.animate-view{opacity: 1 !important;}

SEO Newsy #5/2024

2min.

Komentarze:0

SEO Newsy #5/2024d-tags
31 maja 2024
Czy halucynacje Google AI Overviews powinny nas martwić? Niby mówią, że możesz zostawić psa w rozgrzanym aucie, ale z drugiej strony Google twierdzi, że nad tym pracuje. Więcej o leakach algorytmu Google, nowych crawlerach i indeksowaniu plików EPUB poniżej.

2min.

Komentarze:0

Co wydarzyło się w maju w świecie SEO?

Google wprowadziło AI Ovierviews w USA… i to był błąd?

Kto w ostatnim miesiącu nie słyszał czegoś dziwnego (albo i niepokojącego) na temat narzędzia AI Overview, będącego częścią Google SGE?

AI Overview miało być inteligentną technologią odpowiadającą z łatwością na złożone pytania.

Zamiast tego dowiedzieliśmy się, że najwyraźniej możesz zostawić swojego psa w rozgrzanym samochodzie (?), ponieważ Beatlesi tak śpiewali (??).

Źródło: https://www.reddit.com/r/GoogleAIGoneWild/comments/1czkqu6/trust_them_guys_its_ok_to_leave_your_dog_in_a_hot/

Co więcej, AI Overview wciąż halucynuje i proponuje przygotowanie sosu do makaronu z benzyny albo dodanie kleju do sosu na pizzę. No niby nic nie stoi na przeszkodzie, prawda?

Źródło: https://x.com/petergyang/status/1793480607198323196

Jak widzimy po propozycjach Google, użytkownicy nie są fanami tego rozwiązania i albo chcą się pośmiać (na Reddicie), albo je wyłączyć:

Source: Google Chrome search bar

Wygląda na to, że Google od tego czasu stara się wprowadzić poprawki. W jednym z postów na blogu autorstwa Liz Reid czytamy:

„W skali internetu, gdzie spotykamy się z miliardami zapytań dziennie, pewne dziwactwa i błędy są nie do uniknięcia. W ciągu ostatnich 25 lat nauczyliśmy się wiele o tym, jak tworzyć i utrzymywać wysokiej jakości wyszukiwarkę, w tym jak uczyć się na błędach, aby ulepszać Wyszukiwarkę dla wszystkich. Będziemy nadal ulepszać to, kiedy i jak pokazujemy podsumowania AI, oraz wzmacniać nasze zabezpieczenia (…). Jesteśmy bardzo wdzięczni za stały feedback.”

Liz Reid, AI Overviews: About Last Week

Google zaczęło indeksować pliki EPUB

Oficjalny changelog Google ujawnia nam, że format plików EPUB jest na liście plików indeksowalnych. To kierunek zgodny z ideą Google dotyczącą indeksowania całej sieci – w tym wszystkich form dokumentów, ebooków itp. Na razie nie wiemy nic więcej, ale możemy się spodziewać, że pliki EPUB wkrótce zaczną rankować.

Źródło: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/indexable-file-types

Nowe crawlery Google

Google wprowadza dwa nowe roboty indeksujące, GoogleOther-Image oraz GoogleOther-Video, zaprojektowane specjalnie do indeksowania danych binarnych. W przeciwieństwie do plików tekstowych, takich jak HTML, ASCII czy Unicode, dane binarne nie mogą być otwierane w standardowych przeglądarkach tekstu. Takie crawlery są potrzebne, aby indeksować chociażby obrazy, pliki audio i wideo.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-reveals-two-new-web-crawlers/516658/

Wyciek algorytmu Google? 🧐

Niedawno wyciekła dokumentacja Google ujawniająca, że firma wykorzystuje dane o kliknięciach w wynikach wyszukiwania oraz dane z przeglądarki Chrome do modyfikacji rankingów wyników wyszukiwania. Google wyodrębnia też daty i nazwiska autorów z treści oraz przypisuje większą wagę tekstowi sformatowanemu większą czcionką. A to tylko niektóre z ujawnionych informacji.

Cała dokumentacja zawiera ponad 2500 modułów, które łącznie składają się na 14 000 atrybutów (funkcji) – są to czynniki, które algorytm Google może brać pod uwagę (ważne: nie są to jednak czynniki rankingowe). Ujawnione moduły dotyczą nie tylko głównej wyszukiwarki Google, ale także YouTube’a, wyszukiwarki wideo, Google Books, Asystenta Google oraz infrastruktury indeksowania stron internetowych.

Więcej na ten temat w naszym wpisie: Wyciek algorytmu Google.

Źródło: https://ipullrank.com/google-algo-leak

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022