.animate-view{opacity: 1 !important;}

Ograniczenie w targetowaniu reklam na Facebooku

2min.

Komentarze:0

Ograniczenie w targetowaniu reklam na Facebookud-tags
23 listopada 2021
Od 19 stycznia 2022 roku zmienią się zasady targetowania reklam na Facebooku, które zaliczane są do targetowania wrażliwego. Zobacz co się zmieni i czy dotyczy to Twoich kampanii!

2min.

Komentarze:0

Według oficjalnej informacji Facebooka, z dniem 19 stycznia portal zacznie stopniowo wycofywać z użycia wybrane opcje targetowania odbiorców reklam zaliczone pod targetowanie "wrażliwe". Wycofywane będą grupy związane z organizacjami, osobami publicznymi i inicjatywami społecznymi, które nawiązują do tematów takich jak: zdrowie, rasa, pochodzenie etniczne, orientacja seksualna, przynależność religijna czy polityczna. Oficjalnym powodem podawanym przez portal jest dbanie o zmieniające się oczekiwania użytkowników i ich bezpieczeństwo (przeciwdziałanie nadużyciom). Poza tematyką wrażliwą wycofane zostaną również elementy, które są rzadko wykorzystywane przez reklamodawców.

Przykłady wycofywanych opcji

  • zdrowie: Światowy Dzień Cukrzycy, chemioterapia,
  • orientacja seksualna: LGBT, małżeństwa osób tej samej płci,
  • religia: kościół katolicki, święta żydowskie.

Wpływ zmian na reklamy Facebook

Od 19 stycznia w Menedżerze Reklam będą dostępne informacje, które z aktywnych kampanii wykorzytują wycofywane funkcje. Kopiowanie i modyfikacja tych kampanii nie będzie możliwa do publikacji, dopóki nie usunie się z nich wycofywanych opcji targetowania. Dnia 17 marca we wszystkich kampaniach, które nadal wykorzystują wycofywane grupy odbiorców, zostanie zastosowane automatyczne usunięcie tych grup przez system, co może wywołać wstrzymanie wybranych kampanii. Zatem bądźcie czujni i przygotujcie strukturę konta wcześniej!

Kilka słów od nas

Zmiana będzie szczególnie odczuwalna dla reklamodawców zajmujących się promowaniem akcji społecznych, organizacji charytatywnych i tych zwiększających świadomość społeczną o różnej tematyce. Świadomi tych zmian powinni być również reklamodawcy z branż około-medycznych, jak i sprzedawcy oraz producenci odzieży i akcesoriów celujących w grupy etniczne i społeczne czy organizatorzy wydarzeń kulturowych. Ograniczone możliwości kierowania na zimny ruch mogą spowodować konieczność szerszego targetowania (mniej precyzyjnego) lub skupienia większych mocy na działaniach remarketingowych lub lokalizacyjnych. W tym roku widzimy częste zmiany w panelu Facebook Ads związane z bezpieczeństwem użytkowników. Jest to miecz obosieczny - zwiększając prywatność użytkowników, reklamodawcy otrzymują coraz mocniej ograniczone możliwości skutecznego promowania towarów i usług. W tym momencie Facebook Ads uniemożliwia analizę finalnych sprzedaży i innych konwersji pod kątem wieku i płci, a dane sprzedażowe są przybliżone ze względu na zmiany atrybucji, jak i zmiany pod iOS14 wprowadzone w tym roku. Facebook Ads zmienia się dynamicznie Kolejny rok oznacza więcej ograniczeń dla reklamodawców, przy jednoczesnym upraszczaniu systemu. Możemy spodziewać się wycofywania elementów zbędnych, ograniczenia celów reklamowych do najpopularniejszych i dążenia do uproszczenia systemu. Jednocześnie konsultanci Facebooka zachęcają do wprowadzania zmian związanych z API konwersji, ponieważ możliwości Pixela pod kątem poprawnego zbierania danych zaczynają być mocno ograniczone właśnie przez wprowadzone zmiany dot. prywatności. Portal zapowiada również rozwijanie systemu umożliwiającego użytkownikom ograniczenie wyświetlania reklam o konkretnej tematyce, co również może przynieść spadki w wynikach reklamowych wybranym podmiotom.
Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM