W ubiegłym tygodniu nasi Specjaliści SEO uczestniczyli w konferencji SEO & Content CAMP 2022. Organizatorzy nazwali ją “przedłużoną majówką w Beskidach” jednak trudno mówić o leniuchowaniu, gdy w grę wchodzi solidna dawka wiedzy! Przekonaj się, jakie aspekty zostały poruszone na konferencji i dostosuj strategię dla Twojej strony!
Notatki z wykładów nie obowiązują tylko na studiach ;-) Nasza Specjalistka SEO Kasia postanowiła z prelekcji wyciągnąć to, co może się przydać nie tylko specjalistom, a wszystkim internautom. Przeczytaj, szczególnie jeżeli prowadzisz swoją stronę internetową!
Omówmy zatem kilka prelekcji.
Sztuka radzenia sobie z danymi- DAMIAN SAŁKOWSKI
Nie od dziś wiadomo, że na sprzedaży danych zarabiają największe firmy na świecie, takie jak:
Google
Facebook
Twitter
Zainteresowanie danymi w szybkim tempie rośnie, ale nie trzeba wykorzystywać ich do sprzedaży. Możesz też z nimi pracować! Podczas prelekcji Damiana Sałkowskiego mieliśmy okazję posłuchać rad dotyczących całego procesu wykorzystywania danych i zastanowić się, co z wymienionych porad i praktyk chcemy wdrożyć w naszej firmie.
Co jest ważne w pracy z danymi?Najważniejsze jest to, by nie oszukać siebie, czyli uważać na tzw. “pułapki myślenia” oraz błędy poznawcze. Staraj się sprawdzać informacje i potwierdzać to, czego można się było spodziewać.
Kilka ciekawych faktów:
Specjaliści SEO do zbierania i analizowania danych najczęściej korzystają z Excela,
Data since i UX to umiejętności, które są przydatne dla osób pracujących w SEO.
Prelegent zwrócił uwagę, by dbać o cały proces pracy z danymi:
pozyskiwanie,
gromadzenie
czyszczenie,
transformacja,
wizualizację,
analizę,
komunikację.
Polecił też dwie funkcje w Excelu:
funkcja query - grupowanie danych,
importrange - importowanie z innych Google Sheets - dobre rozwiązanie do link buildingu.
W ramach ciekawostki przekazujemy polecone narzędzia do wizualizacji i komunikacji danych:
Google Data Studio
Google Sheets
geckoboard.com
Prelekcja była bardzo wartościowa - zarówno dla osób, które mają ciągłą styczność z danymi, jak i tych, którzy są na etapie wdrażania się w ten proces.
Pełna pierwsza strona wyników - czy w dzisiejszych czasach jest o co się bić? - PAWEŁ GONTAREK
Prelekcja odpowiadała na pytanie, czy warto bić się o TOP 10 w wynikach wyszukiwania w dzisiejszych czasach?
Paweł Gontarek przedstawił, jak wyglądają obecnie wyniki w SERP:
tylko dwa własne wyniki
jeden z wyników jest “wcięty”
pojawiają się PAA (People Also Asked)
Wysunął też wniosek, że warto zatroszczyć się o publikacje zewnętrzne.
Dwie porady od prowadzącego:
zbudowanie własnego zaplecza,
wykorzystanie platformy WhitePress do wyszukiwania portali.
Co jest wyzwaniem? - proces twórczy:
potrzebujemy treści
każdy artykuł to osobna publikacja
link building zewnętrzny, linkowanie wewnętrzne
optymalizacja tekstu
zdobycie pozycji i ruch
Prowadzący przedstawił też wyniki testu PAA - People Also Asked.
Jak myślisz, czy warto dodawać wszystkie artykuły odpowiadające na PAA na jednym serwisie? Okazało się, że niekoniecznie! Może bowiem wystąpić problem kanibalizacji.
Zatem, idąc za Pawłem Gontarkiem: PAA jako publikacje na wybranych portalach zewnętrznych.
Pomysły na treści dla portali zewnętrznych:
tematy takie same lub podobne do tych na blogu klienta
ten sam temat możemy powielać n-razy
Kotwicą jest tytuł artykułu na naszym blogu, więc powinien być long-tailowy!
Jak dobrać sobie portale do publikacji? Trzeba zwracać uwagę przede wszystkim na jakość!
Brak SSL może spowodować, że stracimy na widoczności.
Co należy zrobić?
wybrać jeden portal
wykonać publikację
spróbować go wypozycjonować
poczekać 3-8 tygodni na reakcję
Daje nam to możliwość wykorzystania jednego portalu kilkukrotnie - każdy artykuł linkujemy wewnętrznie ze sobą.
Jakie porady dostaliśmy odnośnie publikacji zewnętrznych?
Tematy należy pisać w formie pytania - pojawiają się w PAA.
Warto wybierać niszowe zapytania - pomagają “wypchnąć” bardziej ogólne frazy.
Starajmy się o wypozycjonowane na 1 pozycję, by generować ruch.
A co Paweł Gontarek powiedział o wartość portali?
Portale czasem tracą na wartości.
Trzeba dokonywać analizy wstecznej.
Mogą wystąpić problemy z indeksacją.
Zdjęcie publikacji i dodanie jej na nowo - pomaga wrócić to top wyszukiwań!
Prelekcja była bardzo znacząca. W procesie SEO czasem zapomina się o tym, jak ważne są publikacje zewnętrzne. Prowadzący przekazał swoje rady i wskazówki, które Ty też możesz wykorzystać na swojej stronie. Dzięki Paweł!
Jak wykorzystać potencjał trendów w strategii SEO i Content Marketingu? - EWELINA PODREZ-SIAMA
O tym, że trendy są ważne w strategii SEO doskonale wiemy. Ewelina Porez-Siama podczas swojej prelekcji pokazała nam nie tylko, kiedy dane frazy są chętniej wyszukiwane przez użytkowników, ale też dała kilka swoich rad i wskazówek - jak te trendy wykorzystywać.
Jak zatem pracować z trendami?
Do danych historycznych można wykorzystywać m.in. Google trends, GS, GSC czy Excela.
Przy analityce obecnie dziejącego się trendu warto zerkać do GSC, Search COnsole Insights,lub Excela.
Można również wykorzystywać możliwości wyszukiwarki.
Na spotkaniu został też poruszony temat trendów w kontekście blogów i obszernie przedstawiony case jednej ze stron.
Jakie wyciągamy wnioski?
Warto zainstalować GNPublisher i podpiąć feedy kategorii w Publisher Center.
Stworzenie News sitemap w RankMath Pro i podpięcie jej w GSC to prawdopodobnie dobry pomysł.
Google News - Google Discover jest opłacalne do wdrożenia.
Warto zająć się wstępną eliminacją błędów (CWV pluginy, profile linków, bio autorów, wyindeksowanie niektórych podstron)
Czas poświęcony na skrupulatną analizę SEO to na pewno nie jest czas stracony! - dłubanie w GSC, szukanie prawidłowości i trendów może przynieść wymierne korzyści.
Świetne treści + spisy treści na blogu = sukces ;-)
Dobre prace optymalizacyjne wspierają każdy content.
Jakbyśmy po tej prelekcji mieli odpowiedzieć jednym słowem na pytanie: Czy warto wykorzystać trendy w strategii SEO? Powiedzielibyśmy: Warto.
SEO i Marketing Treści poza utartymi schematami - ŁUKASZ ŻELEZNY
Pierwsza część prelekcji dotyczyła danych. Co musimy zrozumieć jako użytkownicy?
Jakie słowa kluczowe generują:
konwersję,
przychody,
niski współczynnik odrzuceń,
wysoki czas przebywania na stronie,
wysoką liczbę stron na sesję.
Łukasz Żelezny przedstawił też dobór keywordów jako część strategii:
najpierw analiza GAP,
następnie wstępna obróbka - segregowanie najpierw po match(ilu konkurentów rankuje na dany keyword), potem po priorytecie i średniej pozycji
i na samym końcu wnioski.
Na prelekcji został też poruszony wątek linkowania wewnętrznego. Prowadzący wymienił zalety, które za sobą niesie, takie jak:
redukcja bounce rate,
lepsze crawlowanie,
dłuższy czas trwania secji,
lepsze pozycje.
Przedstawiony też został system InLinks, czyli nowe narzędzie, z którego możemy między innymi: wyciągać tematy, słowa kluczowe, potrzebne informacje do linkowania wewnętrznego i mamy do czynienia z wstrzykniętą Schemą - możemy wyłuskać, gdzie są pytania, a gdzie odpowiedzi.
Spotkanie poruszało temat słów kluczowych, który jest bardzo istotny w każdym procesie SEO, a także proces linkowania wewnętrznego, o którym już nie raz pisaliśmy na naszym blogu - więc i Tobie obie kwestie mogą się przydać!
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do wspierania działań contentowych - MILENA MAJCHRZAK
Milena Majchrzak z firmy SEMSTORM przybliżyła uczestnikom konferencji SEO & Content CAMP 2022 koncept wykorzystania sztucznej inteligencji do wsparcia działań contentowych.
Najpierw odpowiedziała na pytanie: Co to GPT-3?
GPT -3 jest modelem sztucznej inteligencji, który przestał się uczyć w 2019 roku - nie ma więc najnowszych informacji i trendów, jednak przeanalizował 175 miliardów parametrów, a Microsoft zapłacił 1 mld USD za licencję.
Jak działa ten model sztucznej inteligencji?
odpowiada na pytania,
można poprosić go o napisanie unikalnego sloganu reklamowego,
potrafi pisać - im więcej informacji podamy na wejściu tym lepsza będzie jego odpowiedź
W czym może nam pomóc?
wspiera w tworzeniu content planu - można wpisać podaj pomysły np.na artykuły o sztućcach
potrafi napisać artykuł z dopasowaniem intencji - w złej wymowie lub dobrej
możne napisać tekst zoptymalizowany pod SEO
Jakie problemy występują z GPT-3?
złe teksty, jeżeli nie zna tematu - wtedy należy doprecyzować
drobne przekłamania
podążanie za wzorcami
powielanie wzorów
brak źródeł
dziwne, nawet kontrowersyjne treści
Czy można zastąpić tym narzędziem copywritera?Nie. Wybór samego narzędzia nie jest najlepszym pomysłem ze względu na problemy, które występują, gdy się go używa.
SEO&Content CAMP 2022 - podsumowanie
Konferencja przyniosła nam wiedzę i oczywiście motywację.
Pozostałe tematy, które zostały poruszone to:
Hossa i bessa - RE-RANKING w SEO,
monetyzacja w SEO,
jak za pomocą Google poprawić audyt strony,
DATA DRIVEN SEO,
Planowanie treści w oparciu o huby contentowe,
Czy mały budżet może poprawić SEO.
Któryś z tematów bardziej Cię zainteresował? Mamy notatki z wszystkich prelekcji - napisz do nas, a z chęcią podzielimy się wiedzą.
Dziękujemy za wszystkie prelekcje i Tobie Kasia, za świetne notatki.
Mamy nadzieję, że nasz wpis okaże się przydatny i zyskasz dzięki niemu nowe pomysły dotyczące praktyk SEO, które możesz wdrożyć na swojej stronie internetowej.
Powodzenia!
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.