Galeria w Chmurach to marka, sprzedająca nowoczesne, ręcznie wykonane obrazy kolekcji Anny Borkowskiej. Sklep posiada niewielką ilość wyselekcjonowanych produktów premium.
Dla Galerii w Chmurach prowadzimy proces SEO na rynek polski oraz Google Ads na rynek polski i niemiecki.
Współpracę z klientem rozpoczęlismy w maju 2020 roku. Prowadzimy dla klienta proces SEO oraz Google Ads. Wyzwaniem na początku współpracy było nieudane doświadczenie z poprzednią firmą SEO i brak zaufania klienta do procesu pozycjonowania.
Sklep postawiony jest na CMSie Open Solution.
Z klientem łączy nas długa i efektywna współpraca. Optymalizacja kampanii i ograniczenie wydatków na kampaniach dających ruch zaowocowały zdecydowanie wyższym współczynnikiem konwersji oraz znacznym wzrostem wartość ROAS. Kampanie skupiały się na 2 celach: budowanie świadomości marki, a także wyniki przekładające się na przychody i zwrot z inwestycji – obydwa te cele stopniowo i systematycznie realizujemy. Zostało wprowadzone sprecyzowane kierowanie reklamy i persony do jakiej celujemy z racji niestandardowego produktu e-commerce. Klientowi zależało nie tylko na stałych, znających markę użytkownikach, ale również na pozyskaniu nowego odbiorcy. Wyniki z miesiąca na miesiąc dają dobre rezultaty, a także zadowolenie klienta ?
Na rynek polski dla Galerii w Chmurach prowadzimy kampanie:
Kampanie PLA, inaczej kampanie produktowe, są przede wszystkim skupione na zwiększaniu sprzedaży i taki też cel spełniają w przypadku Galerii w Chmurach. Obecnie w Galerii oferowanych jest 19 obrazów, w kampaniach PLA skupiamy się na tych najbardziej dochodowych.
Przykład kampanii produktowej w Google:
Wyniki kampanii PLA – porównanie grudzień 2020 do grudnia 2019.
Koszt i wartość konwersji od 10 czerwca do końca grudnia:
W przypadku reklam w sieci wyszukiwania bazowaliśmy na reklamach inteligentnych. Klient miał wcześniej zintegrowane e-commerce, my wdrożyliśmy kampanię dynamiczną (DSA – Dynamic Search Ads), która zaciąga słowa kluczowe z witryny.
Kampania miała za zadanie wyłapać ruch, z którego korzysta konkurencja oraz frazy brandowe (jeśli konkurencja pojawiała się na frazy brandowe klienta to automatycznie wprowadzaliśmy kampanię brandową).
Przykład reklamy w sieci wyszukiwania:
Wyniki dla kampanii w sieci wyszukiwania
Na początku kampanie były kierowane bardzo szeroko. Ograniczyliśmy kierowanie aby docierać bardziej precyzyjnie do klientów. Korzystaliśmy też z kampanii Smart Display – kierowane na bazie danych z konwersji. W momencie gdy ktoś kupi przedmiot to kierujemy reklamę do podobnego klienta aby zwiększyć liczbę konwersji.
Wykorzystywaliśmy głównie reklamy elastyczne.
Przykład reklam GDN:
Wyniki:
Współczynnik konwersji w kampanii wzrósł o 126%
W kampaniach video na YouTube skupiamy się na cost per view (koszt za obejrzenie). Kierujemy reklamy behawioralnie na odbiorców:
Podobnie jak w przypadku reklam GDN tutaj też ograniczyliśmy wyświetlenie reklam aby zwiększyć ich precyzyjność. Uzyskaliśmy podobny współczynnik obejrzeń przy obniżeniu kosztów o 60%.
Przykłady wykorzystywanych reklam:
(porównanie czerwiec – grudzień do poprzedniego okresu):
Jestem pod wrażeniem, jak szybko mogliśmy zobaczyć wyniki. Specjaliści Delante są bardzo profesjonalni i naprawdę znają się na tym co robią.
Od czerwca 2020 prowadzimy również proces SEM na rynek niemiecki. Przed współpracą Klient prowadził kampanię na Niemcy na polskim koncie Google Ads, ponieważ na Niemieckim nie zliczały się transakcje. Skonfigurowaliśmy liczenie transakcji oraz podpięliśmy kampanie niemieckie na niemieckie konto Google Ads.
Na rynku niemieckim, podobnie jak na polskim, prowadzimy 4 typy reklam:
Najwięcej przychodów generują kampanie PLA i w sieci wyszukiwania. GDN i YouTube sa wsparciem dla tych kampanii.
Kampanie produktowe są dużym wyzwaniem na rynku niemieckim z powodu bardzo dużej konkurencji. Po przeprowadzeniu migracji z konta PL na DE od listopada już zliczamy transakcje w Google Ads.
Prowadzimy kampanie PLA i iPLA (inteligentne reklamy produktowe). DSA (dynamiczne reklamy) wspierały konwersję, dzięki czemu kampanie zaczęły przynosić przychody (3600 euro przychodu z zainwestowanych 100 euro w kampanię).
Pod koniec listopada wdrożyliśmy DSA – dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Dla DSA w grudniu 2020 ROAS wynosił 963%
Podobnie jak w przypadku kampanii na rynek polski korzystaliśmy ze Smart Display – kierowania na bazie danych z konwersji. W momencie gdy ktoś kupi przedmiot to kierujemy reklamę do podobnego klienta aby zwiększyć liczbę konwersji.
Wykorzystywaliśmy głównie reklamy elastyczne.
Również ograniczyliśmy wyświetlenia aby dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców.
Przykłady reklam GDN:
Prowadzimy kampanie in-stream. Są to reklamy na YouTube, które można pominąć po 5 sekundach. Jeśli odbiorca nie pominie reklamy to jest ona liczona do kosztu za obejrzenie.
Przykład reklamy na YouTube:
Wyniki kampanii na YouTube, porównanie listopad – grudzień 2020 do wrzesień-październik 2020
Ciągła kreska – listopad – grudzień; Przerywana kreska – wrzesień – październik
(porównanie czerwiec – grudzień 2020 do poprzedniego okresu)
W listopadzie i grudniu 2019 była jedna transakcja, w listopadzie i grudniu 2020 było 10 transakcji. Wzrost w przychodach wyniósł 3518%.
Z klientem łączy nas długa i efektywna współpraca. Optymalizacja kampanii i ograniczenie wydatków na kampaniach dających ruch zaowocowały zdecydowanie wyższym współczynnikiem konwersji oraz znacznym wzrostem wartość ROAS. Kampanie skupiały się na 2 celach: budowanie świadomości marki, a także wyniki przekładające się na przychody i zwrot z inwestycji – obydwa te cele stopniowo i systematycznie realizujemy. Zostało wprowadzone sprecyzowane kierowanie reklamy i persony do jakiej celujemy z racji niestandardowego produktu e-commerce. Klientowi zależało nie tylko na stałych, znających markę użytkownikach, ale również na pozyskaniu nowego odbiorcy. Wyniki z miesiąca na miesiąc dają dobre rezultaty, a także zadowolenie klienta 🙂
Na początku współpracy ważnym aspektem było odpowiednie dobranie słów kluczowych do obrazów. Oprócz ogólnych fraz kluczowych chcieliśmy dobrać bardziej szczegółowe frazy. Ponieważ są to unikatowe dzieła musieliśmy dokładnie zbadać w jaki sposób użytkownicy wyszukują ich w Google. Posiłkowaliśmy się przede wszystkim Google Search Console i Semrush.
Do zaplanowania działań content marketingowych przydatny był również wywiad z klientem na temat grupy docelowej. Po długiej rozmowie określiliśmy:
Tak zebrane dane pozwoliły nam lepiej dopasować strategię pozycjonowania.
Oprócz tego standardowo przeprowadziliśmy pełny audyt strony, który wskazał elementy, na których powinniśmy się skupić w pierwszej kolejności.
Strona nie posiadała bloga. Zaleciliśmy wdrożenie bloga (https://galeriawchmurach.pl/blog-porady.html). Autorką treści jest autorka obrazów.
Na początku blog miał nieprzyjazne adresy URL, co było spowodowane głównie złymi tytułami wpisów. Szybko zmienilismy URL ryzykując że wygenerują się 404 ponieważ CMS na którym postawiony jest sklep nie obsługuje przekierowań.
Przykład przekierowanych wpisów (nowy adres u góry i stary adres URL poniżej):
Blogposty sa optymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe. Linkujemy również do głównych kategorii w sklepie:
Optymalizujemy również strukturę nagłówków w blogpostach. Przykład poprawnej struktury nagłówków:
Przykładowe wyniki optymalizacji blogpostów:
Fraza: symbol żurawia
Przed dodaniem blogposta dopasowana była do tagu, po dodaniu blogposta dopasowała się do niego oraz wskoczyła na 14 pozycję.
Obecnie fraza ta jest na 3 miejscu w wynikach wyszukiwania:
Fraza: symbolika natury na obrazach
Po zoptymalizowaniu blogposta w listopadzie fraza wskoczyła na 1 miejsce w wynikach wyszukiwania.
Optymalizację produktów rozpoczęliśmy od zmiany nazwy produktów i adresów URL tak, aby zawierały słowa kluczowe. Przygotowaliśmy plik dla developera, który wdrożył przekierowania.
Kolejnym elementem, który optymalizujemy na produktach są nagłówki. Przed optymalizacją na stronie nie było żadnego nagłówka H2. Wdrożyliśmy odpowiednią strukturę nagłówków.
Nagłówki przed optymalizacją:
Nagłówki po optymalizacji:
Na podstronach produktowych zaleciliśmy również wdrożenie przez developerów schemy produktowej oraz breadcumbsowej.
Na początku współpracy do tytułu dodawała się globalna końcówka, która była bardzo długa i powodowała duplikację title.
Dodawana treść: Wyjątkowe obrazy do wnętrz. Lekkość – tego potrzebuję.
Zmieniliśmy globalne ustawienia tak, aby końcówka, która się dodaje brzmiała: sklep – Galeria w Chmurach.
Jeśli chodzi o meta opisy to były one zduplikowane na całej stronie. Wdrażamy ręcznie nowe meta opisy.
Przykład zduplikowanych opisów:
Przykład unikalnego meta opisu:
Na stronie Galerii było bardzo mało treści, brakowało opisu na kategoriach a treść na stronie głównej była zbyt krótka. Obecnie większość treści jest napisanych przez autorkę obrazów co niesie za sobą dodatkową wartość informacyjną dla odbiorców. Stworzoną treść optymalizujemy, dodajemy strukturę nagłówków oraz linkowanie wewnętrzne.
Przykład opisu kategorii:
Tragment treści na stronie głównej:
Tagi na stronie były niepoprawnie wdrożone ponieważ powielały się one ze słowami kluczowymi dopasowanymi do kategorii. Przez taki zabieg tworzy się kanibalizacja wewnątrz witryny i Google nie wie do jakiej podstrony dopasować dane słowo kluczowe. Usunęliśmy niektóre tagi, przykładem może być tag: “obrazy nowoczesne” pod który zoptymalizowana była strona główna.
Od samego początku wzmacniamy domenę linkowaniem zewnętrznym. Linki pozyskujemy ręcznie z wysokiej jakości domen. Wyniki procesu widać na danych z narzędzia Ahrefs, gdzie można zauważyć wzrost liczby domen linkujących oraz linków, organicznych słów kluczowych i szacowanego ruchu.
Parametry linków przed współpracą:
Wykres linków i domen linkujących przed współpracą:
Parametry linków obecnie:
Wykres linków i domen linkujących obecnie: