Zacznijmy od omówienia części merytorycznej semKRK#22 BIG, czyli prelekcji. W tym roku było ich aż 14 i poruszały tematy takie jak Google Search Generative Experience, AI w SEO i Google Ads, zmiany w kampaniach Performance Max czy… podnoszenie budżetów i frustracje klientów. Czego dowiedzieliśmy się z prezentacji prelegentów?
Na pierwszy ogień weźmy jedyną prelekcję poświęconą w pełni contentowi. Wiktoria Czarnecka poruszyła w niej temat wykorzystania historii i zbudowanych na jej podstawie skojarzeń w celach marketingowych, na prawdziwych przykładach kampanii i reklam.
Najważniejsze insighty:
Neuromarketing w praktyce dotykał działania ludzkiego mózgu i przekuwania tego w działania marketingowe. Sam prelegent (Wojciech Popiela) przyrównał ludzi do jaskiniowców – działamy szybko, popełniając błędy, oszczędzamy nasze zasoby, często jesteśmy nieracjonalni i działamy automatycznie. Ważnych i ciekawych punktów było wiele, zbyt dużo, żeby je wszystkie przytoczyć; dlatego, przedstawiamy Wam najważniejsze z nich:
Prelekcja Sebastiana Heymanna o programmatic SEO była o tyle ciekawa, że pokazywała rzeczywiste case study na dużych polskich klientach. Dowiedzieliśmy się z niej, jak w praktyce zostały zaprogramowane strony usługowe dla firm takich, jak e-podróżnik, przepisy.pl czy woblink, zagłębiając się, między innymi, w tematy takie jak:
Najważniejsze wnioski? Programmatic SEO oparte na powtarzalnych treściach działa i według estymacji wygenerowało (na przykładzie e-podróżnik) zysk o wysokości 4 680 000 zł w trakcie 8 lat stosowania.
Kolejna prezentacja, tym razem w formacie sprintu (15-minutowego wystąpienia), która polegała głównie na prezentowaniu realnych przykładów. W tym wypadku prelegentka (Anna Tratnerska) skupiała się jednak na drobnych zmianach wprowadzonych na stronach klientów, które w efekcie spowodowały duże spadki. Wnioski? Nie należy wprowadzać zmian na stronie bez badań i kontaktu z obszarami marketingu (np. SEO) – warto podkreślać to klientom, którzy często są nieświadomi tego, jak niewielkie modyfikacje strony mogą wpłynąć negatywnie na liczbę konwersji i przychody.
Kontynuując w cykl prelekcji opierających się na konkretnych case studies, Marcin Kordowski zaprezentował nam sprint prezentujący efekty zastosowania AI w praktyce, w celu generowania treści. W tym wypadku mogliśmy zerknąć na dwa różne zastosowania AI: w celu skalowania i generacji olbrzymich ilości treści oraz w celu tworzenia specjalistycznych, jakościowych artykułów w dobie EEAT. Jakie są najważniejsze wynikające z tej prelekcji?
Prelekcja Amrity Lal o LinkedIn świetnie nakreśliła możliwości tej platformy w celu budowania relacji i pozyskiwania leadów. Nie była to co prawda (naszym subiektywnym zdaniem) najlepsza prezentacja sprzedażowa na całym semKRK#22 BIG, ale wynika to głównie z jednego powodu: pozostałe stały na bardzo wysokim poziomie.
Google SGE, teraz znane już jako AI Overviews budzi sporo emocji w świecie SEO. Dlatego nie powinno nas dziwić, że temat ten został również poruszony na semKRK#22 BIG. W swojej prelekcji, Bastian Grimm poruszył wiele ciekawych aspektów związanych z tym rozwiązaniem, między innymi:
Na semKRK#22 BIG nie mogło też zabraknąć prelekcji o tematyce… SEM, a w tym wypadku kampanii Performance Max w Google. Adriaan Dekker podzielił się z nam insightami dotyczącymi przyszłości kampanii Performance Max, z naciskiem na rozwiązywanie problemów związanych z niewystarczającą liczbą i informacji i ograniczonej kontroli tychże kampanii. Omówił też przyszłe rozwiązania, podkreślając zarazem, że kluczem do sukcesu jest połączenie SEO i SEM.
Robert Marczak podzielił się z nami garścią przydatnej wiedzy o samym procesie sprzedaży, niewątpliwie wyróżniając się ze swoją prelekcją. Jakie są największe grzechy popełniane w sprzedaży, które zmniejszają ilość domkniętnych leadów?
Jakie rozwiązanie proponuje Marczak? Przede wszystkim, wprowadzenie narzędzi do analityki ofert, dzięki którym zrozumiesz, dlaczego tak właściwie Twoje oferty zostają odrzucone, a kontakt z klientami się urywa. Dodatkowo prelegent zasugerował kilka prostych rozwiązań pozwalających wyeliminować największe problemy, między innymi:
W ramach semKRK#22 BIG wystąpił również Paweł Sokołowski z Contadu, który opowiedział nieco więcej o AI w SEO. Jakie są najważniejsze insighty z jego prelekcji?
Kamila Kotowska wystąpiła z kolejną świetną prelekcją, tym razem o behavior-led marketingu. Spora część tej prelekcji dotyczyła remarketingu i najczęstszych błędów popełnianych przez marketingowców wykorzystujących tę strategię. Odpowiadając więc na pytanie z tytułu, które frustracje podnoszą ROI?
W swojej prelekcji Sławomir Borowy poruszył wiele tematów związanych ze sprzedażą, od wykorzystywania case studies, po omówienie roli KPI. Do najważniejszych elementów prezentacji niewątpliwie należało równanie na budżetowanie oraz tipy dwa tipy dla sprzedażowca:
Równanie na budżetowanie
SB = SE x % PZ
SB – szacowany budżet
SE – szacowana efektywność
PZ – poziom zaufania
Karol Dziedzic, jak wielu innych prelegentów, przybył z prelekcją o AI. Tym razem jednak nie była to prezentacja stricte o generowaniu treści, czy inteligentnym wyszukiwaniu, a o praktycznym zastosowaniu sztucznej inteligencji przy tworzeniu i zarządzaniu kampaniami reklamowymi.
Poza podstawowymi funkcjami, takimi jak generowanie nagłówków, opisów oraz zasobów reklamowych, prelegent poruszył również temat łączenia AI (na przykładzie chatGPT) z innymi narzędziami, takimi jak Sembot, Google Ads Editor (integracja przez Google Sheets), czy Google Ads Scripts i Google APIs. Najciekawszym zaproponowanym rozwiązaniem było, niewątpliwie, stworzenie spersonalizowanego supportu do kampanii, służącego do przeprowadzania analiz na podstawie danych, tworzenia rekomendacji czy po prostu udzielania pomocy.
Ostatnia prelekcja na całym wydarzeniu była poświęcona atrybucji w GA4. Witold Wrodarczyk opowiedział o ty, co można wyczytać z danych i jak to zrobić. Najważniejsze insighty z tej prezentacji? Atrybucja podzielona jest na 3 zakresy: zakres użytkownika, sesji i kluczowego zdarzenia i nie opodiwada na pytanie o fatkycznych przyrost sprzedaży – w tym wypadku, należy przeprowadzić odpowiednie testy.
Wydarzenia takie jak semKRK#22 BIG to nie tylko prelekcje – to przede wszystkim okazja do porozmawiania i wyemienienia się doświadczeniami z innymi specjalistami w branży. W końcu, każdy ma inną perspektywę, a nawet krótka pogawędka może być olbrzymim źródłem inspiracji 😉
W tym roku, zgodnie z deklaracjami, sprzedało się ponad 600 biletów na to wydarzenie – to aż 600 różnych doświadczeń i opinii, którymi mogliśmy się wymieniać! Wiele z obecnych osób wybrało się na to wydarzenie właśnie w tym celu – aby podzielić się wiedzą i zbudować relacje z kolegami i koleżnakami z branży.
W trakcie wydarzenia mogliśmy, chociażby, odwiedzić stoiska sponsorów, odebrać wiele drobnych gadżetów i przede wszystkim dowiedzieć się więcej o frimach działających w polskim SEO. Nie mogło oczywiście zabraknąć naszego stoiska Delante, na któym goście semKRK#22 BIG mogli lepiej poznać #DelanteTeam, zgarnąć naklejki, czy nawet… umówić się na konsultacje SEO.
Poza stoiskami, doświadczeniami mogliśmy się również wymieniać w samej hali Starej Zajezdni lub relaksując się na leżaczkach i fotelach w ogródku przed zajezdnią. O dobrą atmosferę gospodarze wydarzenia zadbali dodatkowymi atrakcjami, takimi jak budka do robienia zdjęć 360°, czy sponsorowany przed Delante Prosecco Van. Oczywiście, nie zabrakło też afterparty, na którym kontynuowaliśmy zabawę w nieco luźniejszej atmosferze 😉
Jak oceniamy tegoroczną edycję semKRK? Zdecydowanie na plus! Nie możemy już doczekać się kolejnej edycji! Jednak to nie koniec wrażeń – kalendarz konferencji marketingowych i SEO w 2024 roku wciąż ma wiele ciekawych wydarzeń do zaoferowania!
Chcesz przeżyć z nami semKRK#22 BIG jeszcze raz? W takim razie obejrzyj naszą wideorelację: