ciągłe działania optymalizacyjne kampanii.
Podobnie jak przy kampanii PLA:
Dodatkowo:
Naszym celem jest jak najdokładniejsza personalizacja komunikatów. Wiemy, że w ten sposób podniesiemy skuteczność naszych działań. Dlatego już na etapie wdrożenia implementujemy wiele list odbiorców stale je rozbudowujące. Dopracowujemy śledzenie informacji o użytkownikach do granic tak aby później wykorzystać te dane do personalizacji komunikatów.
Kampania w sieci reklamowej ma na celu pozyskanie nowych odbiorców oraz nakłonienie osób, które już odwiedziły sklep do powrotu na stronę. Prowadzimy działania remarketingowe (remarketing dynamiczny) oraz kampanie na pozyskanie nowych odbiorców.
Dla kampanii remarketingowej utworzyliśmy wiele grup odbiorców aby precyzyjnie docierać do użytkowników na różnych etapach ścieżki zakupowej. Braliśmy pod uwagę wiele sygnałów w tym lokalizacje, częstotliwość odwiedzin, źródła odwiedzin czy urządzenie.
Dla kampanii na pozyskanie nowych odbiorców ustawiliśmy kierowanie behawioralne na podstawie „display search keywords”. Reklama trafia do osób, które wpisują dane słowa kluczowe w wyszukiwarkę lecz jeszcze nie były na stronie. Takim osobom wyświetlana była reklama banerowa. Celem kampanii jest maksymalizacja liczby odwiedzin przy zachowaniu minimalnego CPC (Cost Per Click).
Przykłady banerów przygotowanych dla klienta:
Atrybucja to zbiór zasad, które określają dla jakiego punktu na ścieżce, którą przechodzi użytkownik, będzie ostatecznie przypisana konwersja. Modelowaliśmy atrybucję sprawdzając wszystkie możliwe ścieżki dokonania konwersji. Zależało nam na wszystkich wejściach inicjujących oraz zamykających transakcję. Aby zmierzyć efektywność tych wejść ustawiliśmy model atrybucji na uwzględnienie pozycji:
W modelu cross device ocenialiśmy skuteczność poszczególnych urządzeń na ścieżce zakupowej, a na koncie GA włączyliśmy Google Signals, które zwiększa skuteczność remarketingu oraz wprowadza dodatkowe dane do raportowania.
Aby potwierdzić nasze dane dotyczące różnych modeli atrybucji regularnie sprawdzamy najważniejsze ścieżki konwersji. Dla najważniejszych 10 ścieżek google / ppc znajdowało się na którymś etapie zakupowym, co dodatkowo potwierdziło nasz wybór modelu atrybucji opartym o pozycję.