Aktualizacja antyspamowa ma poprawić skuteczność zwalczania spamu, o którym członkowie społeczności informowali Google w zgłoszeniach. Dotyczy przede wszystkim języków takich jak: turecki, wietnamski, indonezyjski, hindi, chiński.
Celem jest zmniejszenie widoczności spamu w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza w przypadku niebezpiecznego spamu (czyli związanego z maskowaniem, wyłudzaniem, włamaniami) oraz w przypadku automatycznego generowania czy kopiowania treści. Aktualizacja była wprowadzana stopniowo od 5 października i została zakończona 20 października.
Duy Nguyen z Google sugeruje, aby strony internetowe, które zauważą zmiany po aktualizacji antyspamowej, przejrzały zasady dotyczące spamu dostępne na stronie pomocy Google. Więcej informacji można znaleźć na stronie z aktualizacjami dotyczącymi spamu w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronie pomocy. Mówiąc prościej, jeśli widoczność Twojej strony zmniejszy się po tej aktualizacji, jest duża szansa, że w treści lub linki zostały oznaczone przez Google jako spamerskie — przyjrzyj się im uważnie.
Google już teraz pracuje nad kolejną aktualizacją, która ma zapewnić użytkownikom więcej bezpieczeństwa podczas korzystania z wyszukiwarki. Duy Nguyen zachęca również do aktywnego przesyłania opinii dotyczących spamu za pomocą ulepszonego formularza raportowania spamu.
Zaktualizowany news z 5 października 2023 roku.
Chcesz trzymać rękę na pulsie w czasie, kiedy Google wprowadza nowe aktualizacje właściwie co miesiąc? Zapisz się do naszego newslettera.