.animate-view{opacity: 1 !important;}

Aktualizacja algorytmów Google – Core Update, marzec 2024

2min.

Komentarze:0

Aktualizacja algorytmów Google – Core Update, marzec 2024
06 marca 2024
5 marca 2024 Google wypuścił w świat kolejną aktualizację algorytmów i nowe przepisy dotyczące spamu. Co te zmiany oznaczają dla Ciebie?

2min.

Komentarze:0

We wtorek, 5 marca 2024, Google poinfomowało o wydaniu aktualizacji algorytmów i wdrożeniu nowych zasad dotyczących spamu. Cel: poprawa jakości wyników wyszukiwania. A co to oznacza dla osób korzystających z sieci, w tym SEOwców?

Aktualizacja algorytmów Google – Core Update, marzec 2024. Co oznacza:

Dla użytkowników

Google chce wyświetlać mniej treści mających na celu przyciągnięcie kliknięć, a więcej treści uznawanych przez użytkowników za przydatne. Można się więc spodziewać, że wyniki będą wyższej jakości – a przynajmniej takie jest założenie Google. Firma szacuje, że zmiany zmniejszą liczbę treści niskiej jakości w wynikach wyszukiwania o 40%.

Dla twórców stron internetowych i SEOwców

Aktualizacja Google koncentruje się na identyfikowaniu przydatnych treści. Google twierdzi, że twórcy nie muszą podejmować konkretnych działań w związku z aktualizacją, jeśli ich treści są zorientowane na użytkownika.
Warto jednak wymienić nowe zasady dotyczące spamu, które dotyczą praktyk takich jak:

  • Nadużycie wygasłych domen – czyli kupowanie ich w celu manipulowania rankingami za pomocą treści o niskiej jakości;
  • Nadużycie reputacji witryny – publikowanie treści stron trzecich pod minimalnym nadzorem – to coś, co może uderzyć mocno w zaplecza czy katalogi (podobnie zresztą jak kwestia wygasłych domen);
  • Spamerskie treści – w szczególności na celownik Google bierze generowanie masowych ilości nieoryginalnych treści. I tutaj to słowo „nieoryginalne” jest kluczowe.

Czy oznacza to, że Google zmienia swoją perspektywę na korzystanie z AI?

Google twierdzi, że:

Nasza wieloletnia polityka dotycząca spamu stanowi, że wykorzystanie automatyzacji, w tym generatywnej sztucznej inteligencji, jest spamem, jeśli głównym celem jest manipulowanie pozycją w wynikach wyszukiwania. Zaktualizowana polityka jest utrzymana w tym samym duchu, co poprzednia, i opiera się na tej samej zasadzie.

Od kiedy wchodzi w życie nowa polityka dotycząca spamu?

Nowa polityka dotycząca nadużyć w zakresie reputacji witryny zacznie obowiązywać w maju 2024 r.

Do tego czasu możesz przygotować swoją stronę na zmiany i wprowadzić w życie nowe strategie. Jeśli do tej pory stosowałeś wymienione wyżej praktyki – może to być pora na zmianę metod pozycjonowania.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM