.animate-view{opacity: 1 !important;}
case study galeria w chmurach

+71% wzrostu miesięcznego ruchu

Galeria sztuki Google Ads
O Galerii w Chmurach

Galeria w Chmurach to marka, sprzedająca nowoczesne, ręcznie wykonane obrazy kolekcji Anny Borkowskiej. Sklep posiada niewielką ilość wyselekcjonowanych produktów premium.

Dla Galerii w Chmurach prowadzimy proces SEO na rynek polski oraz Google Ads na rynek polski i niemiecki.

Analiza

Współpracę z klientem rozpoczęlismy w maju 2020 roku. Prowadzimy dla klienta proces SEO oraz Google Ads. Wyzwaniem na początku współpracy było nieudane doświadczenie z poprzednią firmą SEO i brak zaufania klienta do procesu pozycjonowania.

Sklep postawiony jest na CMSie Open Solution.

Szybkie fakty

  • Niewielka ilość produktów
  • Produkty premium
  • CMS Open Solution
  • Połączenie procesów SEO i SEM
  • Proces SEO na rynek PL
  • Proces SEM na rynek PL i DE

Zespół SEM

Z klientem łączy nas długa i efektywna współpraca. Optymalizacja kampanii i ograniczenie wydatków na kampaniach dających ruch zaowocowały zdecydowanie wyższym współczynnikiem konwersji oraz znacznym wzrostem wartość ROAS. Kampanie skupiały się na 2 celach: budowanie świadomości marki, a także wyniki przekładające się na przychody i zwrot z inwestycji – obydwa te cele stopniowo i systematycznie realizujemy. Zostało wprowadzone sprecyzowane kierowanie reklamy i persony do jakiej celujemy z racji niestandardowego produktu e-commerce. Klientowi zależało nie tylko na stałych, znających markę użytkownikach, ale również na pozyskaniu nowego odbiorcy. Wyniki z miesiąca na miesiąc dają dobre rezultaty, a także zadowolenie klienta 🙂

Karolina Piech
Karolina Piech Senior SEM Specialist
Proces SEM – rynek polski

Na rynek polski dla Galerii w Chmurach prowadzimy kampanie:

  • PLA
  • Search
  • GDN
  • YouTube

Kampanie PLA

Kampanie PLA, inaczej kampanie produktowe, są przede wszystkim skupione na zwiększaniu sprzedaży i taki też cel spełniają w przypadku Galerii w Chmurach. Obecnie w Galerii oferowanych jest 19 obrazów, w kampaniach PLA skupiamy się na tych najbardziej dochodowych.

Przykład kampanii produktowej w Google:

Case study Google Ads - PLA

Case study Google Ads - PLA reklama

Wyniki kampanii PLA – porównanie grudzień 2020 do grudnia 2019.

  1. Spadek kosztów kampanii o 29%
  2. Wzrost współczynnika konwersji o 186%
  3. Wzrost wartości ROAS o 49,23%
    1. ROAS w grudniu 2020: 460%
    2. ROAS w grudniu 2019: 308%

Koszt i wartość konwersji od 10 czerwca do końca grudnia:

Case study Google Ads - wyniki

Kampanie w sieci wyszukiwania – Search

W przypadku reklam w sieci wyszukiwania bazowaliśmy na reklamach inteligentnych. Klient miał wcześniej zintegrowane e-commerce, my wdrożyliśmy kampanię dynamiczną (DSA – Dynamic Search Ads), która zaciąga słowa kluczowe z witryny.

Kampania miała za zadanie wyłapać ruch, z którego korzysta konkurencja oraz frazy brandowe (jeśli konkurencja pojawiała się na frazy brandowe klienta to automatycznie wprowadzaliśmy kampanię brandową).

Przykład reklamy w sieci wyszukiwania:

Galeria w Chmurach case study - przykład reklamy

Wyniki dla kampanii w sieci wyszukiwania

  • W grudniu 2020 w porównaniu do grudnia 2019 udział w wyświetleniach wzrósł o 180%
  • Od 10 czerwca do 31 grudnia, w porównaniu do takiego samego okresu wcześniej:
    • Utrzymaliśmy podobny koszt reklam
    • Współczynnik konwersji wzrósł o 59%
    • Wartość konwersji wzrosła o 16%
    • ROAS wzrósł o 18%

Kampanie GDN

Na początku kampanie były kierowane bardzo szeroko. Ograniczyliśmy kierowanie aby docierać bardziej precyzyjnie do klientów. Korzystaliśmy też z kampanii Smart Display – kierowane na bazie danych z konwersji. W momencie gdy ktoś kupi przedmiot to kierujemy reklamę do podobnego klienta aby zwiększyć liczbę konwersji.

Wykorzystywaliśmy głównie reklamy elastyczne.

Przykład reklam GDN:

Galeria w Chmurach - GDN

Case study SEM - Galeria w Chmurach - GDN

Wyniki:

Współczynnik konwersji w kampanii wzrósł o 126%

Kampanie YouTube

W kampaniach video na YouTube skupiamy się na cost per view (koszt za obejrzenie). Kierujemy reklamy behawioralnie na odbiorców:

  • Zainteresowanych sztuką, majsterkowaniem, dekoracjami do domu, wyposażeniem wnętrz
  • Grupa docelowa w wieku 35-64
  • Większość odbiorców to kobiety

Podobnie jak w przypadku reklam GDN tutaj też ograniczyliśmy wyświetlenie reklam aby zwiększyć ich precyzyjność. Uzyskaliśmy podobny współczynnik obejrzeń przy obniżeniu kosztów o 60%.

Przykłady wykorzystywanych reklam:

Wyniki dla wszystkich kampanii PL

(porównanie czerwiec – grudzień do poprzedniego okresu):

  • Spadek kosztów o 22%
  • 11% wzrostu przychodu
  • Wzrost współczynnika konwersji o 30%

 

Jestem pod wrażeniem, jak szybko mogliśmy zobaczyć wyniki. Specjaliści Delante są bardzo profesjonalni i naprawdę znają się na tym co robią.

Bart Bober

Bartłomiej Bober

Manager

Proces SEM – rynek niemiecki

Od czerwca 2020 prowadzimy również proces SEM na rynek niemiecki. Przed współpracą Klient prowadził kampanię na Niemcy na polskim koncie Google Ads, ponieważ na Niemieckim nie zliczały się transakcje. Skonfigurowaliśmy liczenie transakcji oraz podpięliśmy kampanie niemieckie na niemieckie konto Google Ads.

Na rynku niemieckim, podobnie jak na polskim, prowadzimy 4 typy reklam:

  • PLA
  • Search
  • GDN
  • YouTube

Najwięcej przychodów generują kampanie PLA i w sieci wyszukiwania. GDN i YouTube sa wsparciem dla tych kampanii.

Kampanie PLA

Kampanie produktowe są dużym wyzwaniem na rynku niemieckim z powodu bardzo dużej konkurencji. Po przeprowadzeniu migracji z konta PL na DE od listopada już zliczamy transakcje w Google Ads.

Prowadzimy kampanie PLA i iPLA (inteligentne reklamy produktowe). DSA (dynamiczne reklamy) wspierały konwersję, dzięki czemu kampanie zaczęły przynosić przychody (3600 euro przychodu z zainwestowanych 100 euro w kampanię).

Kampanie Search

Pod koniec listopada wdrożyliśmy DSA – dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Dla DSA w grudniu 2020 ROAS wynosił 963%

Kampanie GDN

Podobnie jak w przypadku kampanii na rynek polski korzystaliśmy ze Smart Display – kierowania na bazie danych z konwersji. W momencie gdy ktoś kupi przedmiot to kierujemy reklamę do podobnego klienta aby zwiększyć liczbę konwersji.

Wykorzystywaliśmy głównie reklamy elastyczne.

Również ograniczyliśmy wyświetlenia aby dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców.

Przykłady reklam GDN:

GDN na rynek niemiecki

GDN na Niemcy - Galeria w Chmurach

Kampanie YouTube

Prowadzimy kampanie in-stream. Są to reklamy na YouTube, które można pominąć po 5 sekundach. Jeśli odbiorca nie pominie reklamy to jest ona liczona do kosztu za obejrzenie.

Przykład reklamy na YouTube:

Wyniki kampanii na YouTube, porównanie listopad – grudzień 2020 do wrzesień-październik 2020

  • 21% więcej obejrzeń
  • współczynnik obejrzeń wzrósł o 6,24%
Case study SEM - wyniki kampanii na YouTube

Ciągła kreska – listopad – grudzień; Przerywana kreska – wrzesień – październik

Wyniki dla Kampanii Google Ads DE

(porównanie czerwiec – grudzień 2020 do poprzedniego okresu)

  • Spadek kosztów kampanii o 5%
  • Wzrost przychodów z Google Ads o 810%

Wyniki Google Ads DE - Galeria w Chmurach

W listopadzie i grudniu 2019 była jedna transakcja, w listopadzie i grudniu 2020 było 10 transakcji. Wzrost w przychodach wyniósł 3518%.

Z klientem łączy nas długa i efektywna współpraca. Optymalizacja kampanii i ograniczenie wydatków na kampaniach dających ruch zaowocowały zdecydowanie wyższym współczynnikiem konwersji oraz znacznym wzrostem wartość ROAS. Kampanie skupiały się na 2 celach: budowanie świadomości marki, a także wyniki przekładające się na przychody i zwrot z inwestycji – obydwa te cele stopniowo i systematycznie realizujemy. Zostało wprowadzone sprecyzowane kierowanie reklamy i persony do jakiej celujemy z racji niestandardowego produktu e-commerce. Klientowi zależało nie tylko na stałych, znających markę użytkownikach, ale również na pozyskaniu nowego odbiorcy. Wyniki z miesiąca na miesiąc dają dobre rezultaty, a także zadowolenie klienta 🙂

Karolina Piech
Karolina Piech Senior SEM Specialist
Proces SEO – onsite

Na początku współpracy ważnym aspektem było odpowiednie dobranie słów kluczowych do obrazów. Oprócz ogólnych fraz kluczowych chcieliśmy dobrać bardziej szczegółowe frazy. Ponieważ są to unikatowe dzieła musieliśmy dokładnie zbadać w jaki sposób użytkownicy wyszukują ich w Google. Posiłkowaliśmy się przede wszystkim Google Search Console i Semrush.

Do zaplanowania działań content marketingowych przydatny był również wywiad z klientem na temat grupy docelowej. Po długiej rozmowie określiliśmy:

  • Grupę docelową (m.in. wiek, lokalizacja, zainteresowania)
  • Kluczowe kategorie
  • Przewagi konkurencyjne
  • Sezonowość produktów (wyłączając sytuację z COVID-19)
  • Obecne treści na stronie
  • Prowadzone działania marketingowe

Tak zebrane dane pozwoliły nam lepiej dopasować strategię pozycjonowania.

Oprócz tego standardowo przeprowadziliśmy pełny audyt strony, który wskazał elementy, na których powinniśmy się skupić w pierwszej kolejności.

Problem 1. Brak bloga

Strona nie posiadała bloga. Zaleciliśmy wdrożenie bloga (https://galeriawchmurach.pl/blog-porady.html). Autorką treści jest autorka obrazów.

Na początku blog miał nieprzyjazne adresy URL, co było spowodowane głównie złymi tytułami wpisów. Szybko zmienilismy URL ryzykując że wygenerują się 404 ponieważ CMS na którym postawiony jest sklep nie obsługuje przekierowań.

Przykład przekierowanych wpisów (nowy adres u góry i stary adres URL poniżej):

Adresy URL Bloga - case study SEO

Blogposty sa optymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe. Linkujemy również do głównych kategorii w sklepie:

Linkowanie wewnętrzne - Galeria w Chmurach

Optymalizujemy również strukturę nagłówków w blogpostach. Przykład poprawnej struktury nagłówków:

Struktura nagłówków na blogu

Przykładowe wyniki optymalizacji blogpostów:

Fraza: symbol żurawia

Przed dodaniem blogposta dopasowana była do tagu, po dodaniu blogposta dopasowała się do niego oraz wskoczyła na 14 pozycję.

Optymalizacja - pozycje fraz

Obecnie fraza ta jest na 3 miejscu w wynikach wyszukiwania:

Pozycja frazy - case study seo

Fraza: symbolika natury na obrazach

Po zoptymalizowaniu blogposta w listopadzie fraza wskoczyła na 1 miejsce w wynikach wyszukiwania.

Pozycja frazy - case study seo

Problem 2. Niezoptymalizowane podstrony produktów

Optymalizację produktów rozpoczęliśmy od zmiany nazwy produktów i adresów URL tak, aby zawierały słowa kluczowe. Przygotowaliśmy plik dla developera, który wdrożył przekierowania.

Galeria w Chmurach - optymalizacja produktów

Kolejnym elementem, który optymalizujemy na produktach są nagłówki. Przed optymalizacją na stronie nie było żadnego nagłówka H2. Wdrożyliśmy odpowiednią strukturę nagłówków.

Nagłówki przed optymalizacją:

Nagłówki przed optymallizacją

Nagłówki po optymalizacji:

Nagłówki po optymalizacji case study

Na podstronach produktowych zaleciliśmy również wdrożenie przez developerów schemy produktowej oraz breadcumbsowej.

Schema produktowa - Galeria w Chmurach

Wdrożona schema - Galeria w Chmurach

Problem 3. Niezoptymalizowane meta opisy i tytuły

Na początku współpracy do tytułu dodawała się globalna końcówka, która była bardzo długa i powodowała duplikację title.

Dodawana treść: Wyjątkowe obrazy do wnętrz. Lekkość – tego potrzebuję.

Title przed optymalizacja

Zmieniliśmy globalne ustawienia tak, aby końcówka, która się dodaje brzmiała: sklep – Galeria w Chmurach.

Title - po optymalizacji

Jeśli chodzi o meta opisy to były one zduplikowane na całej stronie. Wdrażamy ręcznie nowe meta opisy.

Przykład zduplikowanych opisów:

Zduplikowany meta opis na stronie

Meta opis - duplikacja

Przykład unikalnego meta opisu:

Unikalny meta opis na stronie

Problem 4. Brak treści na stronie

Na stronie Galerii było bardzo mało treści, brakowało opisu na kategoriach a treść na stronie głównej była zbyt krótka. Obecnie większość treści jest napisanych przez autorkę obrazów co niesie za sobą dodatkową wartość informacyjną dla odbiorców. Stworzoną treść optymalizujemy, dodajemy strukturę nagłówków oraz linkowanie wewnętrzne.

Przykład opisu kategorii:

Opis kategorii - galeria

Tragment treści na stronie głównej:

Treść na stronie głównej Galeria w Chmurach

Problem 5. Tagi powodujące duplikację

Tagi na stronie były niepoprawnie wdrożone ponieważ powielały się one ze słowami kluczowymi dopasowanymi do kategorii. Przez taki zabieg tworzy się kanibalizacja wewnątrz witryny i Google nie wie do jakiej podstrony dopasować dane słowo kluczowe. Usunęliśmy niektóre tagi, przykładem może być tag: “obrazy nowoczesne” pod który zoptymalizowana była strona główna.

Proces SEO – off-site

Od samego początku wzmacniamy domenę linkowaniem zewnętrznym. Linki pozyskujemy ręcznie z wysokiej jakości domen. Wyniki procesu widać na danych z narzędzia Ahrefs, gdzie można zauważyć wzrost liczby domen linkujących oraz linków, organicznych słów kluczowych i szacowanego ruchu.

Parametry linków przed współpracą:

Parametry linkowania - Galeria w Chmurach

Wykres linków i domen linkujących przed współpracą:

wykres linków przed - galeria

Parametry linków obecnie:

Parametry linków teraz - galeria

Wykres linków i domen linkujących obecnie:

Linki - wykres teraz - galeria

SEO – wyniki

  • Wzrost miesięcznego ruchu organicznego o 46% od początku współpracy porównując maj 2020 ze styczniem 2020

Ruch organiczny od początku współpracy

  • Wzrost ruchu organicznego o 71% porównując styczeń 2020 ze styczniem 2019

Case study SEO - porównanie ruchu organicznego

  • Wzrost liczby fraz w TOP10 o 203% od początku współpracy

Case study SEO - wzrost widoczności

  • Wzrost liczby wyświetleń w Google

Case study SEO - wyświetlenia w Google

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM