.animate-view{opacity: 1 !important;}

Sprytne zagranie SEO Taylor Swift na meczu New York Jets

3min.

Komentarze:0

Sprytne zagranie SEO Taylor Swift na meczu New York Jetsd-tags
04 października 2023
Taylor Swift pojawiła się na meczu New York Jets. Choć wydawać się może, że po prostu odwiedziła swojego potencjalnego partnera, całość ma drugie, SEOwe dno. Przekonaj się, o co dokładnie może chodzić!

3min.

Komentarze:0

Skandal związany z samolotami Taylor Swift

Zanim omówimy, co tak naprawdę zrobiła Taylor Swift, skupmy się na chwilę na przeszłości i jej skandalu związanym z prywatnymi odrzutowcami. Business Insider podaje, że w trakcie ostatniej trasy gwiazda spędziła ponad 166 godzin w powietrzu, co wywołało niemałe oburzenie. Biorąc pod uwagę, że nie jest to pierwszy taki skandal związany z amerykańską piosenkarką, nie powinno dziwić, że spotkał się on z mocną reakcją.

Fani domagali się, aby piosenkarka zaczęła bardziej dbać o środowisko, a sama sytuacja wywołała niemałą dyskusję publiczną. Sama piosenkarka, jak można było się spodziewać, nie była zadowolona z takiej negatywnej reklamy, więc postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i zastosowała sprytne zagranie związane z SEO, które pomogło jej odwrócić uwagę od skandalu.

Swift Engine Optimization

Taylor Swift pojawiła się na meczu New York Jets. Być może dlatego, że od pewnego czasu łączona jest z jednym z zawodników — Travisem Kelce’m — jednak w ten sposób udało jej się również zminimalizować efekty skandalu.

Wszystko sprowadza się do nazwy zespołu: New York Jets, która pokrywa się częściowo z angielskim określeniem na prywatne odrzutowce (private jets). Poprzez pojawienie się na meczu Taylor Swift przyciągnęła uwagę wielu portali, które następnie opublikowały relacje i wiadomości o jej obecności na trybunach. To jednak wpłynęło na wyniki w SERPach.

Przed meczem, po wpisaniu Taylor Swift jets wyświetlały się artykuły dotyczące skandalu. Po meczu wyniki zdominowały relacje dotyczące jej przybycia na trybuny (chociaż sytuacja jest dynamiczna). Tym sprytnym zagraniem gwieździe udało się odciągnąć uwagę od skandalu i zmniejszyć zasięg dotyczących go postów.

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

Podążając ścieżką Borisa Johnsona

Co ciekawe, Taylor Swift nie jest pierwszą osobą publiczną, która próbowała manipulować wynikami w SERPach w taki sposób. Podobne działania podejmował, chociażby, były premier Wielkiej Brytanii, Boris Johnson.

Pierwsze próby mogliśmy zaobserwować już w 2020 roku, w wywiadach udzielanych przez ówczesnego premiera. Udzielał on dziwnych odpowiedzi, wspominając o kawie i serze jako najbardziej rozpraszających go czynnikach w trakcie pracy zdalnej, lub o malowaniu pudełek po winie, aby budować z nich modele autobusów. Choć z pozoru dziwaczne, odpowiedzi te miały wiele sensu pod kątem SEO.

Wymieniony wcześniej ser miał na celu zatuszowanie afery partygate — skandalu wywołanego imprezą zorganizowaną w trakcie pandemii, na której było wiele…wina i serów. Wypowiedzi o budowaniu autobusów miały zaś odwrócić uwagę od negatywnego odbioru opowieści o dodatkowych 350 milionach funtów na służbę zdrowia po Brexicie (z ang. £350m-for-the-NHS Brexit bus) czy o kłótni z żoną, która zakończyła się poplamieniem kanapy winem.

Czy takie zagrania są skuteczne?

Użytkownicy internetu zazwyczaj wyszukują informacje krótkimi frazami, tudzież tak, takie działania mogą pomóc zmniejszyć efekt skandali. Jednakże nie doprowadzą one do pełnego zniknięcia informacji o aferach z wyników wyszukiwania.

Autor
Aleksandra Drewniak - Content Specialist
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Wojciech Urban - Senior SEO R&D Specialist
Autor
Wojciech Urban

Senior SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Autor
Aleksandra Drewniak - Content Specialist
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Wojciech Urban - Senior SEO R&D Specialist
Autor
Wojciech Urban

Senior SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.