Skrót 5 prelekcji z konferencji SEO & Content Camp 2022

Skrót 5 prelekcji z konferencji SEO & Content Camp 2022

W ubiegłym tygodniu nasi Specjaliści SEO uczestniczyli w konferencji SEO & Content CAMP 2022. Organizatorzy nazwali ją “przedłużoną majówką w Beskidach” jednak trudno mówić o leniuchowaniu, gdy w grę wchodzi solidna dawka wiedzy! Przekonaj się, jakie aspekty zostały poruszone na konferencji i dostosuj strategię dla Twojej strony!

Spis treści:

Notatki z wykładów nie obowiązują tylko na studiach 😉 Nasza Specjalistka SEO Kasia postanowiła z prelekcji wyciągnąć to, co może się przydać nie tylko specjalistom, a wszystkim internautom. Przeczytaj, szczególnie jeżeli prowadzisz swoją stronę internetową!

Omówmy zatem kilka prelekcji.

Sztuka radzenia sobie z danymi- DAMIAN SAŁKOWSKI

Nie od dziś wiadomo, że na sprzedaży danych zarabiają największe firmy na świecie, takie jak:

  • Google
  • Facebook
  • Twitter

Zainteresowanie danymi w szybkim tempie rośnie, ale nie trzeba wykorzystywać ich do sprzedaży. Możesz też z nimi pracować! Podczas prelekcji Damiana Sałkowskiego mieliśmy okazję posłuchać rad dotyczących całego procesu wykorzystywania danych i zastanowić się, co z wymienionych porad i praktyk chcemy wdrożyć w naszej firmie.

Co jest ważne w pracy z danymi?

Najważniejsze jest to, by nie oszukać siebie, czyli uważać na tzw.  “pułapki myślenia” oraz błędy poznawcze. Staraj się sprawdzać informacje i potwierdzać to, czego można się było spodziewać.

Kilka ciekawych faktów:

  • Specjaliści SEO do zbierania i analizowania danych najczęściej korzystają z Excela,
  • Data since i UX to umiejętności, które są przydatne dla osób pracujących w SEO.

Prelegent zwrócił uwagę, by dbać o cały proces pracy z danymi:

  • pozyskiwanie,
  • gromadzenie
  • czyszczenie,
  • transformacja,
  • wizualizację,
  • analizę,
  • komunikację.

Polecił też dwie funkcje w Excelu:

  • funkcja query – grupowanie danych,
  • importrange – importowanie z innych Google Sheets – dobre rozwiązanie do link buildingu.

W ramach ciekawostki przekazujemy polecone narzędzia do wizualizacji i komunikacji danych:

  • Google Data Studio
  • Google Sheets
  • geckoboard.com

Prelekcja była bardzo wartościowa – zarówno dla osób, które mają ciągłą styczność z danymi, jak i tych, którzy są na etapie wdrażania się w ten proces.

Pełna pierwsza strona wyników – czy w dzisiejszych czasach jest o co się bić? – PAWEŁ GONTAREK

Prelekcja odpowiadała na pytanie, czy warto bić się o TOP 10 w wynikach wyszukiwania w dzisiejszych czasach?

Paweł Gontarek przedstawił, jak wyglądają obecnie wyniki w SERP:

  • tylko dwa własne wyniki
  • jeden z wyników jest “wcięty”
  • pojawiają się PAA (People Also Asked)

Wysunął też wniosek, że warto zatroszczyć się o publikacje zewnętrzne. 

Dwie porady od prowadzącego:

  • zbudowanie własnego zaplecza,
  • wykorzystanie platformy WhitePress do wyszukiwania portali.

Co jest wyzwaniem? – proces twórczy:

  • potrzebujemy treści
  • każdy artykuł to osobna publikacja
  • link building zewnętrzny, linkowanie wewnętrzne
  • optymalizacja tekstu
  • zdobycie pozycji i ruch

Prowadzący przedstawił też wyniki testu PAA – People Also Asked.

Jak myślisz, czy warto dodawać wszystkie artykuły odpowiadające na PAA na jednym serwisie? Okazało się, że niekoniecznie! Może bowiem wystąpić problem kanibalizacji.

Zatem, idąc za Pawłem Gontarkiem: PAA jako publikacje na wybranych portalach zewnętrznych.

Pomysły na treści dla portali zewnętrznych:

  • tematy takie same lub podobne do tych na blogu klienta
  • ten sam temat możemy powielać n-razy

Kotwicą jest tytuł artykułu na naszym blogu, więc powinien być long-tailowy!

Jak dobrać sobie portale do publikacji? Trzeba zwracać uwagę przede wszystkim na jakość! 

Brak SSL może spowodować, że stracimy na widoczności.

Co należy zrobić?

  • wybrać jeden portal
  • wykonać publikację
  • spróbować go wypozycjonować
  • poczekać 3-8 tygodni na reakcję

Daje nam to możliwość wykorzystania jednego portalu kilkukrotnie – każdy artykuł linkujemy wewnętrznie ze sobą.

Jakie porady dostaliśmy odnośnie publikacji zewnętrznych?

  • Tematy należy pisać w formie pytania – pojawiają się w PAA.
  • Warto wybierać niszowe zapytania – pomagają “wypchnąć” bardziej ogólne frazy.
  • Starajmy się o wypozycjonowane na 1 pozycję, by generować ruch.

A co Paweł Gontarek powiedział o wartość portali?

  • Portale czasem tracą na wartości.
  • Trzeba dokonywać analizy wstecznej.
  • Mogą wystąpić problemy z indeksacją.

Zdjęcie publikacji i dodanie jej na nowo – pomaga wrócić to top wyszukiwań!

Prelekcja była bardzo znacząca. W procesie SEO czasem zapomina się o tym, jak ważne są publikacje zewnętrzne. Prowadzący przekazał swoje rady i wskazówki, które Ty też możesz wykorzystać na swojej stronie. Dzięki Paweł!

Jak wykorzystać potencjał trendów w strategii SEO i Content Marketingu? – EWELINA PODREZ-SIAMA

O tym, że trendy są ważne w strategii SEO doskonale wiemy. Ewelina Porez-Siama podczas swojej prelekcji pokazała nam nie tylko, kiedy dane frazy są chętniej wyszukiwane przez użytkowników, ale też dała kilka swoich rad i wskazówek – jak te trendy wykorzystywać.

Jak zatem pracować z trendami?

  • Do danych historycznych można wykorzystywać m.in. Google trends, GS, GSC czy Excela.
  • Przy analityce obecnie dziejącego się trendu warto zerkać do GSC, Search COnsole Insights,lub Excela.
  • Można również wykorzystywać możliwości wyszukiwarki.

Na spotkaniu został też poruszony temat trendów w kontekście blogów i obszernie przedstawiony case jednej ze stron.

Jakie wyciągamy wnioski?

  • Warto zainstalować GNPublisher i podpiąć feedy kategorii w Publisher Center.
  • Stworzenie News sitemap w RankMath Pro i podpięcie jej w GSC to prawdopodobnie dobry pomysł.
  • Google News – Google Discover jest opłacalne do wdrożenia.
  • Warto zająć się wstępną eliminacją błędów (CWV pluginy, profile linków, bio autorów, wyindeksowanie niektórych podstron)
  • Czas poświęcony na skrupulatną analizę SEO to na pewno nie jest czas stracony! – dłubanie w GSC, szukanie prawidłowości i trendów może przynieść wymierne korzyści.
  • Świetne treści + spisy treści na blogu = sukces 😉
  • Dobre prace optymalizacyjne wspierają każdy content.

Jakbyśmy po tej prelekcji mieli odpowiedzieć jednym słowem na pytanie: Czy warto wykorzystać trendy w strategii SEO? Powiedzielibyśmy: Warto.

SEO i Marketing Treści poza utartymi schematami – ŁUKASZ ŻELEZNY

Pierwsza część prelekcji dotyczyła danych. Co musimy zrozumieć jako użytkownicy?

Jakie słowa kluczowe generują:

  • konwersję,
  • przychody,
  • niski współczynnik odrzuceń,
  • wysoki czas przebywania na stronie,
  • wysoką liczbę stron na sesję.

Łukasz Żelezny przedstawił też dobór keywordów jako część strategii:

  • najpierw analiza GAP,
  • następnie wstępna obróbka – segregowanie najpierw po match(ilu konkurentów rankuje na dany keyword), potem po priorytecie i średniej pozycji
  • i na samym końcu wnioski.

Na prelekcji został też poruszony wątek linkowania wewnętrznego. Prowadzący wymienił zalety, które za sobą niesie, takie jak: 

  • redukcja bounce rate,
  • lepsze crawlowanie,
  • dłuższy czas trwania secji,
  • lepsze pozycje.

Przedstawiony też został system InLinks, czyli nowe narzędzie, z którego możemy między innymi: wyciągać tematy, słowa kluczowe, potrzebne informacje do linkowania wewnętrznego i mamy do czynienia z wstrzykniętą Schemą – możemy wyłuskać, gdzie są pytania, a gdzie odpowiedzi.

Spotkanie poruszało temat słów kluczowych, który jest bardzo istotny w każdym procesie SEO, a także proces linkowania wewnętrznego, o którym już nie raz pisaliśmy na naszym blogu – więc i Tobie obie kwestie mogą się przydać!

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do wspierania działań contentowych – MILENA MAJCHRZAK

Milena Majchrzak z firmy SEMSTORM przybliżyła uczestnikom konferencji SEO & Content CAMP 2022 koncept wykorzystania sztucznej inteligencji do wsparcia działań contentowych.

Najpierw odpowiedziała na pytanie: Co to GPT-3?

GPT -3 jest modelem sztucznej inteligencji, który przestał się uczyć w 2019 roku – nie ma więc najnowszych informacji i trendów, jednak przeanalizował 175 miliardów parametrów, a Microsoft zapłacił 1 mld USD za licencję.

Jak działa ten model sztucznej inteligencji?

  • odpowiada na pytania,
  • można poprosić go o napisanie unikalnego sloganu reklamowego,
  • potrafi pisać – im więcej informacji podamy na wejściu tym lepsza będzie jego odpowiedź

W czym może nam pomóc?

  • wspiera w tworzeniu content planu – można wpisać podaj pomysły np.na artykuły o sztućcach
  • potrafi napisać artykuł z dopasowaniem intencji – w złej wymowie lub dobrej
  • możne napisać tekst zoptymalizowany pod SEO

Jakie problemy występują z GPT-3?

  • złe teksty, jeżeli nie zna tematu – wtedy należy doprecyzować
  • drobne przekłamania
  • podążanie za wzorcami
  • powielanie wzorów
  • brak źródeł
  • dziwne, nawet kontrowersyjne treści

Czy można zastąpić tym narzędziem copywritera?

Nie. Wybór samego narzędzia nie jest najlepszym pomysłem ze względu na problemy, które występują, gdy się go używa.

SEO&Content CAMP 2022 – podsumowanie

Konferencja przyniosła nam wiedzę i oczywiście motywację.

Pozostałe tematy, które zostały poruszone to:

  • Hossa i bessa – RE-RANKING w SEO,
  • monetyzacja w SEO,
  • jak za pomocą Google poprawić audyt strony,
  • DATA DRIVEN SEO,
  • Planowanie treści  w oparciu o huby contentowe,
  • Czy mały budżet może poprawić SEO.

Któryś z tematów bardziej Cię zainteresował? Mamy notatki z wszystkich prelekcji – napisz do nas, a z chęcią podzielimy się wiedzą.

 

 

 

 

 

 

 

Dziękujemy za wszystkie prelekcje i Tobie Kasia, za świetne notatki.

Mamy nadzieję, że nasz wpis okaże się przydatny i zyskasz dzięki niemu nowe pomysły dotyczące praktyk SEO, które możesz wdrożyć na swojej stronie internetowej.

Powodzenia!

(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jaka strategia ustalania stawek, będzie najlepsza do danej kampanii. Samodzielne ustawianie stawek czy automatyczne? Skupienie się na kliknięciach czy konwersjach? W poniższym artykule przedstawię strategię ustalania stawek na podstawie celów reklamowych w Google Ads.

Czytaj więcej