- Sztuka radzenia sobie z danymi- DAMIAN SAŁKOWSKI
- Pełna pierwsza strona wyników - czy w dzisiejszych czasach jest o co się bić? - PAWEŁ GONTAREK
- Jak wykorzystać potencjał trendów w strategii SEO i Content Marketingu? - EWELINA PODREZ-SIAMA
- SEO i Marketing Treści poza utartymi schematami - ŁUKASZ ŻELEZNY
- Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do wspierania działań contentowych - MILENA MAJCHRZAK
- SEO&Content CAMP 2022 - podsumowanie
Sztuka radzenia sobie z danymi- DAMIAN SAŁKOWSKI
Nie od dziś wiadomo, że na sprzedaży danych zarabiają największe firmy na świecie, takie jak:- Specjaliści SEO do zbierania i analizowania danych najczęściej korzystają z Excela,
- Data since i UX to umiejętności, które są przydatne dla osób pracujących w SEO.
- pozyskiwanie,
- gromadzenie
- czyszczenie,
- transformacja,
- wizualizację,
- analizę,
- komunikację.
- funkcja query - grupowanie danych,
- importrange - importowanie z innych Google Sheets - dobre rozwiązanie do link buildingu.
- Google Data Studio
- Google Sheets
- geckoboard.com
Pełna pierwsza strona wyników - czy w dzisiejszych czasach jest o co się bić? - PAWEŁ GONTAREK
Prelekcja odpowiadała na pytanie, czy warto bić się o TOP 10 w wynikach wyszukiwania w dzisiejszych czasach? Paweł Gontarek przedstawił, jak wyglądają obecnie wyniki w SERP:- tylko dwa własne wyniki
- jeden z wyników jest “wcięty”
- pojawiają się PAA (People Also Asked)
- zbudowanie własnego zaplecza,
- wykorzystanie platformy WhitePress do wyszukiwania portali.
- potrzebujemy treści
- każdy artykuł to osobna publikacja
- link building zewnętrzny, linkowanie wewnętrzne
- optymalizacja tekstu
- zdobycie pozycji i ruch
- tematy takie same lub podobne do tych na blogu klienta
- ten sam temat możemy powielać n-razy
- wybrać jeden portal
- wykonać publikację
- spróbować go wypozycjonować
- poczekać 3-8 tygodni na reakcję
- Tematy należy pisać w formie pytania - pojawiają się w PAA.
- Warto wybierać niszowe zapytania - pomagają “wypchnąć” bardziej ogólne frazy.
- Starajmy się o wypozycjonowane na 1 pozycję, by generować ruch.
- Portale czasem tracą na wartości.
- Trzeba dokonywać analizy wstecznej.
- Mogą wystąpić problemy z indeksacją.
Jak wykorzystać potencjał trendów w strategii SEO i Content Marketingu? - EWELINA PODREZ-SIAMA
O tym, że trendy są ważne w strategii SEO doskonale wiemy. Ewelina Porez-Siama podczas swojej prelekcji pokazała nam nie tylko, kiedy dane frazy są chętniej wyszukiwane przez użytkowników, ale też dała kilka swoich rad i wskazówek - jak te trendy wykorzystywać. Jak zatem pracować z trendami?- Do danych historycznych można wykorzystywać m.in. Google trends, GS, GSC czy Excela.
- Przy analityce obecnie dziejącego się trendu warto zerkać do GSC, Search COnsole Insights,lub Excela.
- Można również wykorzystywać możliwości wyszukiwarki.
- Warto zainstalować GNPublisher i podpiąć feedy kategorii w Publisher Center.
- Stworzenie News sitemap w RankMath Pro i podpięcie jej w GSC to prawdopodobnie dobry pomysł.
- Google News - Google Discover jest opłacalne do wdrożenia.
- Warto zająć się wstępną eliminacją błędów (CWV pluginy, profile linków, bio autorów, wyindeksowanie niektórych podstron)
- Czas poświęcony na skrupulatną analizę SEO to na pewno nie jest czas stracony! - dłubanie w GSC, szukanie prawidłowości i trendów może przynieść wymierne korzyści.
- Świetne treści + spisy treści na blogu = sukces ;-)
- Dobre prace optymalizacyjne wspierają każdy content.
SEO i Marketing Treści poza utartymi schematami - ŁUKASZ ŻELEZNY
Pierwsza część prelekcji dotyczyła danych. Co musimy zrozumieć jako użytkownicy? Jakie słowa kluczowe generują:- konwersję,
- przychody,
- niski współczynnik odrzuceń,
- wysoki czas przebywania na stronie,
- wysoką liczbę stron na sesję.
- najpierw analiza GAP,
- następnie wstępna obróbka - segregowanie najpierw po match(ilu konkurentów rankuje na dany keyword), potem po priorytecie i średniej pozycji
- i na samym końcu wnioski.
- redukcja bounce rate,
- lepsze crawlowanie,
- dłuższy czas trwania secji,
- lepsze pozycje.
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do wspierania działań contentowych - MILENA MAJCHRZAK
Milena Majchrzak z firmy SEMSTORM przybliżyła uczestnikom konferencji SEO & Content CAMP 2022 koncept wykorzystania sztucznej inteligencji do wsparcia działań contentowych. Najpierw odpowiedziała na pytanie: Co to GPT-3? GPT -3 jest modelem sztucznej inteligencji, który przestał się uczyć w 2019 roku - nie ma więc najnowszych informacji i trendów, jednak przeanalizował 175 miliardów parametrów, a Microsoft zapłacił 1 mld USD za licencję. Jak działa ten model sztucznej inteligencji?- odpowiada na pytania,
- można poprosić go o napisanie unikalnego sloganu reklamowego,
- potrafi pisać - im więcej informacji podamy na wejściu tym lepsza będzie jego odpowiedź
- wspiera w tworzeniu content planu - można wpisać podaj pomysły np.na artykuły o sztućcach
- potrafi napisać artykuł z dopasowaniem intencji - w złej wymowie lub dobrej
- możne napisać tekst zoptymalizowany pod SEO
- złe teksty, jeżeli nie zna tematu - wtedy należy doprecyzować
- drobne przekłamania
- podążanie za wzorcami
- powielanie wzorów
- brak źródeł
- dziwne, nawet kontrowersyjne treści
SEO&Content CAMP 2022 - podsumowanie
Konferencja przyniosła nam wiedzę i oczywiście motywację. Pozostałe tematy, które zostały poruszone to:- Hossa i bessa - RE-RANKING w SEO,
- monetyzacja w SEO,
- jak za pomocą Google poprawić audyt strony,
- DATA DRIVEN SEO,
- Planowanie treści w oparciu o huby contentowe,
- Czy mały budżet może poprawić SEO.