Ograniczenie w targetowaniu reklam na Facebooku

Ograniczenie w targetowaniu reklam na Facebooku

Od 19 stycznia 2022 roku zmienią się zasady targetowania reklam na Facebooku, które zaliczane są do targetowania wrażliwego. Zobacz co się zmieni i czy dotyczy to Twoich kampanii!

Według oficjalnej informacji Facebooka, z dniem 19 stycznia portal zacznie stopniowo wycofywać z użycia wybrane opcje targetowania odbiorców reklam zaliczone pod targetowanie „wrażliwe”.

Wycofywane będą grupy związane z organizacjami, osobami publicznymi i inicjatywami społecznymi, które nawiązują do tematów takich jak: zdrowie, rasa, pochodzenie etniczne, orientacja seksualna, przynależność religijna czy polityczna.

Oficjalnym powodem podawanym przez portal jest dbanie o zmieniające się oczekiwania użytkowników i ich bezpieczeństwo (przeciwdziałanie nadużyciom).

Poza tematyką wrażliwą wycofane zostaną również elementy, które są rzadko wykorzystywane przez reklamodawców.

Przykłady wycofywanych opcji

  • zdrowie: Światowy Dzień Cukrzycy, chemioterapia,
  • orientacja seksualna: LGBT, małżeństwa osób tej samej płci,
  • religia: kościół katolicki, święta żydowskie.

Wpływ zmian na reklamy Facebook

Od 19 stycznia w Menedżerze Reklam będą dostępne informacje, które z aktywnych kampanii wykorzytują wycofywane funkcje. Kopiowanie i modyfikacja tych kampanii nie będzie możliwa do publikacji, dopóki nie usunie się z nich wycofywanych opcji targetowania.

Dnia 17 marca we wszystkich kampaniach, które nadal wykorzystują wycofywane grupy odbiorców, zostanie zastosowane automatyczne usunięcie tych grup przez system, co może wywołać wstrzymanie wybranych kampanii. Zatem bądźcie czujni i przygotujcie strukturę konta wcześniej!

Kilka słów od nas

Zmiana będzie szczególnie odczuwalna dla reklamodawców zajmujących się promowaniem akcji społecznych, organizacji charytatywnych i tych zwiększających świadomość społeczną o różnej tematyce. Świadomi tych zmian powinni być również reklamodawcy z branż około-medycznych, jak i sprzedawcy oraz producenci odzieży i akcesoriów celujących w grupy etniczne i społeczne czy organizatorzy wydarzeń kulturowych.

Ograniczone możliwości kierowania na zimny ruch mogą spowodować konieczność szerszego targetowania (mniej precyzyjnego) lub skupienia większych mocy na działaniach remarketingowych lub lokalizacyjnych.

W tym roku widzimy częste zmiany w panelu Facebook Ads związane z bezpieczeństwem użytkowników. Jest to miecz obosieczny – zwiększając prywatność użytkowników, reklamodawcy otrzymują coraz mocniej ograniczone możliwości skutecznego promowania towarów i usług.

W tym momencie Facebook Ads uniemożliwia analizę finalnych sprzedaży i innych konwersji pod kątem wieku i płci, a dane sprzedażowe są przybliżone ze względu na zmiany atrybucji, jak i zmiany pod iOS14 wprowadzone w tym roku.

Facebook Ads zmienia się dynamicznie

Kolejny rok oznacza więcej ograniczeń dla reklamodawców, przy jednoczesnym upraszczaniu systemu.

Możemy spodziewać się wycofywania elementów zbędnych, ograniczenia celów reklamowych do najpopularniejszych i dążenia do uproszczenia systemu. Jednocześnie konsultanci Facebooka zachęcają do wprowadzania zmian związanych z API konwersji, ponieważ możliwości Pixela pod kątem poprawnego zbierania danych zaczynają być mocno ograniczone właśnie przez wprowadzone zmiany dot. prywatności.

Portal zapowiada również rozwijanie systemu umożliwiającego użytkownikom ograniczenie wyświetlania reklam o konkretnej tematyce, co również może przynieść spadki w wynikach reklamowych wybranym podmiotom.

(4)
Autor
SEM Specialist - Agnieszka

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W dziale PPC od maja 2019 roku. Umiłowała sobie szkicowanie i digital painting. Śledzi trendy w projektowaniu identyfikacji wizualnej i ilustracji. W jej torebce zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia tańczyć, oglądać animacje, czytać fantastykę i grać w gry komputerowe. Wolny czas najchętniej spędzałaby we wrocławskim zoo obserwując i szkicując tamtejsze zwierzęta.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Podstawy SEO dla web developera.  Co warto wiedzieć?

Podstawy SEO dla web developera. Co warto wiedzieć?

Optymalizacja strony WWW jest niezbędnym elementem w SEO. Witryna powinna spełniać wymagania algorytmu Google, gdyż ma to istotny wpływ na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podstawy SEO dla programisty są kluczową wiedzą, która pomoże web developerowi odpowiedzialnemu za realizację serwisu ułatwić proces budowania widoczności strony w SERP-ach, a także osiągnięcie porozumienia pomiędzy programistą a SEOwcem.

Czytaj więcej
Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Platforma sprzedaży B2B – jakie cechy powinna posiadać?

Rynek e-commerce to dzisiaj nie tylko ciągle rosnąca liczba sklepów internetowych kierujących swoją ofertę do klienta indywidualnego. To również szereg platform, które wspierają procesy sprzedaży B2B i pomagają realizować zamówienia od klientów hurtowych. Czym powinna się charakteryzować dobrze zaprojektowana platforma B2B? O tym poniżej.

Czytaj więcej
Jak zwiększyć współczynnik CTR w wynikach organicznych?

Jak zwiększyć współczynnik CTR w wynikach organicznych?

W zależności od tego, jaką pozycję Twoja strona zajmuje na dane zapytanie w Google, inny jest współczynnik CTR. Oczywiście zależy Ci na tym, aby liczba przekierowań z organicznych wyników wyszukiwania była jak największa – awans na wyższą pozycję nie jest jedynym sposobem na poprawienie tego wskaźnika. Podejmując przeróżne kroki, możesz go podwyższyć. Sprawdź, jak zwiększyć współczynnik CTR w wynikach organicznych.

Czytaj więcej