Rynek polskich podcastów SEO nie jest tak obfity jak na zachodzie (na razie), jednak nadal jest w stanie zaoferować kilka formatów, które z pewnością przydadzą Ci się przy pozycjonowaniu swojej strony internetowej. Oto nasze propozycje, które warto wziąć pod uwagę. Zapraszamy!
„SEO Friday’s Podcast” może pochwalić się tym, że był pierwszym polskim podcastem o tematyce SEO. Założycielem oraz prowadzącym rozmowy jest Dawid Medwiediuk – specjalista z długoletnim doświadczeniem.
Każdy kolejny epizod podcastu to rozmowy z branży SEO w Polsce. Przekrój gości jest niezwykle zróżnicowany. Są to zarówno doświadczeni specjaliści, jak i młodzi, zdolni adepci. Wśród rozmówców byli do tej pory m.in. Paweł Gontarek, Karol Soja czy Mateusz Dela.
„SEO Friday’s Podcast” łączy jeden mianowik – SEO, jednak rozmowy nie dotyczą wyłącznie technik pozycjonowania. Są to również informacje, wydarzenia ze świata SEO, nowinki czy doświadczenia z pracy gości.
Ten podcast o SEO skierowany jest nie tylko do specjalistów w branży, ale również copywriterów, właścicieli biznesów oraz wszystkich, którym bliska jest ta tematyka.
Kolejny polski podcast o SEO to „Nienazwany Podcast Dawida Strzałkowskiego”. Twórcą formatu jest CEO Senuto – Dawid Strzałkowski. Tematyką formatu jest szeroko pojęta branża SEO. Każdy znajdzie dla siebie odpowiedni temat – zarówno pozycjonerzy, jak i copywriterzy. Różne aspekty SEO (ale również historie sukcesów czy nowoczesnych technologii) są poruszane i omawiane z perspektywy specjalisty w branży.
Każdy epizod to rozmowa z innym gościem. Wśród nich są znamienite nazwiska z branży SEO. Wśród nich można wyróżnić Grzegorza Strzelca, Roberta Niechciała czy Szymona Słowika.
Łukasz Migura oraz Paweł Pawlak z katowickiej agencji marketingowej to twórcy kolejnego omawianego podcastu o SEO. Kolejne epizody to cenne źródło wiedzy na temat pozycjonowania stron internetowych.
Podcast ten jest zbiorem praktycznych informacji podzielonych na konkretne tematy, takie jak optymalizacja opisów kategorii w sklepach internetowych, przeprowadzanie audytów SEO czy zagadnienie kanibalizacji słów kluczowych. Jest to doskonałe narzędzie dla osób uczących się pozycjonowania, a także dla tych, którzy chcą lepiej zrozumieć terminologię i praktyki stosowane przez specjalistów SEO.
Podcast ten dostarcza konkretnych wskazówek i porad, które mogą pomóc w skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych. Niezależnie od poziomu wiedzy z zakresu SEO, warto poświęcić czas na wysłuchanie tego podcastu.
Twórcami tego polskiego podcastu o SEO jest grupa iCEA. Autorzy formatu dzielą się ze słuchaczami swoją wiedzą na temat branży SEO, ale również ogólnie digital marketingu. Wojtek Haremza – twórca podcastu – w rozmowie ze swoimi goścmi rozkłada na czynniki pierwsze kolejne aspekty pozycjonowania stron internetowych. „Zapytaj o SEO” to doskonałe źródło wiedzy zarówno dla specjalistów, jak i początkujących w branży.
Podcast „Dziennik budowy firmy” prowadzony jest przez wrocławską agencję marketingową Fox Strategy. Pierwszy epizod pojawił się w maju 2020 roku. „Dziennik budowy firmy” to przewodnik po tematach związanych z tworzeniem dochodowego biznesu. Co ma zatem to wspólnego z SEO?
Agencja Fox Strategy specjalizuje się zarówno w działaniach SEO, jak i SEM. Wiele epizodów poświęconych jest właśnie tej tematyce. Możesz podszkolić się z analizy konkurencji czy dobierania słów kluczowych czy jak stworzyć firmowego bloga.
„Prosto o SEO” to podcast stworzony przez agencję marketingu internetowego Silence!. Poruszane są w nim tematy związane z prowadzeniem biznesu online oraz budowaniem wizerunku i zwiększaniem sprzedaży. Podcast prowadzą pracownicy firmy, którzy w prosty, luźny sposób omawiają codzienne wyzwania oraz realia pracy przy pozycjonowaniu.
My również dołożyliśmy swoją cegiełkę do podcastów SEO! True SEO Crimes to seria, która jest dedykowana osobom takim jak Ty – właścicielom witryn, które chcą poprawić swoją widoczność i poprawić ruch organiczny.
Jak nazwa wskazuje, nasz podcast porusza typowe problemy, które nawiedzają strony internetowe, poczynając od zagadnień związanych z UX. Prowadzącym podcastu jest Gosia Kwiecień, nasza Head of SEO, a wraz z nią nad problemami pochyla się Damian Hliwa. Dowiedz się czegoś więcej o SEO z Delante!
Jeśli chcesz poprawić swoje SEO, nie ograniczaj się do słuchania tylko podcastów zorientowanych na pozycjonowanie stron internetowych. Warto poszerzać swoją wiedzę także o inne tematy związane z marketingiem cyfrowym. Wspomniane wyżej podcasty to źródło wiedzy zarówno o SEO, jak i o SEM, content marketingu czy prowadzeniu biznesu. Tematyka jest obszerna.
Co prawda istnieje SEO dla podcastów i jest ono bardzo ważne, więc możesz próbować znaleźć najlepsze podcasty związane z SEO w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ale bądźmy szczerzy – byłoby to czasochłonne. Zamiast tego możesz wykonać następujące czynności:
Wiele podcastów o SEO dostępnych jest również na platformach SoundCloud czy Apple Podcasts. Bez trudu znajdziesz dla siebie odpowiednie medium!
W sieci znajdziesz wiele przydatnych podcastów, które pomogą Ci zdobyć więcej wiedzy na temat SEO i poprawić wyniki wyszukiwania Twojej witryny. Nawet jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem strony internetowej, możesz rozpocząć od ogólnych tematów i z czasem przejść do bardziej wymagających serii – wszystko przyjdzie z czasem!
Pamiętaj, że nie warto skupiać się wyłącznie na jednej tematyce. Marketing, UX, SEM, Content czy IT – to wszystko jest ze sobą powiązane. Znajomość tych obszarów również pomoże Ci poprawić SEO.