Na początek informacja prosto z Delante – byliśmy na kwietniowej edycji brightonSEO, jednej z największych i najlepszych konferencji SEO na świecie! Co więcej, tym razem nie tylko w roli uczestników, ale też po tej drugiej stronie – nasz R&D Spec, Wojciech Urban, wystąpił ze swoją prelekcją o Google Search Console. Było ciekawie, było intensywnie, a z wiedzy skorzysta cały zespół!
Więcej przeczytasz (i zobaczysz!) na naszym Facebooku – przygotowaliśmy krótkie podsumowanie i fotorelację.
Mamy to! Aktualizacja algorytmówGoogle z marca 2024 r. została w kwietniu oficjalnie ukończona – w pełni odbija się teraz na wynikach wyszukiwania. Jednak choć aktualizacja zakończyła się 19 kwietnia, to oficjalne potwierdzenie pojawiło się ze strony Google dopiero 26 kwietnia, co wywołało sporo spekulacji w świecie SEO. Branża zarzuca Google też brak transparentności. Ale to, co najważniejsze, to to, że najwyższa pora przestawić się na nowe zasady dotyczące spamu i treści generowanych z AI. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj ➡️ Aktualizacja algorytmów Google – Core Update, marzec 2024
W naszych przewidywaniach SEO na rok 2024 specjaliści byli podzieleni odnośnie do tego, czy linki w najbliższych miesiącach będą bardziej czy jednak mniej istotne. Ten miesiąc przyniósł nam dwa argumenty przeciwko popularności linków (w każdym razie takich linków, jakie do tej pory znaliśmy).
W zasadach dotyczących spamu zostały zmienione pojedyncze słowa, które jednak zdradzają co nieco na temat tego, jak algorytmy Google traktują teraz linki.
Było: “Google uses links as an important factor in determining the relevancy of web pages.”
Jest: “Google uses links as a factor in determining the relevancy of web pages.”
(Źródło: https://developers.google.com/search/docs/essentials/spam-policies)
Po SERP Conf 2024 na X pojawił się opublikowany przez Patricka Stoxa cytat z wywiadu z Garym Illyesem, analitykiem Google, który sam Gary skomentował… dość dwuznacznie.
Czy możemy to rozumieć jako fakt, że Gary „przypadkiem” podzielił się informacjami? Czy jednak nie były one wystarczająco prawdziwe albo zbyt skrótowe?
Nie wiemy. I pewnie prędko się nie dowiemy. Pozostaje więc śledzić zmiany w Google, pozycje strony i samodzielnie eksperymentować. I za jakiś czas okaże się, co z tymi linkami.
Przychody firmy Alphabet (spółka macierzysta Google’a), wzrosły o 15% rok do roku, a Google potwierdza, że planuje wciąż inwestować w AI. Stąd właśnie okres okrzyknięty „erą Gemini”. CEO Alphabetu, Sundar Pichai, podaje, że generatywne funkcje sztucznej inteligencji Google odpowiedziały już na ponad miliard zapytań (!).
(Źródło: https://abc.xyz/assets/91/b3/3f9213d14ce3ae27e1038e01a0e0/2024q1-alphabet-earnings-release-pdf.pdf)
A zostając w temacie sztucznej intelgencji, mamy dobre wieści dla osób, które chcą kształcić się w kierunku AI. Google AI Essentials course zbiera masę interesujących informacji na temat korzystania z możliwości sztucznej inteligencji. Ale uwaga – nie jest jeszcze dostępny w naszym kraju. W Polsce możemy póki co korzystać z innych zasobów Google Grow dostępnych online – ale mamy nadzieję, że AI Essentials będzie też dostępne w Europie, póki co można z niego korzystać w USA.
(Źródło: https://blog.google/outreach-initiatives/grow-with-google/google-ai-essentials-course/)
Google ogłosił usunięcie opcji ręcznego przesyłania do Google News propozycji stron. Od tej pory proces będzie w pełni automatyczny. Skąd wiemy? Dokumentacja „Prześlij publikację do recenzji” została usunięta – teraz wyświetla się nam tam wyłącznie odpowiedź 404. Po kliknięciu na link w górnym pasku jesteśmy przekierowani na stronę, na której czytamy, że od 25 kwietnia wydawcy nie będą mogli już dodawać swoich treści do Publisher Center. Co dalej? Zobaczymy w najbliższych miesiącach.
Na ten miesiąc to tyle (i całe szczęście!). Do zobaczenia w maju 👋