Na początku współpracy ważnym aspektem było odpowiednie dobranie słów kluczowych do obrazów. Oprócz ogólnych fraz kluczowych chcieliśmy dobrać bardziej szczegółowe frazy. Ponieważ są to unikatowe dzieła musieliśmy dokładnie zbadać w jaki sposób użytkownicy wyszukują ich w Google. Posiłkowaliśmy się przede wszystkim Google Search Console i Semrush.
Do zaplanowania działań content marketingowych przydatny był również wywiad z klientem na temat grupy docelowej. Po długiej rozmowie określiliśmy:
- Grupę docelową (m.in. wiek, lokalizacja, zainteresowania)
- Kluczowe kategorie
- Przewagi konkurencyjne
- Sezonowość produktów (wyłączając sytuację z COVID-19)
- Obecne treści na stronie
- Prowadzone działania marketingowe
Tak zebrane dane pozwoliły nam lepiej dopasować strategię pozycjonowania.
Oprócz tego standardowo przeprowadziliśmy pełny audyt strony, który wskazał elementy, na których powinniśmy się skupić w pierwszej kolejności.
Problem 1. Brak bloga
Strona nie posiadała bloga. Zaleciliśmy wdrożenie bloga (https://galeriawchmurach.pl/blog-porady.html). Autorką treści jest autorka obrazów.
Na początku blog miał nieprzyjazne adresy URL, co było spowodowane głównie złymi tytułami wpisów. Szybko zmienilismy URL ryzykując że wygenerują się 404 ponieważ CMS na którym postawiony jest sklep nie obsługuje przekierowań.
Przykład przekierowanych wpisów (nowy adres u góry i stary adres URL poniżej):

Blogposty sa optymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe. Linkujemy również do głównych kategorii w sklepie:

Optymalizujemy również strukturę nagłówków w blogpostach. Przykład poprawnej struktury nagłówków:

Przykładowe wyniki optymalizacji blogpostów:
Fraza: symbol żurawia
Przed dodaniem blogposta dopasowana była do tagu, po dodaniu blogposta dopasowała się do niego oraz wskoczyła na 14 pozycję.

Obecnie fraza ta jest na 3 miejscu w wynikach wyszukiwania:

Fraza: symbolika natury na obrazach
Po zoptymalizowaniu blogposta w listopadzie fraza wskoczyła na 1 miejsce w wynikach wyszukiwania.

Problem 2. Niezoptymalizowane podstrony produktów
Optymalizację produktów rozpoczęliśmy od zmiany nazwy produktów i adresów URL tak, aby zawierały słowa kluczowe. Przygotowaliśmy plik dla developera, który wdrożył przekierowania.

Kolejnym elementem, który optymalizujemy na produktach są nagłówki. Przed optymalizacją na stronie nie było żadnego nagłówka H2. Wdrożyliśmy odpowiednią strukturę nagłówków.
Nagłówki przed optymalizacją:

Nagłówki po optymalizacji:

Na podstronach produktowych zaleciliśmy również wdrożenie przez developerów schemy produktowej oraz breadcumbsowej.


Problem 3. Niezoptymalizowane meta opisy i tytuły
Na początku współpracy do tytułu dodawała się globalna końcówka, która była bardzo długa i powodowała duplikację title.
Dodawana treść: Wyjątkowe obrazy do wnętrz. Lekkość – tego potrzebuję.

Zmieniliśmy globalne ustawienia tak, aby końcówka, która się dodaje brzmiała: sklep – Galeria w Chmurach.

Jeśli chodzi o meta opisy to były one zduplikowane na całej stronie. Wdrażamy ręcznie nowe meta opisy.
Przykład zduplikowanych opisów:


Przykład unikalnego meta opisu:

Problem 4. Brak treści na stronie
Na stronie Galerii było bardzo mało treści, brakowało opisu na kategoriach a treść na stronie głównej była zbyt krótka. Obecnie większość treści jest napisanych przez autorkę obrazów co niesie za sobą dodatkową wartość informacyjną dla odbiorców. Stworzoną treść optymalizujemy, dodajemy strukturę nagłówków oraz linkowanie wewnętrzne.
Przykład opisu kategorii:

Tragment treści na stronie głównej:

Problem 5. Tagi powodujące duplikację
Tagi na stronie były niepoprawnie wdrożone ponieważ powielały się one ze słowami kluczowymi dopasowanymi do kategorii. Przez taki zabieg tworzy się kanibalizacja wewnątrz witryny i Google nie wie do jakiej podstrony dopasować dane słowo kluczowe. Usunęliśmy niektóre tagi, przykładem może być tag: “obrazy nowoczesne” pod który zoptymalizowana była strona główna.